Hirdetés
Fedélzeti rendszer
A két kijelzőn dolgozó fedélzeti rendszer igazából elég jó. Ez sem ugatja a Tesla szintjét, de mondjuk ahhoz képest, amit a Mercedes két éve még az E-osztályban is tudott kábé űrtechnika. Egyrészt a felület roppant ízléses. Mondhatni szép. Másrészt elég logikus is, mert az egy dolog, hogy van nagy ikonokkal dolgozó főmenü, de a legfontosabb funkciók külön gombot is kaptak a középkonzoli kijelző alatti sávban, ami nagyon barátságos. Plusz a kormányról is remekül vezérelhető a széles tablet mindkét fele.
A vezető előtti rész háromféle nézetet nyújt, ezen belül is a kör alakú virtuális műszerek tartalma állítható (kerülhet ide navigáció, fogyasztási statisztikai és pillanatnyi fogyasztás is), a középkonzoli felület is tud három színsémát. Ha már színek: a szivárvány összes árnyalatában pompázhatnak azok a dekorációs fénycsíkok, amik a műszerfalon futnak, de ezeket irgalmatlan hamar kapcsoltam ki, mert remekül tükröződnek vissza a szélvédőn.
A funkcionalitás a szokásos dolgokon felül (audió mindenféle forrásból, még DAB is van, beállítások, fogyasztási adatok) tud néhány extrát is. A gyári navigációt a Tomtom szállítja, de a forgalmi infók kapcsán nagyon ostoba, viszont az a nézet, ahol a kereszteződéseknél az élő kameraképre teszi rá a nyilakat, az még mindig nagyon menő. Kár, hogy a térképadatbázis nem friss. Van Apple CarPlay és Android Auto, ha ezeket az extrákat megrendeltük (skótság lvl.1000), meg ha a Type-C portra rá tudjuk dugni a telefonunkat. Az elektromos hajtással kapcsolatosan is van néhány trükk, például az időzített töltés, illetve a tervezett elinduláshoz állított klíma.
És vannak alkalmazások, mint amilyen egy csomó streaming szolgáltatás (főleg zene), vagy a böngésző, a hotel és étteremkereső. De ezekhez net kell, Magyarországon azonban a Mercedes nem tudott a szolgáltatóval megegyezni, szóval az autóban levő SIM ezeket nem támogatja. Ettől viszont még működnek a telefonra telepíthető és az autóval kommunikáló appok, mint amilyen a Mercedes Me. Egy regisztráció után a távolból is látunk egy csomó információt (legutolsó útvonalunk összegzése, akku állapota, az autó pozíciója, nyitás/zárás, ablakok állapota, guminyomás), ez tök praktikus. Beállítható, hogy publikus tölőpontokon hány százalékig töltsön az autó (mert ha csak 100 kilométert kell megtenni hazáig, akkor lehet, hogy otthon olcsóbb lesz az etetés), van töltőállomás kereső, noha ez nem ismer mindent, plusz azt is látjuk a térképen, hogy milyen messzire juthatunk el a jelenlegi töltöttségi szintünkkel.
Van egy EQ Ready alkalmazás is, az viszont puszta marketing, autó sem kell hozzá. Ennek alapvetően az a célja, hogy meggyőzze a júzereket, hogy nekik pont kell egy EQC, méghozzá az okostelefonos helymeghatározó és giroszenzoros adatokból dolgozva csinál egy statisztikát arról, hogy napi szinten mennyit közlekedünk, aztán szépen megmutatja, hogy ezt milyen szuperül meg lehetne oldani egy EQC-vel, csak abban nem segít, hogy honnan fog 30 millió beugrani a tárcánkba, hogy meg is vehessük.
Mert ez az elektromos SUV is abban az ársávban mozog, ami egy átlagember számára értelmezhetetlen. Akárcsak a Jaguar, az Audi és a Tesla hasonló kategóriás modelljei, az EQC is egy kisebb budapesti lakás összegébe kerül, de ha speciel van 30-40 milliónk erre a célra, akkor borzasztóan örömteli hír, hogy már ennyi potenciális autó közül választhatunk. Annyiban szerencsés vagyok, hogy a négy opcionális kocsi közül hármat már használtam, akinek a legnagyobb kredenc kell, az majd veszi az Audit, aki a sportosságot és az egyediséget kedveli, az a Jaguarnál nézelődhet, a köztes állapotot az EQC nyújtja, a technológiai és fedélzeti rendszerrel kapcsolatos szintet pedig a Tesla ugorja meg leginkább. Aki pedig racionális és mindenképpen egy használható méretű elektromos autót keres, az 13 gurigáért vételez egy Kia e-Nirót, ami harmadennyibe kerül és bőven több mint 400 kilométert lehet vele megtenni. Persze nem olyan prémium és kivagyi, mint a korábban felsoroltak, ezek az autók (mint az EQC is) inkább azoknak készülnek, akik egyébként is ki tudnak rakni az asztalra egy raklapnyi pénzt egy nagy Mercdesért, de most már választhatják elektromos hajtással is.
Bog