Niubility N2 - ilyen is lehet egy olcsó roller

100 ezer forint alatt is lehet normálisan használható elektromos rollert venni, a Niubility pedig sok szempontból többet ad konkurenseinél.

Külső, összeszerelés, teljesítmény, használat

A Niubility N2 méretes doboza egyszerűen összeszerelhető rollert rejt magában, ha a töltési időt nem számoljuk, körülbelül 10 perc alatt menetképessé lehet tenni, és a művelethez szükséges imbuszkulcsokat meg is találjuk a pakkban. Ezen kívül tartalék csavarokat és egy belső gumit is kapunk mellé a biztonság kedvéért. Gyakorlatilag a roller kinyitására, a kormányfej felhelyezésére és a hátsó fék bowdenjének beállítására van csak szükség, továbbá néhány fóliát lehúzunk, a guminyomásokat ellenőrizzük és már indulhat is a rollerezés.


[+]

Kialakítás szempontjából a 10 hüvelykes kerék a gép általános méreteihez és visszafogott, 14 kilós tömegéhez képest mindenképpen előnyös, a Xiaomi hasonló rollere ugyanis csak 8,5 hüvelykes teljes kerékátmérővel érkezik, és a Niubility mellett szól a komolyabb terhelhetőség is, 120 kiló a hivatalos érték, miközben a Mi Essential rollert 100 kilóval lehet terhelni. A Niubiltiy N2 pedig nem csak papíron erős, hanem a gyakorlatban is masszív érzetet kelt: a kormány zármechanikája határozottan kattan, semmi nem lötyög-zörög menet közben, továbbá stabil a kanyarban, stabil fékezéskor, a váza abszolút merev, és a hasmagassága is rendben van.


[+]

Kezelni is nagyon egyszerű, egyetlen gomb van rajta, amivel be és ki tudjuk kapcsolni, továbbá a világítást és a menetmódokat variálhatjuk rajta keresztül, a fedélzeti kijelző pedig minden fontos információt megad. Egyrészt, látjuk rajta az aktuális sebességünket (jó frissítési rátával!), a motorerő-szabályzást mutató 1-es, 2-es vagy 3-as számot (nem érdemes a túlságosan korlátozott fokozatokat használni, de ha egyszer berakjuk 3-asba, azt onnantól megjegyzi, és ki-bekapcsolás után is alapértelmezettnek tekinti), a lámpák állapotát (fényszóró és féklámpa-visszajelzés egyaránt van), a töltöttséget egy négyes skálán, illetve egy kilométer-adatot: bekapcsolás után néhány másodpercig az ODO, azaz az összes megtett kilométer fog rajta látszani, aztán automatikusan átvált a jelenlegi utunkra, és egészen a kikapcsolásig az is marad képernyőn.


[+]

A menetbiztonságot abszolút éreztük a próbautak során, de túl sok komfortot ne várjunk tőle, érdemi felfüggesztés hiányában rázni és pattogni egyaránt fog a rossz utakon, ezt el kell fogadnunk. Ezen kívül a legtöbb rollernél jóval rövidebb, de még mindig nem túl széles trepnire kell ráállnunk, akinek nagy lábai vannak, az a hátsó sárvédőre támaszthatja fel az egyiket, a masszív elem ezt abszolút kibírja, és természetesen nem is fogunk vele fékezni úgy, mint egy sima rollernél. Nagyon jó a fék is, a hátsó, mechanikus tárcsafék adagolhatósága teljesen rendben van, félig behúzva markáns, de kezelhető fékerőt visz át az útra, ha pedig tövig húzzuk, akkor akár végsebességről is azonnal blokkolja a kereket, persze ezzel azért óvatosan bánjunk, mert adott esetben kicsúszhat alólunk a gép. Ami nekem nagyon tetszett, hogy emellett az automatikusan aktiválódó első motorfék ereje is jól el van találva, pont annyit ad hozzá a lassuláshoz, amennyire biztosan szükségünk van, de annál többet nem, és ha elengedjük a féket, azonnal elenged a motorfék is, nincs az a közel fél másodperces várakozás, amit egy-két hasonló roller vezérlője eljátszik a felhasználójával.


[+]

Ami a motorerőt illeti, nincs túlspecifikálva a helyzet, 350 wattos maximális teljesítmény van megadva a rollerhez, összehasonlításképpen a hasonló árú Xiaomi Essential roller 250 wattos állandó és 500 wattos rövid idejű, gyorsuláskor pár másodpercig leadott teljesítményről számol be. A Niublity N2 teljesítménye arra bőségesen elegendő, hogy teljes töltöttség mellett, egy 100 kilós terheléssel felcammogjon a Pannónia Filmstúdióig a Hűvösvölgyi úton, de tovább egy métert sem hajlandó menni, és a Szépvölgyi úton sem nagyon fog az ismert cukrászdánál tovább vánszorogni: tapasztalataink alapján pontosan ugyanezt tudja a Xiaomi is, sem többet, sem kevesebbet, a 25 fokos mászóképesség kicsit túlzónak hangzik a gyártó részéről.


[+]

Gyorsulni elfogadhatóan gyorsul, sík úton simán kifutja a 25-öt, de ott le is szabályoz, és csak nagyon nagy lejtő tudja túlforgatni 27-28-ig. Körülbelül 45%-os akkumulátornál, tehát a 2/4-es töltöttségi szintre érés után nem sokkal elkezdi leszabályozni a teljesítményt, tehát ha a teljes hatótávval kell számolnunk útvonalunkon, akkor a második felében már 20-as végsebességgel és inkább 15-ös utazóval kell számolnunk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés