Hirdetés

2017. október 23., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Tesztek » Autó+mobil rovat

A VW Golf VII fedélzeti rendszere

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Egy eGolfban és egy GTE-ben is tesztelhettük a megújult, akár érintés nélkül is működő fedélzeti rendszert, amely sok szempontból szinte közel hibátlan, de itt-ott még csiszolni kéne.

Bevezető

A Volkswagen-csoport autói közül már volt szerencsénk az Ibiza és az Ateca rendszerét megnézni, a Skodát még azért nem próbáltuk, mert várjuk, hogy megjöjjön a frissített változat, amely a jelenleginél többet tud, a VW pedig nemrég mutatta be a VII-es Golf frissítését, amiről már írtunk, de most ki is próbálhattuk azt a fedélzeti infotainment megoldást, aminek újdonságai a konszern többi autójában is benne lehetnek majd. A teszt ezúttal másképp zajlott, mint eddig, ugyanis nem egy autót kaptunk egy időre, hogy így próbálgassuk, hanem mivel a VW meghívott az eGolf menetpróbájára, ezért ennek során volt lehetőségünk végigjátszani az opciókat.

Néhány eGolf sorakozik tesztelésre várva...
Néhány eGolf sorakozik tesztelésre várva... [+]

Az eGolf tisztán elektromos üzemű autó, az elődmodellt inkább csak tapogatózásnak tekinthettük a hivatalosan 190 kilométeres hatótávjával, az újdonságban azonban a Li-Ion akkumulátorok kapacitása a korábbi 24,2 kWh-ról 38,8 kWh-ra nőtt, ami nyilván kitolta a hatótávot is, a katalógusadat 300 kilométerről szól és tényleg ennyit mutatott a műszer, amíg el nem indultunk a kocsival, mert elég volt pár útfelújítás, körforgalom és kigyorsítás, hogy rögtön 240-re essen ez vissza, de onnantól már nagyjából egyenletesen csökkent a megtehető kilométerek száma, aminek csak a klíma használata adott egy kisebbfajta pofont.

Dupla kipufogós hibrid: Golf GTE
Dupla kipufogós hibrid: Golf GTE [+]

A GTE tök más kategória, az ugyanis egy hibrid, adott az 1,4-es TSI motor 150 lóerővel, erre rádolgozik még a hivatalosan 102 lóerős elektromotor, ha mindkettőt használja az autó, akkor ezek azért nem adódnak össze, de a gyár szerint 204 lóerő felett uralkodhatunk, ami érződött is a vezetés során, a GTE nagyon meg tud indulni. Mondjuk ilyenkor a takarékosság zászlóját le lehet vonni az árbócrúdról, el lehet csomagolni és felrakni a padlásra, mert könnyedén 10 liter fölé ugrik a dinamikus autózással összehozható átlagfogyasztás, ha viszont úgy megyünk vele, mint egy ember, akkor 5-6 literrel el lehet járkálni ideális esetben. A GTE egyébként tisztán elektromos üzemben 50 kilométert tud megtenni, ha tojáshéjon lépdelve vezetünk.

eGolf
eGolf [+]

A fedélzeti rendszereknél is akad eltérés, úgy tudjuk, hogy minden modellben 9,2 hüvelykes kijelzőt kapunk, de van olyan verzió, amelyben nincs a SIM kártyának hely, erről később. Az viszont mindenképpen közös, hogy a kormány mögötti műszeregység is egy jókora kijelző, a két, analógnak látszó óra (sebesség és fordulatszám) közé rengeteg információt ki lehet rakni, a navigáció például úgy tölti ki a rendelkezésre álló helyet, hogy egészen körbeöleli az analóg órák belső karimáit. Ez igen látványos és jól használható. Kár, hogy egyelőre még úgy tűnik, hogy féltek beletenni azt a lehetőséget a rendszerbe, hogy különböző témákkal más-más óragrafikát lássunk, hogy áthelyezhessük a műszereket, digitálisra állítsuk a kijelzést, egyszóval egy csomó mozgástér lenne ebben a technológiában, de egyelőre a Volkswagen inkább azt akarja megmutatni, hogy az analóg műszerek láthatóságát simán hozzák a virtuális órák. És tényleg. Annyit azért trükköztek vele, hogy a különböző verziók (eGolf, Golf R, GTE) különböző színvilágú, némiképp eltérő óralapokat kaptak, az elektromos változatban például a hatótáv látszik a fogyasztás helyett és nem a fordulatszámot nézzük, hanem az áramfelhasználás mennyiségét.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • A Volkswagen Arteon fedélzeti rendszere

    Hannoverben jártunk, ahol a hazai premier előtt próbálhattuk ki a Volkswagen legújabb, csapott hátú limuzinjának infotainment rendszerét.

  • A Seat Ibiza (2017) fedélzeti rendszere

    A konszern első MQB-s kisautója rendkívül fejlett, közelségérzékelős kijelzővel szerelt infotainment megoldással is rendelhető, mi az olcsóbb, egyszerűbb rendszert próbáltuk ki.

  • Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt

    Kipróbáltuk az aktuális Ford járművekben található infotainment rendszert, mely sokkal gyorsabb elődjénél és az okostelefonokkal is kommunikál.

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.