Nubia Red Magic 6R - határeset

A Nubia sajnos nem a megfelelő irányba halad, noha a készülékek hardveresen kifogástalanok, az összeszerelés- és anyagminőség is kitűnő, jó a dizájn, de ez egyre kevesebb a boldogsághoz.

Hardver, hűtés, szoftver

A hardver nem újdonság, ugyanaz az 5 nanométeres, nyolcmagos [1x 2,84 GHz Kryo 680 Prime (Cortex-X1) + 3x 2,42 GHz Cortex-A78 (Kryo 680 Gold) + 4x 1,8 GHz Kryo 680 Silver (Cortex-A55)] Snapdragon 888 került az eszközbe Adreno 660-as GPU-val, mint a Red Magic 6-ba, a rendszermemória LPDDR5-ös 8 vagy 12 GB-os méretben, a nem bővíthető belső tárhely pedig UFS 3.1-es szabványú 128 vagy 256 GB terjedelemben. A hűtőrendszer viszont már csak a méretkülönbségekből adódóan is eltérő.

Teljesítmény-teszt (a táblázat szétnyitható)
Benchmark Nubia Red Magic 6R Nubia Red Magic 6 Asus ROG Phone 5 Black Shark 4 Motorola Moto G100 Sony Xperia 10 III
Rendszerchip Snapdragon 888 Snapdragon 888 Snapdragon 888 Snapdragon 870 Snapdragon 870 Snapdragon 690
AnTuTu Bench. 8.x 724756 pont 711447 pont 665746 / 722195 pont 498580 pont 556137 pont 286216
Geekbench 5 (single/multi) 867 / 3382 pont 1103 / 3610 pont 1111 / 3662 pont 980 / 3257 pont 963 / 2767 pont 584 / 1699 pont
GFXBench Car Chase onscreen 60 fps 55 fps 57 fps n/a 46 fps 12 fps
GFXBench Car Chase offscreen 72 fps 66 fps 71 fps n/a 55 fps 14 fps
GFXBench Man. onscreen 137 fps 115 fps 136 fps n/a 88 fps 30 fps
GFXBench Man. offscreen 174 fps 150 fps 169 fps n/a 128 fps 36 fps
AndroBench Sequential Read 1305,09 MB/s 1314,78 MB/s 1848,59 MB/s 1648,25 MB/s 1704,44 MB/s 825,60 MB/s
AndroBench Sequential Write 697,98 MB/s 700,02 MB/s 794,19 MB/s 751,47 MB/s 709,22 MB/s 400,70 MB/s
AndroBench Random Read 218,84 MB/s 220,42 MB/s 291,96 MB/s 215,35 MB/s 257,22 MB/s 170,12 MB/s
AndroBench Random Write 307,15 MB/s 300,82 MB/s 271,73 MB/s 151,68 MB/s 240,20 MB/s 185,74 MB/s

Az aktív hűtés hiányának ellenére a Red Magic 6R papíron jobb teljesítményt produkál, mint a Red Magic 6, de picit még a ROG Phone 5 értékeinek is fölé megy. Melegszik is, de a többi Snapdragon 888-as készülék is melegedett, és akkor még csak 38 fok sem volt. A hőmérsékletet jelen esetben grafénlapokkal, hőkamrás folyadékhűtéssel, hővezetőgéllel és magas hővezetőképességű réz fóliával igyekeznek csökkenteni, amibe a fém belső váz is besegít. Komolyabb terhelés esetén a 6R is jelentősen melegszik, de hamar visszahűl és hosszabb távon is fenntartja a teljesítményt. Ezzel eddig sem volt baj.

[+]

Az Android 11-re épülő Red Magic OS 4.0 optimalizációja és a szoftver maga viszont borzalmas. Konkrétan rosszabb, mint valaha. Hogy a bánatba sikerült megoldani, hogy SD888, 8GB RAM és 144 Hz-es panel mellett érzésre akadozzanak az animációk? Nyilván nem a hardver hibája, de ez pont senkit nem érdekel, ha az alkalmazásváltó kiürítésére másodperceket kell várni. Még a natív Android 11 felületeket sem sikerült megfelelően implementálni, a lokalizáció még hiányosabb, mint eddig, az angol szöveggel is vannak bajok, főleg, hogy egy csomó esetben lenne hivatalos magyar verzió is, a rendszerfrissítés menüpont még mindig spanyolul van, magyar szöveg pedig elvétve, random itt-ott. Kész káosz.

[+]

De olyan alapvető dolgok hiányoznak, mint például az NFC kapcsolója a gyorskapcsolópanelen. Nem csak nincs ott alapértelmezett kiosztás és elrendezés mellett, de lehetőségünk sincs kitenni az ikont, mert úgy ahogy van, kimaradt. Valószínűleg azért, mert Kínában NFC nélkül szerelik a készülékeket a szoftvert pedig nem módosították pusztán a világ összes többi részének kedvéért. A Game Space, ami viszont az egész rendszer lényege lenne, kizárólag a gyorskapcsolópanelről érhető el, egy vacak ikont nem bírt kapni szegény. Szerencsére azért azok a (z alapnak tekinthető) funkciók, amiket a Red Magic 5G és 6 megkapott, itt is elérhetők maradtak. Ilyen a 2D arcazonosítás, a dupla koppos és/vagy felemelésre ébresztés, a testreszabható AoD, a Digitális jóllét, az értesítőpanel könnyebb kezelhetősége, a kamera és a zseblámpa gyorsindítása és a gesztusvezérlés mellett a navigációs gombok testreszabása.

[+]

Van kisablakos megjelenítés, osztott képernyő, paraméterezhető képernyővideó, meg egyébként egy csomó dolog, de a szoftver nagyon kényelmetlen, kissé kaotikus szerkezetű és anyanyelvi szintű nyelvtudás mellett is rendkívül fárasztó a zűrzavar. Ami még mindig szuper, az a Game Space 2.0 és a felezhető fizikai vezérlők, ami értelmezi a dupla érintést vagy nyomva tartást is, így összesen négy parancsot rendelhetünk hozzájuk, de gesztus- és mozgásvezérlés nincs.


[+]

Játék közben opció az átfolyó töltés is, így az akku kimarad az egyenletből, a készülék közvetlenül hálózatról kapja az energiát, ami csökkenti a hőtermelést és kíméli a telepet. Megvan az úgynevezett Hunting mód is, ami inverz megjelenítéssel növeli az ellenfelek láthatóságát és a Personal Center Summary is, ahol részletes statisztikákat láthatunk a játékkal töltött időről, játékonként meghatározhatjuk, a teljesítményprofilt és egy rakás gyorskapcsolót elérünk a jobbról előhúzható vezérlőpanelről.


[+]

A játékok még mindig nem igazán használják ki a magas képfrissítési periódussűrűséget. Bár már a Real Racing 3 mellett is akad cím, ami kihasználja a maximumot, például a Dead Trigger 2 vagy az Ace Force. A Call of Duty Mobile 120 Hz-es maximumot tud, a PUBG viszont még mindig csak 60 Hz-en fut. Cserébe támogatja a 4D Shock rezgő visszajelzést, ahogy a Battlefield, a Knives Out és az Asphalt 9 is. Érdemes szem előtt tartani azt is, hogy az appok és a gyárilag telepített böngészők nincsenek felkészítve ilyen magas képfrissítésre (pedig van ennél magasabb is), ilyenkor a rendszer az elérhető legmagasabb értéket választja.


[+]

A legtöbb app egyébként stabil 90 Hz-et hoz, de a Google Chrome például érthetetlen módon még mindig 60 Hz-en fut, a másik előtelepített böngésző (Next Word Browser) már bírja a 90 Hz-et, de érdekes módon például a Samsung böngészőjénél is ez a maximum, noha a gyártónak van 120 Hz-es kijelzővel szerelt modellje. Ha játék közben lebegő ablakban megnyitunk valamit, a képfrissítés az adott alkalmazás képességeinek megfelelő szintre mérséklődik, hiába megy a game mondjuk 120 Hz-en. A mindig aktív kijelzőt viszont rendbe hozták, teljesen felesleges volt maximum képfrissítéssel gyilkolni az akksit, pont elég oda a 60 Hz is.


[+]

Továbbra is kellemes, hogy PC-re csatlakoztatva az eszközt nem csak a készülék fájlrendszerének elérési útvonala (Browse by Path) szerint láthatjuk a tartalmakat, de kategóriák szerint is kereshetünk (Browse by Category). Opció az alkalmazásmenü is, de alapból minden a főképernyőkön rendeződik. Ami szerencsére nem sok, kizárólag a Google szoftverkínálata, egy saját fájlkezelő, naptár, óra, hangrögzítő, adatmozgató app és egy csatlakoztatható eszközöket kezelő app (a játékvezérlőkhöz, külső hűtőegységekhez és fülhallgatókhoz).

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Nubia

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés