Hirdetés
Hirdetés
-
Őszi WTCR-es AC bajnokság az Elantra/Cupra duóval okt.3-án rajtol!
lo Az idei őszi Assetto Corsa bajnokságunkban, a jelenkori túrautós bajnokság krémjét, a WTCR-es autókat keltjük életre....
-
Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
ma Mindegyik telep nőtt, legtöbbet az iPhone 16 Pro hízott.
-
Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
it Az Apple-nek meg kell nyitnia a rendszereit a riválisok felé, ebből az EU nem enged.
Új hozzászólás Aktív témák
-
VMatteo
őstag
Hogy lehet, hogy a MiTo keret nélküli ajtós, a Grande meg nem? Holott kb ugyanaz minden? Ennyivel megmerevítették az Alfát?
Tisztelet a Gépésznek!
-
csongi
veterán
A 230 lovas Punto normális?
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
-
csongi
veterán
válasz hobizoli #13156 üzenetére
Ennyire túlméretezett a teljes rendszer?
Ha a gyári és tuningolt verziót kellene egy teszt pályán hajtani a teljesítménye felső 2/3 ba sanszos lenne, hogy fele idő alatt feladná a tuningolt.
Utcai felszanálásnál meg nem tudom mi értelme van?
Hobby, meg minden tudom. De Le-től nem lesz erősebb a kasztni. Biztos jó dolog, csak én nem látom benne a jót -
hobizoli
nagyúr
válasz csongi #13157 üzenetére
nyilvan hozza kell meretezni a huteseket is az olajhutot(!), intercoolert, es vizhutot is
benzinbol a gyari injektor kb 20%-l tud tobbet, az AC pumpa 40%-l (uj koraban)
nem akkor amikor mar 12 csilliard ciklust elmukodtek, meg az AC-n mar atfolyt a Velencei to mennyisegu folyadek, es kopott, nagy a résvesztesége, es literben mar reg nem szallitja a gyari kozeli mennyiseget se...meg amikor az inline szuro legutobb 6-8 eve volt cserelve
a gyari intercooler amugy ezekben nem tul nagy meretu, az elso tuning kb egybol annak a csereje egy nagyobbra
....mert mindig a oxigen mol-áris mennyisege szamit, hiszen az egeti el az uzemanyagot
azonos nyomason a hidegebb toltolevegovel failsafe-bb is a rendszer, mert kisebb a kopogasi hajlama, nagyobb elogyujtasi szogeket is elbir, amivel mar no pillanatnyi nyomatek es azzal a pillanatnyi teljesitmeny is, pedig a toltonyomas nem lett nagyobb
meg ugy az azonos terfogatban tobb oxigen van jelen, es a toltonyomas emelese nelkul is tobb uzemanyagot lehet elegetni, amivel szinten no a teljesitmeny a gyujtas okositasa nelkul is
a ketto hatasa egyutt meg seggre siman erezheto diffi mar, pedig meg nem is fujtad meg jobban a motort a gyari erteknel
de a hideg levegonek az a hatranya, hogy mivel az ECU a (maradek) oxigenre korrigalja kevereket a lambda szonbdaval visszacsatolva (angolok pont ezert oxigen sensor-nak is hivjak), telen amikor eleve sokkal hidegebb van, lezabalja a gatyadat...a benzinmotor igy mukodik, mert az minosegszabalyzott
a dizel az mennyisegszabalyzott, ott a 20mg uzemanyag/ciklus az ugyanannyi nyomatekot hoz
ezert nem raknak bele a gyarak tul intercoolert, csak pont akkorat, ami a gyari teljesitmenyhez meg muszaj, hogy legyen bennetöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Abarth Fiat Punto
OK, nyilvan ebben ehhez mar kovibelso van...ami egyebkent annyira nem is draga am[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
csongi
veterán
válasz hobizoli #13159 üzenetére
De itt már nem elég az üzemanyag levegő és turbó nyomással játszani, ha tartós megoldást akar az ember?
A csapágyazástól kezdve a kenési rendszeren át kell pár dolog, amitől bírja is.
Ugyan azon méretű károstértbe szeria hengerfej tömítés stb- vel, tartósan is bírja?
Ok rá lehet tolni kb 20% egy kis okosítással, ami tartósan bírja. De duplájához, azért át kell fűzni a motort, vagy tévedek? A gyári dugó hajtókar főtengely stb ezt elviseli?
Az erőátviteli rendszerről nem is beszélve.
Ok a széria BMW blokkból is kihozták a F1 ben az 1000le-t, de csak henger blokk volt szeria.
Értem, hogy kijön belőle a 230Le. De ha nincs az egész rendszer hozzá hangolva akkor az egy folyamatos javítást eredményez. Egyébként is Instatn kill ez a kaszni méret és erősség.
A hátsó csomagtartó ajtóban a rendszámtábla mögötti merevítés ragasztott el is engedte szépen. -
hobizoli
nagyúr
válasz csongi #13161 üzenetére
nem hát
a csapagyzasnak nem szokott gondot okozni, ha nem ég meg es nem higul vizzé az olaj, mert van vizkozitasa, es a kenokepessege meg a nyomasa megmarad
pont azert kell a nagyobb olajhuto is, hogy beszabalyozza az idealis homerseklet savba a nagyobb terheles mellett is, ahol az "mukodik"
a nagyobb huto nagyobb holeado kepesseget is jelent, foleg ha jol eri a menetszel is
mi ~3x akkora olajhutot hasznaltunk, mint a gyari, meg kb 5-6x akkora intercoolert, ami raadasul nem side mounted volt az elso lokharito oldalaban az elso kerek elotti zugban, ahol alig eri vmi menetszel, hanem front u.n "FMIC" az elso-also legbeomlobe biggyesztve, ahogy kell
ugy mar nem 80-90fokos volt a toltolevego novemberi 10-12fokban, mint a kis gyarival, hanem a nyari 35 fokban sem ment 50fok fole 2bar-n fujva se140-160fokos olaj az nem az, amire szukseg van, 90-105fok kozott az idealis....
ha 1x megmelegszik 125-130 fole is, akkor azt az olajat le is lehet dobni egybol, ha jol akarsz aludniha az elogyujtas nincs tul aggresszivre veve, akkor a gyari dugo is eleg sokaig elbirja a kikepzest, a Fiat-k gyari hajtokarja is eleg jonak szamit, egy szupertunner jakuza motor pl elobb kidol
de ahogy no az rpm egyre nagyobb elogyujtas kell, ahogy no a toltonyomas meg egyre kisebb
ezek valos idoben egymas ellen dolgozva ugy kell kijojjon az eredo elogyujtasi ertek, hogy a terjeszkedes az FHP utanra essen, es ne elé
ha szegeny a keverek gyorsul az égés adott rpm-nel, ha dus, akkor lassul, ez szinten beleszol ebbe de a szegeny keverek egyben a kopogasi hajlomot is noveli...a dus meg csokkenti
ha FHP elé esik a terjeszkedes, a dugattyu meg jobban osszenyomja a mar terjeszkedni kivano gazt, es akkora lesz a hengernyomas, hogy megemeli a hengerfejet, egy pillanatra megszunik a csavarok leszorito ereje
tipikus jele ennek az, amikor a hengerfejtomitest vmerre oldalra benyomja a vizterbe, es ovalis lesznyilvan ez a mapper dolga, aki megirja az ECU-t
mi sem egybol tanultuk ezt meg a PuntoGT-nel, allitgattuk a VEMS standalone ECU-t benne a notirol menet kozben, aztan jaaa beszart, mert rossz iranyba mentunk...
volt amikor egy nap 2x volt hengerfejes, meg egy heten 4x, meg par blokkot is elrepesztettunk, mert sok lett az elogyujtas es "bekopogott"
de minden autora vannak bejaratott setup-k, egy olyat kell lemasolni
amugy rohejes, hogy kb 10 eve voltunk egy gorgospados meresen, ott ahol a Göbi-ék meg a TC-s korában is merettek az autokat az Erőmérőben a 16ker-ben
volt ott 19 masik auto, azok mind dizelek voltak, 1.9TDI-k meg par 2.5 V6 TDI is
20 autora volt kedvezmenyes a meres, de az egyik jargany 3 nappal elotte lekotlott, az helyett ugrottunk be, hogy a 20 auto meglegyenvartunk ott a sorunkra, kozben nezegettek ott a Punto-t, hogy aaa ez csak 1.4...mennyit tud ez igy tunnerolva, 120lo?
baaastya, ez 131 alapbol
erre a masik: aaa ezek 150 lonal mind szetesnek, kikonyokol a blokkbol a hajtokar
uhm...de
na jott a meres, 1.6bar-n volt akkor ott 249lo meg 336Nm
a 20 autobol a 3. legkarajabb volt, pedig "csak 1.4"meg sem mertek nyikkkanni sem erre
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
csongi
veterán
válasz hobizoli #13162 üzenetére
Hmm.
Az biztos, hogy kell hozzá infó meg cucc.
Ha hobby versenyeznék felhúznám.
1,4 77 le 8 szelepes verziót fel lehet vinni 90ig? Van értelme egyáltalán?
Mennyi többlet fogyasztással járna?
Ott csak injektor van, más teljesítmény nővelő nincs, max az okoskerék.
ennek a típusnak szedett már szét valaki okoskereket?
Vez tengylet kellene cserélnem, de a kerékbe is lehet már egy kevés trutyi.
A blokkból alig bírtam kiszedni a városi közlekedés 30 ezres olajcsere lerakódásait.[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz csongi #13167 üzenetére
az a 150 paripasokon szokott lenni
de amugy vannak annal valtocsapagynal joval nyugosebb temak is mas gyartoknal, szoval attol en nem esnek ketsegbe
amikor eltorik a konszern TSI-ben a dugattyu, es nem egy tul egyedi hiba, tele vannak ilyenekkel a forumjaik, akkor azt a hengefej le, dugok ki, ujak be, hengerfej fel mutatvanyt nehez meguszni 500k alatt, ha nem csak osszeganyoltatod "eladasra"....bar utana pont nem eri meg eladni
ha meg rendesen megcsinaltatod az egesz motort takkra, injektor ultrahangos tisztitas, hengerfej felujit: szelepek becsiszoltat, uj szelepvezetok es szimmeringek is jatszanak, akkor 7 szamjegybe is beleszalad a buli
meg a Hyundai/Kia 1.6T-k is erosen szeretik torni meg elfujni a dugtattyut, aztan ott joejszakat van a motornak
ezekhez kepest egy 300k ilyen koruli valtocsapagy upgrade "semmiseg", ebbol 140k a cucc, a tobbi a munkadij
egy kettostomegu lendkerek+kuplungcsere is benne van ennyiben manapsag
pl most vettem egy Q2-s valtot a dizel 147-mbe ennyiert tegnaptöbb drón kell ;P
-
csongi
veterán
válasz hobizoli #13168 üzenetére
Ertem.
A120 lovas 6os valtoval sincs gond?
Igaz 90% varosba a 95 is eleg.
De gondolkozom dizelbe is.
De az Musa lenne. Viszont orszagutas kozlekedes lenne annak a fo forgalomba hasznalasa.
1.3 Mjet 2006 vagy az utan gyartott.
De vannak olaszbol behozott 1.9 101loval.
Azt nem tudom, hogy jtd vagy Mjet.
Gondolom az 1.9 linearisabban adja le teljesitmenyt.
Es nem fogy el hirtelen, mint az 1.3 as. -
LógaGéza
addikt
válasz csongi #13170 üzenetére
Ha már így feljött, 159 1.9JTDm 16V-st meddig lehet üzembiztosan, napi használatra erősebbé tenni?
Eléggé fütyörészik a turbó, meg két injektornak is +-2 körül van a korrekciós értéke, ideje lesz hozzányúlni, így megindult a vezérhangya, hogy mi lenne ha... Írt program már van rajta, két hárombetűs csoda sincs már benne.
Viszont nem akarom, hogy üzemórás legyen, és azt se, ha első rendőri ellenőrzésnél ugrana forgalmi...Bocsi, nem válasz akart lenni...
[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
VMatteo
őstag
Grandén szerintetek (Tjet Sporting) MES-el be lehetne különbözö plusz funkciókat kapcsolni utólag? Pl kulcsról leengedni-felhúzni az ablakot, ilyesmi...
Tisztelet a Gépésznek!
-
426os
őstag
válasz VMatteo #13172 üzenetére
Meg kell nézni mire van lehetőség. A legtöbb extra fícsörhöz valamilyen extra hardver(módosítás) is kell. Az ablak le-fel húzás nem tudom Grandén hogy van megoldva, de 147-esnél pl be kellett forrasztani pár ellenállást a vezérlőegységbe, utána MES-el bekapcsolva a becsípődésgátlót már működött full automatán mind a 4 ablak (előtte ha jól emlékszem felfelé csak a sofőr ablaka volt automata, illetve a kulccsal is csak az elsők működtek). Töltsd le a demót, szimulációs módban meg tudod nézegetni milyen opciók vannak, autóra sem kell hozzá kötni.
[ Szerkesztve ]
.
-
VMatteo
őstag
Köszi megnézem!
Más, szintén Grande, az eredeti Valeo sima króm fényszóróim bemattultak. Tetszenek az antracit fényszórók Depo/TYC utángyártottból nem is olyan vészesek. Valóban nagyon használhatatlanok? Csíklámpás Puntomban volt Depo, alig láttam vele, de az projektoros volt. Grandénál mi a helyzet?
Valamint hátra gondolkozok EVO LED-es helyzetjelzős lámpán. Ott a helyzetjelző LED csíkja mennyire gyenge?Hamar beadja a kulcsot?Tisztelet a Gépésznek!
-
-
tboldi
nagyúr
válasz VMatteo #13176 üzenetére
A MiTo mint Grande-rokon meg alapból tudja. Illetve az enyém csak félig.
[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
tboldi
nagyúr
válasz VMatteo #13178 üzenetére
Én Depót vettem már 2x is (MiTo és Honda Jazz), látszik, hogy miért olcsóbb, mint a gyári, de annyival azért nem rosszabb. Mindent összevetve nekem nincs vele bajom.
A TYC-től viszont mindenkit óva intenek az olvasottak alapján.Volt:
Lett:
[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
erik365
aktív tag
Sziasztok!
Első lengőkarból melyik márka választható nyugodtan? Moog, Fag, Optimal, SKF?
Azért ez a 4 márka mert ezek vannak 30 alatt, és ezekkel már van pozitív tapasztalatom más alkatrészekkel kapcsolatban.
Köszönöm.[ Szerkesztve ]
1.4 T-jet M32
-
gipsztigris
addikt
válasz erik365 #13182 üzenetére
Nem tudom milyen kocsihoz keresel, de alternatív márkaként tudom javasolni a Birth alkatrészeket. Olasz gyártó (nem csomagoló) jó minőségű tartós alkatrészeket gyárt. Lengőkarból szinte csak olyat építünk be.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
LógaGéza
addikt
válasz csongi #13181 üzenetére
Ez a terv, a kérdés, csak hogy ha már hozzányúlok, akkor már pl a turbót úgy újíttatnám fel, hogy 1749 helyett 1752 legyen (esetleg egy 2260-ra cserélném) , vagy nagyobb porlasztót/MAP szenzort kapna - gondolom akkor már kellene a front IC is, amit nem tudom mennyire szúrnak ki amúgy a rendőrök/műszaki vizsgabiztosok...
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
csongi
veterán
Egy 2012 s&s .1.4 8V 77 lovas punyeszba mennyi lehet egy tempomat beszerelese kb?
-
gipsztigris
addikt
válasz csongi #13186 üzenetére
Időben vagy pénzben?
Kell egy tempomatos kapcsoló és egy kormányburkolat. Ha be van kábelezve, akkor plug&play + MES-ben lehet, hogy be kell kapcsolni, ha nincs kábelezés akkor néhány vezetéket be kell húzni az ECU-tól. Ha vezetékezni is kell, akkor érdemes felkeresni egy olyan villamossági szakembert aki már csinált ilyet."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
VMatteo
őstag
Grande EVO LED-es hátsólámpa csatlakozót honnan lehetne venni?
Többen csak a bontott lámpával árulják, de bontottat nem akarok venni, mert sokat látok nem világító LED-del az utakon. Van olyan csati, ami egy az egyben kompatibilis?Tisztelet a Gépésznek!
-
gipsztigris
addikt
válasz VMatteo #13188 üzenetére
Kerestem de nem találtam külön csatlakozót. Egyszerűen megoldottam. Minden érintkezőre ráforrasztottam egy-egy 15cm-es vezetéket és úgy kötöttem be a ledes lámpát. Biztos, hogy nem lesz kontakthibás!
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
VMatteo
őstag
-
VMatteo
őstag
válasz gipsztigris #13191 üzenetére
Félek, hogy a bontott gyári LED csíkja tönkremegy Az nem javítható, ugye?
Tisztelet a Gépésznek!
-
csongi
veterán
válasz gipsztigris #13187 üzenetére
Pénzbe.
Időmet rászánom. A vezeték köteget nem tudom ilyen. Azt a verziót nézzük hogy be van vezetékelve gyárilag.
6-os Stilo váltót érdemes feltenni? Kell valamit programozni a rendszeren jozzá?[ Szerkesztve ]
-
gipsztigris
addikt
válasz VMatteo #13192 üzenetére
20 ezerért pont nem érdekel, hogy mikor megy tönkre. Egyébként ha OLSA márkára keresel rá -az az egyik gyári beszállító-, nem gyári csomagolásban lényegesen olcsóbb.
#13193csongi
Hatos váltót csak akkor érdemes, ha nem kell hozzá kulisszát és váltótartó bakokat cserélni. Mert akkor már elég költséges mutatvány. Vagy, ha bontva meg tudod venni kompletten.[ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
LógaGéza
addikt
válasz hobizoli #13195 üzenetére
Akkor felújíttatom 1756-ra, az a legköltséghatékonyabb.
Mi az amihez még hozzá lehet nyúlni úgy, hogynem lő le az NKHsnem megy az üzembiztosság rovására? Front IC nagyon észrevehető, így nem abba az irányba mennék."Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
gipsztigris
addikt
-
LógaGéza
addikt
válasz hobizoli #13199 üzenetére
159 1.9JTDm 16V.
Lehetetlen fejben tartani, hogy kinek mi van, ezért ha felhozok egy témát, mindig beleírom miről van szó, ahogy most is"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen