Hirdetés
Multimédia
A két előlapi kamerával kezdjük: ez két totál ugyanolyan szenzor. 32 megapixeles, F/2,4-es blendével, HDR funkcióval és elektronikus stabilizációval megtámogatott Full HD videóval. Egynek bőven jó, itt egy szelfi, alant pedig egy előlapi videót is mutatunk:
A hátlapi trió már érdekesebb. A főkameránk szenzorát a Sony szállítja (IMX766), a felbontás 50 megapixeles (alapból 12,5 megapixelre méretez az algoritmus), PDAF és optikai stabilizáció is jár hozzá, papíron azt mondhatjuk, hogy ez pipa. Az ultraszéles modul érzékelőjét szintén a Sony gyártja (IMX481), itt 16 megapixelen dolgozhatunk, de autofókusz nincs. A telés lencsénk Samsung gyártmány (S5K3M5), 13 megapixelre képes (de 12 megapixelesek a fotók, senki sem tudja, hogy miért), itt is van PDAF, de OIS nincs. Mindehhez jár egy ledes villanó, mint kötelező tartozék. Ez a felhozatal elég jól hangzik, ráadásul a Find N is tudja azt a trükköt, hogy ha kinyitott állapotban indítjuk a kamerát, akkor át lehet tenni a kereső képét a külső kijelzőre, ráadásul a komplett vezérlést is oda lehet adni (ezt a Samsung nem tudja), ami további jó pont, kiváló szelfiket lehet a kamerahármassal gyártani portré módot használva. És persze a félig kinyitott telefonnál itt is alkalmazkodik a kezelőfelület, fent az élőkép, lent a vezérlők.
A felső képpár 12,5 megapixeles felbontással készült, de a bal oldali képnél nincs bekapcsolva az AI képjavító algoritmus. A jobb oldali viszont jól mutatja, hogy mit csinál ezzel a szoftver: túlhúzott kontraszt és szaturáció a jutalmunk, közösségi médiába pont ilyen kell a népnek. Az összes többi kép, amit alant prezentálunk már AI mód nélkül készült, az első oszlopban 50, aztán 12,5 megapixeles látszik a főkamera alkotása, a harmadik oszlop a telés, a negyedik pedig az ultraszéles modul eredményeit kínálja szíves megtekintésre és vizuális fogyasztásra:
Nagyon drukkoltam, hogy legyen szép időnk, de direkt tettem be borongós pillanatról is felvételt. 50 megapixelben most sem érdemes fotózgatni, ugyanis a 12,5 megapixeles képek sokkal-sokkal jobbak, remek a vonalélesség, teljesen jó a kontraszt, alig van zaj, mégis korrekt a dinamikatartomány: nappali fényviszonyok esetén a főkamera kifejezetten jó felvételeket csinál, kicsit itt-ott mintha túl lenne élesítve, de nem jelentősen. A kétszeres zoom viszont nem annyira meggyőző, itt már vannak életlen részek, elmosott részletek, nem vagyok benne biztos, hogy az 50 megapixeles szenzorra támaszkodó szenzorzoommal nem értük volna el ugyanezt az eredményt. Az ultraszéles modul is inkább közepes, ha nem tökéletesek a fények, akkor nagyon hamar zajosak lesznek a felvételek, a széleken pedig sokszor zizis a kép, ha sok a részlet. Este mindhárom látószög játszik, de az éjszakai mód 50 megapixel mellett nem elérhető:
A főkamerával rögzített fotók nem rosszak, de azért nem tartoznak az élmezőnybe. De a fehéregyensúly rendben van, a részletek nem lesznek kásásak, persze túl van húzva a kontraszt és az élesség, de hangulatos felvételeket lehet gyártani. A zoom esetében az automatika dönt, hogy beveti-e a dedikált lencsét (erősebb megvilágításnál), vagy digitálisan közelít: akárhogyan is, itt már nem annyira jó a végeredmény, gyengébb az élesség, főleg akkor, ha szenzorzoomot kénytelen használni a rendszer. Az ultraszéles opció a legcsirkébb, itt már sok a zaj és a zizi, a képek széle pedig homályba vész, nem feltétlenül érdemes este használni ezt a megoldást.
Fent nappali videók láthatók (meglehetősen szeles időben), tud a masina 4K60-at is a főkamerával, de ha a látószögek között váltani szeretnénk, akkor a 4K30 a legcombosabb opció. Ilyenkor viszont az oldalsó csúszkával tudjuk állítani a közelítés szintjét, jól látszik, hogy hol vált a lencsék között a rendszer, noha én speciel jobb szeretem, ha vannak dedikált gombok is a pontosság kedvéért és nem kell tologatni kis mozdulatokkal az oldalsávon az ujjam. Bekapcsolt extra stabilizációval kifejezetten jó lesz az eredmény, de ilyenkor csak Full HD a maximális felbontás és kizárólag normál látószöget tudunk használni.
Este (fent) viszont elromlik a dolog. Kikapcsolt stabilizáció mellett is állandó fókuszhibák jelentkeznek, hullámzó lesz a kép, pedig direkt bekapcsoltam az AI módot is (Full HD mellett), észre is vette a szoftver, hogy itt bizony este van, de ennek ellenére sem javult meg a dolog. Itt még bőven lehetne reszelni az algoritmuson.
A zenei eszköztár hardveres oldala nincs túl jól kitalálva, egyszerűen a hangszórók elrendezése miatt a sztereó hatás nem érvényesül olyan jól, mint a Fold 3 alul-felül elhelyezett megoldásánál, itt összecsukva csak alulról jön a hang, ha pedig szétnyitjuk a gépet, akkor is alulról jön, csak a termék két csücskéből. Viszont szól, mint az istennyila, hangos, telt, nagyon korrekt teljesítményt nyújt. A szoftveres vonalon alapból ugyebár nincs YT Music, helyette van Oppo Music, full kínai az egész, elfogadtam egy csomó krixkraxot, hogy oké, aztán mindenféle helyi formációk zenéit kínálgatta a felület, de el lehet navigálni a belső memória kínálatához, hogy ezek a számok aztán szépen listázódjanak mindenféle paraméterek alapján. FM-rádió azonban nincs.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!