Fotós képességek
Két szenzor van a hátlapon, egy széles és egy ultraszéles, utóbbi azonban használható az autofókusszal nagyjából 4 centiméteres távolságból makrófotózásra is, az eredmények pedig messze jobbak, mint a legtöbb dedikált makró kamera által nyújtottak. A képek széle felé érezhető, ahogy veszít a fotó az élességéből, de ettől függetlenül a 12 megapixeles Sony IMX363-at érdemes bevetni nagyon közeli témák fotózására.
12 MP makró
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Az ultraszéles kamera tavalyról ismerős lehet, a 113 fokos látószöggel és f/2,2-es fényértékkel dolgozó képalkotó volt a Zenfone 8 másodlagos kamerája is. Valósidejű torzuláskorrekcióval és elektronikus stabilizálással a nappali ultraszéles képek vállalható minőséget nyújtanak, de a képek időnként a szoftveres túlélesítés áldozatává válnak, s minél jobban haladunk a szélek felé, annál több zaj és annál kevesebb részlet lesz kivehető rajtuk. Fotózáskor a színvilág nem tér el durván a főkamera és az ultraszéles között, sajnos ezt videózásnál nem lehet elmondani. Általánosságban jó a dinamika, bár a képek kicsit fakóbbak az ultraszélessel.
Hirdetés
12 MP ultraszéles
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Este az ultraszéles kamera képein nagyon sok a zaj és a dinamika is elég gyenge, a szélek felé haladva konkrétan pixelmasszává lesznek a részletek, ezért a szoftver megpróbálja az éjszakai módot ajánlgatni. Ha rányomunk a megjelenő ikonra és bekapcsoljuk, sokkal vállalhatóbb eredményt kapunk, viszont arra fel kell készülnünk, hogy jó 4-5 másodpercig kell ilyenkor stabilan tartanunk a telefont. Ami annak fényében, hogy az exponálás és a feldolgozás alapból kicsit lassú, nem a legjobb, ha gyorsan mozgó témát akarunk fotózni, előre kell gondolkoznunk, mert másodperces késleltetéssel kell számolnunk a virtuális exponálógomb lenyomása és a tényleges exponálás között. A szoftver viszont kezünk alá játszik, az éjszakai módot kitehetjük gyorsindításra, a telefon gyakran beveti a LED villanót is mellé, ha túl sötétnek ítéli meg a témát, az elektronikus stabilizálás pedig meglepően jó, nem a kézremegésünk fog gondokat okozni a képeken.
12 MP ultraszéles, éjszakai mód
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A főkamera esetén már jobb a helyzet. Az Asus a Sony IMX766-os csúcsszenzort használja a telefonban f/1,9-es fényerejű lencsék mögött, hattengelyes hibrid (optikai + elektronikus) stabilizátorral, az 50 megapixeles felbontást Quad Bayer szűrőn keresztül 16 megapixelre binnelve. Adott viszont a 2X zoom is digitálisan, ilyenkor az 50 megapixeles kameraképből vágja ki a fotó közepét a telefon, ezzel veszteségmentes nagyítást eredményezve. Az 50 megapixeles felbontást a beállítások között találjuk meg, az Asusnál úgy érezték, nem szükséges külön kameramódot szentelni neki és érhető, hogy miért. Az 50 megapixellel készülő fotók túlélesítettek, a szélek felé a vonalélesség csúnyán eltűnik, lényegében elkenődik és összemosódik a kép tartalma, valamint a zaj is torzulásokat okoz. Esti móddal az 50 megapixeles felbontás nem használható.
50 MP főkamera
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
16 MP, kétszeres digitális zoom
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ha az alapértelmezett felbontásra hagyatkozunk, összességében kellemes 16 megapixeles képek születnek, de a képfeldolgozó algoritmus túlélesítése itt is feltűnő, ahogy az is, hogy a képek szélein torzul a kép, míg középen jó a vonalélesség és a fókusz, addig a sarkok felé haladva egyre elmosódik a végeredmény, a kép konkrét szélei pedig homályba vesznek. A színkezelés jó, ahogy a dinamika is, az esti képeknél sincs vészesen zavaró mennyiségű képzaj, de rossz fényviszonyok között érdemesebb az éjszakai módra hagyatkozni a jobb eredményért.
16 MP főkamera
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
16 MP főkamera, éjszakai mód
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Az előlapon is maradt IMX a szenzor, számszerint IMX663 van a Zenfone 9-ben szelfikhez és videóhívásokhoz, ezzel 12 megapixelen, 76,5 fokos látószöggel rögzíthetjük magunkat. Adott az elektronikus stabilizálás és a mozgáskövető autofókusz, amivel éles és jó kontrasztú, természetes képek készülhetnek az előlapi kamerával. Az esti képek esetén az f/2,2-es fényerő megmutatja határait, gyengébb az élesség és némi zaj is beköszön, a nagyobb probléma szerintem mégis inkább az, hogy viszonylag szűk az előlapi kamera által belátott tér, így ha csoportos képek készülnének, jó messzire kell tartani a mobilt.
12 MP előlapi kamera
![]() |
![]() |
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!