Hirdetés
Külső
Ez a legszebb autós navigációs berendezés, ami valaha a kezem között volt. Akkora, mint egy új iPod Touch, körülbelül annyira vékony is. Rettentően elegáns, az előlapi kijelző és a keret csillogó feketéje között kikapcsolt állapotban nem látni az elválasztást, nincsenek gombok sehol, egyedül az oldalán végigfutó fém kereten találhatunk egy power billentyűt. Itt lesz alul a tartóhoz való csatlakozó és a microUSB bemenet, oldalt microSD illeszthető be, s nagyjából ennyi. Nem tudom, hogy feltűnt-e bárkinek, hogy a gépen microUSB csatlakozó van, ez nem túlzottan jellemző a PNA-k világában.
A tartozékok listája megfelelő, azaz adakábel (microUSB), autós töltő (miniUSB), tartókar, illetve TMC antenna ücsörög a dobozban. A történet lényege, hogy a tartó oldalán miniUSB csatlakozó várja az áramot (s így megvan a visszafelé történő kompatibilitás), ha viszont géphez kötjük a kicsikét, akkor már az új szabványnak megfelelő bemenet várja a kábelt. Az autós töltő közepére lehet a jack csatlakozós TMC antennát beküldeni, ezen viszont nincs cuppantó, amivel a szélvédőre lehetne helyezni, én jobb hiján begyűrtem a kábel egy részét a szellőzőrostélyba. A tartókar egyébként rövid, de masszív, egyterűben, kisbuszban nem biztos, hogy hasznos, viszont atomstabil, pedig elég rázós utakon is haladtam. Ugyanakkor van egy tapadókorong is a dobozban, tehát műszerfalra is lehet állítani, ha úgy alakul.
A készülék hátlapja igazi mestermű. Két részből áll, egy szálcsiszolt hatású fekete plasztik és egy kisebb, a hangszórót magába foglaló fekete fém találkozik a hátlap kétharmadánál. Letisztult, sallangmentes, kár, hogy nem megbontható, így az akkumulátor nem cserélhető, ugyanakkor érdemes tudni, hogy röhögve elvan áram nélkül négy órányi folyamatos navigációval a ketyere, standby állapotban pedig hetekig elfetrenghet valami fiókban anélkül, hogy számottevően csökkenne a töltöttség.
S akkor a lényeg, a navigációs berendezések egyik legfontosabb pontja, a kijelző. A 4,3 inches ablak felbontása 800x480 pixel, technológiáját tekintve kapacitív TFT. De olyan fényereje és kontrasztja van, hogy bármilyen másik navi sírva bújik a sarokba, tudom, hogy nem ez a legjobb példa, de egy Airis is ült az egyik kocsiban, ahová felcuppantottam... az ég és föld azért helytálló kifejezés, mert verőfényes napsütésben a Garmin tökéletesen látható volt, a másik gépen pedig csak az ég látszott, de az is csak azért, mert visszatükrözte a felhőket. Ráadásul képes a multitouch-ra, amely bizony nagyon jól jön akkor, ha az ember épp nem vezet, hanem valahol üldögélve körül akar csak nézni a környéken. Oh, van giroszenzor is, ami minden helyzetben el tudja forgatni a képet, azaz lehetőségünk van álló nézetű navigációra is, amely egyébként sokkal praktikusabb, mint a fekvő, lévén az ember inkább előre akar tekinteni, mint oldalra.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!