Élmények
A tesztidőszak egy részében a Vive az otthonomban volt, ugyanis nem laboratóriumi környezetben akartuk kipróbálni, hogy mit nyújt, hanem valós körülmények között. Ez egyben azt is jelentette, hogy a lakásom átjáróházzá vált, családtagok, barátok és kollégák adták egymásnak a kilincset, a véleményük pedig megegyezett: a Vive korábban soha nem látott élményt nyújt, szinte sci-fi, hogy ez a termék egyáltalán létezik.
A konkrét szoftverekről felesleges lenne nagyon részletesen írni, lévén a Vive még csak most került piacra, sok fejlesztő most állt neki a munkának, pár hónap múlva valószínűleg sokkal több jó minőségű tartalom lesz elérhető, mint most. Jelenleg ugyanis még csak pár tucat értelmes szoftverről beszélhetünk, amelyek egy kvázi technológiai demó, sok élményszegény VR-élmény, meg persze játékok, de talán itt a leggyengébb a kínálat.
A felnőttek egyértelműen a Brookhaven Experiment nevű zombilövöldét élvezték a legjobban, amely egy nagyon egyszerű játék, egy réten állva kell lelőni a minden irányból közeledő ellenségeket. Az egyszerűség ebben az esetben gyönyörködtet, ha nem is vérfagyasztó, de semmiképp sem gyerekeknek ajánlott élményről beszélünk, a felnőttek viszont tényleg nagyon élvezték, csak úgy, mint a Vive jelenlegi techdemójának tekinthető The Lab nevű szoftvercsomagot, amelyben több minijáték kapott helyet.
A Slingshot valószínűleg az Angry Birds mintájára készült, egy óriási csúzli segítségével lőhetünk ki bombákat, és a cél, hogy minél több kárt okozzunk a helyszínt jelentő raktárépületben. A Longbow talán a jelenlegi legélethűbb szimuláció, de itt nem a grafikára kell gondolni, hiszen egy gyermeteg módon megrajzolt várban játszódik, ahol az azt ostromló figurákat kell lenyilaznunk. Az élmény döbbenetesen jó és egyben fárasztó, az ismerőseim hozzám hasonlóan már egy végigjátszás után érezték a kezüket és a vállukat.
A Xortex egy háromdimenziós shoot-em-up, nagyon élvezetes, a Postcards sokkal kevésbé intenzív, de technológiailag döbbenetes, hiszen teljesen realisztikus helyszíneket barangolhatunk be, amelyeket egyébként rengeteg nagyfelbontású fényképből raktak össze a Valve-nál. A Human Medical Scan nevű részben az emberi test különféle részeit vehetjük közelebbről is szemügyre, ez nyilván az orvosi és tudományos felhasználást próbálja demózni, de nem különösebben színvonalas, ami elmondható a Solar System nevű részről is, amelynek elég beszédes a neve. A Robot Repair nevű Portal-jelenet viszont fantasztikus, csak úgy, mint a Secret Shop, ahol kevesebb dolog történik a játékosokkal, de a látványvilág elvarázsolja azt, aki benne van.
A Robot Repair grafikájával nincs gond. [+]
Lehetne még sorolni a játékokat és élményeket, amelyek között nyilván gyengébb, már-már használhatatlan és élvezhetetlen eresztésekkel is lehet találkozni, de a kreatív, jó minőségű játékok tényleg lenyűgözőek. A Nemesys Games csapata sokkal több embernek mutatta már meg a Vive-ot, mint mi, de véleményünk így is megegyezett: nem mindenki tud órákig benne ragadni a virtuális valóságban, de vannak emberek, akik szinte észre sem veszik az idő múlását, annyira lenyűgözik őket a különféle világok. A Vive egyébként testmozgásnak is jó, az pedig a HTC-t dicséri, hogy fejfájásról, szédülésről ugyebár csak egy ember számolt be tesztcsoportunkban.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!