Hardver, hűtés, szoftver
A hardver nem újdonság, ugyanaz az 5 nanométeres, nyolcmagos [1x 2,84 GHz Kryo 680 Prime (Cortex-X1) + 3x 2,42 GHz Cortex-A78 (Kryo 680 Gold) + 4x 1,8 GHz Kryo 680 Silver (Cortex-A55)] Snapdragon 888 került az eszközbe Adreno 660-as GPU-val, mint a Red Magic 6-ba, a rendszermemória LPDDR5-ös 8 vagy 12 GB-os méretben, a nem bővíthető belső tárhely pedig UFS 3.1-es szabványú 128 vagy 256 GB terjedelemben. A hűtőrendszer viszont már csak a méretkülönbségekből adódóan is eltérő.
Teljesítmény-teszt (a táblázat szétnyitható) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Benchmark | Nubia Red Magic 6R | Nubia Red Magic 6 | Asus ROG Phone 5 | Black Shark 4 | Motorola Moto G100 | Sony Xperia 10 III |
Rendszerchip | Snapdragon 888 | Snapdragon 888 | Snapdragon 888 | Snapdragon 870 | Snapdragon 870 | Snapdragon 690 |
AnTuTu Bench. 8.x | 724756 pont | 711447 pont | 665746 / 722195 pont | 498580 pont | 556137 pont | 286216 |
Geekbench 5 (single/multi) | 867 / 3382 pont | 1103 / 3610 pont | 1111 / 3662 pont | 980 / 3257 pont | 963 / 2767 pont | 584 / 1699 pont |
GFXBench Car Chase onscreen | 60 fps | 55 fps | 57 fps | n/a | 46 fps | 12 fps |
GFXBench Car Chase offscreen | 72 fps | 66 fps | 71 fps | n/a | 55 fps | 14 fps |
GFXBench Man. onscreen | 137 fps | 115 fps | 136 fps | n/a | 88 fps | 30 fps |
GFXBench Man. offscreen | 174 fps | 150 fps | 169 fps | n/a | 128 fps | 36 fps |
AndroBench Sequential Read | 1305,09 MB/s | 1314,78 MB/s | 1848,59 MB/s | 1648,25 MB/s | 1704,44 MB/s | 825,60 MB/s |
AndroBench Sequential Write | 697,98 MB/s | 700,02 MB/s | 794,19 MB/s | 751,47 MB/s | 709,22 MB/s | 400,70 MB/s |
AndroBench Random Read | 218,84 MB/s | 220,42 MB/s | 291,96 MB/s | 215,35 MB/s | 257,22 MB/s | 170,12 MB/s |
AndroBench Random Write | 307,15 MB/s | 300,82 MB/s | 271,73 MB/s | 151,68 MB/s | 240,20 MB/s | 185,74 MB/s |
Az aktív hűtés hiányának ellenére a Red Magic 6R papíron jobb teljesítményt produkál, mint a Red Magic 6, de picit még a ROG Phone 5 értékeinek is fölé megy. Melegszik is, de a többi Snapdragon 888-as készülék is melegedett, és akkor még csak 38 fok sem volt. A hőmérsékletet jelen esetben grafénlapokkal, hőkamrás folyadékhűtéssel, hővezetőgéllel és magas hővezetőképességű réz fóliával igyekeznek csökkenteni, amibe a fém belső váz is besegít. Komolyabb terhelés esetén a 6R is jelentősen melegszik, de hamar visszahűl és hosszabb távon is fenntartja a teljesítményt. Ezzel eddig sem volt baj.
Az Android 11-re épülő Red Magic OS 4.0 optimalizációja és a szoftver maga viszont borzalmas. Konkrétan rosszabb, mint valaha. Hogy a bánatba sikerült megoldani, hogy SD888, 8GB RAM és 144 Hz-es panel mellett érzésre akadozzanak az animációk? Nyilván nem a hardver hibája, de ez pont senkit nem érdekel, ha az alkalmazásváltó kiürítésére másodperceket kell várni. Még a natív Android 11 felületeket sem sikerült megfelelően implementálni, a lokalizáció még hiányosabb, mint eddig, az angol szöveggel is vannak bajok, főleg, hogy egy csomó esetben lenne hivatalos magyar verzió is, a rendszerfrissítés menüpont még mindig spanyolul van, magyar szöveg pedig elvétve, random itt-ott. Kész káosz.
De olyan alapvető dolgok hiányoznak, mint például az NFC kapcsolója a gyorskapcsolópanelen. Nem csak nincs ott alapértelmezett kiosztás és elrendezés mellett, de lehetőségünk sincs kitenni az ikont, mert úgy ahogy van, kimaradt. Valószínűleg azért, mert Kínában NFC nélkül szerelik a készülékeket a szoftvert pedig nem módosították pusztán a világ összes többi részének kedvéért. A Game Space, ami viszont az egész rendszer lényege lenne, kizárólag a gyorskapcsolópanelről érhető el, egy vacak ikont nem bírt kapni szegény. Szerencsére azért azok a (z alapnak tekinthető) funkciók, amiket a Red Magic 5G és 6 megkapott, itt is elérhetők maradtak. Ilyen a 2D arcazonosítás, a dupla koppos és/vagy felemelésre ébresztés, a testreszabható AoD, a Digitális jóllét, az értesítőpanel könnyebb kezelhetősége, a kamera és a zseblámpa gyorsindítása és a gesztusvezérlés mellett a navigációs gombok testreszabása.
Van kisablakos megjelenítés, osztott képernyő, paraméterezhető képernyővideó, meg egyébként egy csomó dolog, de a szoftver nagyon kényelmetlen, kissé kaotikus szerkezetű és anyanyelvi szintű nyelvtudás mellett is rendkívül fárasztó a zűrzavar. Ami még mindig szuper, az a Game Space 2.0 és a felezhető fizikai vezérlők, ami értelmezi a dupla érintést vagy nyomva tartást is, így összesen négy parancsot rendelhetünk hozzájuk, de gesztus- és mozgásvezérlés nincs.
Játék közben opció az átfolyó töltés is, így az akku kimarad az egyenletből, a készülék közvetlenül hálózatról kapja az energiát, ami csökkenti a hőtermelést és kíméli a telepet. Megvan az úgynevezett Hunting mód is, ami inverz megjelenítéssel növeli az ellenfelek láthatóságát és a Personal Center Summary is, ahol részletes statisztikákat láthatunk a játékkal töltött időről, játékonként meghatározhatjuk, a teljesítményprofilt és egy rakás gyorskapcsolót elérünk a jobbról előhúzható vezérlőpanelről.
A játékok még mindig nem igazán használják ki a magas képfrissítési periódussűrűséget. Bár már a Real Racing 3 mellett is akad cím, ami kihasználja a maximumot, például a Dead Trigger 2 vagy az Ace Force. A Call of Duty Mobile 120 Hz-es maximumot tud, a PUBG viszont még mindig csak 60 Hz-en fut. Cserébe támogatja a 4D Shock rezgő visszajelzést, ahogy a Battlefield, a Knives Out és az Asphalt 9 is. Érdemes szem előtt tartani azt is, hogy az appok és a gyárilag telepített böngészők nincsenek felkészítve ilyen magas képfrissítésre (pedig van ennél magasabb is), ilyenkor a rendszer az elérhető legmagasabb értéket választja.
A legtöbb app egyébként stabil 90 Hz-et hoz, de a Google Chrome például érthetetlen módon még mindig 60 Hz-en fut, a másik előtelepített böngésző (Next Word Browser) már bírja a 90 Hz-et, de érdekes módon például a Samsung böngészőjénél is ez a maximum, noha a gyártónak van 120 Hz-es kijelzővel szerelt modellje. Ha játék közben lebegő ablakban megnyitunk valamit, a képfrissítés az adott alkalmazás képességeinek megfelelő szintre mérséklődik, hiába megy a game mondjuk 120 Hz-en. A mindig aktív kijelzőt viszont rendbe hozták, teljesen felesleges volt maximum képfrissítéssel gyilkolni az akksit, pont elég oda a 60 Hz is.
Továbbra is kellemes, hogy PC-re csatlakoztatva az eszközt nem csak a készülék fájlrendszerének elérési útvonala (Browse by Path) szerint láthatjuk a tartalmakat, de kategóriák szerint is kereshetünk (Browse by Category). Opció az alkalmazásmenü is, de alapból minden a főképernyőkön rendeződik. Ami szerencsére nem sok, kizárólag a Google szoftverkínálata, egy saját fájlkezelő, naptár, óra, hangrögzítő, adatmozgató app és egy csatlakoztatható eszközöket kezelő app (a játékvezérlőkhöz, külső hűtőegységekhez és fülhallgatókhoz).
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!