Nubia Red Magic 6R - határeset

A Nubia sajnos nem a megfelelő irányba halad, noha a készülékek hardveresen kifogástalanok, az összeszerelés- és anyagminőség is kitűnő, jó a dizájn, de ez egyre kevesebb a boldogsághoz.

Multimédia

A kamerákkal és a szoftverrel sem vacakoltak sokat, ugyanaz a 64 megapixeles quad-Bayer főkamera és 8 megapixeles ultraszéles került a hátlapra, mint a Red Magic 5s és a 6 esetében, csak itt a makró kamera 5 megapixeles és csaptak mellé egy 2 megapixeles mélységérzékelőt, amivel kissé felülexponált, de egész korrekt portrékat készíthetünk.


[+]

A makró még mindig gyalázatos, borzasztó nehéz kezelni, aránytalanul sok időt pazaroltam el négy darab olyan fotóra, ahol, ha más nem is, de legalább fókusz van. A makró módot egyébként a Camera-Family címszó alatt találjuk, többek között például a DNG formátum mellett. Az előlapi kameramodul változott még az eddigiekhez képest, most egy 16 megapixeles szenzor áll rendelkezésre, egész jó dinamikával és telítettséggel.

A szoftver még mindig káosz, van háromszoros, ötszörös és tízszeres digitális zoom az élőképen, ami pont nem jó semmire, de az ultraszéles szenzort még mindig csak a Pro módban érjük el. A beállításmenü nem követi a készülék tájolását, úgyhogy menet közben felbontást vagy képarányt váltani elég kényelmetlen. A Pro módban egyébként lehet állítani a záridőt (1/5000 - 60s), a fehéregyensúlyt (2000 - 7500 K), az érzékenységet (100 - 25600), az expozíció korrekciót (+/-3), a manuális fókuszt és az időzített expozíciót. Az ultraszélesnél viszont csak a fehéregyensúlyon, az érzékenységen és az expozíciókorrekción igazíthatunk.

[+]

Az élőkép felső sorában a vakut lehet kapcsolgatni és a 16 megapixeles, normál módú képek esetében a HDR-t, ami alapbeállítások mellett automatikusan üzemel, illetve a mesterséges intelligenciát, ami szokás szerint leginkább a szaturációval bűvészkedik és egyáltalán nem spórol. Mivel a szenzorok, a szoftver és az ISP is ugyanaz, mint a Red Magic 6-ban, nem érdemes más eredményre számítani a képminőséget tekintve, maximum a ragyogó napsütés és a kora nyári növényrengeteg javít valamit az összképen.

64 MP

A 64 megapixeles felbontás még mindig nem ad annyi plusz részletet, ami kompenzálja a gyengébb dinamikát, a zajt, a széleken teljesen felpuhuló lencserajzolatot és a minden adandó alkalommal felbukkanó, erős kromatikus aberrációt. Éjszaka viszont jól jön az enyhe felülexponálás, a színek is valószerűek, de a vonalélesség még úgy is nagyon gyenge, hogy a három lehetőség közül maximum felbontáson kapjuk a legtöbb részletet.

16 MP

A normál módban készített 16 megapixeles képek tulajdonképpen nem olyan rosszak, de az AI-t érdemes kikapcsolni, mert teljesen irreális színvilágot eredményez. A fehéregyensúly amúgy megbízható, a dinamika korrekt és a maximális felbontással ellentétben sokkal több részlet rögzül kevesebb zaj és szebben definiált textúrák mellett. Kromatikus aberráció itt is előfordul, a nem ideális fényviszonyok azonnal megborítják az expozíciót, de még éjszaka is használható eredményeket kapunk megbízható fehéregyensúly mellett.

Az ultraszélest megint sikerült eldugni, vagy nem zavarja őket, hogy néhány éve valaki elrontott valamit, vagy valami koncepció, csak mi nem értjük, miért jó ez. Mindenesetre van. A dinamika gyengébb, a fehéregyensúly nem teljesen stabil, a széleken erős a torzítás és sokszor fordul elő kromatikus aberráció is, cserébe a kontraszt határozottabb, a színek pedig természetesebbek. Este viszont alig marad valami a képen a zajjal folytatott keserves küzdelem után.

Hihetetlen, hogy a videó képminősége egyre jobb, sikerült kikényszeríteni egy korrekt dinamikaátfogást, szépek a színek, stabil a fókusz, remek az elektronikus stabilizálás, ami 4K felbontásban 60 fps képkockaszám mellett is opció; még a FHD 60 fps felvételek is átlag feletti minőséget és részletességet mutatnak, de a hanggal generációk óta képtelenek kezdeni valamit, az ultraszéles pedig még mindig nem használható mozgóképalkotásra.

Teljesen szürreális hanghatásokat hallhatunk, pedig most még a szél sem fújt. Mindkét mikrofon erőlködik, pocsék a sztereó(kísérlet), a zajszűrés borzalmas, a hangok torzak és valószerűtlenek, kivéve, ha egy gyomorrontással küzdő, méretes hüllőszerű lényt szeretnénk illusztrálni valami Zs-kategóriás sci-fiben. Arra még mindig pont jó. Bezzeg a 8K már megy 30 fps képkockaszámmal is, egyébként tök jó minőségben, csak legyen valami eszközünk, ami képes megjelenteni a készüléken kívül is.

A videólejátszás még mindig galériából vagy fájlkezelőből történik, utóbbi esetben lehet választani szoftveres dekódolást, ami lehetővé teszi az AC3 hang lejátszását is, de ezt leszámítva nagyon korlátozottak a lehetőségek. Kezeli a hangsávokat, de a feliratokat nem és a kisablakos megjelenítést sem támogatja, ellenben a galériával, ami viszont 90 Hz-en pörgeti a filmeket és nem tájolja automatikusan a tartalmat. Summa summarum: le kell tölteni egy rendes lejátszót vagy élvezni a streaming szolgáltatók tartalmait akár magas felbontásban, nagy dinamikatartománnyal megjelenítve, amit a HDR10+ és a Widevine L1-es biztonsági szint tesz. Ez egyébként újdonság, a Red Magic 6 nem tudta.


[+]

Zenelejátszóból a YouTube Music áll rendelkezésre, hardveresen pedig egy darab multimédiás hangszóró. A beszédhangszóró most nem segít be és a jack csatlakozó is lemaradt. Van viszont Type-C - jack adapter, így csak a fülesről kell gondoskodni. Kihangosítva nem különösebben erőteljes az élmény, de nem is rossz, pont közepes. A maximum hangerőt picit lejjebb kell venni, mert a magasak zavaróak, de egyébként hallgatható. A DTS:X Ultra hangprofilokkal megtámogatott vezetékes fülhallgatóra jutó hangminőség már tényleg egész kellemes, de játék közben nagyon zavaró a csatlakozó. A hang viszont most is jobban strukturált, részletgazdagabb és intenzívebb, mint sima multimédiás tartalomfogyasztás esetén. Bluetoothon viszont iszonyú nagy a késleltetés, valószínűleg csak SBC és AAC kodek áll rendelkezésre.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Nubia

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés