Eleglide D1 - roller vagy robogó?

Zseniális ár/érték aránya miatt választottuk ki ezt a terméket: 200 ezer forintért már stabil kialakítású, akár 45 km/h-val menni képes rollerhez jutathatunk hozzá, viszont az érkező szabályozás még keresztbe tehet neki.

Bog beszámolója

Eddig kizárólag csak alapszintű rollerekkel gurulgattam. Xiaomi M365, Kugoo S1 Pro, Himo L2… meg persze a rollermegosztós bigyók. Ezekhez képest az Eleglide egy hipertérugrás. Egyrészt megy. Másrészt rugózik. Harmadrészt van neki ülése. Úgyhogy egy Budagyöngye-Oktogon oda-vissza úton gyűjtöttem a tapasztalatokat.


[+]

Szögezzük le, hogy ez a teljesítmény és sebesség mindenképpen túlzás. Hülyegyerek kezébe nem való. A közlekedés nem arról szól, hogy motorerőből lenyomom a No Fear matricás haverom, hanem arról, hogy eljutok A-ból B-be hatékonyan és biztonsággal. Tény, hogy ezen a biztonságérzeten sokat dob, hogy érezni, hogy van tartalék a rollerben, meg hogy nem szenved felfelé a budai hegyek oldalában, de simán megértem, elfogadom, mi több: támogatom, hogy ezek az izék ne mehessenek gyorsabban, mint 25 km/h. Az 500 wattos teljesítmény ugyanakkor tényleg jól jön az emelkedőkön, de ha a tervezett szabály 350 watt, akkor azzal is ki tudok békülni.


[+]

Egyszóval: ez a roller sok. Kerékpárútra túlzás, közútra viszont kevés. Nem csak azért kevés, mert a segédmotoros kerékpár szabályrendszerébe nem fér bele (például nincsen rajta tükör), hanem azért is, mert 10 inches kerekekkel veretni a kátyúk és a villamossínek között simán életveszélyes. Azt mondja a forgalmazó Geekbuying, hogy offroad roller. És azt adom, hogy két falu között a földúton átcsapatni egy kiváló termék, mert a gidres-gödrös, buckás út és a kisebb-nagyobb emelkedők nem fognak ki rajta, de azért azt szoktuk meg, hogy a rollereket alapvetően városi használathoz tervezik. Valószínűleg azért lett offroad, mert nem fér bele egyetlen ország szabályozási keretei közé sem.


[+]

De tegyük fel, hogy megszületik a várva-várt módosítás és tényleg 350 watt, valamint 25 km/h-s végsebesség lesz benne, oké. Utána jön az a kérdés, hogy a rendőrbácsi vajon miképp fogja kiszedni az ennél erősebb/gyorsabb rollereket a forgalomból? Lesz nála egy műszer, amivel a teljesítményt méri? Vagy megy vele egy gyors kört egyenes úton, hogy haha, ez 26-tal is tud ám menni! Ez nyilván nem túl életszerű, de azért a szabályokat nem véletlenül húzzák meg ott, ahol. A 350 watt és a 25 km/h-s maximális sebesség jóval kontrollálhatóbb, mint mindkét érték majdnem duplája. Pláne úgy, hogy ezekre az izékre jogsi sem kell, miközben a belvárosban simán tartja egy autó tempóját. Mi itt nem tehetünk mást, mint hogy azt mondjuk, hogy nem gyakorlott rollerező inkább ne próbálja ezt ki. Függetlenül attól, hogy egyébként egy erős, jól kezelhető, gyors, meglepően kényelmes és sok funkcióval felszerelt rollerről van szó, amely elég jó áron is van. De ha balesetet okozol vele, akkor nem csak azért fog fájni, mert összetöröd magad, hanem azért is, mert ha kiderül, hogy egy nem bekategorizálható, a tervezett szabályozási kereteken markánsan túllépő erővel rendelkező eszközzel követted ezt el, akkor annak már következményei is lehetnek.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés