Hirdetés

BMW i3 menetpróba

Annak idején egy különc autó volt, drágán. Mostanra viszont beérett, átesett egy frissítésen és a többiekhez képest még csak nem is drága.

Belső

A kék biztonsági öv jópofa ötlet, de ha piros ruhában ülsz be, akkor nem fog jól kinézni. Erre persze nem magamtól jöttem rá, női utasaim sérelmezték. Ha viszont már beültél, akkor elöl minden rendben, tágas, szellős, az ülések is meglepően kényelmesek, pedig nagyon vékony a háttámla. Viszont a hét éve megálmodott műszerfal nem csak kiállta az idők próbáját, de egy csomó dolognak lehet örülni, például annak, hogy a legtöbb funkciónak van külön gombja, nem pedig az érintőkijelzőn kell menet közben maszatolni. Azt itt nem is lehet, mert az i3 két tablete közül ezt egyik sem támogatja.


[+]

A vezető előtti téglalap cseles, mert csak egy kis részén van konkrétan kijelző, a többi terület a visszajelző ikonok számára van fenntartva. Maga a kijelző sem egy nagy durranás vizuálisan, de pont ezért jó: teljesen egyértelmű, hogy mit látunk, ott a sebesség, a fogyasztásmérő skála, a hatótáv, az akku százalékos állapota, más meg nem is kell. Lehet picit paraméterezni, de a fekete alapon kék-fehér kijelzés fix, viszont ha pofánsüti a nap, akkor is látható.


[+]

A másik, jóval nagyobb tablet a fedélzeti rendszert rejti, amivel azért van baj. Egyrészt továbbra sincsen Android Auto támogatás, ami manapság, pláne a prémium kategóriában eléggé ciki. Apple CarPlay viszont van, vezeték nélkül is, de azért nehogy már azt gondolja a BMW, hogy minden vásárló almás telefonnal rohangál, az pedig pláne irreális elképzelés, hogy majd a Bluetooth elég lesz ide (egyébként rendben működik), mert a gyári navigáció igen messze áll a jótól. Pedig elvileg online van, tehát a netről húz le adatokat, de roppant ostobán tervez, egy hosszabb címet beadni neki a forgatós tárcsával pedig tényleg több perces mutatvány.


[+]

Maga a rendszer viszont nem rossz, legalábbis olyan szempontból, hogy a menü logikája jól alkalmazkodik a könyöklő előtti kezelőszervekhez, a forgatható és benyomható tárcsa közepére még megpróbálhatunk az ujjunkkal is firkálni betűket. Minden funkciónak van gyorsgombja, két szintnél bentebb nem lehet menni a rendszerben, szóval eltévedni sem nagyon fogunk benne, a megjelenített információk könnyen értelmezhetőek, egy csomó apróságot lehet paraméterezni a világítás, a nyitás-zárás és a pakolási segéd kapcsán is, plusz Eco üzemmódban a takarékosságra is nevelhetjük magunkat a vezetési elemzés használatával.


[+]

Nincs váltókar középen, a kormány jobb oldalán burjánzik egy kukoricagránát (kicsit olyan, mint egy Oltcitban), ez az üzemmódkapcsoló, nagy megfejtés nem kell hozzá, P-R-N-D, plusz egy start-stop gomb. A pohártartóba belefér egy kulacs, a könyöklő is kényelmes, van vezeték nélküli töltőpad, USB-ből pedig jutott kettő, egy Type-C és egy Type-A. A kormányra tett gombok kezelési is egyértelmű, a klíma csak egyzónás, de egy potméterrel állítható a hőfok könnyedén, nagyon takarékos üzemmódban viszont ez nem működik maximális teljesítménnyel. De a kis BMW beltere elöl kifejezetten élhető, hátul persze szűkebb, de ott sem tragédia, a sík padló sokat tesz hozzá a térélményhez, a szélvédő elé rakott újrahasznosított panel pedig ugyan fura, de igazából ez is egyedi. Azért van néháy dolog, ami nem tetszett, az utasoldali napellenző tükre nem kapott fényt, a központi tablet előtti mélyedés pedig jó ötletnek tűnik, de bármit teszünk oda, idegesítően fog csúszkálni.


[+]

Connected Drive néven telefon app is tartozik az autóhoz, ráadásul van benne SIM, a fedélzeti rendszer elvileg fel is van készítve mindenféle trükkre, de itthon egy csomó dolog nem megy (például a Yelp), ám a Tomtom térképet használó navigáció online is keres és forgalmi információkat is figyelembe vesz a tervezésnél, ettől még nem túl okos. Egy regisztráció után, amit az autóban ülve kell okézni, máris a kezünkben van a szoftver, amivel meg lehet nézni egy csomó státuszt (hol az autó, mennyi a töltöttség, zárva vannak-e az ablakok és az ajtók), illetve távolról lehet indítani hűtést, fűtést és töltést is (már ha az autó rajta van az áramhálózaton).

[+]

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • BMW

Azóta történt

  • Mini Cooper SE menetpróba

    Villanygokart, amiben úgy is vigyorogsz, hogy nincs hangja. A Mini elektromos kiadása is egy élmény, még ha a praktikumát és az árát nehéz is a Dacia-Suzuki tengely mentén értelmezni.

  • Opel Corsa-e menetpróba

    A puszta tények emellett a modell mellett szólnak: kimondottan kellemes hatótáv, villámgyors töltési lehetőség, elektromos autóhoz képest igen kedvező ár. De milyen a valóságban?

  • Peugeot e-2008 menetpróba

    Opel márkájú testvérmodelljéhez képest figyelemfelkeltőbb, fiatalosabb a Peugeot, nem csak külsejét, de infotainment rendszerét tekintve is, ez utóbbi működését azonban van még hova faragni.

  • Forradalmasítaná az elektromos autózást a BMW iX

    Sokáig iNEXT néven hivatkoztak a döbbenetes méretű, extrém formavilágú, tisztán elektromos hobbiterepjáróra, forgalomba viszont már simán iX néven kerül, előreláthatólag 2021 novemberében.

Előzmények

  • A BMW i3 fedélzeti rendszere

    Kipróbáltuk a német gyártó elektromos autóját, amely okostelefonos csatlakozás terén nem ígér semmi különöset, mégis nagyon jól teszi a dolgát. Az elektromos autózásról is elmondjuk a véleményünket.