Hirdetés

A VW Golf VII fedélzeti rendszere

Egy eGolfban és egy GTE-ben is tesztelhettük a megújult, akár érintés nélkül is működő fedélzeti rendszert, amely sok szempontból szinte közel hibátlan, de itt-ott még csiszolni kéne.

Hirdetés

Telefonos csatlakozás

Nem véletlenül lehet mostanság nálunk is találkozni az új Tiguan reklámjával, ahol a szlogen is kiemeli, hogy Android és iOS eszközökkel is együtt tud működni az autó, a VW-csoportnál szerencsére elég hamar felismerték, hogy ez egyre fontosabb terület. Még a Seat Ibiza felszereltségi listáján is szerepel az erre képes fedélzeti rendszer opcióként, nem meglepő, hogy a Volkswagen húzómodellje sem nélkülözi ezeket a funkciókat.

Google-alapú navigáció
Google-alapú navigáció [+]

Ez konkrétan azt jelenti, hogy az autó a már-már alapvetőnek tekinthető, Bluetooth alapú kapcsolaton túl további három olyan szabványt is támogat, amely a telefonos összeköttetést valósítja meg. Van benne Android Auto, Apple CarPlay és MirrorLink is. A zömmel minden androidos telefonnal működő Android Auto viszont csak akkor üzemel, ha a megfelelő alkalmazást a mobilunkra is letöltjük, ha viszont Magyarországon valaki ezt beüti a Play Áruházba, akkor nem fogja megtalálni a megfelelő appot, mivel a Google a mi régiónkban még nem engedélyezte ennek a szoftvernek az elérhetőségét. Sebaj, különösebb kockázat nélkül le lehet vadászni a netről az apk fájlt, telepítés után pedig gond nélkül futni fog a program, amely navigációt, telefonálást és zenehallgatást kínál alapesetben, illetve a felületbe beköltözhetnek külsős appok is, ha azok kompatibilisek az Android Autóval, ilyen mondjuk a TuneIn rádió.


[+]

Az Apple CarPlay még triviálisabb, itt csak a Siri engedélyezése szükséges és onnantól megy minden, kvázi magától, itt is van térkép, zene, telefonálás, üzenetkezelés, illetve hangoskönyveket és podcasteket is elérünk, valamint az Apple is ad lehetőséget 3rd party alkalmazásoknak, hogy funkcionálisan gazdagítsák az elérhető opciókat. A MirrorLink továbbra is a legbonyolultabb megoldás, egyrészt jelenleg csak LG, Samsung, Sony és HTC okostelefonok támogatják, de maga a támogatás még kevés, mert kell egy megfelelő alkalmazás is, ami tükrözésre kerül a középkonzoli kijelzőn. Ezt gyárilag a HTC és a Sony adja, a Samsung és az LG kapcsán már keresgélni kell valami szoftvert, ami nem is biztos, hogy működik. Kivéve, ha az autógyártó összefog a készülékgyártóval, ahogyan ezt a Seat tette a Samsunggal.


[+]

Amikor az új Octavia és Kodiaq infotainment megoldásairól írtunk, akkor szóba került, hogy ezekhez az autókhoz lesznek olyan okostelefonos alkalmazások, amelyek segítségével egy sereg extra funkcióhoz jutunk úgy, hogy nem is kell a kocsi mellett állnunk. Ennek viszont általában feltétele, hogy az autó online legyen akkor is, ha mi nem ülünk benne, ilyenkor viszont lehet lokalizálni, távolról riasztani, bezárni, kinyitni, ránézni mondjuk a guminyomásra, a benne levő üzemanyag mennyiségére — ám egyelőre ezek Magyarországon még nem elérhető funkciók a Volkswagennél sem. Alapvetően egy ilyen rendszer működésének alapja, hogy az autógyártó szolgáltatás jelleggel kínálja az online funkciókat, amihez ők adnak SIM-et, ezt jelenleg az Opel vezette be hazánkban OnStar néven.


[+]

Az új Golf VII-es fedélzeti rendszere azonban önmagában is nagyon meggyőző volt. A Google-alapú navigáció, az opciós LTE, a beépített WiFi, a gesztusvezérléses kijelző és a teljes körű okostelefonos csatlakoztathatóság mind azt jelzi, hogy a Volkswagennek van elképzelése arról, hogy milyen irányba érdemes haladni, még ha ezt kis lépésekben is teszik meg, finoman adagolva az olyan újdonságokat, mint a hagyományos műszereket felváltó, kormány mögötti kijelző, amiben sokkal-sokkal több lehetőség van, mint amit jelenleg kihasználnak. Óvatosak, de még így is látszik, hogy komolyan odafigyelnek arra, hogy az átadott új fejlesztések jól működjenek és elég egyértelműen haladnak egy irányba. Eddigi tapasztalataink alapján kevesen tartják velük a lépést, az Opelnél is fókuszban van a terület (bár nem lehet tudni, hogy a PSA-felvásárlással ez miképp változik), de például a japán gyártóknál már visszafogottabb az ilyen irányú mozgolódás. Aki itt és most előnyt szerez, az sokkal könnyebben fog majd tudni alkalmazkodni a később megjelenő, újabb szabványokhoz, hiszen lesznek bőven ügyfél oldalról visszajelzések, amelyek mentén meghatározhatják a jövőbeli fejlesztések irányát.

Bog

A cikk elkészítését a Telenor Hipernet Blog támogatta, ahol további mobilos érdekességekről és a Galaxy S8-ról lehet olvasni.

Hirdetés

Google Pixel 9a - A Google AI-ban rejlő erő

PR Most ajándék Pixel Buds A fülhallgatóval

Advertisement

Azóta történt

  • A Volkswagen Arteon fedélzeti rendszere

    Hannoverben jártunk, ahol a hazai premier előtt próbálhattuk ki a Volkswagen legújabb limuzinjának infotainment rendszerét.

  • A Seat Ibiza (2017) fedélzeti rendszere

    A konszern első MQB-s kisautója rendkívül fejlett, közelségérzékelős kijelzővel szerelt infotainment megoldással is rendelhető, mi az olcsóbb, egyszerűbb rendszert próbáltuk ki.

  • Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt

    Kipróbáltuk az aktuális Ford járművekben található infotainment rendszert, mely sokkal gyorsabb elődjénél és az okostelefonokkal is kommunikál.

  • VW eGolf vs. Nissan Leaf (2018)

    Összehasonlítottuk a kompakt kategória két legismertebb, tisztán elektromos modelljét. Hasonló áron, hasonló tulajdonságokkal rendelkeznek, mégis nagyon mások.

Előzmények