Hirdetés
Bemutatták az első MQB-s kisautót
Egy év az autóiparban nem annyira hosszú idő, mint az okostelefonos világban, a tavaly nálunk járt Seat Ibiza azonban pont egy kifutó modell volt, mostanra pedig megérkezett a legújabb, ötödik generáció. A Volkswagen-csoporthoz tartozó spanyol márka hatalmas megújuláson esik át, érkeznek a divatos SUV-ok, az Ateca és az Arona, illetve frissülnek a márka ismertségét megalapozó típusok, mint a Leon vagy épp az Ibiza. Az alapvető formai jegyek nem sokat változtak, a kisautó esetén azonban tényleg többről beszélhetünk, mint egyszerű facelift - olyannyira, hogy ez az első olyan kocsi a kategóriában, ami a konszern MQB-platformjára épül, ennek megfelelően tágasabb és merevebb tud lenni elődjénél, frissült a motorpaletta, és ha már szinte mindent lecseréltek, megújították a fedélzeti rendszerét is.
A budakalászi Lupa-tónál zajlott a hazai sajtóbemutató [+]
A fullos modellek ledes fényszórókkal, távolságtartó tempomattal, Qi-képes vezeték nélküli töltővel, éberségérzékelővel és számos olyan hasonló extrával érkeznek, amiket eddig jóval drágább autókban szoktunk meg, és ezek mellett nem maradhat le a fedélzeti rendszer sem. Nyolchüvelykes, kétujjas gesztusokkal irányítható, navigációs szoftverrel, illetve Apple CarPlay, Android Auto és MirrorLink támogatással kiegészülő infotainment megoldás jár a komolyabb példányokhoz, Beats Audio hangrendszerrel, mi azonban azt vizsgálhattuk meg a hazai sajtóbemutatón, hogy milyen központi kijelző jut azoknak, akik egy alapváltozatba ülnek be.
Az Xcellence felszereltség az autó külső jegyein is látszik [+]
A körülbelül 3,3 millió forintról induló Reference modell képzi az Ibiza-paletta alját, természetesen manuális klíma, nappali menetfény, érintőképernyős kezelőrendszer és fedélzeti computer már ehhez is jár, a tempomat, a bőrözött multikormány, a Bluetooth-kapcsolat és a többi extra azonban csak az 5,2 millióba kerülő Xcellence felszereltséggel jön további felár nélkül, mi ez utóbbit tudtuk kipróbálni a 95 lóerős, háromhengeres, ezer köbcentis TSI motorral. A középkonzolban lévő kijelző egyébként mindkét esetben 5 hüvelykes, rendkívül szerény felbontású.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!