Nubia Red Magic 6R - határeset

A Nubia sajnos nem a megfelelő irányba halad, noha a készülékek hardveresen kifogástalanok, az összeszerelés- és anyagminőség is kitűnő, jó a dizájn, de ez egyre kevesebb a boldogsághoz.

Bevezető, kialakítás

A Nubiánál sürgősen koncepcióváltást kéne eszközölni, mert ez így nem lesz jó. A Nubia Red Magic 5G a továbbra is fennálló hiányosságok ellenére is óriási előrelépést jelentett a ritka nagy méretű és roppant fapados Red Magic 3s-hez képest, a Red Magic 6 esetében viszont nem erőltették halálra magukat. Lefutották a kötelező köröket (legfrissebb adatkommunikációs szabványok és hardver, fejlett hűtőrendszer), tettek a készülékbe egy 165 Hz-es panelt, ami jelenleg piacvezető az elérhető gamer és csúcsmodellek között, és ennyi. A kamera még mindig vacak volt, a szoftver pedig stagnált.


[+]

Milliószor bebizonyosodott, hogy nagyon nem elég összelegózni a hardvert, legyen az akármilyen jó és aktuális is, ha a mérnökök szerint a szoftverfejlesztés és optimalizálás kimerül annyiban, hogy rajzolnak pár egyedi ikont. A kameraalkalmazást évek óta nem sikerül megcsinálni, nyilván nem azért, mert nem lehet, hanem egyszerűen csak tesznek rá (már nem tudunk másra gondolni), de az már tényleg nagyon kínos, ha a gyári Android funkciók angolul is rosszul jelennek meg az amúgy is hiányosan lokalizált rendszerben, vagy alapvető opciók hiányoznak.


[+]

És a Red Magic 6R-rel nem csak ez a probléma, ráadásul nem annyival olcsóbb, hogy kompenzálja a veszteséglistát, amin olyan tételek vannak, mint az aktív hűtés, a 3,5 milliméteres jack, a sztereó hangszóró vagy a 65 wattos töltés lehetősége. A maximum töltésteljesítményt biztosító 30 wattos adapter viszont jár a készülékhez, ahogy Type-C - jack átalakító és védőtok is, ez azért mindenképpen pozitív és a dizájn is nagyon jól sikerült.


[+]

A Red Magic 6R lényegesen kisebb és könnyebb (163,04 x 75,34 x 7,8 mm, 186 gramm), az ergonómia szuper, a Gorilla Glass 3 üveg hátlap mintázata visszafogott, mégis stílusos, a fém keret pedig tökéletesen megmunkált. A lapos, négyzetes profil csak a sarkoknál gömbölyödik, ami hihetetlenül kellemes fogást biztosít a hibátlanul illesztett és a széleken enyhén ívelt hátlappal együtt. A készülék rendkívül vékony, nincs is benne fizikai ventilátor vagy jack, viszont az aránylag nagy kamerapanel ellenére sikerült statikailag úgy megoldani a helyzetet, hogy gépelni pont lehet asztalon is anélkül, hogy billegne az eszköz.


[+]

A kijelzőt kis híján kitölti az egész előlapot, ennek viszont a 10-bites, HDR10+ minősítésű, 1080 x 2400 pixel felbontású, 6,67 hüvelykes AMOLED panelbe lyukadó előlapi kamera az ára, ami egyébként már 16 megapixelen rögzít. A maximum fényerő napfény alatt azért jelentősen magasabb, mint, amit automatika nélkül maxon mértünk, de egy csoffadt LED segédfénnyel nem sikerült átverni az automatikát. Kint egyébként még most is jól látható a tartalom és tükröződés sem jelentős. A minimum viszont magas, de legalább opció a DC elsötétítés, ami kiiktatja a kellemetlen villódzást. A színhőmérséklet rajtunk múlik, van ütemezhető sötét téma, testreszabható AoD, a képfrissítés viszont trükkös.

Kijelző-teszt (a táblázat szétnyitható)
Mérés Nubia Red Magic 6R Nubia Red Magic 6 Asus ROG Phone 5 Black Shark 4 Motorola Moto G100 Sony Xperia 10 III
Képátló 6,67 hüvelyk 6,80 hüvelyk 6,78 hüvelyk 6,67 hüvelyk 6,70 hüvelyk 6,00 hüvelyk
Felbontás 1080 x 2400 1080 x 2400 1080 x 2448 1080 x 2400 1080 x 2520 1080 x 2520
Technológia HDR10+ AMOLED 10-bit AMOLED HDR10+ AMOLED HDR10+ Super AMOLED HDR10 IPS LCD HDR10 OLED
Képfrissítés 60 / 90 / 120 / 144 Hz 60 / 90 / 120 / 165 Hz 60 / 90 / 120 / 144 Hz 144 Hz 90 Hz 60 Hz
Fehér fényerő 445 nit 482 / 709 nit 536 / 1001 nit 545 / 909 nit 502 nit 363 / 617 nit
Fehér fényerő (min.) 4,2 nit 3,3 nit 4,4 nit 1,8 nit 3,6 nit 1,4 nit
Fekete fényerő 0 nit 0 nit 0 nit 0 nit 0,35 nit 0 nit
Kontrasztarány végtelen végtelen végtelen végtelen 1437:1 végtelen
Színhőmérséklet 7503 K + kézi 7781 K + kézi 8067 / 6489 K + kézi 7402 K + kézi 8427 K + kézi 7646 / 6655 K + kézi

Hogyan mérjük a kijelzőt?

A Nubia Red Magic 6R maximuma 144 Hz, automatikus beállítási lehetőség látszólag nincs, viszont a rendszer mégis a megjelenített tartalomnak és támogatott képfrissítésnek megfelelő értéket alkalmazza, ha a minimumot meghaladó periódussűrűséget állítunk be. Opció a 90 Hz, a 120 Hz és a 144 Hz, ilyenkor, ha tetszik, ha nem, dolgozik az automatika, fix 60 Hz-en meg fix 60 Hz minden. (Volt szó egyébként adaptív képfrissítésről, ami 30 és 144 Hz között dolgozik, de ennek nem láttuk nyomát.) A többpontos érintésérzékenység 360 Hz, a megszokott helyen található, ultrahang alapú, érintésérzékeny játékvezérlők pedig 400 Hz-es periódussűrűség mellett 8,3 milliszekundum késleltetéssel dolgoznak. A kijelzőbe integrált ujjlenyomat-olvasó kivételesen precíz és hatékony, nagyon kényelmes használni.


[+]

A készülék alsó éle egyébként pont úgy néz ki, mint a Red Magic 6-é. Itt van a hangszórórács, a DisplayPort támogatással rendelkező és vezetékes hangkeltő-kimenetként is szolgáló, 3.0-s Type-C USB csatlakozó, egy mikrofon és a SIM tálca, amely két nanoSIM-et fogad. A bal élen csak antennakilépéseket találunk, jobb oldalt viszont a szokott helyen érhetők el az érintésérzékeny játékvezérlők, a hangerőszabályzó és a bekapcsológomb. Utóbbit sikerült tökéletes magasságba szerkeszteni, még nekem is kényelmes. A felső él egy darab mikrofont leszámítva szintén eseménytelen. Gyors fejszámolást követően már nyilván feltűnt, hogy hangfelvelő egységből most csak kettő áll rendelkezésre és a Game Space játékmód kétállású kapcsolója is a veszteséglistán található meg.

Hardver, hűtés, szoftver

A hardver nem újdonság, ugyanaz az 5 nanométeres, nyolcmagos [1x 2,84 GHz Kryo 680 Prime (Cortex-X1) + 3x 2,42 GHz Cortex-A78 (Kryo 680 Gold) + 4x 1,8 GHz Kryo 680 Silver (Cortex-A55)] Snapdragon 888 került az eszközbe Adreno 660-as GPU-val, mint a Red Magic 6-ba, a rendszermemória LPDDR5-ös 8 vagy 12 GB-os méretben, a nem bővíthető belső tárhely pedig UFS 3.1-es szabványú 128 vagy 256 GB terjedelemben. A hűtőrendszer viszont már csak a méretkülönbségekből adódóan is eltérő.

Teljesítmény-teszt (a táblázat szétnyitható)
Benchmark Nubia Red Magic 6R Nubia Red Magic 6 Asus ROG Phone 5 Black Shark 4 Motorola Moto G100 Sony Xperia 10 III
Rendszerchip Snapdragon 888 Snapdragon 888 Snapdragon 888 Snapdragon 870 Snapdragon 870 Snapdragon 690
AnTuTu Bench. 8.x 724756 pont 711447 pont 665746 / 722195 pont 498580 pont 556137 pont 286216
Geekbench 5 (single/multi) 867 / 3382 pont 1103 / 3610 pont 1111 / 3662 pont 980 / 3257 pont 963 / 2767 pont 584 / 1699 pont
GFXBench Car Chase onscreen 60 fps 55 fps 57 fps n/a 46 fps 12 fps
GFXBench Car Chase offscreen 72 fps 66 fps 71 fps n/a 55 fps 14 fps
GFXBench Man. onscreen 137 fps 115 fps 136 fps n/a 88 fps 30 fps
GFXBench Man. offscreen 174 fps 150 fps 169 fps n/a 128 fps 36 fps
AndroBench Sequential Read 1305,09 MB/s 1314,78 MB/s 1848,59 MB/s 1648,25 MB/s 1704,44 MB/s 825,60 MB/s
AndroBench Sequential Write 697,98 MB/s 700,02 MB/s 794,19 MB/s 751,47 MB/s 709,22 MB/s 400,70 MB/s
AndroBench Random Read 218,84 MB/s 220,42 MB/s 291,96 MB/s 215,35 MB/s 257,22 MB/s 170,12 MB/s
AndroBench Random Write 307,15 MB/s 300,82 MB/s 271,73 MB/s 151,68 MB/s 240,20 MB/s 185,74 MB/s

Az aktív hűtés hiányának ellenére a Red Magic 6R papíron jobb teljesítményt produkál, mint a Red Magic 6, de picit még a ROG Phone 5 értékeinek is fölé megy. Melegszik is, de a többi Snapdragon 888-as készülék is melegedett, és akkor még csak 38 fok sem volt. A hőmérsékletet jelen esetben grafénlapokkal, hőkamrás folyadékhűtéssel, hővezetőgéllel és magas hővezetőképességű réz fóliával igyekeznek csökkenteni, amibe a fém belső váz is besegít. Komolyabb terhelés esetén a 6R is jelentősen melegszik, de hamar visszahűl és hosszabb távon is fenntartja a teljesítményt. Ezzel eddig sem volt baj.

[+]

Az Android 11-re épülő Red Magic OS 4.0 optimalizációja és a szoftver maga viszont borzalmas. Konkrétan rosszabb, mint valaha. Hogy a bánatba sikerült megoldani, hogy SD888, 8GB RAM és 144 Hz-es panel mellett érzésre akadozzanak az animációk? Nyilván nem a hardver hibája, de ez pont senkit nem érdekel, ha az alkalmazásváltó kiürítésére másodperceket kell várni. Még a natív Android 11 felületeket sem sikerült megfelelően implementálni, a lokalizáció még hiányosabb, mint eddig, az angol szöveggel is vannak bajok, főleg, hogy egy csomó esetben lenne hivatalos magyar verzió is, a rendszerfrissítés menüpont még mindig spanyolul van, magyar szöveg pedig elvétve, random itt-ott. Kész káosz.

[+]

De olyan alapvető dolgok hiányoznak, mint például az NFC kapcsolója a gyorskapcsolópanelen. Nem csak nincs ott alapértelmezett kiosztás és elrendezés mellett, de lehetőségünk sincs kitenni az ikont, mert úgy ahogy van, kimaradt. Valószínűleg azért, mert Kínában NFC nélkül szerelik a készülékeket a szoftvert pedig nem módosították pusztán a világ összes többi részének kedvéért. A Game Space, ami viszont az egész rendszer lényege lenne, kizárólag a gyorskapcsolópanelről érhető el, egy vacak ikont nem bírt kapni szegény. Szerencsére azért azok a (z alapnak tekinthető) funkciók, amiket a Red Magic 5G és 6 megkapott, itt is elérhetők maradtak. Ilyen a 2D arcazonosítás, a dupla koppos és/vagy felemelésre ébresztés, a testreszabható AoD, a Digitális jóllét, az értesítőpanel könnyebb kezelhetősége, a kamera és a zseblámpa gyorsindítása és a gesztusvezérlés mellett a navigációs gombok testreszabása.

[+]

Van kisablakos megjelenítés, osztott képernyő, paraméterezhető képernyővideó, meg egyébként egy csomó dolog, de a szoftver nagyon kényelmetlen, kissé kaotikus szerkezetű és anyanyelvi szintű nyelvtudás mellett is rendkívül fárasztó a zűrzavar. Ami még mindig szuper, az a Game Space 2.0 és a felezhető fizikai vezérlők, ami értelmezi a dupla érintést vagy nyomva tartást is, így összesen négy parancsot rendelhetünk hozzájuk, de gesztus- és mozgásvezérlés nincs.


[+]

Játék közben opció az átfolyó töltés is, így az akku kimarad az egyenletből, a készülék közvetlenül hálózatról kapja az energiát, ami csökkenti a hőtermelést és kíméli a telepet. Megvan az úgynevezett Hunting mód is, ami inverz megjelenítéssel növeli az ellenfelek láthatóságát és a Personal Center Summary is, ahol részletes statisztikákat láthatunk a játékkal töltött időről, játékonként meghatározhatjuk, a teljesítményprofilt és egy rakás gyorskapcsolót elérünk a jobbról előhúzható vezérlőpanelről.


[+]

A játékok még mindig nem igazán használják ki a magas képfrissítési periódussűrűséget. Bár már a Real Racing 3 mellett is akad cím, ami kihasználja a maximumot, például a Dead Trigger 2 vagy az Ace Force. A Call of Duty Mobile 120 Hz-es maximumot tud, a PUBG viszont még mindig csak 60 Hz-en fut. Cserébe támogatja a 4D Shock rezgő visszajelzést, ahogy a Battlefield, a Knives Out és az Asphalt 9 is. Érdemes szem előtt tartani azt is, hogy az appok és a gyárilag telepített böngészők nincsenek felkészítve ilyen magas képfrissítésre (pedig van ennél magasabb is), ilyenkor a rendszer az elérhető legmagasabb értéket választja.


[+]

A legtöbb app egyébként stabil 90 Hz-et hoz, de a Google Chrome például érthetetlen módon még mindig 60 Hz-en fut, a másik előtelepített böngésző (Next Word Browser) már bírja a 90 Hz-et, de érdekes módon például a Samsung böngészőjénél is ez a maximum, noha a gyártónak van 120 Hz-es kijelzővel szerelt modellje. Ha játék közben lebegő ablakban megnyitunk valamit, a képfrissítés az adott alkalmazás képességeinek megfelelő szintre mérséklődik, hiába megy a game mondjuk 120 Hz-en. A mindig aktív kijelzőt viszont rendbe hozták, teljesen felesleges volt maximum képfrissítéssel gyilkolni az akksit, pont elég oda a 60 Hz is.


[+]

Továbbra is kellemes, hogy PC-re csatlakoztatva az eszközt nem csak a készülék fájlrendszerének elérési útvonala (Browse by Path) szerint láthatjuk a tartalmakat, de kategóriák szerint is kereshetünk (Browse by Category). Opció az alkalmazásmenü is, de alapból minden a főképernyőkön rendeződik. Ami szerencsére nem sok, kizárólag a Google szoftverkínálata, egy saját fájlkezelő, naptár, óra, hangrögzítő, adatmozgató app és egy csatlakoztatható eszközöket kezelő app (a játékvezérlőkhöz, külső hűtőegységekhez és fülhallgatókhoz).

Multimédia

A kamerákkal és a szoftverrel sem vacakoltak sokat, ugyanaz a 64 megapixeles quad-Bayer főkamera és 8 megapixeles ultraszéles került a hátlapra, mint a Red Magic 5s és a 6 esetében, csak itt a makró kamera 5 megapixeles és csaptak mellé egy 2 megapixeles mélységérzékelőt, amivel kissé felülexponált, de egész korrekt portrékat készíthetünk.


[+]

A makró még mindig gyalázatos, borzasztó nehéz kezelni, aránytalanul sok időt pazaroltam el négy darab olyan fotóra, ahol, ha más nem is, de legalább fókusz van. A makró módot egyébként a Camera-Family címszó alatt találjuk, többek között például a DNG formátum mellett. Az előlapi kameramodul változott még az eddigiekhez képest, most egy 16 megapixeles szenzor áll rendelkezésre, egész jó dinamikával és telítettséggel.

A szoftver még mindig káosz, van háromszoros, ötszörös és tízszeres digitális zoom az élőképen, ami pont nem jó semmire, de az ultraszéles szenzort még mindig csak a Pro módban érjük el. A beállításmenü nem követi a készülék tájolását, úgyhogy menet közben felbontást vagy képarányt váltani elég kényelmetlen. A Pro módban egyébként lehet állítani a záridőt (1/5000 - 60s), a fehéregyensúlyt (2000 - 7500 K), az érzékenységet (100 - 25600), az expozíció korrekciót (+/-3), a manuális fókuszt és az időzített expozíciót. Az ultraszélesnél viszont csak a fehéregyensúlyon, az érzékenységen és az expozíciókorrekción igazíthatunk.

[+]

Az élőkép felső sorában a vakut lehet kapcsolgatni és a 16 megapixeles, normál módú képek esetében a HDR-t, ami alapbeállítások mellett automatikusan üzemel, illetve a mesterséges intelligenciát, ami szokás szerint leginkább a szaturációval bűvészkedik és egyáltalán nem spórol. Mivel a szenzorok, a szoftver és az ISP is ugyanaz, mint a Red Magic 6-ban, nem érdemes más eredményre számítani a képminőséget tekintve, maximum a ragyogó napsütés és a kora nyári növényrengeteg javít valamit az összképen.

64 MP

A 64 megapixeles felbontás még mindig nem ad annyi plusz részletet, ami kompenzálja a gyengébb dinamikát, a zajt, a széleken teljesen felpuhuló lencserajzolatot és a minden adandó alkalommal felbukkanó, erős kromatikus aberrációt. Éjszaka viszont jól jön az enyhe felülexponálás, a színek is valószerűek, de a vonalélesség még úgy is nagyon gyenge, hogy a három lehetőség közül maximum felbontáson kapjuk a legtöbb részletet.

16 MP

A normál módban készített 16 megapixeles képek tulajdonképpen nem olyan rosszak, de az AI-t érdemes kikapcsolni, mert teljesen irreális színvilágot eredményez. A fehéregyensúly amúgy megbízható, a dinamika korrekt és a maximális felbontással ellentétben sokkal több részlet rögzül kevesebb zaj és szebben definiált textúrák mellett. Kromatikus aberráció itt is előfordul, a nem ideális fényviszonyok azonnal megborítják az expozíciót, de még éjszaka is használható eredményeket kapunk megbízható fehéregyensúly mellett.

Az ultraszélest megint sikerült eldugni, vagy nem zavarja őket, hogy néhány éve valaki elrontott valamit, vagy valami koncepció, csak mi nem értjük, miért jó ez. Mindenesetre van. A dinamika gyengébb, a fehéregyensúly nem teljesen stabil, a széleken erős a torzítás és sokszor fordul elő kromatikus aberráció is, cserébe a kontraszt határozottabb, a színek pedig természetesebbek. Este viszont alig marad valami a képen a zajjal folytatott keserves küzdelem után.

Hihetetlen, hogy a videó képminősége egyre jobb, sikerült kikényszeríteni egy korrekt dinamikaátfogást, szépek a színek, stabil a fókusz, remek az elektronikus stabilizálás, ami 4K felbontásban 60 fps képkockaszám mellett is opció; még a FHD 60 fps felvételek is átlag feletti minőséget és részletességet mutatnak, de a hanggal generációk óta képtelenek kezdeni valamit, az ultraszéles pedig még mindig nem használható mozgóképalkotásra.

Teljesen szürreális hanghatásokat hallhatunk, pedig most még a szél sem fújt. Mindkét mikrofon erőlködik, pocsék a sztereó(kísérlet), a zajszűrés borzalmas, a hangok torzak és valószerűtlenek, kivéve, ha egy gyomorrontással küzdő, méretes hüllőszerű lényt szeretnénk illusztrálni valami Zs-kategóriás sci-fiben. Arra még mindig pont jó. Bezzeg a 8K már megy 30 fps képkockaszámmal is, egyébként tök jó minőségben, csak legyen valami eszközünk, ami képes megjelenteni a készüléken kívül is.

A videólejátszás még mindig galériából vagy fájlkezelőből történik, utóbbi esetben lehet választani szoftveres dekódolást, ami lehetővé teszi az AC3 hang lejátszását is, de ezt leszámítva nagyon korlátozottak a lehetőségek. Kezeli a hangsávokat, de a feliratokat nem és a kisablakos megjelenítést sem támogatja, ellenben a galériával, ami viszont 90 Hz-en pörgeti a filmeket és nem tájolja automatikusan a tartalmat. Summa summarum: le kell tölteni egy rendes lejátszót vagy élvezni a streaming szolgáltatók tartalmait akár magas felbontásban, nagy dinamikatartománnyal megjelenítve, amit a HDR10+ és a Widevine L1-es biztonsági szint tesz. Ez egyébként újdonság, a Red Magic 6 nem tudta.


[+]

Zenelejátszóból a YouTube Music áll rendelkezésre, hardveresen pedig egy darab multimédiás hangszóró. A beszédhangszóró most nem segít be és a jack csatlakozó is lemaradt. Van viszont Type-C - jack adapter, így csak a fülesről kell gondoskodni. Kihangosítva nem különösebben erőteljes az élmény, de nem is rossz, pont közepes. A maximum hangerőt picit lejjebb kell venni, mert a magasak zavaróak, de egyébként hallgatható. A DTS:X Ultra hangprofilokkal megtámogatott vezetékes fülhallgatóra jutó hangminőség már tényleg egész kellemes, de játék közben nagyon zavaró a csatlakozó. A hang viszont most is jobban strukturált, részletgazdagabb és intenzívebb, mint sima multimédiás tartalomfogyasztás esetén. Bluetoothon viszont iszonyú nagy a késleltetés, valószínűleg csak SBC és AAC kodek áll rendelkezésre.

Adatkommunikáció, üzemidő, összegzés

Az adatkommunikációban nincs hiba, a Snapdragon 888 hozza a legfrissebb szabványokat és az 5G adatkapcsolatot, dual SIM mellett az egyik SIM esetében az NR n41/n78-as sávon. A WiFi ismeri a 6E szabványt, a Bluetooth 5.2-es, a nemzetközi piacra szánt verzióban van NFC, a 3.0-s szabványú Type-C pedig DisplayPort támogatást is kapott az OTG képesség mellé. A szenzoros felszereltség teljes (fény- és közelségérzékelő, gyorsulásmérő, tájoló, giroszenzor, mágneses szenzor, hangszenzor), a tájékozódást viszont csak a GPS és a GLONASS rendszere segíti. Látja amúgy a BeiDou műholdjait is, de nem használja.


[+]

Az üzemidő nyilván kevesebb, mint ami a Red Magic 6-ból kijön, de a kisebb akkumulátorral és készülékmérettel arányosan. A szokásos videós teszt alapján offline tartalomlejátszás 90 Hz-es képfrissítéssel 20 órán keresztül lehetséges. A Red Magic 6R-be egy 4200 mAh-s telep fért, amit 30 wattos teljesítménnyel táplálhatunk, ami nulláról úgy 60%-ot jelent fél óra alatt, a teljes feltöltés pedig alig egy óra. Ehhez kapunk is megfelelő teljesítményű USB Power Delivery szabványú adaptert. Vezetékmentes töltés vagy töltésmegosztás nincs, de opció az átfolyó töltés, ami játék közben közvetlenül hálózatról teszi lehetővé a készülék tápellátását.

Összegzés

Nubia Red Magic 6R
Pro
Csúcshardver, hatékony hűtőrendszer
Dedikált játékvezérlők
Kimagasló képfrissítésű és érintésérzékenységű AMOLED kijelző
Stílusos, de visszafogott dizájn
Kontra
Nincs 3,5 milliméteres jack, gyenge Bluetooth kodektámogatás
Lyukas kijelző
A szoftver még mindig siralmas, és nem is nagyon igyekeznek javítani rajta
Pontozás
Kialakítás, védelem 8 pont
Kijelző 8 pont
Sebesség 9 pont
Szoftverfelület 5 pont
Fotózás, videózás 7 pont
Hangminőség 6 pont
Adatkommunikáció 8 pont
Üzemidő 7 pont
Ár/érték arány 7 pont
Indulóár (8/128 GB) 499 EUR

499 euróért tulajdonképpen nincsen semmi baj a Nubia Red Magic 6R-rel, viszont kezd irritáló lenni, hogy a világon semmit nem csinálnak a rosszul lokalizált, angolra is rosszul fordított, szedett-vedett szoftverrel. A gaming funkciók és az érintésérzékeny játékvezérlők még mindig szuperek, a hardveres teljesítmény kifogástalan, a megjelenítés kitűnő (viszont belelóg az előlapi kamera), de pont a 6R az a modell, ami nem kizárólag ebben a műfajban szeretne érvényesülni, amit a visszafogottabb árazás és a diszkrétebb, de stílusos kialakítás is hangsúlyoz. Az ergonómia és a kivitelezés tényleg hibátlan, a könnyebb, kisebb és vékonyabb készülékháznak viszont a 3,5 milliméteres jack, a sztereó hangszórópár és az akkumulátorméret esett áldozatul, és még a kamera is belecsúszott a panelbe. Ez egyébként mind elfogadható kompromisszum, de hogy még mindig nem sikerült legalább a rendszer gyári Android részét rendesen implementálni, az nagyon kínos. A Nubia remek készülékeket rak össze, a Game Space, a játékvezérlés, az átfolyó töltés, a hatékony hűtéssel fenntartott csúcsteljesítmény és a minőségi kivitelezés szuper, de a Red Magic 5G óta nem nyúltak a már akkor is kényelmetlen felhasználói felülethez. Pedig egy éve még érezhető volt a lendület, egy rakás dolgot rendbe hoztak, lett egy csomó, ma már azért alapvető kényelmi megoldás, de azóta ez már a harmadik készülék és még mindig nem sikerült megoldani például a videók hangminőségét, az ultraszélessel nem is lehet felvenni, noha a (mozgó)képminőség folyamatosan fejlődik. A kameraszoftver lassan gyanús, hogy nem véletlenül van úgy, ahogy, pedig ritka kényelmetlen az ultraszéles szenzor használata, de talán ez valami koncepció és nem hanyagság. Legalábbis ennyire csak nem hanyagok. Mondjuk a kamerákkal amúgy sem vacakolnak sokat, ugyanaz a szett került a 6R-be, mint a Red Magic 6-ba és 5G-be, csak hozzácsaptak egy mélységérzékelőt és egy nagyobb felbontású makró kamerát, ami egyébként semmi javulást nem eredményezett.

Viszont az is tény, hogy ebben a műfajban egyetlen konkurens létezik ezen az árszinten, a Black Shark 4, vagyis kettő, de a Realme GT-t még nem próbáltuk. Igaz, hogy a Black Shark esetében be kell érni a Snapdragon 870-nel, cserébe van sztereó hangszóró, 67 wattos adapter 120 wattos maximum töltésteljesítmény mellett, jack csatlakozó és egy jóval kiforrottabb rendszer. Ja, és tetszés szerint konfigurálható, mechanikus játékvezérlők. A ROG Phone nagyon nem ez a liga, a Red Magic 6 meg száz euróval drágább és valamivel excentrikusabb megjelenésű, plusz lényegesen nagyobb. Annak ellenére, hogy személy szerint nagyon tetszik a dizájn és kiemelten értékelem a dedikált gamer funkciókat, plecsni nélkül és meglehetősen csalódottan engedem el a Red Magic 6R-t. Igazán nem kéne megszakadni a szoftver gatyába rázásához.

AliceWake

Specifikáció

Nubia Red Magic 6R specifikáció
Red Magic 6R Külső
Méretek 163,04 x 75,34 x 7,8 milliméter
Tömeg 186 gramm
Készülékvédelem Gorilla Glass 3
Színvariációk fekete, ezüst
Kijelző képátlója 6,67 hüvelyk
Képaránya 20:9
Felbontása 1080 x 2400 pixel (394 ppi)
Típusa, frekvenciája HDR10+ AMOLED, 144 Hz
Értesítő LED mindig aktív kijelző
Biometrikus védelem ujjlenyomat-olvasó (kijelző mögött), 2D arc alapú feloldás
Hardver
SoC típusa, csíkszélessége Snapdragon 888, 5 nm
Processzor 1 x 2,84 GHz Cortex-X1 & 3 x 2,42 GHz Cortex-A78 & 4 x 1,8 GHz Cortex-A55
Grafikus chip Adreno 660
RAM, tárhely mérete 8/12 GB (LPDDR5) / 128/256 GB (LPDDR5 / UFS 3.1)
Memória bővítése nincs
Adatátvitel
Technológiák 2G / 3G / 4G / 5G
Frekvenciasávok GSM 850/900/1800/1900 MHz
UMTS 850/900/1900/2100 MHz
LTE B1/2/3/4/5/7/8/12/13/17/19/20/25
LTE B26/28/29/32/34/38/39/40/41/46/66
5G N41/N78
SIM-foglalat 2x nanoSIM
eSIM támogatás nincs
Bluetooth 5.2
WiFi 802.11a/b/g/n/ac/ax/6E (dual band, HotSpot, Direct, 2x2 MIMO)
USB 3.0 Type-C (DisplayPort)
Navigáció A-GPS, GPS, GLONASS
NFC van
Infra nincs
Szoftver
Rendszer, felület Android 11 + Red Magic OS 4.0
Multimédia
Hátlapi kamerarendszer 64 megapixel (78 fok, f/1,8, PDAF)
8 megapixel ultraszéles (120 fok, f/2,2)
5 megapixel makró
2 megapixel mélység
Előlapi kamerarendszer 16 megapixel (f/2)
Videófelvétel 8K (30 fps) 4K (30/60 fps), 1080p (30/60 fps), 1080p (240 fps), 720p (480 fps)
Jack kimenet nincs
FM-rádió nincs
Üzemidő
Akkumulátor 4200 mAh lítium-ion
Vezetékes töltés 30W
Vezetékmentes töltés nincs
Egyebek
Type-C - jack adapter, giroszkóp, gyorsulásmérő, iránytű, hangszenzor, tájoló, mágneses szenzor, közelségérzékelő, fényérzékelő, hangszenzor, mágneses szenzor, speciális hűtőrendszer, Game Space, érintésérzékeny játékvezérlők
  • Kapcsolódó cégek:
  • Nubia

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés