A Seat Ibiza (2017) fedélzeti rendszere

A konszern első MQB-s kisautója rendkívül fejlett, közelségérzékelős kijelzővel szerelt infotainment megoldással is rendelhető, mi az olcsóbb, egyszerűbb rendszert próbáltuk ki.

Hirdetés

Bemutatták az első MQB-s kisautót

Egy év az autóiparban nem annyira hosszú idő, mint az okostelefonos világban, a tavaly nálunk járt Seat Ibiza azonban pont egy kifutó modell volt, mostanra pedig megérkezett a legújabb, ötödik generáció. A Volkswagen-csoporthoz tartozó spanyol márka hatalmas megújuláson esik át, érkeznek a divatos SUV-ok, az Ateca és az Arona, illetve frissülnek a márka ismertségét megalapozó típusok, mint a Leon vagy épp az Ibiza. Az alapvető formai jegyek nem sokat változtak, a kisautó esetén azonban tényleg többről beszélhetünk, mint egyszerű facelift - olyannyira, hogy ez az első olyan kocsi a kategóriában, ami a konszern MQB-platformjára épül, ennek megfelelően tágasabb és merevebb tud lenni elődjénél, frissült a motorpaletta, és ha már szinte mindent lecseréltek, megújították a fedélzeti rendszerét is.

A budakalászi Lupa-tónál zajlott a hazai sajtóbemutató
A budakalászi Lupa-tónál zajlott a hazai sajtóbemutató [+]

A fullos modellek ledes fényszórókkal, távolságtartó tempomattal, Qi-képes vezeték nélküli töltővel, éberségérzékelővel és számos olyan hasonló extrával érkeznek, amiket eddig jóval drágább autókban szoktunk meg, és ezek mellett nem maradhat le a fedélzeti rendszer sem. Nyolchüvelykes, kétujjas gesztusokkal irányítható, navigációs szoftverrel, illetve Apple CarPlay, Android Auto és MirrorLink támogatással kiegészülő infotainment megoldás jár a komolyabb példányokhoz, Beats Audio hangrendszerrel, mi azonban azt vizsgálhattuk meg a hazai sajtóbemutatón, hogy milyen központi kijelző jut azoknak, akik egy alapváltozatba ülnek be.

Az Xcellence felszereltség az autó külső jegyein is látszik
Az Xcellence felszereltség az autó külső jegyein is látszik [+]

A körülbelül 3,3 millió forintról induló Reference modell képzi az Ibiza-paletta alját, természetesen manuális klíma, nappali menetfény, érintőképernyős kezelőrendszer és fedélzeti computer már ehhez is jár, a tempomat, a bőrözött multikormány, a Bluetooth-kapcsolat és a többi extra azonban csak az 5,2 millióba kerülő Xcellence felszereltséggel jön további felár nélkül, mi ez utóbbit tudtuk kipróbálni a 95 lóerős, háromhengeres, ezer köbcentis TSI motorral. A középkonzolban lévő kijelző egyébként mindkét esetben 5 hüvelykes, rendkívül szerény felbontású.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • SEAT

Azóta történt

Előzmények

  • A Suzuki Swift fedélzeti rendszere

    A friss, 2017-es modell új infotainment rendszert is kapott. Annyiban nincs meglepetés, hogy az SX4-ben is hasonlót találunk, de a funkcionalitás bővült.

  • A Volkswagen Arteon fedélzeti rendszere

    Hannoverben jártunk, ahol a hazai premier előtt próbálhattuk ki a Volkswagen legújabb limuzinjának infotainment rendszerét.

  • A VW Golf VII fedélzeti rendszere

    Egy eGolfban és egy GTE-ben is tesztelhettük a megújult, akár érintés nélkül is működő fedélzeti rendszert, amely sok szempontból szinte közel hibátlan, de itt-ott még csiszolni kéne.

  • A Toyota Aygo fedélzeti rendszere

    Teljesen a véletlen műve, hogy be tudjuk mutatni a kis Toyota rendszerét. Nem vártunk ebben a kategóriában sokat, pedig infotainment szempontból tudott meglepetést is okozni.

Hirdetés