- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Íme, a Huawei Pura 70 széria
- OnePlus 7 Pro - hétpróba
- iPhone topik
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
Hirdetés
-
Van, ahol már törvényben védik az agyhullámainkat
it Az USA-ban még nem volt rá példa, hogy törvényben védenék az agyhullámokat és a mentális adatokon való nyerészkedés miatt aggódnának. Colorado azonban most lépett, mert túl gyorsan fejlődik a neurotechnológia.
-
Ingyenes az Epic Store-ban a Town of Salem 2 és a The Big Con
gp A jövő hét folyamán az Industria és a LISA: The Definitive Editiont kapjuk meg ajándékba.
-
Alsó-középkategóriás, PlayStation 5-be is helyezhető M.2 SSD-t virított a Klevv
ph A háromféle változatban készülő, egyoldalas típus simán megugorja a 6-7 GB/s-os sebességszintet.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
KAMELOT
titán
válasz CharlieDrop #34052 üzenetére
Azért írtam le, hogy képben legyél.
Az, hogy valainek 7-es BMW-je van még nem jelenti azt, hogy méregdrágán kell vásárolni rá az alkatrészeket.
Sőt van 2 bontó is a közelben ahol csak 7-esek vannak. Bármit be tudok szerezni olcsón.
Mondjuk ilyen dolgokat újakat kell venni, nincs mese, mert csak magadnak teszel jót.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
MPowerPH
félisten
válasz CharlieDrop #34054 üzenetére
E92-hoz a 4db kerult 142k-ba, akciosan. Igaz, ez sarga KONI, de a gyari dragabb lenne.
KAMELOT: Persze, meglehet oldani olcson is, de soha nem lesz mar olyan, mint a gyari, vagy az OEM. Es nem csak tartossagban, hanem komfortban, uttartasban sem. Ki hogy csinalja... En az E92-met is csak gyari, vagy OEM alkatreszekkel szervizeltem, amik felara minimum 50% plusz minden teren. Az, hogy egy E65-ot milyen alkatreszekkel illik szervizelni, megint mas kerdes. Ezt mindenki mashogy csinalja...
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
negro
őstag
válasz MPowerPH #34055 üzenetére
Anno en is egy Monroe tipust vettem 120-ert (4et) mert a gyari m sporthoz valo 65e volt / darab. Nem sok, nem gyari tema van az autoban de itt ez a tobb mint 2x-es ar fekves mar sok volt nekem. Nincs atmenet. Persze volt 15-ert de ha mar nem Sachs lett akkor a legjobb Monroe.
[ Szerkesztve ]
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
MPowerPH
félisten
A Sachs kerult annyiba? OEM -kent vagy gyarikent? Egyebkent a legjobb a gyari alkatresz is egy tevhit. Nalam az eredeti gyari lengescsillapitok meg kituno allapotban voltak, de a 220k km miatt csereltem oket. Azok a Koni sportok pedig mindent vittek, jobban ult az auto, mint a gyari M-es szettel, de sokkal jobb volt a komfort, a stabilitas, majdnem nulla kanyardolessel. Egy iskola annak a reszlegnek, akik anno a gyari lengescsillapitot terveztek.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
negro
őstag
válasz MPowerPH #34057 üzenetére
A "gyarikent" de itt nincs bmw lengescsillapito ugymond. Ha a gyarit kered Sachs-ot kapsz. Ugye ilyeneket szedtunk ki is belole es sehol nem talalsz rajta BMW logot vagy matricat. Szoval ez nem olyan mint az ATE fektarcsa pl. ha gyarit veszel akkor is ATE-t kapsz de benne a BMW logo is ha meg csak ATE-t veszel akkor csak ez a logo van a termekben ertelem szeruen.
Nekem sincs semmi panaszom a Monroe-ra. Jobb nem lett de roszabb se.
[ Szerkesztve ]
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
Skimaster
senior tag
válasz szőröscica #34061 üzenetére
2005-2008 és 1.8-1.9 milla lenne rá....melyik problémás?Benzin,dízel?van olyan dízel,ami nem dpf-es és lehet városban is használni?Az 1.6-os benzines milyen?Köszi a választ!!
-
válasz Skimaster #34063 üzenetére
A 16i olajzabálós hírében áll, volt akinek injektor is szart be nem túl nagy futásnál, meg szerintem az elég ványadt motor bele. A dízeleknél szakad a lánc, 18-20d-nél biztosan, ezeknél rá kell kérdezni, hogy cserélték e már a vastagabb láncra, mert amúgy nem rossz motorok. A belseje szvsz egy hulladék, kormányról málik a kamufesték, váltógomb tejfölöspohár műanyag színűre kopik, hátsó lábtér mint olyan nem létezik, de a vezetési pozició kényelmes és a váltó is jó kapcsolási érzetű.
-
MPowerPH
félisten
válasz szőröscica #34065 üzenetére
Nem ezektol a dieselektol.... Az enyemen beszagolhatsz a kipufba, nem fogsz semmit erezni. DPF regen pedig nem varosban indul el, tehat nem okoz olyan kozvetlen szennyezest, mint a most szaladgalo sok benzines turbo, amik egy az egyben kopik kifele a rakkelto mikroreszescskeket, mindenfele szuro nelkul. El kellene mar felejteni, hogy a diesel a rossz. Nem ket helyen be lett bizonyitva, es le lett irva, hogy a mostani turbos motorok a leg egeszsegkarositobak. Csak most ezt nyomjak mindenhol, erdekbol elmennek folotte, mert draga penzbol fejlesztettek oket, ami zsakutca lesz. A regi benzineseknek meg a CO2 -t koszonhetjuk, meg a globalis felmelegedest.
Don't Tread On Me
-
szőröscica
addikt
válasz MPowerPH #34066 üzenetére
A dizel budos, meg lehet fulladni tole. Sieleskor setaltam a hegyi faluban, harapni lehetett a levegot, olyan tiszta volt. Amig egy modern dizel el nem ment (akar uj A6, F10, vagy regebbi PD TDI). Annak utana percekig ereztem a szagat. A benzineseknek nem volt ilyen csipos, fojtogato kipufogogaza.
A teremgarazsunkban is, ha egy uj dizel megy el, fojtogat a kipufogogaza, a benzineseke nem. Ettol nem biztos, hogy a dizel karosabb, mint egy modern, kozvetlen befecskendezeses benzines, de sokkal budosebb.
-
drosan
tag
válasz Skimaster #34039 üzenetére
Szia, nekem 1-es van és elég jól körbejártam a témát vásárlás előtt. Igaz M sport belsővel, de én az itt elhangzott belső kopásokról nem tudok beszámolni, bár az autónak előttem is volt gazdája és én most is vigyázok rá. A hátsó lábtér valóban kicsi, nem egy négy felnőttes utazó autó. Sajnos a benzin motorok felejtősek, én 20d-t vettem, abból is megbízhatóbb M47est, viszont ez semmiképpen sem ajánlható rövid városi távokra. Ha fontos a megbízhatóság más irányba nézelődjetek, nem ajánlom az 1est benzinmotorral, ebből az évjáratból.
-
MPowerPH
félisten
válasz szőröscica #34067 üzenetére
Elarulom, hogy normal uzemmodban nincs reszeskekibocsajtas, es azert fullaszto, amit erzel, mert olyan a szag, mint a hypo. A benzines meg lehet, hogy nem ad ki furcsa szagu levegot,(feher zsepi, az feher is marad ettol), ellenben a gyerekeid es azok tudejet szepen rendebeteszi, egyutt a DPF nelkuli dieselekkel.(bar a kozvetlen befecsis benzinesekbol okadott reszecske sokkal kisebb, sokkal rakkeltobb meg igy is) A legrosszabb... Csondes gyilkos. Es az a szomoru, hogy meg mindig elhallgatjak ezt, es a sok lama tovabbra is azt hiszi, es azt hajtogatja, hogy a diesel auto a rossz, ki kell oket tiltani mindenhonnan. Pedig kozel sem... Es e mellett azoknak a CO2 -je is joval rosszabb, tehat meg az amugy is tulterhelt legkort is tovabb romboljak.
Szoval inkabb egy kis diesel varosba, vagy egy kis szivo benzin. Persze varosba az elektromos a legjobb. Vagy
Egyebkent pont a konszernes, csaloszoftveres vackokat irtad, amik kiokadjak a duplajat is annak, ami a specifikaciojukban szerepel.
A jovo egyebkent a szivo benzin lesz, es megint a Mazda csinalja jol, ok fejlesztik topra. Diesel hatasfok, extra magas kompresszio, amivel mar elerheto a dieseleknel mukodo kompressziogyujtas, es a szelsosegesen szegeny keverekkepzes reszterhelesen nagyon jo fogyasztasi adatokkal es karosanyag kibocsajtassal kecsegtet. Egyik nemet premiumgyarto sem jutott el idaig, kivetel a Mercedes, akik az F1-ben hasznalnak hasonlo technologiat.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Skimaster
senior tag
válasz drosan #34068 üzenetére
Kösz,neked milyen évjáratú?A dpf miatt nem ajánlott városba?Kézi vagy automata inkább?
Köszi a többieknek is,kicsit faramuci a helyzet,mert a városba való benzines,nem ajánlott mert "ócska",a dízel pedig mert dízel....akkor ilyenkor mi van?Ha néha kormolom a dízelt az sem jó?Egy-egy országúti használat?
-
CharlieDrop
veterán
én egyelőre M47, vagy max M57 TU2-ben gondolkodok, jelenleg (persze ha az Accord nem lenne a nyakamon könnyebb lenne )
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
drosan
tag
válasz Skimaster #34070 üzenetére
2007 januári, utolsó M47esek egyike. A DPF miatt sem, motornak sem tesz annyira jót a sok hidegjárat. Kézivel nem nagyon szokott gond lenni, esetleg annyi hogy hidegben álló helyzetben nehezebben veszi a fokozatokat, de megbízható darab. Autómatával nincs tapasztalatom.
Én inkább keresnék más autót városi használatra. -
KAMELOT
titán
válasz MPowerPH #34055 üzenetére
A másfajta is ugyan olyan jó. MONROE-t nálunk nem ajánlják mert sokan panaszkodnak, hogy totál kemény.
(#34062) Möhe: Ha tudsz szlovákul megérted.
(#34067) joamilestoné: Én amikor tankolok benzint teszek belé adalékot is. 10 literhez 10ml Sokkalta jobb a motornak és jobban is megy a kocsi, mármint ha benzinnel megyek. Amikor hideg van kint kb. 15 percig megy a kocsi alapjáraton, hogy melegedjen be a motor és a sebváltó is.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
sfefe
őstag
Egyik sem az igazi (benzin, diesel) de azert ne gondoljuk mar, hogy a mostani dieselek termelik az oxigent...
Mind2 karos plusz a diesel rohadt budos, ennyi a lenyeg...Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
-
KAMELOT
titán
válasz MPowerPH #34069 üzenetére
Nincsen semmiféle csalásról szó.
Csak amikor te álló helyzetben gázolod sokkalta kisebb adatokat kapsz, mint amikor nyomod neki 130-al a pályán és most ebbe kötöttek bele.
Valójában ezt úgy kéne megadni, hogy
50km/h.....xxx CO2 g/km
100km/h......xxx CO2 g/km
és így tovább. Tehát a menet közben mért adatokat kéne feltüntetni, nem azt, hogy áll a kocsi és gázolom 10 mp-ig, amikor bent a szonda.[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
MPowerPH
félisten
Azt senki nem mondta. Arrol volt szo, melyik jelenleg a karosabb. Es mivel a dieselek alapbol koromcsapdaval vannak felszerelve, amik varosban nem urulnek, igy ott messze nem generalnak akkora szennyezest, mint a mostani benzinesek, amik szabadon okdajak ki magukbol a rakkelto reszecskeket. Annak nincs szaga, az teny, de ettol meg sokkal karosabb, mint egy diesel. Ezek tenyek, ennyi. Mindegyik karos, de jelen helyzetben nincs mas alternativa. Az elektromos autok kozvetlen ugyan ugy szennyezik a kornyezetet.
Hidrogen, LPG, CNG, legtisztabb.
KAMELOT: Mar hogyne lenne? Kulon szoftot keszitettek a konszernnek, ami erzekeli azt a korulmenyt, amikor a karosanyag kibocsajtast merik. Ekkor az ECU atvalt egy csalo modra, ahol hozza a gyari adatokat. Persze volt mas gyartoknal is gond, de kulon, specialisan erre a celra megirt kodot nem talaltak egyikben sem, es csak egy-egy modelt es motort erintett a dolog, nem az egesz palettat. Tan viccbol kotelezo visszavasarolni az osszes diesel motoros konszernes autot az USA -ban? Es meg ki tudja mi lesz akkor, ha az europai piacon is beindul, ugye mar van is ra egy pelda.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
-v-
addikt
válasz MPowerPH #34076 üzenetére
Ezek tenyek, ennyi.
Linkek? Hivatkozások? Hiteles forrásból származó adatok? Ezek számítanának egy ilyen épületes beszélgetésben .. halkan kérdezem, ezek nélkül miről beszélgettek? Csak mert pont ebben a kérdésben a fotelvélemény keveset nyom a latban, ellenben akkor miért nem a legújabb méréseket és tudományos cikkeket linkelgetitek ez ügyben én szívesen olvasnám, és a mondandó hitelessége szempontjából is értéknövelőként hatna.
[ Szerkesztve ]
-
chess001
aktív tag
Én sem tudom a pontos méreteket, de az aeroszol és aeroszol (repülő szilárd részecske) között is van különbség. Van ami simán átmegy a tüdőn, van ami lerakódik, van ami kiszúrja a hólyagocskákat(azbeszt).
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
MPowerPH
félisten
-
szőröscica
addikt
válasz KAMELOT #34073 üzenetére
Ezzel nagyon rosszat teszel a motornak, én a legnagyobb hidegben is maximum annyit járatom, míg lekaparom a jeget róla. Hidegindítás után a lehető leghamarabb indulj el, és finoman vezesd. Ne túl magas, de ne is túl alacsony fordulaton, a hirtelen gyorsításokat elkerülve.
-
MPowerPH
félisten
válasz szőröscica #34082 üzenetére
Csak, hogy ez is ala legyen tamasztva valamivel, mert looks like a google nem mukodik mindenkinel, pedig meg a foteltudosok is azt hasznaljak. Az egyebkent sem 'foteltudoskodas', ha sokat olvasol, legyen az barmi. Tagitani kell az ismereteidet, erre jo az internet.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
KAMELOT
titán
válasz szőröscica #34082 üzenetére
Amikor nagyon hidegek vannak, akkor alapjáraton hagyom menni.
És mi rosszat csinálok a motornak ha hagyom menni alapjáraton?
Legalább rendesen üzemi hőfokra melegszik a motor.
Éveken keresztül a dízel fordomat is így melegítettem utána indultam csak el.
Máig megy a kocsi hibátlanul 368 000km van benne.[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
negro
őstag
válasz KAMELOT #34087 üzenetére
A lenyeg, hogy max 1-2 percig kellen jaratni. Ez ido alatt fel epul rendesen az olaj nyomas es el is jut mindenhova. Ez utan viszont a cel a minnel hamarabb uzem meleg motor. Szoval ha jaratod 15 percig alapjaraton azzal csak azt ered el hogy tobb ideig megy hidegen es ekkor kopik a motor a legjobban mert ennyi ido alatt -10 fokban alapjarton messze nem eri el az uzemi homersekletet a motor illetve az olaj de a hutokozeg se... Visszaterve tehat 1-2 perc utan nem padloza, alacson fordulatokat tartva melegitjuk be ahogy haladunk. Igy kimeled a legjobban a motort.
[ Szerkesztve ]
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
-v-
addikt
válasz MPowerPH #34081 üzenetére
mondjuk én ebben nem látom a végkövetkeztetést, hogy a benzines károsabb lenne, mint a dízel egyrészt ez csak a részecskékről szól, pl. NOx-ről egy szó sincs benne, abból a dízelek vitán felül jóval többet puffognak jelenleg. Hol van ez összehasonlítva, a részecskék meg az NOx közül melyik a károsabb, vagy összességében melyik a szennyezőbb (az összes gázt, részecskét és mindent figyelembe véve)?
Másrészt nem részletezi a részecskék méretét, elolvastam a pdf-et is, csak egyszer említi a PM2.5-t, de nem írja, pontosan mekkora részecskékből van több? Csak mert nagyon részecskeszűrőzik, viszont más cikkek szerint meg a dízelnél is pont azokat a méretű részecskéket nem fogja meg a szűrő, amik a legkisebbek és legkárosabbak. A nagyobbakkal jóval kevesebb a baj (persze azok sem jók). Jó lenne itt több számot látni
Na meg ez az összehasonlítás csak nagyon keskeny idősávra érvényes, a most gyártott dízelekre és benzinesekre (vagyis a 2013-masokra mert a cikk akkori).. dízelben is csak kb. 2007 körül, az euro 5-tel kezdett jönni a DPF, benzinesben sem volt mindig közvetlen befecskendezés, az is csak a downsizeinggal kezdett jönni, és mindjárt jön a DPF a benzinesekre is. Szóval ez egy ilyen snapshot, az új motorokra, a "benzin károsabb mint a dízel" általánosítás csak erős pontosításokkal lenne értelmezhető, pontosan melyik évjáratú és technológiájú .. nem pedig a most futó összesre.[ Szerkesztve ]
-
crissprivat
senior tag
Helo. Csak az érdekelne,hogy az e90-es bmw akku töltése figyelembe veszi e a környezeti hőmérsékletet. Ezt csak azért kérdem,mert tegnap megmértem multiméterrel a töltésem egy hosszabb út után és 14,91V volt a töltés, -5,5C volt a hőmérséklet. Fogyasztók nem befolyásolták az értéket. Nyáron amikor mértem,akkor 14,35V -ot mutatott a műszer. Nem agm az akku,sima gondozásmentes savas van benne.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
-KP-
addikt
Most olvastam a neten:
- Tudod mi a legnagyobb bunkóság?
- Hondást nyomatékról kérdezni.. -
MPowerPH
félisten
Olvass utana. Informaciot nem fogsz errol talalni, mert nagyon uj. Amikor a diesel a divattjat elte, akkor senki nem beszelt a koromrol, es az egeszsegkarositasrol. Aztan jott a DPF, es azzal egyutt a megzoldebb dieselek, lasd hofeher zsebkendo teszt. Aztan kiderult, hogy a dpf-el csak rontottak a helyzeten, mert uriteskor a korom sokkal kisebb szemcsekben aramlik ki, tovabb a levegoben marad. Ellenben legalabb nem a varosban teszi.
Nekem a fenti cikk alapjan az jon le, hogy a kozvetlen befecskendezesu benzinesek jelenleg sokkal karosabbak, le vagyon irva, es nem egy hetvegi muhely csinalta a tesztet. Es amig nincs rajtuk dpf, a varosban akadaj nelkul aramolhat a korom a kipufogobol.
Az enyem a palyan kiuriti magat, ott joesetben nincs lakoovezet sem par km-es kozelben. Amig meg nem teszi, addig mindenfele koromkibocsajtas nelkul fut a varosban, es a 3L-es motorbol annyi CO2-ot aramlik ki, mint egy sz@r 1.6T -bol.Egyebkent en linkeltem. Most akkor Te linkelj valamit, ahol vegeztek meredeket, es az egesz ellenkezoje jon ki. Mert ugye ahogy en sem, ugy Te sem vegeztel otthon fuggetlen mereseket egyikkel sem.
Most meg lapul mindenki ezzel kapcsolatban... Egeszen addig, amig a hibrid vagy az elektromos autok el nem tetjednek jelentosebb mertekben. Akkor majd jon a pofon, hogy a kozvetlen befecsis benzinesek a 4 kereken gurulo halalhozok, es dobjak az egeszet. De most meg nagy a lobbi, nem fog sor kerulni ra. A diesel is sokaig huzta.
Es sokminden nem valtozott a cikk megjelenese ota, a benzinesek meg a mai napig varnak a dpf-re, a diesellel meg mar csak az adblue -val lehet javulast elerni. Jobb egyik sem lesz, a kepzodo korom mindegyik technika rakfeneje.
A lenyeg pedig az, hogy mar nem lehet azzal a badarsaggal jonni, hogy "azert van benzines autom, mert en felelossegteljesen gondolkodom, es nem mergezem embertarsaimat". Pont ugyan ugy, vagy jelen helyzetben amig nem kerul az autokra DPF, meg jobban szorja a szutyok 1.4-1.6 -os csodaturboval a finom reszecskeket, kozvetlen az emberek orra ala.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
-v-
addikt
válasz MPowerPH #34096 üzenetére
Egyebkent en linkeltem. Most akkor Te linkelj valamit, ahol vegeztek meredeket, es az egesz ellenkezoje jon ki. Mert ugye ahogy en sem, ugy Te sem vegeztel otthon fuggetlen mereseket egyikkel sem.
Felreertesz, en nem kepviselek semmilyen allaspontot az ugyben, ezert az igazamat se akarom vedeni. Nekem teljesen mindegy, a dizel vagy benzin a szennyezobb, szamokkal es tenyekkel barmelyikrol meggyozheto vagyok szemmel lathatoan te viszont hatarozott allaspontot kepviselsz, mivel kijelentetted, hogy hogy ez teny, gondoltam ha ez ennyire teny, akkor azt hasonlo szilardsagu dolgokra tudjuk alapozni. Amit linkeltel, arrol leirtam, miert nem gyozott meg, hogy annyira teny lenne.
Ha meg az "informaciot nem fogsz errol talalni" van, akkor megis mire alapozunk barmit? de ezt is csak halkan kerdezem, itt befejezem ugyis, mert nem erdekel a dolog annyira, puszta trollkodaskent csak kivancsi voltam, a sziklaszilard allaspont mogott milyen sziklaszilard tenyek es adatok laknak, amiket esetleg a nagykozonseg is megismerhet. -
KAMELOT
titán
válasz CharlieDrop #34094 üzenetére
Milyen kocsid van?
Más: Megyek tankolni a OMV-re. Ki van írva 365 Ft / liter a benzin. Leveszem, kivillan 385Ft / liter. Mondom ez meg milyen kibaxás? Aztán most már csak SHELL-en vagy MOL-on tankolok ott 367 Ft/L.
Átszámolva 1,21eu/L magyarban a benzin. Nálunk szlovákiában 1,33eu/L.[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
KAMELOT
titán