Garmin nüvi 3790T - a csúcsnavi

Hirdetés

Szoftver, térkép

A Garmin saját szoftvert használ. NavteQ térképekkel dolgoznak, plusz pénzért lehet kérni itthonra TopMap adatbázist, de most már talán leírható, hogy nagyon masszív eltérések nincsenek. Az első frissítés ingyenes (a vásárlástól számított 90 napon belül), a továbbiak már pénzbe kerülnek. A Garmin kezelőfelülete szögegyszerű, mégis mindent tud, ami szükséges. A kezdőlapon felül két ordas nagy ikon tesped, a „hova“ és a „térkép“. Az elsővel rögtön célpontot adhatunk meg, a második pedig csak megmutatja, hogy merre vagyunk. Cím megadásakor választható QWERTZ, illetve ABC billentyűzet, országváltás nem probléma, a határokon simán áttervez a kütyü. Villámgyorsan talál pozíciót, több száz kilométeres útvonal számítása is csupán néhány másodperc. A térkép nézete döntött 2D, domborzattal, nagyon jól követhető útvonallal, automatikus nagyítással (ami egyébként kikapcsolható). Budapest belső kerületeiben épületek is vannak, bár egyáltalán nem éreztem ennek olyan nagy szükségét.

Garmin nüvi 3790T

A tervezési algoritmusok között találunk olyan lehetőséget is, amely az üzemanyagfogyasztás alapján javasol útvonalat úgy, hogy megadhatjuk, hogy milyen típusú autónk van (dízel, benzines, bioetanol, LPG), mennyit fogyaszt városban, autópályán, illetve mennyibe kerül egy liter nafta, s ez alapján kikalkulálja, hogy az adott útvonal mennyibe fog nekünk kerülni. A másik okosság a trafficTrends nevű szolgáltatás, ami elvileg tudja, hogy melyik útvonalon mikor van dugó, s igyekszik azt elkerülni aszerint, hogy épp hány óra van. Ehhez persze rengeteg információ kell, az adatbázis folyamatosan épülget, de még ne tegyük rá az életünket (például ha szül az asszony és kocsival vinnénk a kórházba).

Garmin nüvi 3790T

A magyar hang viszont gyárilag csak egyféle, nincs nevesítve, mint Moha bá, vagy Marika, nő, beszél, kicsit fura. A nyelvtannal nincs komoly gond, ismeri a „tarts, térje le, enyhe“ kifejezéseket, de valamiért a „fordulj“ helyett továbbra is a „pordulj“ kifejezést használja, ami elég idiótán hangzik. A körforgalmakat jól kezeli, egyedül Szentgotthárdon szívta meg a város közepén levő dupla körforgalmat, az már sok volt neki, ugyanakkor a gép tökéletesen mutatta az irányt. A Garmin oldaláról viszont le lehet tölteni új magyar hangokat is, lehet csemegézni. A navi tökéletesen pontosan követi a kocsi helyzetét, nincs késés, egyszer viszont azt tapasztaltam, hogy egy kereszteződésről elfeljtett szólni Ausztriában, holott egy jókora macisajt volt az út végén. Úgyhogy satu, de persze nyilván én nem figyeltem túlzottan, elaltatott az odáig tökéletesen kommunikáló navi.

Garmin nüvi 3790T

A TMC rendben működött, legalábbis ha kapott adatot. Hogy Zalaegerszegről indulva miért ugrált azon, hogy a Budaörsi úton dugó van, az nekem kicsit rejtélyes, elég lett volna akkor pattognia, ha már közeledem és még mindig torlódnak az autók. A térképadatbázisra egy rossz szavam sem lehet, ismert minden kis utat az Őrségben, Szlovéniában és Ausztriában is bátran lemásztam a főútról, ha valami érdekeset láttam, mert bíztam benne, hogy valahogy majd visszavisz a navi, s ez egy kivétellel mindig így is történt, jóllehet olyan utakon haladtam, ahol egymagam alig fértem el. Egyszer viszont ráküldött egy földútra, akkor morcogtam, de ez is csak azért történt, mert mentem a saját fejem után.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés