Mercedes EQC menetpróba

Még egy elektromos hajtású SUV, ami nem lesz tömegautó, de a Mercedes is megmutatja, hogy miképp képzeli el a közeljövőt.

Külső-belső

Az EQC oldalról és hátulról egészen kis kecses, elölről viszont olyan, mint egy ultramodern gőzmozdony, akkora Mercedes emblémával az elején, mint egy lapostányér. A nappali menetfény kompletten végigfutó csíkjával is ki lehetne világítani egy tetszőleges IKEA-konyhapultot a felső szekrény alá szerelve, szóval szemből meglehetősen markáns jelenség, úgy rebbennek szét előtte a többi autók a pályán, mintha egy csúcsragadozó elől menekülnének. Pedig nem is mentünk gyorsan, olyankor ugyanis erősen megugrik a fogyasztás.


[+]

Ez az autó valamelyest rövidebb, mint az Audi e-tron (14 centivel), de még mindig kicsit hosszabb, mint a Jaguar I-Pace, ami a kis pisze orra miatt tud kisebb területen hasonló helykínálatot adni. Az EQC viszont magasabb a másik kettőnél és egyúttal keskenyebb is, ettől tényleg passzentosabbnak érezni belül, de azért nem egy csöppség. Az 500 literes csomagtér elég magasan kezdődik, pótkerék nincs, az akkumulátorcsomag pedig a padlólemezben lakik. És ez is nyom 2,5 tonnát, szóval nem fogja elfújni a szél.


[+]

80 kWh-s akkumulátorpakkot kapott az EQC, ez valamivel kisebb, mint amivel az e-tron és az I-Pace rendelkezik, de a fogyasztása kedvezőbb, mint amit az Audi produkál, szóval nagyjából 350 kilométer kiautózható belőle. Két motorunk van az első és a hátsó tengelyhez, összesen 408 lóerőt tud kipréselni magából az autó, ezzel pedig igen vehemensen indul meg.


[+]

A belső helykínálat érezhetően kevésbé nagyvonalú, mint amit az Audi ad, de bőven elfér öt ember a Mercedesben. És nincs különösebb meglepetés a vezető körül, ugyanazt a típusú műszeregységet kapjuk, mint ami a friss A és G szériás Mercikben is van: egy baromi széles tablet, amelynek egyik része a műszerfalat pótolja, a másik pedig a középkonzoli kijelzőt testesíti meg. Ez elmondás alapján is egy elég letisztult valami, de a körítés ezúttal sokkal visszafogottabb, mint a repülőgép-hajtóműre emlékeztető szellőzőkkel megpumpált A-osztály, egy jóval tagoltabb és disztingváltabb enteriőr jutott az EQC-be, ahol szerencsére a klímavezérlést is megtartották fizikai gombokhoz kiosztva, ám valakinél megint elgurult a gyógyszer, mert annyi fekete műanyag zongoralakkot kapott a középkonzol alsó része, amiből több koncertteremre elég pianínót lehetne burkolni, szívja is magára a port iszonyatos mértékben.

Igen, tökre letöröltem fotózás előtt
Igen, tökre letöröltem fotózás előtt [+]

A kormányra is jutott egy sereg kezelőszerv, ezek már az A-osztályban is logikusan voltak elhelyezve. Ahol más autókban a váltó szokott üldögélni, ott az EQC egy jókora tapipadot helyezett el, kézírásfelismerés nincs, de a kijelző érintése nélkül is remekül el lehet bóklászni a menürendszerben, igazából az ember csak akkor nyúl a fenti tablethez, ha karaktereket kell bepötyögni, vagy a navigációban óhajt nagyítani. Illetve azt azért tegyük hozzá, hogy például az Android Autót még mindig gyorsabb és hatékonyabb tapicskolással üzemeltetni. A tapipad feletti rész egy baromi nagy fiók, aminek az alja Qi-töltőpad is egyben, ide a legnagyobb telefonok is beférnek, plusz ide van rejtve az adatátvitelre alkalmas Type-C csatlakozó, ami nagyon modern, csak éppen egyetlen telefonhoz sem adnak gyárilag olyan kábelt, aminek mindkét vége Type-C. Ezért szórakozni kell majd egy átalakítóval, vagy veszünk direkt ehhez zsinórt, ennél picit okosabb a Peugeot megoldása, ahol az új 208-ban van normál USB-A is a Type-C mellett, az EQC-ban viszont még a könyöklőben is további két Type-C csatlakozót fogunk találni. Hátul meg semmit, ami azért kicsit ciki.


[+]

A lenti tapipad körül vannak extra gombok, egyrészt az üzemmódkapcsoló (eco, comfort, sport), másrészt az automata parkolás. Az EQC-ban is van 360 fokos kameranézet, az első és a hátsó kamera képe az iparág egyik legjobbja, este is kiváló minőségben mutatja meg a környéket. És mind párhuzamos, mind merőleges parkolást meg tud oldani magától, egy gombnyomásra elkezdi figyelni az utcát, ha lát egy helyet, akkor szól, ezt nyugtázzuk, kirakja az indexet(!), aztán úgy beáll, mint a kisangyal anélkül, hogy bármit is kéne csinálnunk. Ezt persze egy ideje már tudja az autóipar, de még mindig remek fícsör, bár hozzáteszem, hogy humán erőforrással kisebb helyekre is be lehet tenni a kocsit, mint amit az automatika képes hozni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • A Mercedes A-osztály fedélzeti rendszere

    A fiatalosabb célcsoportnak szánt A-osztály kapta meg a Mercedes megújult fedélzeti rendszerét először, amely tényleg teljesen más alapokra került, mint a korábbi megoldás. És elég jó is lett.

  • A Mercedes E-osztály fedélzeti rendszere

    Érintőkijelző nélkül igyekszik a német cég infotainment rendszert nyújtani, ami nagyon átgondolt és biztonságos addig a pontig, amíg telefont nem csatlakoztatunk hozzá.

Hirdetés