Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Elden Ring - Shadow of the Erdtree teszt
gp Több, mint két évet kellett várni az Elden Ring első, és valószínűleg egyetlen kiegészítőjére. Megérte vajon a várakozást?
Új hozzászólás Aktív témák
-
VMatteo
őstag
Sziasztok,
Két problémával kereslek Titeket.Grande Tjet sport 3 ajtós az alany.
1, a csomagtartóm beázik! Baloldalt a kárpit vizes. Benézve nem tudtam megállapítani, hogy a lámpa felől ázik be, vagy esetleg a dobbetétnél veri be a vizet, mindenesetre a pótkerék öble teljesen száraz és a másik oldal is.2, A jobb küszöb belül elkezdett hólyagosodni! Sehol semmi rozsda a kocsin, erre tessék! Javítva, törve nem volt. Ha visszacsiszolom, kap rozsdaátalakítót, színre kevert festéket, ezzel javítható a probléma, vagy nagyobb a baj?
Tisztelet a Gépésznek!
-
Köszi szépen, akkor ezt mondani fogom majd a szervizben. Ennek egyébként van egyszerű megoldása? Úgy értem, hogy nem kell egy műanyag bizbasz miatt az egész lámpát cserélni, ugye?
-
Directors
senior tag
válasz
VMatteo #13901 üzenetére
Szia!
A lámpa környékét nézném meg első körben, illetve a csomi ajtó átvezetőjét is megnézém. Ott fut a hátsó ablak vízcsöve is. Lehet az tört el.
Legalább megtudod nézni azt is hogy az elektromos kábelek milyen állapotban vannak. Tönkre szoktak menni azok is.A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
Directors
senior tag
válasz
VMatteo #13904 üzenetére
Nálam szimplán el volt vágva minden. Vásárláskor buta voltam mert nem ellenőriztem ezt a részt. Azóta megcsináltam egy fél délután alatt.
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
Márk
senior tag
-
calvin76
tag
Sziasztok,
Fiat 500-at szeretnénk venni a feleségemnek. Tudnátok segíteni, hogy melyik (leginkább) kifejezetten ezzel a típussal foglalkozó kereskedés ajánlott és melyik kerülendő?
Budapest és Keszthely környékén.
Köszönöm a segítséget.[ Szerkesztve ]
-
gipsztigris
addikt
válasz
csongi #13911 üzenetére
"Inkabb olyan embert keress aki ert hozzajuk."
Ennél hálátlanabb feladat nincs a földön!
Felelősséggel kijelenteni valamiről megbontás és különösebb szétszedés nélkül, hogy megéri és nem fogja rákölteni a gatyáját......hát, ezért nem szoktam ilyet vállalni."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
csongi
veterán
válasz
gipsztigris #13912 üzenetére
Persze. Nincs garancia semmire, ami nem látszik azzal nem lehet mit kezdeni.
A kötelező javításokat meg nem lehet elkerülni.
Hálátlan érzetű az biztos.
De ha beviszik átvizsgálásra hozzátok, azért padon meg emelőn más a helyzet gondolom.
az is megoldás, ha van egy biztos szerviz pont.
De érdemes itt is abba az irányba kezdeni, hogy van e a közelben olyan aki az olajcserén kívül érdemben is hozzá tud nyúlni?
Persze a xar olasz sztem az egyik legegyszerűbb rendszer, és viszonylag költséghatékony. -
calvin76
tag
Köszönöm a válaszokat!
A szervizes átvizsgálás az alap. Leginkább az idegesít, hogy az azonos korú kocsiknál a külföldről behozottak valahogy mindig kb. fele annyi km-el vannak mint az itt forgalomba helyezett (vagy mint ami átlag reális lenne). Persze tudom, hogy önmagában a km óra állása nem sokat mond, de ez azért nem bizalomgerjesztő a többi tényezőre nézve sem (olajcsere stb.). -
-
gipsztigris
addikt
válasz
tboldi #13916 üzenetére
Többek között nálam ezért nem jelent előnyt amikor azt mondják, hogy hazai forgalomba helyezésű autó, mert sajnos a magyar forgalmik jelentős részénél a tulajdonos neve mellé "Fillérbaxó János" van írva.
Csak annyit költ a kocsijára amennyit feltétlenül muszáj, és ez még a jobbik eset. A rosszabb, hogy azt sem tudja merre van a gépháztető nyitó karja.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
csongi
veterán
válasz
gipsztigris #13918 üzenetére
Ez kint is ilyen sztem.
.
Ahogy en latom. 3-5 eves autoknal jellemzoen a kotelezo szerviz meg van.
Aztan a kovetkezo idoszak kb 7-8 eves korig. Itt mar nem markanszervizes,de szervizes jo esellyel. Es a szamla nem kerese sokszor a sporolas. A szamlaval rendelkezo javitas sem garancia semmire. Foleg egy kinti javitas. Mindenutt megy az ami itthon is. Regen felhigult ott is.
Tenyleg nehez valoban jo allapotu hasznalt jarmuvet venni.
Lassan ujat is nehez.
Marka specializalodni itthon meg nem igazan mernek, ennyi jarmuhoz meg szoftverezni egy vagyon. Hazai megiteles a fos olasz, japan nemet imadat van.
calvin76: Egy valamit nem lehet megtudni, a km hogyan kerult bele.
.
65ezers hazai auto, vezermu tengely csere elott all. Ezt nem lehet megmondani vasarlaskor. A km olajcsere be lett tartva.
Elvittem szerelohoz, mert gyengenek ereztem. Kiprobalta, azt mondta jo ilyennek kell lenni. Diagnosztika, hogy ment vele, es nincs hibakod.
A valosagba. A vezermu szij agyon volt feszitve a vezerles nem jol mukodott. A kipufogo egy helyen kifujt, ehhez igazitott a rendszer.
Az auto elonye, hogy eleg szeles spektrumba mukodik. Az olaszok itt csaltak, mondjuk ugy..
A vezermu tengely also pontra kopott, a hezag tulmeretes.
Es ez csak egy 8szelep 77 Le motor. Viszonylag egyszeru, es keves alkatresz.
Varosi rovid tavu kozlekedes hatasa. Lehet a japan, vagy nemet tobbet birna, de az is ezen a bolygon keszult, kesobb tobb mindent es dragabban lehet javitani cserelni.
Ha 10 km alatti etapokat fut, akkor evente olajcsere szurovel. Ha a futott km elosztasa jelentosebb a teli idoszakra akkor teli idoszak vegen.
Ha egyenletes akkor az oszi idoszak kezdeten.
minden varosi autoval, menni kellene havonta 2-400 km-t orszaguton.
Ezert jon az elektromos autozas. Tuls sok tenyezo van ami kihatassal van egy jarmu allapotara. Ennel lenyegesen egyszerubb az elektromos hajtas. -
426os
őstag
válasz
gipsztigris #13918 üzenetére
Ez az átlagusereknél kint is igy van, nem szeretnek az emberek a szükségesnél többet költeni az autójukra. Ami nagy különbség, hogy a szervizek többsége nem áll neki mókolni, inkább egyben cseréli a rossz komponenseket és jellemzően ismert márkás vagy gyári alkatrészeket éptenek be. Nincs annyi kókányolás, mint Magyarországon, mert az alkatrészre kevésbé árérzékenyek a tulajok a magas munkadijak miatt, illetve erősebb a felelősségre vonás is, ha valami nem lesz jó javitás után. Ezen kivül ott van az utak állapota is. MOn nem nagyon van olyan autó, aminek ne kéne a futóművéhez nyúlni 10 éves kora körül, itt Ausztriában meg ufóként néztek rám, hogy miért volt már cserélve a 11 éves (új korától magyar) autón lengőkar szilent... Persze futott km-től is függ, de az autópályákon kívül siralmas az utak állapota és ez odatesz az autóknak is. Illetve még a műszaki vizsga is szigorúbb kicsit Ausztriában (és évente van). Egy műszakin hibátlanul teljesitő autónak (kisebb hibákat is felirják, ami nem feltétlenül bukó még) magasabb piaci értéke van frissen vizsgázva. Én azt tapasztaltam, hogy az üzemanyag minősége is más. Otthon inkább vennék megbízható kereskedőtől külföldi autót, mint magyart, de ez nyilván nem a knálat alja lesz.
[ Szerkesztve ]
.
-
tboldi
nagyúr
válasz
gipsztigris #13918 üzenetére
Joggal merülhet fel a kérdés, hogy akkor miért is vettük meg ezt az Ypsilont.
Mert imádjuk a típust, és még mindig nagyon sajnáljuk az előzőt, ami összetört. Több mint 2 év telt el, mire felbukkant egy ugyanolyan Platino felszereltségű, 90 pacis, 1.3 Multijetes példány, nem hagyhattuk ott.Meg azért annyira nem foscsi, az olajcsere elhanyagolását és egy kezdődő kipufogólyukadást leszámítva műszakilag egyben van, inkább oda nem figyelésből vagy nem megfelelő használatból eredő hibákból van több (pl. törött ablakemelő kapcsoló, kapaszkodó és csomagtérburkolat).
szerk.: Ja, amúgy van fejlemény a megdöglött műszeregységgel kapcsolatban. [link]
[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
Hogyan kell bekotni?
-
tboldi
nagyúr
válasz
csongi #13922 üzenetére
A fejegység tetején látható rajz a hátsó mini ISO csatlakozókat mutatja. A piros kapcsolt 12V kell legyen, a fekete föld, ezeket megcsapolod a meglévő vezetékek közül, a sárga csatit meg csak be kell dugni ide. A jackbe értelemszerűen a mikrofon megy, ha azt is szeretnéd használni, az opcionális.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
csongi #13924 üzenetére
Lehet, hogy aktiválni kell MES-sel is, ja, ezt sajna nem tudom.
Én is próbálkoztam AUX bekötéssel a MiTóban, de rá kellett jönnöm, hogy mivel van benne első generációs Blue&Me is, azzal együtt sehogy sem fog menni 100%-osan. Ki lehetne dobni, de nem akarom, a gyári dolgokhoz ragaszkodom.
[ Szerkesztve ]
-
gipsztigris
addikt
válasz
tboldi #13921 üzenetére
Az Ypsilon egy nagyon remek, szerethető, stílusos autó, egy faék egyszerűségű műszaki tartalom mellett. Imádom!
"szerk.: Ja, amúgy van fejlemény a megdöglött műszeregységgel kapcsolatban."
Valami hasonló gondja lesz a Lányom Ypsilonjának is, mert random elmegy a fordulatszámmérő, és a kilométeróra is. Még nem foglalkoztam vele, de ha minden jól megy, jövő héten lesz rá egy kis idő.#13919csongi
"Marka specializalodni itthon meg nem igazan mernek"
Mi mertünk.Azt mondtam fiamnak, hogy arra fusson ahonnan a többi szerelő menekül....és mindig lesz munkája.
Lassan négy éve, hogy újra nyitottuk a műhelyt, immárom a fiam végzi a munka tevékenyebb részét, 90%-ban csak olaszt javítunk. A márkafüggetlen szervizeket egy svájci bicskához tudnám hasonlítani.
[ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
csongi
veterán
válasz
gipsztigris #13928 üzenetére
Jól tettétek!
Itt az alföldön is kellene egy. -
tboldi
nagyúr
válasz
gipsztigris #13928 üzenetére
A műszeregységhez nem tudok hozzászólni, ezt-azt be tudok kötni vagy vezetéket javítani, de az ilyesmi mikroelektronikai melók már túlmutatnak a képességeimen.
-
tboldi
nagyúr
válasz
csongi #13929 üzenetére
Nálunk, Móváron van egy. Bár a legtöbb dolgot magam javítom, csak akkor szoktam kiadni másnak az autót, ha nincs meg az eszközöm hozzá, vagy meghaladja a tudásomat.
A Jazzen simán belőttem a szelephézagot, vagy a futómű és fék szerelésétől sem riadok vissza, folyadékok, szűrők és gyertyák cseréje is rendszeres program, de pl. a MiTo vezérlését másra bíztam rögzítőszerszám hiányában. -
csongi
veterán
válasz
molnarpeter #13932 üzenetére
A nyomozasom nekem is oda vezetett. Ahogy nezem, ezek 3 kivezetessel mukodnek. A kerdes, hogy hova melyik vezetek mehet?
-
válasz
gipsztigris #13898 üzenetére
Behalt a lámpaállítom a szerviz szerint. Mivel egyben van a lámpával, így egy újat kellene venni. DEPO-t ajánlottak 85k körül vagy Magneti-t 110k körül. Van erre ajánlásotok?
Cserés a termosztát is, abból is mondott a szervizvezető 2 márkát, egyik 22k, másik 28k, de basszus elfelejtettem melyek azok. Majd megkérdezem még egyszer. De ha van olyan márka, ami határozottan nem ajánlott, mondjátok
-
Directors
senior tag
válasz
HussarF #13937 üzenetére
Ha ilyen "kicsi" a DEPO és a Magneti lámpa közt a különbség , én biztosan a Magnetit venném. Nekem nem volt még DEPO lámpám, de sok rosszat hallottam róla.
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
426os
őstag
válasz
HussarF #13937 üzenetére
Magnetit vennék, bár nincs benne tapaszalatom. Azt mindenképpen nézd meg, hogy a vásárolni tervezett lámpában benne van-e az állítómotor. Az olcsóbbakban nincs mindig és a régiből kellene átrakni (nem tudom, hogy ez a Bravo-nál hogy van). Ezen kívül a színe sem mindegy (világos vagy 2010-től sötét háttere van), bután nézne ki két féle lámpa a két oldalon.
Termosztátból gyárit vennék.[ Szerkesztve ]
.
-
-
Köszi mindenkinek. Termosztátból két németet ajánlottak, Gates (ha jól írom), meg vmi másik. Itt lényeges különbség nem volt amúgy az árakban. Ha nem tudnak/akarnak gyárit, akkor ezekkel is elégedett leszek.
A fényszóró már más kérdés. Alkatrészes ismerős 88-ért hozná a Magnetit, ráadásul számlásan, szóval ott az áfa is visszajönne. Néznem kell majd vmi youtube vidit, hátha nem olyan nagy erőfeszítés a cseréje. Vaaagy, VMatteo módszere is megfontolandó
Ez egyébként egy Suzuki márkaszerviz, olaszt nem sokat látnak. Sajnos errefelé nincs jó olaszos. Pedig sokszor gondolkoztam már rajta, hogy elviszem gipsztigrishez a kocsit, csak ahhoz ki kéne venni egy nap szabit. Az Alfáért sokszor megtettem, de a szaladgálós kocsi lényege az lenne, hogy ne kelljen vele sok időt és energiát ráfordítani
-
-
Fiat Bravo II fényszóró csere. Dobbetét, lökös, minden lekerül...
Bezzeg a Porsche-nél figyelnek a második tulajra is. Könnyen kipattintható a lámpa
-
tboldi
nagyúr
válasz
HussarF #13947 üzenetére
Nem néztem végig, csak belepörgettem, de…
Kereket, dobbetétet szerintem teljesen felesleges levenni, a lökhárítót viszont én teljesen elválasztanám az autótól. Nem nagy meló amúgy, pár csavar az egész, és egy szűk óra bőven elég. A Jazzen számtalanszor megtettem már (így gyorsabb az izzócsere
), de a MiTón is már 2x.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Okos Otthon / Smart Home
- Netfone
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Macska topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- T Phone 2 Pro - majdnem mindenben jobb
- Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- Fűnyíró topik
- További aktív témák...
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!