Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mozgásban a The Smurfs: Dreams
gp Az új játék a tervek szerint október végén debütál PC-n és konzolokon.
-
Az NVIDIA lett a világ legértékesebb vállalata
ph A 135,58 dolláros záró árral a cég elérte a 3335 milliárd dolláros kapitalizációt, átvéve a vezetést a Microsofttól.
Új hozzászólás Aktív témák
-
whited
addikt
Sziasztok
Esetleg van itt aki(k) Giulia tulaj?
Tudom, bonyolultabb egy dizel, de mi az oka, hogy ennyivel olcsóbb is hasonló évjárat?
Ha minden jól alakul, idén végre meglesz rá a mód, hogy vehessek egyet és még mindig variálok, hogy melyik lenne a jobb.
Ugyanakkor, ha abból indulok ki, hogy mennyivel olcsóbb a D, mint a B, még ha rá is költöm a különbséget, fogyasztásra ég és föld a kettő
Nyilván a D-ből nincs 280-as Veloce, "csak" 210LE-s a legerősebb gyárilag.Ha nem válaszolok a PM-re, elképzelhető, hogy nem kaptam meg, ilyenkor kérlek küld el újra, köszönöm
-
hroberto
veterán
válasz
whited #14111 üzenetére
Én a napokban vettem egy diesel Giulia-t, mondjuk nálam fel sem merült a benzines. 2004-óta csak diesel autóm volt, ebből 4 olasz (3 Alfa, egy Grande Punto), és amíg lehet az is lesz.
A pár évvel ezelőtti diesel hiszti miatt esett le a diesel autók ára valószínűleg. Azóta ördögtől valónak vannak bélyegezve.
Saját tapasztalatom az, hogy nem kell különösebben félni tőlük ha normális gazdájuk volt Nekem semmi komolyabb meghibásodásom nem volt a 20 éves dieselezés alatt.
Nyilván meg kell próbálni olyat keresni aminek viszonylag biztosan lekövethetó az előélete, és nincs benne millió kilométer, akkor kisebb eséllyel lesz vele gond.
A fogyasztás, ahogy írtad is, azért elég jelentős pénzt takarít meg hosszabb távon.
Plusz bármelyik 2.2-est fel lehet nyugodtan húzni 200 LE fölé, és azért ott már lesz benne akarat.[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Arni9010
aktív tag
-
gg72
veterán
tboldi fórumtársat már megkérdeztem privátban, de akkor megérdeklődöm itt is, hogy mit gondoltok a Lancia Musia 1.6 Mjet-ről, főleg ami a motorját illeti? Használt kocsit keresek 1M-ig bezárólag főleg városi használatra, de lenne havi 2x 130km autópálya is, ill. évente egyszer rövidebb külföld. Eddig leginkább 1.4es 8V benzines Grande Puntokat és Lancia Ypsilonokat nézegettem, ill. van egy Fiat Stilo (95LE), egy 147es Alfa 1.6 TS és egy Fiat Bravo1.4 16V Dynamic is egész jó állapotban és árban.
Mit gondoltok?[ Szerkesztve ]
-
hroberto
veterán
A Giulietta-ban volt ilyen motor (105 LE), azt mondják ebben is okozhat gondokat az olajszivattyú tömítés, igaz nekem nem volt ilyen jellegű bajom, de ha nem adtam volna el, valószínűleg a következő olajcserekor kicseréltettem volna.
190 ezerrel adtam el, semmi baj nem volt a motorral, a befecskendező rendszerrel. 10 ezrenként cseréltem az olajat 20 ezrenként gázolaj szűrőt.
Maga a 105 LE nem hangzik soknak, (mondjuk azt nem tudom, hogy a Lancia - ban a 105 vagy a 120 lovas van), viszont a nagy nyomaték (340 Nm) miatt egész kellemesen mozgatja a motor az autót, és a fogyasztás is nagyon jó volt.
A DPF-el lehetnek gondok (ha van benne), de ha havonta 2X autópályán is mész vele, valószínűleg nem lesz ezzel sem baj.
Az 1.4 8V motoroktól jóval dinamikusabb egy 1.6 Multijet az biztos!
A Stilo rozsdál úgy tudom valamint a 95 lovas motor eszi az olajat (egy haveromnak volt), és az sem izomkolosszus.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
erik365
aktív tag
Bravoban szeretik, az olajszivattyú tömítése okozhat hidegindítási problémákat,
de ezt egyszer kell megcsinálni, aztán ellehet felejteni. Fogyasztása is nagyon baráti, ha normálisan használja az ember. Nem tudom hány kiló a Lancia, de ha a Bravosoknak elég szokott lenni az erő nem hiszem, hogy a Lanciat rosszabbul mozgatná a 105 lovas motor.1.4 T-jet M32
-
gg72
veterán
válasz
hroberto #14120 üzenetére
Kösz, erik365-nek is! A Lancia Musa-ban 120LE-s Mjet motor van, dinamika szempontjából biztosan jobb lenne, mint az 1.4 8V benzines, csak:
a) egyrészt sosem volt még dízel autóm és kicsit aggaszt ez a rövid távon autózás (de ahogy írtam, lenne benne havi szinten kb 300 km autópálya két részletben)
b) nem sok egy kicsit a 210ezer km?
c) a kocsi külföldi (rendezett) papírokkal van, nem tudom ennek mekkora lenne az átíratási költsége
De ma megnézem.
tboldi ís írta nekem, hogy az olajpumpánál van egy tömítés, amit mindenképpen cserélni kell majd, he erre eseik a választás.[ Szerkesztve ]
-
gg72
veterán
válasz
molnarpeter #14124 üzenetére
Nem muszáj dízel, csak ez lenne a közelben és elfogadható árban, ill. van egy Stilo is 1.4 16V magánkézből, elég jól karbantartva, de Fiatból igazábl a Grande Punto felé húznék...
-
gg72
veterán
válasz
molnarpeter #14126 üzenetére
Na, a Musa ki is esett, mert a 900ezres árból magyar papírokkal 1.3M lenne a vége, az nekem már sok...
Punto esetében az 1.2 8V nagyon gyenge már? -
-
tboldi
nagyúr
válasz
molnarpeter #14128 üzenetére
de sok dolog le tud kormolódni, messze nem ideális városban
Ehhez képest mi mégis városban nyaggattuk/juk.
-
whited
addikt
válasz
hroberto #14114 üzenetére
Kár, Balatonon is sokat vagyok
hátha arrafelé vagy
Ami hirtelen eszembe jut:
- Fogyasztás mikor milyen?
- Mennyire birja ez a motor ha szeretnék belőle egy B Veloce teljesitményszintet?
- Fenntartás mennyire macerás ? (futómű mennyire golyóálló pl)
- Egy olajcsere/fékcsere esetén is gépre kell dugni?
- Az összekerék mennyire eszi a gumit?Ha nem válaszolok a PM-re, elképzelhető, hogy nem kaptam meg, ilyenkor kérlek küld el újra, köszönöm
-
gipsztigris
addikt
Megbízható motor bármilyen körülményekre! A Deltámban is 1.6 Multijet motor van és jelemzően napi 2x5 kilométert autózom a munkahelyem és lakás között, 310+ ekm-el a háta mögött és köszöni szépen tök jól van! Időnként ki kell "kormolni" amihez nem szükséges autópálya, csupán alacsonyabb sebességi fokozatban emelt fordulatszám, és minden a "helyére kerül".
Amiket írtak - olajszivattyú szűrőkosár ajakos tömítés, EGR hűtő ház repedés, szívósor kokszosodás (ha bontani kell a szívósort akkor cserére kell felkészülni, mert a szívósor repedése borítékolható) -, típushibának mondható, de mindezek ellenére egy nagyon gazdaságosan fenntartható és megbízható motor az 1.6-os Multijet."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
tboldi
nagyúr
válasz
molnarpeter #14130 üzenetére
Ja, ha végre hazatér, nekem is rá kell néznem ezekre az Ypsilonban.
-
hroberto
veterán
válasz
whited #14132 üzenetére
Miskolc mellett lakom.
Sokat még nem mentem vele, (600 km körül). Mikor megvettem lenulláztam, jelenleg kerek 6 litert mutat.
Az enyémben is van némi optimalizálás, (olyan 210-220 LE körül van), azt mondják a hozzáértők, hogy ennyit minden probléma nélkül elbír.
Van egy haverom aki Fiat márkaszervízben szerelő már cirka 20 éve, borzasztóan kritikus az autókkal, gyakorlatilag minden szar szerinte, viszont a Giulia-ra azt mondta, hogy nincs sok baj velük.
Az biztos, hogy ha fékolajat kell cserélni, akkor nem ajánlott átpumpálni a rendszeren az olajat, mert akkor újra kell kalibrálni a rendszert, ami csak gyári géppel megy. Inkább ki kell szívni a tartályból.
Friss olajjal vettem, úgyhogy arról még nem érdeklődtem, hogy gépre kell - e tenni csere után.
Az enyém sima hátsó kerekes, úgyhogy nem tudom mennyire zabálja a gumit az összkerékhajtás, még a hátsót sem tudom, mert ahogy írtam még alig mentem vele.
De azért gyanítom, hogy ez a nyomaték azért ad neki rendesen, persze ez erősen lábfüggő.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
whited
addikt
válasz
hroberto #14136 üzenetére
Azt hittem, hogy a legerősebb verziót vetted ami 210LE, azt persze, hogy tolerálnia kell
Árát illetően szabad kérdezni, mennyibe került?
(Ha ennyivel olcsóbb, mint a benyás, akkor igazán adhatnák az újat is olcsóbban adni, mert ez a közel 20M-s ár, hát na)
Ha nem válaszolok a PM-re, elképzelhető, hogy nem kaptam meg, ilyenkor kérlek küld el újra, köszönöm
-
hroberto
veterán
válasz
whited #14137 üzenetére
5 900 000 forintot adtam érte. 2017-es évjárat Magyarországon vásárolt, 125 000 kilométerrel.
Plusz kaptam hozzá nyári gumikat is (kétszéles Pirelli). 120 ezernél volt cserélve a vezérlés, és az olajszivattyú tömítés, (sajnos ezeknél is lehet ezzel gond) plusz egy olajcserére való Selenia olajat is adott a srác akitől vettem.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hroberto
veterán
válasz
whited #14139 üzenetére
Nem tudom, hogy milyen volt ezeknél az alapfelszereltség, ebben ami van a teljesség igénye nélkül: fűthető bőr belső, kanyar követő bi-xenon kanyarodási segédfénnyel, kulcs nélküli nyitás, indítás (mondjuk ez lehet, hogy alap), bőr kormány, automatikusan behajló tükrök, sávtartó, elől - hátul parkradar, esőszenzor, automata lámpakapcsolás, nagy kijelző navival, 18-as kerekek, dupla kipufogó (ez nagyon dögös
). De biztos van amit kihagytam.
Ami nagyon tetszik, hogy beindítás után szinte azonnal meleget fúj.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Sziasztok!
giulietta 1.6 jtdm nel mikor tudom hogy regenerál, mire figyeljek oda? Mindig mikor hazaérek várok 2-3 percet a leállítással, hogy a turbó kicsit hűljön. Ilyenkor néha hallom hogy valami felpörög, mint a klíma venti majd leáll 30-40 sec megint fel pörög es megint leáll. Nemtudom ez a folyamat az lenne? De honnét veszem észre menet közben? Azért mert akkor nem fordulok vele haza henem elviszem picit pályázni.
Ilyenkor amugy mi is az arany szabály? Meddig kell vele mekkora sebességen, vagy fordulatszámon menni? (Első dízeles autóm
)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Xerath404 #14141 üzenetére
Pillanatnyi fogyasztást nézd, mikor megálltál. Azon látszik, ha jóval magasabb a szokásos értéknél, olyankor még ne állítsd le, esetleg gurulj kicsit tovább. Ha nem dombon laksz, nem indokolt szvsz ennyit járatni
ha amúgy is lassan mész megállás előtt, ki tudsz gurulni az autóval, aztán még övet kicsatolsz, lámpát kapcsolsz, stb akkor elég utolsónak hagyni a motor leállítását és kész is.
-
gipsztigris
addikt
válasz
Xerath404 #14141 üzenetére
A regenerálás alatt a hűtőventillátor teljes fordulaton működik és megemelkedik valamelyest az alapjárati fordulatszám is. Az időtartama változó, de jellemzően 2-3 percig tart. Menet közben gázolajos fehér füst szokott távozni a kipufogón, de ha optimálisak a körülmények, akkor csak pályán, vagy magasabb üzemi fordulatszámon kezdi el a regenerálást és észre sem fogod venni. Ha véletlenül úgy alakul, hogy regenerálás közben kell megállnod, semmi baj, csak ne állítsd le a motort addig, amíg be nem fejezi a folyamatot, mert a megszakított regenerálás nem tesz jót a részecskeszűrőnek.
Nincs követendő szabály, csupán annyi amit leírtam. Egy jól működő motor csak akkor kezdi el a regenerálást ha minden feltétel adott a motorvezérlő számára.
Dízel üzemeltetés tekintetében annyi lenne a "szabály", hogy amennyiben sokat jársz vele alacsony fordulaton, vagy városban, akkor pár száz kilométerenként érdemes "kikormolni" egy picit. Az azt jelenti, hogy vagy pályán 10-20 kilométert egyenletesen mész vele tempósabban, 140-150 km/h vagy ha erre nincs lehetőség akkor alacsonyabb sebességi fokozatban (3.000 rpm) felett kell autózni pár kilométert. Ilyenkor jó esetben egy regenerálás is végbemegy. Diaggal meg lehet nézni a DPF állapotát, (hány % az eltömődés, hány darab regenerálás volt, hány darab megszakított regenerálás történt, stb.)[ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
tboldi
nagyúr
válasz
gipsztigris #14143 üzenetére
Dízel üzemeltetés tekintetében annyi lenne a "szabály", hogy amennyiben sokat jársz vele alacsony fordulaton, vagy városban, akkor pár száz kilométerenként érdemes "kikormolni" egy picit
Havonta 1x (azaz kb. 4-500 km-enként) én is ezt teszem az 1.3 Multijettel. Anyum 3-5 km-eken nyaggatja a városan, én meg rendszeresen elkunyerálom és elviszem az autót Győrbe, ez 2x40 az M1-en.
DPF meg ebben még nincs, úgyhogy keine Panik. Illetve 130-nál pont 3000-et forog.[ Szerkesztve ]
-
válasz
hroberto #14145 üzenetére
Én a 2.0 159-emen nagyon ritkán vettem észre. Azt is főleg a vége felé. Lehet, hogy az autó korához, menetteljesítményéhez is köze volt? Már öregedtek az alkatrészek, kezdtek elmászni a paraméterek, már látványosabban csinálta? Nem tudom. De az biztos ,hogy előtte mindenki arról beszélt az 1.9-ekkel kapcsolatban, hogy azt észreveszed, de a 2.0-n nem lehetett. Igaz, én 90%-ban autópályán használtam és ha nem, akkor is hosszabb utakon.
-
z0d1@Ku$
senior tag
Sziasztok!
Úgy néz ki, féltengely problémája van a deltának, de a szerelőm nem talál hozzá sehol féltengelyfelújító készletet. Valaki tud esetleg lelőhelyet, vagy hogy melyik másik típussal kompatibilis a féltengely? -
z0d1@Ku$
senior tag
válasz
molnarpeter #14148 üzenetére
Köszi, akkor hétfőn beszélek a szerelőmmel.
-
hroberto
veterán
válasz
HussarF #14146 üzenetére
159-em nem volt, de a Giulietta-n és előtte a MiTo-n is gyakorlatilag nem lehetett nem észrevenni, annyival másabb a hangja volt mindkettőnek.
Ha sokat pályázol, akkor valószínűleg azért nem vetted észre, mert ritkábban is csinálja, és autópályán, menet közben tényleg nem veszed észre. Alapjáraton tűnik fel leginkább.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Napelem
- Tőzsde és gazdaság
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hardcore café
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- További aktív témák...