Apple iPhone 11 Pro Max - tiltott gyümölcs

A legjobb almás telefon új szintre emeli a vízállóságot és a multimédiás élményt, az iPhone 11 mellett azonban nem biztos, hogy megéri bűnbe esni.

Fotós képességek

Az iPhone 11 Pro Max négy 12 megapixeles kamerát vet be, kezdve a fixfókuszos TrueDepth előlapi egységgel (23 mm fókusztávolság, f/2,2-es blende), amely remekül hozza le a portrékészítést és háttéreltüntetést (1-2 példa). Új effekt a fekete mellett a fehér stúdióháttér, plusz akad pár finomhangolási trükk. Sokkal jobb a hátlapi portrémód az iPhone 11-gyel összevetve, a 12 megapixeles főkamera (26 mm, f/1,8 rekeszérték, dual pixel autofókusz, OIS) és a zoomegység (52 mm, f/2, OIS, PD-autofókusz) ugyanis ügyesen különíti el az előteret és a hátteret (3-4. kép).


[+]

Nyilván létezik a 2x-esnél jobb zoom a piacon, a 0,5x-ös 13 milliméteres ultraszéles modul viszont esszenciális újítás (fixfókusz, f/2,4), ha a szupermakró képességek hiányoznak is. A négyes LED kéttónusú, az üveggel körbevett kamerarészen mikrofon is megpillantható. A szoftver pillanatok alatt indul, a minden helyzetben megbízható fókusszal együtt pedig kattintáskor a képek is azonnal, roppant megbízhatóan, a fehéregyensúly vagy a fénymérés oldaláról botladozás nélkül megvannak.

Mivel az algoritmus eleve többelemes képfeldolgozással operál, a DeepFusion nevű, ősszel érkező, még fejlettebb algoritmus nélkül is remek a dinamika és a részletesség, csak a zoomkameránál látható némi festményszerűség, illetve az ultraszéles felvételek szélein elmosódás. Ez persze a konkurencia esetében is fennáll, és nem tudok még egy telefont mondani, ahol a színek és az expozíció ennyire egységes volna a három látószög között váltva. A makrókra rengeteg részlet jut (4. oszlop). Készíthető még panoráma, time lapse és lassított videó (240 FPS / 1080p), a kézi beállításokhoz viszont szükség lesz egy ProCam vagy Adobe Lightroom telepítésére..

Este se szégyelli el magát a főkamera: a magától bekapcsoló, 1-3 másodperces (de kézzel 10-ig kitolható) éjjeli mód rengeteg világos részletet előcsal bemozdulás nélkül (2. oszlop), és bár a mód kikapcsolható (1. oszlop, sötétebb eredményekkel), nyugodtan hagyatkozhatunk az automatikára, amely a fehéregyensúly és a fókusz oldaláról is pontos marad. Este is gyakran veti be a Pro Max a zoomkamerát (csak az utolsó példa készült digitális nagyítással), így sok részlet megmarad – igaz: ezek gyakran elég sötétek és a magas érzékenység miatt kissé homályosak. Remélhetőleg a DeepFusion frissítéssel az éjjeli mód a segédkamerák esetében is elérhető lesz, mert most még csak a főmodul használhatja. Ez kiváltképp az ultraszéles eredményeket húzza le, amelyek sötétben egyszerűen nem jók.

Normál és 2x-es zoomkép DNG RAW nyersfájlból feldolgozva (Adobe Lightroom)Normál és 2x-es zoomkép DNG RAW nyersfájlból feldolgozva (Adobe Lightroom) Normál és 2x-es zoomkép DNG RAW nyersfájlból feldolgozva (Adobe Lightroom) [+]

Reményt adhat az előrelépésre, hogy algoritmusosan tényleg csodákat lehet tenni: vesd össze a Mi 9 sima ultraszéles képét a Google Kamera mod éjjelijével – arra persze nincs garancia, hogy ezt az Apple is elhozza. Ezt leszámítva a fotós összkép remek, valódi előrelépés a három látószög, megbízhatóságban és kiegyensúlyozottságban pedig még az olyan kameramesterek is tanulhatnak az iPhone-tól, mint a periszkóposan zoomoló és éjjellátó P30 Pro. Mellékeltem végül egy-egy példát DNG RAW fájlból feldolgozva – a nyersfájlok egyelőre csak a normál és a zoomlencséhez érhetők el a Lightroommal és a ProCammel.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények

  • Eltörpül az iPhone Pro Max alaplapja méretes telepe mellett

    Szétkapták a rozsdamentes acélvázba zárt Apple csúcsmodellt, és előkerült az L alakú telep, amit nem is olyan nehéz cserélni.

  • Nem hajlik az iPhone 11 Pro Max

    Lehet, hogy flexibilis OLED kijelző lakozik az újrahasznosítható rozsdamentes acélvázban, ám a konstrukció remek. De mi a helyzet a tejüveg borítás karcállóságával?

Hirdetés