Hirdetés
Bevezető, kialakítás
A Nubiánál sürgősen koncepcióváltást kéne eszközölni, mert ez így nem lesz jó. A Nubia Red Magic 5G a továbbra is fennálló hiányosságok ellenére is óriási előrelépést jelentett a ritka nagy méretű és roppant fapados Red Magic 3s-hez képest, a Red Magic 6 esetében viszont nem erőltették halálra magukat. Lefutották a kötelező köröket (legfrissebb adatkommunikációs szabványok és hardver, fejlett hűtőrendszer), tettek a készülékbe egy 165 Hz-es panelt, ami jelenleg piacvezető az elérhető gamer és csúcsmodellek között, és ennyi. A kamera még mindig vacak volt, a szoftver pedig stagnált.
Milliószor bebizonyosodott, hogy nagyon nem elég összelegózni a hardvert, legyen az akármilyen jó és aktuális is, ha a mérnökök szerint a szoftverfejlesztés és optimalizálás kimerül annyiban, hogy rajzolnak pár egyedi ikont. A kameraalkalmazást évek óta nem sikerül megcsinálni, nyilván nem azért, mert nem lehet, hanem egyszerűen csak tesznek rá (már nem tudunk másra gondolni), de az már tényleg nagyon kínos, ha a gyári Android funkciók angolul is rosszul jelennek meg az amúgy is hiányosan lokalizált rendszerben, vagy alapvető opciók hiányoznak.
És a Red Magic 6R-rel nem csak ez a probléma, ráadásul nem annyival olcsóbb, hogy kompenzálja a veszteséglistát, amin olyan tételek vannak, mint az aktív hűtés, a 3,5 milliméteres jack, a sztereó hangszóró vagy a 65 wattos töltés lehetősége. A maximum töltésteljesítményt biztosító 30 wattos adapter viszont jár a készülékhez, ahogy Type-C - jack átalakító és védőtok is, ez azért mindenképpen pozitív és a dizájn is nagyon jól sikerült.
A Red Magic 6R lényegesen kisebb és könnyebb (163,04 x 75,34 x 7,8 mm, 186 gramm), az ergonómia szuper, a Gorilla Glass 3 üveg hátlap mintázata visszafogott, mégis stílusos, a fém keret pedig tökéletesen megmunkált. A lapos, négyzetes profil csak a sarkoknál gömbölyödik, ami hihetetlenül kellemes fogást biztosít a hibátlanul illesztett és a széleken enyhén ívelt hátlappal együtt. A készülék rendkívül vékony, nincs is benne fizikai ventilátor vagy jack, viszont az aránylag nagy kamerapanel ellenére sikerült statikailag úgy megoldani a helyzetet, hogy gépelni pont lehet asztalon is anélkül, hogy billegne az eszköz.
A kijelzőt kis híján kitölti az egész előlapot, ennek viszont a 10-bites, HDR10+ minősítésű, 1080 x 2400 pixel felbontású, 6,67 hüvelykes AMOLED panelbe lyukadó előlapi kamera az ára, ami egyébként már 16 megapixelen rögzít. A maximum fényerő napfény alatt azért jelentősen magasabb, mint, amit automatika nélkül maxon mértünk, de egy csoffadt LED segédfénnyel nem sikerült átverni az automatikát. Kint egyébként még most is jól látható a tartalom és tükröződés sem jelentős. A minimum viszont magas, de legalább opció a DC elsötétítés, ami kiiktatja a kellemetlen villódzást. A színhőmérséklet rajtunk múlik, van ütemezhető sötét téma, testreszabható AoD, a képfrissítés viszont trükkös.
Kijelző-teszt (a táblázat szétnyitható) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Mérés | Nubia Red Magic 6R | Nubia Red Magic 6 | Asus ROG Phone 5 | Black Shark 4 | Motorola Moto G100 | Sony Xperia 10 III |
Képátló | 6,67 hüvelyk | 6,80 hüvelyk | 6,78 hüvelyk | 6,67 hüvelyk | 6,70 hüvelyk | 6,00 hüvelyk |
Felbontás | 1080 x 2400 | 1080 x 2400 | 1080 x 2448 | 1080 x 2400 | 1080 x 2520 | 1080 x 2520 |
Technológia | HDR10+ AMOLED | 10-bit AMOLED | HDR10+ AMOLED | HDR10+ Super AMOLED | HDR10 IPS LCD | HDR10 OLED |
Képfrissítés | 60 / 90 / 120 / 144 Hz | 60 / 90 / 120 / 165 Hz | 60 / 90 / 120 / 144 Hz | 144 Hz | 90 Hz | 60 Hz |
Fehér fényerő | 445 nit | 482 / 709 nit | 536 / 1001 nit | 545 / 909 nit | 502 nit | 363 / 617 nit |
Fehér fényerő (min.) | 4,2 nit | 3,3 nit | 4,4 nit | 1,8 nit | 3,6 nit | 1,4 nit |
Fekete fényerő | 0 nit | 0 nit | 0 nit | 0 nit | 0,35 nit | 0 nit |
Kontrasztarány | végtelen | végtelen | végtelen | végtelen | 1437:1 | végtelen |
Színhőmérséklet | 7503 K + kézi | 7781 K + kézi | 8067 / 6489 K + kézi | 7402 K + kézi | 8427 K + kézi | 7646 / 6655 K + kézi |
A Nubia Red Magic 6R maximuma 144 Hz, automatikus beállítási lehetőség látszólag nincs, viszont a rendszer mégis a megjelenített tartalomnak és támogatott képfrissítésnek megfelelő értéket alkalmazza, ha a minimumot meghaladó periódussűrűséget állítunk be. Opció a 90 Hz, a 120 Hz és a 144 Hz, ilyenkor, ha tetszik, ha nem, dolgozik az automatika, fix 60 Hz-en meg fix 60 Hz minden. (Volt szó egyébként adaptív képfrissítésről, ami 30 és 144 Hz között dolgozik, de ennek nem láttuk nyomát.) A többpontos érintésérzékenység 360 Hz, a megszokott helyen található, ultrahang alapú, érintésérzékeny játékvezérlők pedig 400 Hz-es periódussűrűség mellett 8,3 milliszekundum késleltetéssel dolgoznak. A kijelzőbe integrált ujjlenyomat-olvasó kivételesen precíz és hatékony, nagyon kényelmes használni.
A készülék alsó éle egyébként pont úgy néz ki, mint a Red Magic 6-é. Itt van a hangszórórács, a DisplayPort támogatással rendelkező és vezetékes hangkeltő-kimenetként is szolgáló, 3.0-s Type-C USB csatlakozó, egy mikrofon és a SIM tálca, amely két nanoSIM-et fogad. A bal élen csak antennakilépéseket találunk, jobb oldalt viszont a szokott helyen érhetők el az érintésérzékeny játékvezérlők, a hangerőszabályzó és a bekapcsológomb. Utóbbit sikerült tökéletes magasságba szerkeszteni, még nekem is kényelmes. A felső él egy darab mikrofont leszámítva szintén eseménytelen. Gyors fejszámolást követően már nyilván feltűnt, hogy hangfelvelő egységből most csak kettő áll rendelkezésre és a Game Space játékmód kétállású kapcsolója is a veszteséglistán található meg.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!