Multimédia
Az előlapon a korábbi modell két kamerát villantott, most csak egy van, aminek a felbontása 32 megapixeles, ilyen nappali és ilyen esti képet csinál. A hátlapon pedig a négy szenzorból lényegében csak kettőnek van kifejezett értelme, de akárhogyan is nézem, itt visszalépés történt az elődhöz képest. A főkamera az pont ugyanaz a 64 megapixeles, quad-Bayer szenzoros modul, mint korábban, a telés lencse eltűnt, az ultraszélesnek pedig visszacsökkent a felbontása a korábbi 12-ről 8 megapixelre. És van kettő darab, 2 megapixeles szenzor, az egyik a mélységérzékelésért felel, a másik pedig ultramakró néven kapcsolható be fotózás során, ilyen képeket lő:
A Realme kamerás kezelőfelülete kicsit kusza. Fotózásnál a jobb oldalon négy “látószög” közül választhatunk, az ultraszéles és a normál egyértelmű, de kétszeres és ötszörös zoom is kérhető — ám ez nyilván csak digitális, ennek megfelelő minőségű eredménnyel. Van AI mód, ami kissé túlhúzza a kontrasztot és a szaturációt, mutatok egy példát, balra a felturbózott, jobbra az eredeti verzió:
Külön opció az üzemmódok között a 64 megapixeles felvétel (nyilván csak a főkamerával), kapcsolható a HDR, vannak effektek, állítható a képarány, van pro üzemmód, ahol az ISO, a záridő, a fehéregyensúly, az EV és az AF babrálható, ez 64 megapixel mellett érhető el. És akad éjszakai mód is, de mielőtt ebbe beleszaladunk, jöjjenek a normál fotóink a következő sorrendben: ultraszéles, normál, 64 megapixel és ötszörös zoom.
Nos, az ultraszéles kamera nem egy kifejezett csoda, gyengécske a vonalélesség, a dinamikatartomány is kissé szűkös, ha a fényviszonyok nem ideálisak, akkor pedig sok a zaj. A normál szenzor a 4-1 binning után korrekt képeket lő, de itt sincs semmi kiemelkedő, a célnak azért megfelel a produkció, még ha van is egy kis túlélesítés és a sarkoknál problémás lencserajzolat. 64 megapixelben nem okvetlenül érdemes fotózni, ott már több a képhiba, ezt pont tökéletesen reprezentálja az ötszörös zoom, ami kábé a 64 megapixeles fotóból egy képkivágás mindössze, különösebb optimalizáció nélkül. Ráadásul ha 64 megapixelben alkotunk, akkor stabilan kell tartani a telefont, ha itt hibázunk, akkor elmosódik a felvétel, mint a zöldséges példánál. Adósak vagyunk néhány éjszakai felvétellel is:
Hát, az ultraszéles szenzort inkább felejtsük el, impresszionalista illusztrációkra jó, a körszállós képet be tudom rakni egy posztapokaliptikus covid-turisztikai rémisztgetésről szóló anyagba bármikor, de mint fotó, inkább ne véleményezzük. A főkamera esti módja viszont egyáltalán nem rossz, persze nem éri el a csúcstelefonok szintjét, de jól méri fel a fehéregyensúlyt és bár elvesznek itt-ott részletek, de bőven kivehető, hogy mi van a fotón. Videót Full HD-ban és 30 fps-sel tudunk venni az ultraszéles modullal:
Az ultraszéles modul csirke. Nagyon mosott és életlen a felvétel, nincs benne sok köszönet, ráadásul menet közben nem lehet látószöget váltani, ha az ultraszélessel indulunk, akkor abban is maradunk. Viszont 4K-ban (szintén 30 fps-sel) dolgozhatunk a főkamerával, itt amúgy a Full HD és a 60 fps is elérhető:
A főkamera azért jóval potensebb, egész jók a felvételek, de könnyen le tudjuk takarni a kezünkkel a bal oldali mikrofont. A szuperstabi módból két verzió is van, a lenti felvétel a “max” nevű opcióval készült, tehát ez kéne legyen a legjobban stabilizált változat, ennek megfelelően a látószög elég szűk:
És van egy ultra éjszakai mód a videózásnál is, ilyet is mutatunk:
Ez nagyon gáz, gyakorlatilag nincs fókusz, nem is nagyon értem, hogy mi volt a cél, este — ha már muszáj videózni — inkább használjuk a főkamerát, az sem lesz tökéletes, a zoomot például nem kell erőltetni, de legalább látszik, hogy mi van a képen:
Végül pedig ne maradjon ki az előlapi kamerás videó, itt is lehetne javítani, elsősorban a dinamikatartomány tűnik szűkösnek:
A Realme UI zenelejátszója nem tud semmi extrát, de az a helyzet, hogy manapság már inkább annak örülünk, hogy van egy korrekt, megfelelően működő, áttekinthető, logikus felület, ami a telefonra másolt fájlokat kezeli. Albumborító, ismétlődés, csengőhang-készítés, különböző módon történő listázás mind adott, ha pedig a beállításokba beletúrunk, akkor Dolby Atmos hangzásjavítót és grafikus equalizert, valamint előre gyártott sémákat is találunk majd. Minden szupcsi, csak annyit jegyeznék meg, hogy a 3,5 mm-es jack csatlakozóra jutó hangerő nekem kicsit kevésnek tűnt, ahogyan a kihangosított teljesítmény is harmatosabb az átlagnál. FM-rádió sajnos nincs.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!