A Mercedes EQA, EQB, EQC és EQS mellett most EQE néven mutatták be az E-osztály kategóriájában található modellt, amely rengeteg formai megoldást örökölt a csúcsgép EQS-től. Ugyanaz a lapított orr, ugyanaz a sziluett, csak a méretek kisebbek, de még így is elég méretes az újdonság. A 4,93 méter hosszú kocsi 430 literes csomagtere és a rövidebb tengelytáv is arról árulkodik, hogy ez egy kisebb autó, mint az EQS, a belső helykínálata is valamivel karcsúbb.
Az EQE egyelőre egyetlen változatban jelentkezett, amely 292 lóerős motort kínál. Ez az amúgy kormányozható hátsó kerekeket hajtja, az akkupakk pedig 90,6 kWh-s kapacitású, amivel a Mercedes szerint az EQE 660 kilométert is megtehet egyetlen töltéssel. Maga a töltés maximum 170 kW-tal történhet, ha ideálisak a körülmények, maga a gyár is azt mondja, hogy 10%-ról 80%-ra való töltés tud a legsebesebben megtörténni 31 perc alatt.
Belül az EQE gyakorlatilag olyan, mint az EQS. Irgalmatlan méretű kijelzőket raktak az első szélvédő alá, a hyperscreen fantázianevű megoldás áll egy kormány mögötti, 12,3 inches, valamint egy középkonzoli, 13 inches megjelenítőből, de ez csak az alapmodell, de ezen lehet további pénzért tolni egy nagyot, a csúcsváltozatban az utas elé is kerül egy 12,3 inches panel, a középső kijelző pedig 17 inchesre hízik.
Persze telerakják a rendszer mindenféle kommunikációs megoldással, a "Hey, Mercedes" hangvezérlés csak a legalapvetőbb funkció, de az okosotthonunkkal is összehangolhatjuk, hogy az autóban ülve kapcsolhassuk fel otthon a fűtést. A rendszer neten frissül, ám egy csomó extra fizetős lesz, ilyenek például a szimulált motorhangok, vagy a testreszabható fényanimációk ha nyitjuk-zárjuk az autót.
Egyelőre nem hivatalos, de állítólag készül egy AMG változat is. Ám ez még biztosan várat magára, az EQE a tervek szerint ugyanis egy év múlva kerülhet leghamarabb a piacra, az árát a legtöbb szaklap 24 millió forintra saccolja minumum.