Hardver, rendszer
Bár kicsit mindenki reménykedett abban, hogy már a 805-ös Snapdragon chipset kerül a G3-ba, az LG nem bírt addig várni, így meg kellett elégedniük a jelenlegi legerősebb Qualcomm SoC-val, ami az MSM8975AC. Ez négymagos processzort rejt, amely magonként 2,5 GHz-es órajelen ketyeghet, a grafikus gyorsítást pedig egy Adreno 330-as GPU végzi. Ezt a hardvert elvileg ismerjük, a Samsung Galaxy S5-ben MSM8974AC dolgozik ugyanilyen paraméterekkel. A Qualcomm hivatalosan még nem közölte, hogy mi lehet az eltérés a két SoC között, de valószínűleg nem sok, legalábbis a sebességtesztjeink ezt támasztják alá.
Teljesítmény-teszt | ||||
---|---|---|---|---|
Benchmark | LG G3 | Sony Xperia Z2 | HTC One M8 | Samsung Galaxy S5 |
Quadrant Standard | 22290 pont | 19302 pont | 24119 pont | 24682 pont |
Linpack for Android (single) | 388,117 MF. / 0,22 s | 384,543 MF. / 0,22 s | 374,467 MF. / 0,22 s | 401,324 MF. / 0,21 s |
Linpack for Android (multi) | 743,525 Mf. / 0,22 s | 807,251 Mf. / 0,21 s | 733,333 Mf. / 0,24 s | 997,526 Mf. / 0,17 s |
Smartbench 2012 Prod. | 8483 pont | 8199 pont | 9288 pont | 9037 pont |
Smartbench 2012 Games | 3941 pont | 4441 pont | 4443 pont | 4462 pont |
AnTuTu 4.x Benchmark | 33851 pont | 34581 pont | 33495 pont | 36509 pont |
Geekbench 3 (single) | 967 pont | 930 pont | 990 pont | 950 pont |
Geekbench 3 (multi) | 2363 pont | 2674 pont | 2848 pont | 2880 pont |
Az viszont fontos, hogy a G3-ból kétféle verzió is piacra kerül, a nagyobb számban értékesített, a szolgáltatói kínálatokban is felbukkanó variáns 2 GB RAM-ot és 16 GB belső tárhelyet kapott, a durvább testvér 3 GB RAM-mal és 32 GB háttértárral büszkélkedhet. A több mindig jobb - legalábbis ezt gondolja egy átlagember (mondjuk ilyen alapon a 103-as busszal sokkal jobb utazni, mint a 7-essel), de az LG sietett leszögezni, hogy a rendszer és a felület optimalizálását 2 GB RAM-mal kalkulálva végezték el. Oké, de azért ott motoszkál a kérdés, hogy akkor mégis minek készült egy 3 GB RAM-ot kapó verzió is. Az is lehet, hogy pusztán marketing okai vannak a dolognak és az LG mindenképpen akart alternatívát nyújtani azok számára is, akik meg vannak arról győződve, hogy csak akkor lehet egy csúcstelefon versenyképes, ha nincs olyan konkurens termék, ami többet nyújtana.
Az biztos, hogy optimalizálás ide, vagy oda, de az erre a QHD kijelzőre megcsinált felületet tökéletes simasággal nem bírja ez a hardver meghajtani. Észrevehetők apróbb döccenések a menüben történő lapozgatás során is, de a videolejátszás tökéletes, az egyik legkomolyabb grafikai igényű játék, az Asphalt 8 azonban maximális grafikai részletességre állítva már nem futott röccenés nélkül. Tény, hogy a felhasználói felület ténylegesen QHD felbontású elemekkel operál, míg a most elérhető legkomolyabb játékok is maximum Full HD-t tudnak, tehát ha ügyesen optimalizál az LG, akkor a két felbontás közötti különbséget valamilyen trükkel megpróbálhatja áthidalni. Jó példa egyébként a fotók közötti lapozgatás is arra, hogy a tényleges QHD mennyivel több erőforrást emészt fel, a fényképeket nyilvánvalóan nem skálázza le a szoftver, ennek látszik is az eredménye, lapozó mozdulatoknál itt is meg-megakad az animáció folyamatossága.
A felhasználói felület az Android 4.4.2-es verziójára épül és bár nyomokban felfedezhető, hogy mi volt a kiindulási alap, az LG nagyon keményen, apró részletekbe menően átdolgozta a Google rendszerét. Ez egyébként korábban is szokása volt a gyártónak, így nem is okoz meglepetést, hogy egy sokkal színesebb, mondhatni vidámabb felület néz vissza az emberre, ami ugyanakkor igen jól testreszabható. Ezt a legegyszerűbben az LG saját online boltjából, a Smart Worldből letölthető témák segítségével tudjuk megtenni, itt egyelőre nincs orbitálisan nagy kínálat, de folyamatosan jönnek ki azok a témák, amik már QHD felbontásra optimalizált hátteret és ikonszettet tartalmaznak.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!