HTC Vive – álomból valóság

Kipróbáltuk a HTC és a Valve által közösen fejlesztett virtuális valóságot, amely lehetővé teszi a térben való mozgást és a kezeink használatát is. Köröket ver mindenre, amit eddig láttunk.

Szemüveg, gépigény

Egy VR-rendszer legfontosabb komponense talán a szemüveg, és itt nem csak a mozgás érzékelésének pontosságára, hanem az alapvető ergonómiai szempontokra is kell gondolni. A Vive minden tekintetben jól teljesít, a benne lévő OLED megjelenítő felbontása 2160 x 1200 pixel, azaz egy szemre 1080 x 1200 pixel jut. A képfrissítés magas, 90 Hz, a nominális látószög körülbelül 110 fokos, ezeknek köszönhetően egy olyan ember sem volt, aki panaszkodott volna arra, hogy életlen a kép, sőt a többi megoldással ellentétben itt csak egy ember panaszkodott, hogy kicsit megfájdult a feje.

Hirdetés

A szemüveg kényelmes, a pántok széles skálán állíthatók, kisebb és nagyobb fejmérethez is ideális, egyedül akkor lehet gond, ha az ember lefelé néz, mert ilyenkor a szemüveg hajlamos kicsit elcsúszni. A szemüvegesek is örülhetnek, mert a nagyobb keretekre is simán fel lehet venni a Vive ezen részét, de egyébként dioptriakorrekcióra is van lehetőség van szemenként külön bizonyos kereteken belül, illetve a pupillatávolság fényében is lehet finomhangolást végezni, bár ennek gyakorlati hasznát nem láttuk, akárhogy csavargattuk a megfelelő elemet, nem változott a kép, holott a program jelezte, hogy itt módosítás történt. Ennek oka egyébként valószínűleg a szoftverekben keresendő, még nem igazán használják ki azt, hogy a pupillatávolság módosításával a mélységérzet is változtatható lenne.


[+]

A HTC Vive használatához Windows operációs rendszert futtató PC-re van szükség, a hardverkövetelmény nagyon magas.

HTC Vive rendszerkövetelmény
Videokártya NVIDIA GeForce GTX 970 / AMD Radeon R9 290 vagy ezekkel megegyező
Processzor Intel Core i5-4590 / AMD FX 8350 vagy ezekkel megegyező
Memória 4 GB+
Operációs rendszer Windows 7 SP1 vagy újabb

A videókártya esetében alsó hangon százezer forintos költséggel kell számolnunk, amennyiben új alkatrészben gondolkodunk, ehhez jön az Intel esetén körülbelül 60 ezer, AMD esetén körülbelül 45 ezer forintos processzor, továbbá a hűtő, a RAM, az alaplap, a tápegység, az SSD, meg persze a számítógépház és a Windows. Ha nagyon optimistán számolunk, ez legalább 250 ezer forint, plusz a Vive 899 eurós, azaz körülbelül 280 ezer forintos fogyasztói ára, ami itthon nyilván magasabb lesz, ha lesz egyáltalán. Magyarán a komplett rendszerre legalább 600 ezer forintot kell költenünk, ami rengeteg pénz. A teszteléshez az előírtnál is komolyabb rendszert használtunk, amelynek ára Vive-val együtt jelentősen meghaladja az 1 millió forintot.

Tesztkörnyezet
Videokártya NVIDIA GeForce GTX 980 Ti 6 GB – referencia (GeForce Game Ready Driver 368.22)
Processzor Intel Core i7-5960X (3 GHz)
Alaplap ASUS X99 PRO (BIOS: 3101) – Intel X99 chipset
Memória 8 GB (2 x 4 GB) Kingston Value RAM DDR4-2133 – KVR21N15S8K2/8
Háttértár OCZ Vector 180 240 GB VTR180-25SAT3-240G (Indilinx IDX500M00-BC) – fw.rev 1.01
Processzorhűtő Noctua NH-D14 SE2011
Tápegység Seasonic Platinum Fanless 520 – 520 watt
Operációs rendszer Windows 10 Pro 64 bit

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • HTC

Azóta történt

Előzmények

  • Samsung Gear VR (SM-R322) bemutató

    A Samsung nagyon komolyan veszi azt az elhatározását, hogy szinte mindenki számára elérhetővé teszi a VR-t, a csúcskategóriás mobiljaikhoz készült szemüveg egyáltalán nem drága.

  • Csúszik a HTC Vive megjelenése

    Idén csak a fejlesztők és a Vive „közösség” szerencsés tagjai kaparinthatják meg a HTC és a Valve közösen készített virtuális valóság szemüvegét, a nagyközönség 2016-ban juthat hozzá.

  • Samsung Gear VR - szemünk előtt a jövő

    Az Oculussal közösen fejlesztett, a virtuális valóság megjelenítésére egy Galaxy Note 4-gyel képes szemüveg az elmúlt évek egyik legnagyobb technológiai fejlesztése, de veszélyes is.

Hirdetés