Eleglide D1 - roller vagy robogó?

Zseniális ár/érték aránya miatt választottuk ki ezt a terméket: 200 ezer forintért már stabil kialakítású, akár 45 km/h-val menni képes rollerhez jutathatunk hozzá, viszont az érkező szabályozás még keresztbe tehet neki.

Fékek, világítás, hatótáv, töltés, összegzés

A fékek nagyon erősek, elöl 145, hátul 120 milliméter átmérőjű tárcsákra harap rá a mechanikus fékrendszer, mindezt pedig a hátsó motorfék is segíti, ami együtt nagyon gyors megálláshoz segíthet minket extrém esetben, és ily módon dicséretet is érdemel a D1, viszont míg 100-ból 99 fékezés jó esetben inkább tervezett lassítás lesz, mintsem pánikreakció, tehát a gyakorlatban nem a teljes megállásig fogunk intenzíven fékezni, a sima lassításban viszont nem remekel a D1 motorvezérlése, sokszor a fékkarok elengedése után még másodpercekig darál a motorfékkel, mindezt nagyon darabosan és idegesítően teszi, ráadásul, mivel a menetkar elengedése után még legalább egy másodpercig gyorsul, mielőtt tényleg elveszi a teljesítményt, így sokszor már a gázelvétel után nyúlnánk a fékkarra, ami ismét a motorfékes darálást idézheti elő, ha épp olyan hangulatban van a vezérlő. Ezt sokkal okosabban is kitalálhatták volna.


[+]

A hosszú rugóutak nagy előnye, hogy az Eleglide nem jön zavarba, ha lemegyünk vele az épített útról és a buckás földutakon találjuk magunkat, a gumik profilja valamelyest alkalmas a laza talajon való közlekedésre és akár az esőben való haladásra is, gördülési zaja mégis viszonylag alacsony, a magas oldalfal pedig némi passzív komfortot kölcsönöz neki, ilyen téren tehát abszolút korrekt a szett. Ami a zörgéseket-lötyögéseket illeti, az ülésrúd az egyik gócpont, ami jól beállítva viszonylag jól kiiktatható, bár mivel maga a nyereg az olcsóbb bicikliket idéző, patkós szorítós technikával rögzül, és még rugós is, így igazán merev soha nem lesz, ennél még nagyobb góc viszont a kormány, aminek két vége a szállításhoz lebillenthető, de felcsukva mégis van egy lötyögése-zörgése. Ha lehetett volna választani, én inkább lemondtam volna arról a pár centi nyereségről, ami az összecsukásnál extraként jelentkezik, de a kormány fogásának stabilitását nem áldoztam volna fel.


[+]

Rendben vannak a világítóberendezések: az első, ledes fényszóró magasságát jól beállítva egészen messzire, 10-15 méterre még vállalhatóan elvilágít a D1, hátsó féklámpája jól látható, a trepni oldalán lévő oldaljelzők és indexek pedig szintén hasznos feladatot látnak el az esti használatban.


[+]

Az elméleti hatótáv 70 kilométer, ami persze nem a 45 km/h-s végsebességgel és a 25%-os emelkedők folyamatos megmászásával értendő, hanem egy erősen optimista becslés arra a legjobb esetre, amikor takarékosan beosztva, megfelelő körülmények között cammogtunk végig az úton, maximum 15 km/h-val, maximum 75 kilós teherrel, sík úton. Dinamikusan használva, 100 kilós terheléssel ez is egy 30 kilométer alatt simán lemeríthető gép, aminek hatótávját kis odafigyeléssel 40-50 km körül lehet tartani, viszont ha ez megvan, akkor 10 órányi töltés fog következni a gyári körcsatlakozós adapterrel, mire feltöltjük a 18 Ah-s, 865 Wh-s, 48 V-os, egyébként a padlóban helyet foglaló akksipakkot.


[+]

Alkalmas-e segédmotoros kerékpárnak, tehát egyfajta robogó-pótléknak az Eleglide D1 nagyvárosi környezetben? Határozottan nem. 40 km/h-s utazósebessége eleve tud karcsú lenni, viszont félig töltött akkumulátornál már csak 30-35 km/h az a sebesség, amire számíthatunk, ráadásul, hiába az irányjelző, hiába a CE-s típusbizonyítvány a vázon, hiába a jó világítóberendezések és a hosszú rugóutak, a pici kerekek a nagyobb kátyúkat már biztosan nem viselik el, és bizony a tükrök is hiányoznak ahhoz, hogy legálisan használható, jogosítványköteles, közúti forgalomra alkalmas eszköz váljon a D1-ből. A bukósisak persze mindentől függetlenül erősen ajánlott kiegészítő hozzá, és ha úgy tekintünk rá, mint egy túlméretezett rollerre, akkor jó társunk lehet a mindennapokban, 2-es motorfokozatban, 25 km/h-s maximummal még nagyon stabil és biztonságos, remek az elérhető hatótávja, és ha állunk rajta, akkor az irányíthatóság is jóval pazarabb, mint a legtöbb kategóriatárson. Kérdés, hogy mennyire lehet majd legálisan használni azokon a helyeken, ahol jellemzően a kisebb elektromos rollerekkel közlekednek a felhasználók. Ajánlani már csak a kacifántos jogi környezet miatt sem tudjuk, viszont egy nagyon erős Tetszett plecsni megy rá, ami többek a kedvező árának és az élményfaktornak is szól.

Eleglide D1

szentkuti11

Az Eleglide egy viszonylag friss márka az európai piacon, viszont a Geekbuying oldalán már egy teljesnek nevezhető rolleres palettával érkeznek.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés