Hirdetés
Összegzés
Bár itt a Mobilarenán az autókat autóként nem teszteljük, hanem kizárólag az infotainment rendszerek által nyújtott lehetőségeket vizsgáljuk, a BMW i3 esetében muszáj összegeznünk azt is, hogy mennyire használható közlekedési eszközként. Lévén egy elektromos autóról beszélünk, korlátozott hatótávolsággal, ami nagyon felemássá teszi az összképet. Egyrészt imádtam, imádtuk, jó volt vele menni, nem kellett pénzt fizetni a tankolásért (ez még évekig így lesz), ingyen lehetett parkolni, ezek nekünk klassz dolgok voltak, ugyanakkor én személy szerint gondban lennék, ha ilyen hatótávval rendelkező autóval kellene közlekednem, heti szinten több óra menne el az életemből töltéssel, még kötetlenebbül kellene intéznem a dolgaimat, pedig már most sem különösebben feszes a beosztásom. Ráadásul Pest megyénél messzebbre nem is tudnék utazni, a korábban említett tatai kiruccanás is pengeélen táncolt – volna, ha a tesztautó nem rendelkezett volna range extenderrel. Véleményünk szerint nagyjából dupla ekkora hatótávra lehet azt mondani, hogy ez már rendben van (ilyen az új Leaf), de inkább 400-600 kilométer lenne az ideális (ez meg a Tesla, csak azt meg még több idő feltölteni, nyilván). Amúgy említésre méltó, hogy bár az autó tele van szenzorokkal és egész jó hatékonysággal (és ijesztően kicentizve), magától tud párhuzamosan parkolni, más vezetést segítő rendszerek nem érhetők el, a tempomat nem adaptív, nincs sávelhagyás- vagy holttérfigyelő rendszer, pedig az ilyesmit talán pont egy elektromos BMW-ben keresné az ember.
Az infotainment rendszerre visszakanyarodva szintén felemásnak tűnik a kép, de azért alapvetően pozitív. Az Android Auto / Apple CarPlay / MirrorLink hiánya egyedül a navigáció miatt igazán fájó, a beépített megoldás ugyanis a közelében sincs a Google Maps-nek, ez a nagy konklúziója az egész cikknek, már ezért megérte elhozni a BMW-től a tesztautót. Ugyanis az iDrive nagyon kényelmes, sokkal, de sokkal értelmesebb és életszerűbb dolog, mint egy akármekkora érintőkijelzőn történő maszatolás, a gombok azok, amik biztonságos kezelést tesznek lehetővé egy autóban, nem az érintőkijelző. Illetve a sebességre is szükség van, az utakon nagyon elterelheti az ember figyelmét, ha folyamatosan azt kell néznie, hogy van-e eredménye az előző utasításának. Az i3-ban ilyen gond nem volt.
De az a fránya navi, ott viszont tényleg kellene a felsorolt megoldások egyike, mert egy prémium autógyártótól ez a megoldás elég harmatos így 2016-ban, bármelyik okostelefonon hatékonyabban tudunk navigálni, mint az i3-mal, függetlenül attól, hogy a kezelőfelület és az átláthatóság itt is hibátlan. Persze csatlakoztatott funkciókban is lenne hova továbblépni, az általunk korábban már tesztelt Opel Astrában idén ősztől például rengeteg internetes és vezetésbiztonsággal kapcsolatos funkció lesz elérhető, emiatt újra meg is fogjuk nézni az autót. És persze reménykedünk, hogy a BMW minél hamarabb bevezet hasonló dolgokat, mert ha az okostelefonok teljes tudása találkozik majd ezzel a kiváló kezelőfelülettel és sebességgel, akkor egy nagyon jó dolog születik majd.
Bocha
A cikk elkészítésében a Telekom 4G/LTE mobilinternet volt segítségünkre.