Hirdetés

Seat EXS KickScooter bemutató

A spanyol autómárka neve alatt futó elektromos roller első-hátsó rugózással és defektmentességgel kecsegtet, ennek ellenére nem kompromisszummentes.

Elektromos roller, mint autós kiegészítő

Nem túlzás azt mondani, hogy mikro- és elektromobilitási forradalomban élünk, de ez az egyébként rengeteg előnnyel járó folyamat legalább ennyi kérdést is vet fel, amikre törvényhozási szinten kellene megoldást találni, méghozzá egyre sürgősebben.

Maradva az elektromos rollereknél, illetve a hasonszőrű, gyaloglást kiegészítő, illetve lendületesebbé tevő eszközöknél, egyértelmű, hogy nem lehet őket egy jelenleg létező járműkategóriába besorolni, főleg nem abba az évek óta vállalhatatlan körülmények közt a levegőben lógó segédmotorosba, amiben az egyik miniszterelnök-helyettesünk szeretné értelmezni ezeket a termékeket.

Számomra közelebb áll az elektromos roller az autós kiegészítőhöz, mint a segédmotorhoz
Számomra közelebb áll az elektromos roller az autós kiegészítőhöz, mint a segédmotorhoz [+]

Márpedig a segédmotoros kerékpárnak (közismerten „50-es robogó”) semmi köze nincs az elektromos rollerekhez. 7-9 colos bruttó kerékmérettel, 25 km/h körüli végsebességgel a párszáz wattos kis rollerek osztályrésze leginkább a kerékpárút, esetleg fokozott óvatossággal a járda lehet, de hirtelen kevés ésszerűtlenebb dolgot tudok elképzelni, mint ezekkel a kis tízkilós vackokkal nyílt úttesten, autók között közlekedni. Lássuk be, ahol nincs útban egy 18 km/h-val guruló elektromos roller bármilyen személygépkocsinak, ott már valójában az autóforgalomnak nincs helye – igen, Budapesten ezekből is van bőven.


[+]

Rengeteg oldalon át lehetne taglalni a törvényes kérdéseket, lesz is róla még szó oldalunk hasábjain, mindenesetre a mai témánk főszereplője a Seat első elektromos rollere, amit a tesztidőszak alatt mi a megszokott, jellemzően kerékpárosok által használt, nyílt forgalomtól szeparált útvonalainkon próbáltunk ki. Az autós cég a mikromobilitási kütyük egyik legrégebbi gyártóját, a Segway-Ninebotot bízta meg a feladattal, a végeredmény pedig egy Seat-ízekkel feldobott Ninebot ES2 lett, amit hasonló áron, 265 000 forintért kínálnak, függetlenül attól, hogy csak ezért térünk-e be a szalonba, vagy csak az új Seat autónk csomgatartójába dobnánk be afféle tartozékként.


[+]

Ezek a rollerek leginkább erre termettek: megfelelő időjárás mellett kiválóan egészítik ki a városi közlekedést. Az autós letudja az út nagyját a kocsival, hogy aztán a behajtási és parkolási szempontból kellemetlen szakaszokon előkerülhessen a roller. A 12,5 kilós eszközt egy átlagos hölgy is könnyen tudja mozgatni, a körülbelül 25 kilometeres hatótáv pedig bőven elég mindenre: ez reálisan nézve körülbelül egy órányi rollerezést jelenthet egyhuzamban.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • SEAT

Azóta történt

Előzmények