- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
- Fotók, videók mobillal
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Mobil flották
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Üzemidő bajnokkal készül a Samsung az olimpiára
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
Hirdetés
-
Computex 2024: az új CAMM2 modulokkal szemez az MSI egyik alaplapja
ph A Z790 Project Zero Plus furcsa utat jár, ami nem biztos, hogy a célpiacon hasznosnak tekinthető.
-
Premier előzetesen a napokban megjelent SERUM korai kiadása
gp Az early access verzió egyelőre kizárólag PC-n érhető csak el.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacerta
aktív tag
Kb. azonnal összekeveredik. Durva térfogatáramok mennek benne.
De ha az esetleges lerakódásokat is el akarod távolítani, akkor érdemes menni vele rendes bemelegedőset néhányszor. Párszáz km szerintem is elég.Ha nagyon dzsuvás, amit leengedsz, esetleg érdemes megfontolni, hogy átszűrd ami lejött nagyon finom papír szűrőn ( sok idő lesz ), és kiegészítve visszatedd hogy dolgozzon még ( hisz kémiailag friss még ). Így tudsz spórolni az olajon.
-
Lacerta
aktív tag
Akkor melegszik benne az olaj gyorsan, amikor dolgozik a TC. Ez olyankor történik, amikor nincs benne összezárva a tárcsás kuplung, és van slipje. Elindulás, lassú csordogálás, meredek emelkedő, nehéz terep lassan. Tipikusan minden olyan szitu, amit kézi váltónál csak kuplung csúsztatással tudnál kezelni. Bemelegszik az olaj normál üzemben is, csak több idő, mert kisebbek a veszteségek.
Egyébként meg amikor meleg, legyen minden kapcsolás meg oda-vissza, többször, hátramenet, sport mód, stb, hadd dolgozzanak a szeleptestben is az útváltó dugattyúk, és a fokozatok munkahengerei és kuplungjai.
-
HÁZIGAZDA
válasz Lacerta #12455 üzenetére
na, hát ilyen nehéz terep lassan épp volt legutóbb, összesen simán 15 percig minimum... köszi, akkor így járok el.
azért félek egyébként a sorsomtól, mert miután megvettük, mentünk vele emlékeim szerint két vidéki kört is, összesen 1000 km kb., és csak utána jött elő a para. erre jön rá, hogy állt a kocsi sokáig, mielőtt megvettem. na mindegy, most már nincs más hátra, csak előre, bárhogy is lesz.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Lacerta
aktív tag
Ezen ne parázz, valaki már sokkal többet ment azzal a lef*ngott olajjal, mint te.
Ha valami kinyúvadt, az már megtörtént korábban.
Az állás nem nagyon bántja a váltóólajat ( legalábbis jóval kevésbé, mint a motorolajat ), ezek az ATF olajak pedig különösen hosszú használatra vannak kitalálva. -
Omli85
őstag
Az is kérdés, hogy milyen váltó olaj ment bele és mi a bele való. Mert pl nálam az 5EAT-be a Dex3-as olajat csak ideiglenes használatra javasolja pl. Persze friss olaj lévén ennyi idő alatt ha ugyan ez a helyzet nem kéne, hogy probléma legyen belőle.
ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
-
HÁZIGAZDA
ma mentem vele két kört is. not great, not terrible, lehet élni vele, valahogy talán a felső két fokozatnál gondolom azt, hogy válthatna hamarabb. de jó lenne, ha lenne topiktársunk egy hasonló géppel és összehasonlíthatnám
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
czanga
őstag
Ti olajoztok, én vizezek...
Beázik az autó a hátsó lámpáknál. Természetesen eddig egy t*tves nap nem volt, mikor ne esett volna, így most már eléggé tele van a hócipőm, így holnap veszek tömítő anyagot amit jó ötletnek gondolok. Gumiám-ot, a zöldet ami ilyen rugalmas kaucsukos cuccá szárad, illetve a helyi csavarboltban veszek gumi csavartömítást a rögzítésnek. Aztán mivel nincs jobb ötlet, itthon lebontom a két oldali belső műanyag burkolatot, majd kipakolom a hátát amennyire lehet, és a közeli bevásárló központ fedett parkolójában valamelyik nap megcsinálom, és hagyom száradni egy keveset.
Lámpákat ki, lepucolom a fekete tömítő cuccot ami rajtuk van, lepucolom a kasztnit is ott, aztán végig nyomom ezzel a hidrofób tömítővel és mehetnek a lámpák vissza.
Thats the plan, aztán meglátjuk.
Gondolom mikor cserélték a JDM lámpákra a gyáriakat, akkor nem foglalkoztak a dologgal túlzottan, így sajnos szépen becsöpög a víz, és áztatja a pótkerék környékét..
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #12463 üzenetére
ha nem romlik, akkor ez lesz , ha visszaromlik oda, ahol volt, akkor az megszokhatatlan.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
na, szar a váltó, egyre rosszabb megint
nincs akkor senki a topikban, akinek lenne javaslata, hogy kihez vigyem?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #12469 üzenetére
ugyanaz, mint eddig: nem vált, amikor már abszolút kéne, taposod, taposod, aztán jelentősen késve végül vált, de akkor rögtön 5000 rpm-be esel be kb. extrém "lustán" vált.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #12471 üzenetére
persze, az utóbbi. tudom, hogy milyen, amikor jó, és ez nem olyan.
mész az emelkedőn, abszolút vissza kéne váltania, de hiába nyomod neki, nem vált. mi a franc? nyomod még jobban, még mindig csak vonszolja magát. aztán, amikor végre valahára visszavált, rögtön 5000 rpm-ben landolsz.
felváltással nincs gond, vagy legalábbis nem észlelek ilyesmit, a visszaváltást nem csinálja rendesen.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Petester
senior tag
Váltóhoz kevesen értenek. Szűk réteg foglalkozik vele. Én egyszer voltam a Hace-ben, de olyan érzésem volt, mint a tipikus márkaszerviz esetében. Elméletben értik, gyakorlatban nem javítják. Ami szar, cserélni kell és kész. Ez a játék itt meg drága móka.
Nyírőt lehet szapulni, de ő nem csak érti, hanem javítja is a problémákat. Annó megszívtam velük, de meg is oldották a problémát, azóta is jó minden. Nyírőnek megvan a technikai háttér támogatása is, partneri kapcsolatban van egy váltó javításra specializálódott céggel, ha gond van a váltóval, nem Nyírőék orvosolják, hanem a külsős cég. Ők jöttek rá, hogy mi volt a gond az én esetemben, ami egy 700 Ft-os gumi tömítés volt. Vagy szét vagy összerakáskor megsérült, egy 1 mm-es darabka hiányzott belőle, ami miatt nem épült fel rendesen a nyomás és dobálta a hibaüzeneteket.
Én nem írnám le a Seibikot teljesen, a mostani fordulatszám mérő "nemmérő" problémáját is ők fejtették meg.
Vidd el hozzájuk egy állapot felmérésre, abból baj úgysem lehet. Aztán hasonlítsd össze azzal, amit a Hári vagy más mondott.Szerk: Amúgy tuti a váltód szar? Nem lehet, hogy a gázpedál körül vannak a gondok? Nem olvastam vissza, bocs, ha már írtad, de régen voltam, baromi sokat írtatok mostanában.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Hát, nem tudok egyik érdiről se közelebbit. Nekem a Proexék tették rendbe a rendszerem katalizátortól hátra felé. Csak a középdobom maradt eredeti, meg a kipuff végek. De már hallottad a hangját.
Honnan fúj ki? Dob vagy a cső lyukas? Vagy nem voltatok még alatta?(ó\_!_/ó)
-
HÁZIGAZDA
válasz Petester #12473 üzenetére
váltóolajcsere után egy rövid ideig jó volt, most megint szaródik el. most abban maradtunk a szervizes sráccal, hogy leveszi a kartert, mindent kipucol, folyatja, ahogy bírja, még pár mp-re be is indítja, hogy kinyomjon magából még, aztán mehet bele friss és nézzük meg, hogy mi lesz, illetve még utána is megjátszható ez a kör.
nem olcsó a váltóolaj, de szerinte, ha elviszem egy váltóshoz, aki nekiáll szétszedni, akkor onnan indulunk, hogy hat kiló
ha a többszörös olajcsere sem oldja meg, akkor lehet, hogy futok egy kört a seibikóval azok alapján, amit írtál, köszi!
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
-
HÁZIGAZDA
válasz Lacerta #12478 üzenetére
igen, azt mondta, hogy ez a szándéka, ha nem kell hozzá szétszedni a fél autót
amúgy aggódom én is, nyilván. mentem vele kb. 900 km-t hiba nélkül, utána lett rossz, utána lett cserélve az olaj, amitől jó lett ilyen 50 km-re, de megint romlik ezerrel. nem jó ómen.
mindegy, picit járok még vele botorkálós terepen, hadd dolgozza össze magát, aztán kilapátolok az ablakon egy kis pénzt...
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Lacerta
aktív tag
Simán lehet, hogy teli van a szűrő is szutyokkal, azon meg nem sokat segít az olajcsere magában. Sőt, a lerakódott szutykot, ha felszedte a friss olaj, még jobban behordhatta.
Szívó oldalon szokott lenni a szűrő, ha nagy az ellenállása, okozhat olyat, amit te tapasztalsz. -
Petester
senior tag
Jó minőségű olajjal cseréljétek. Bár a 4 sebességes állítólag nem olyan nyűgös az olajra, ami nekem van, 5 sebességes, az már jobban igényli a gyár által előírt követelményt. Ezt esetemben a Motul ATF tudja, más olajak specifikációjában nem találtam meg. A Seibiko amúgy Castrolt használ, márkaszerviz ha jól rémlik Mobil1-et használt, Vajna Zoli meg csak a gyárira esküszik, a többi olaj szerinte tönkre teszi a váltót... Még jó, hogy a márkaszerviz se azt tett bele a revíziós szervizeknél. A szűrőből viszont gyárit tennék bele. Nekem külső szűrős, egyszer cseréltem, még az első olajcsere alkalmával, akkor 10k körül volt. Most nem tudom mennyi lehet. Amúgy a gyár nem ír rá elő cserét a váltó szűrőjére, csak ha sérül. Azért jobb így a közérzetem, akkor már 170k km volt benne.
Amúgy a gyári előírás mi az olajra a Te esetedben?"de szerinte, ha elviszem egy váltóshoz, aki nekiáll szétszedni, akkor onnan indulunk, hogy hat kiló"
De az is elképzelhető, hogy egy mágnes szelep rakoncátlankodik, nem kell rögtön a legrosszabbra gondolni, azért jól terrorizál a szerelőd.
Amúgy a váltós is, első körben egy előadat vizsgálattal kezdi, végignézik mit csinál az összes sebesség fokozatban, mindenféle terhelésen és gázállással, stb. Ebből már elég jó képet kap a váltó állapotáról és tud javítási ajánlatot is adni.Szerk: Megválaszolom magamnak, ha jól kerestem, akkor Neked is ugyan az az előírás:
"Use one of the following types of auto-matic transmission fluid.
SUBARU ATF
IDEMITSU ATF HP"
Ez utóbbit tudja a Motul Multi ATF olaja. 8,4 a töltési mennyiség? A H6 5 sebességesébe majdnem 10 liter kell. Ennyivel kompaktabb már a váltód?[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #12484 üzenetére
Markaker osszevissza rak bele azt akivel eppen olcson letud szerozdni. Mashol is, nem csak Subarunal. Pl a Jazz-be 0W20 gyari olaj kell(ene). Markaker mit rak bele? Shell 5W40et. Taps... :(
Seibiko nekem is a (hordos) Castrolt eroltette volna, inkabb a felaras Motult kertem bele.
#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
-
Petester
senior tag
Igen, tudom. A Toyota 1,33-as benzines motorjának olajfogyasztásának, olajlehúzó gyűrűjének a problémáját is a márkaszerviz nem megfelelő olajválasztása okozta.
Az a feláras Motul is hordós, de legalább nem adják drágán Nyírőék. A Motul márkaboltban majdnem annyiért tudtam volna megvenni a 300v-t 2 literes dobozokban, mint amennyiért a Seibiko adta kimérve. Bár számlát sose kaptam...
(ó\_!_/ó)
-
Lacerta
aktív tag
No, tegnap becsapott a mennykő.
Családi gyalogtúra, cuccok, családtagok bepakolva a gépbe, kulcs fordul... És semmi.
Hallom, hogy forog az indítómotor, csak a nyomaték nem ment rá a főtengelyre az istennek sem. 5-6 próbálkozás után, hosszabb forgatásra hallom, hogy súrol a lendkerék oldalán. A következő próbálkozásra rögtön elkapta.
Nem mondom, hogy nyugodt lélekkel parkoltam le a szőlőhegyen, ahonnan indultunk, de amikor visszaértünk a túra után, pöccre indult, mintha mi sem történt volna. De Nem gondolom, hogy ez így fog maradni a jövőben is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Horgász topik
- iPad topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Ukrajnai háború
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Mérföldkőhöz ért az LG a Micro-OLED technológiában
- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
- Fotók, videók mobillal
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs