- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Huawei P40 lite - kényszerpályán
- iPhone topik
- Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
- Macrodroid
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
Hirdetés
-
The Witcher - Jön az 5. évad, ezzel együtt pedig elkaszálták a sorozatot
gp A negyedik szezon forgatása a napokban kezdődött el, kíváncsian várjuk mikor láthatjuk a végeredményt.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Duotts F26 - megoldjuk erőből
ma 1500 watt összeteljesítményű biciklit kaptunk tesztre, amely a legalitás összes határán túl van, kontrollálni nem könnyű, de néha óriási élmény is.
-
Mobilarena
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Az utóbbi hetekben rongyosra olvastam minden online elérhető anyagot, így természetesen a subaruklub.hu-t is, onnan van az infó.
Kérdésem már nincs, a mai napon egy Seibiko-s állapotfelmérést követően sikeresen enyém lett egy fekete 2006-os 3.0R (ez még nem SI-Drive-os). Még az izzókat is számlásan cserélték Nyírőék benne, a többi eseti revízióról nem is beszélve. Le is egyeztettem a kötelező intervallumokat vele.
Valóban szűk kicsit, legalábbis a B6 Passat-omhoz képest mindenképpen, de nagyon kellemesen körbeöleli az embert, és bár a kormányoszlop csak magasságában állítható, nagyon jól be tudtam lőni az ülést/kormányt magamra (185 cm, 114 kg).
Zsírúj téli gumikkal és egy szezonos nyárikkal jött, mind 225/55 R17, Nyírő Laci aszonta, hogy inkább a 215/55 R17-et javasolja. Tiéden milyen gumik vannak?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Igen, nekiálltunk ismerkedni. Derűs amikor Sport fokozatban padlózod, visszapakolja, elkezd üvölteni és menni, és aztán a visszapillantóban csak a benzingőz-függöny látszik az autó mögött ebben a hidegben. A 140 lovas CR TDI Passat után szokni kell mindent. Ami markáns különbség, hogy bár a fék nagyon jól fog, de sokkal erősebben kell taposni, mint a Passatban. Kb. fél éve lett cserélve az összes tárcsa, betét gyárinál vmivel jobbra, plusz Seibikonál azt mondták rendben van, így lehet, csak nekem szokatlan egyelőre. (A két autó között ~90 kg van, szal nem sokkal nehezebb a Subi.)
Magam mögé nem tudok beülni, bár ez a B6 Passatra is igaz, meg úgy nagyjából a legtöbb autóra.
Igen, ő az, itt épp zajlik a gyorstalpaló az űrkorszakbeli riasztóval kapcsolatban.
Gondolkodom vmi lájtos fóliában, a netes képek alapján nem állna neki rosszul.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Igen-igen, de ott ugye már a kerékjáratok vannak, mivel relatíve rövid a tengelytávja, ami meg ugye a "crossover"-séghez társul, plusz a motor/váltó is jó hátul helyezkedik el, ami jó a súlyeloszlásnak, kanyarsebességnek, de kevésbé komfortos. Passatnak is 565 liter a csomagtartója, de olyan szűk a nyílás, hogy sok kis dolgot be lehet ugyan pakolni, de mondjuk egy fűnyírót, vagy kishűtőt már nem.
Nálunk ez amolyan mindennapos hobbiautónak jött, a B6 Passat megy, a B7 kombi Passat meg marad asszonynak, abban sok hely van gyerekülésnek (amikor megérkezik mármint, a gyerkőc, nem a gyerekülés ).
Igen, ez elég sajnálatos irány, mert én is néztem, hogy ha nem 3M körül nézelődök, hanem hozzáteszek még 1-2-t, akkor mennyivel tudok jobbat venni, és hát semennyivel, sőt. Oké, ájszájt, meg európai dizájn, de szinte mindegyik elérhető használt autó dízel, ami a beszámolók alapján addig tartható meg, amíg nem kell fúvókákat cserélni, mert az helyből másfél misi. Meg nem is megy nagyon ugye. Meg a főtengely-problémák. A többiről nem is beszélve, valami félrement Subiéknál az új generációk megalkotásánál, illetve az egyik tesztben jól leírták, hogy szélesebb rétegeket szerettek volna megcélozni, aztán az meg ezt jelenti. Mindenesetre én most pár évig nem nézelődök semerre.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Tribeca nekem nagy lett volna, és nem tudok kibékülni az "arcával".
M0-on kényelmesen csorogva (95 kmh tempomattal) olyan 6,9 - 7,5 körül van a fogyasztás, ez kellemes meglepetés. Mivel Érden lakom és a reptéren dolgozom, így napi 100 km M0-lal számolhatok, és ez egész élhető koncepció. Oké, nem 4,7 liter, mint a CR TDI-vel, de na. Létrehoztam egy új profilt, aztán majd beszámolok a fogyasztási adatokról. V-Power Nitro+ Racing-et szereti? Passatba is V-Power Nitro+ Diesel ment, bár a dízelek sokkal háklisabbak az üzemanyag minőségére.
Azt be lehet vhogy állítani, hogy az index kar pöccintésére mennyit indexeljen? Most egyet villant. Passat menüjében be lehet állítani, hogy 1-et, 3-at, 5-öt indexeljen egy pöccintésre, nem tudom, itt van-e ilyen.
Subaruklub-on befizettem a tagdíjat, jó sok infót össze tudtam ott szedni, riszpekt nekiki érte.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Valahogy sejtettem, hogy itt férfiasan egyeket fogok indexelni, csak gondoltam rákérdezek.
A 7+ lityi az tarthatatlan lesz szentem, mert néha azért el kell rúgni neki, de ha mondjuk ilyen 8-9 körülre beállna idővel (95%-ban napi M0, vagy hosszabb utak vidékre/külföldre), akkor az még mindig nagyszerű egy ekkora motortól. Külön tetszik, hogy poroszkálás közben semmi hangja nincs, és olyan finoman vált, hogy semmit sem érezni belőle.
Szal egyelőre megy a szerelem. Nekiállok átrágni magam a több száz oldalnyi manualon (ez nekem szokásom ).
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
Köszi!
Nem külföldi, EF-es import, hazai első forgalomba helyezés, csak az első hat évben egy cégé volt, spéci céges rendszámmal, akik állítólag bringabemutatókra hordták kiállítási darabnak (mármint az autó tetején, mellett voltak kiállítva a bringák ) aztán amikor a cég eladta 2012-ben a kettővel előttem levő tulajnak, akkor kértek rá normál rendszámot, és akkoriban ugye épp az M-es rendszámok jöttek.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Hehe, úgy akkor könnyű!
Szentem az lesz, hogy lemérem az egyes felfogatási pontok közötti távolságokat, és veszek bele pár univerzális gumis hálót kampókkal, mert most minden szánkázik hátul ide-oda gyorsításkor, illetve kanyarban.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
A nagy motor előnye, hogy kb. 10 perc melegedés után szaunázni lehet az autóban, ellentétben a takarékos kis dízelekkel.
Megyünk ma kutyákkal kirándulni, úgyhogy asszonnyal fabrikáltunk néhány gumipókból és vakondhálóból egy ideiglenes dog barriert. Nem egy iparművészeti darab, de a célnak megfelel.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Így van. A sors iróniája, hogy a két kutya 2 perc alatt lekapta a feltákolt barikád-hálót. Utána azonban tök nyugisan lefeküdtek a csomagtérben, és nem csináltak semmit, amíg oda nem értünk a helyszínre. Szal asszem nem is kell dog barrier.
Elmentünk a Velencei-hegységbe kicsit ebben a szép időben kutyákkal, és ha már ott voltunk, kivittem kicsit a fagyott földutakra az autót. Nagyon vicces, hogy a Passat-tal már az ucsó házak között meg kellett állni, és onnan gyalog menni az Ingókövek felé, mert akkora bakhátak meg huplik, meg sziklák voltak, hogy nem akartam kockáztatni; ez meg úgy ment ott tovább, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga, és nem ér le se elöl, se hátul és nem vered oda, és felmászik és megy. Nyilván, ha egy rendes terepjáróból ülök át, akkor mindez haloványnak hat, de utcai autós szemmel nézve azokat az utakat egészen más az ember véleménye.
Ezen a képen egy Subarut rejtettünk el.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Természetesen ott is regisztrált tag vagyok, ahogy Parci is, meg klubtag vagy pártoló tag vagymi vagyok. Mint kiderült, van ott egy rakás volt és jelenlegi bringás arc, akik nicknévről rámisertek.
Egyébként tavaly év végén indult el a vezérhangya, amikor jött a semmiből egy vevő a B6-os 2.0 CRTDI Passatomra, hogy akkor most kellene egy erős benzines, aztán nagyon gyorsan nagyon leszűkült a megcélzott autók köre, és utána már konkrétan 3.0R OBK-t szerettem volna magamnak. Innen kézenfekvő volt, hogy töviről-hegyire átolvasom a hazai és külföldi Subi fórumokat.
A kormányszervó motorja kicsit gyíkos, de az előző tulaj a csere költségét magára vállalta, mivel az a hiba még nála jött elő, szal csütörtökön viszem Seibikoba cseréltetni.
Igen-igen, néhány komfortfunkciót megszoktam a Passatban, de ezekről gyorsan és könnyű szívvel le tudtam mondani.
Ma hazafelé a nulláson 95-tel terveztem jönni tempomattal, de aztán jött egy RS Octi, úgyhogy inkább jöttünk együtt végig férfias tempót tolva... szal egyelőre maradt a 12 lityis átlag.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Lesz, 15-én, de mi akkor síelni vagyunk. Illetve asszon síel, én meg iszom majd vmi hüttében. Azt az 5k-t szívesen rááldoztam a klub által üzemeltetett weblap fenntartására, ha már egy rakás infót be tudtam onnan szerezni.
Igen, ez nálam is megvolt, jó kis autó a Passat, de arra van, hogy beülsz, és mész. Sose eszembe sem jutott csak azért kerülőutakat tenni, hogy még kicsit vezethessem. Asszony mondjuk örül a dolognak, mert így mindig kapható vagyok egy kis plusz vásárlásra vagy kiruccanásra. Nota bene, amikor először vezette, kitalálta, hogy neki akkor egy Impreza kell. Nők...
B7-esen lassan érik a kettőstömegű és kuplung csere nálunk is, váltó egyelőre problémamentes.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Inkább csak a tudat hiányozna neki, mivel nagyon finoman megy mindig, mindenhol.
Nem szoktam jegyezni a fogyit/tankolásokat, trip avg fogyasztás jelenleg 11.4 lityi, de ez még csak a második tank, és ebben volt finom dombmászás is. Az első 10.8 volt. Ha nem rúgnám el neki néha-néha szentem meglenne a picivel 10 alatti csak M0-on. Nem mintha ez lenne a terv.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Hehe, azt észrevettem én is hamar, hogy jellemzően valamiért nem azt nézik ki az autóból, amit tud. M0-on belsőben 120-nál beállt ma mögém lökhárítóra egy RS Octavia; előttem még volt pár autó, de aztán padló, és vrömm, Octi meg elmaradt simán, arcában a benzingőz-függönnyel, pedig csak simán D-ben volt a váltó. Jó, hát mondjuk családi kombi formája van, aztán azt hiszik, úgy is megy. Persze így sosem lesz 9 lityis fogyi.
Van már topicösszefoglaló is.
Szerk.: Jaja, 2010-től felfelé már csak a 3.6 maradt, a többi H4-es 148 és 170 lóval... Mondjuk nekem formára sem tetszik az 5th gen.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Elvileg váltóméret, legalábbis +-2.5%-on belül van az átmérő csökkenése a gyári ajánlotthoz képest, ami 205/55R16-tól 215/45R18-ig sokféle lehet, de szinte minden gyűjteményes oldal a 225/55R17-et írja "gyári" méretként.
Az általad írt felni+gumi párossal az autó több mint fél centivel alacsonyabban lesz, a sebességmérő közel 2 kmh-t fog csalni lefelé. A régebbi, 2000 előtti OBK-kat szerelték ilyen gumikkal, egy 4th gen elég furán hatna ilyen pici kerekekkel szerintem.Aki sokat viszi terepre, a ballonosabb, /60-as 16-ost szokta használni. A keskenyebb gumi télen jobban jön, ahogy Qru is írta, de mondjuk a 205-ös azért nem olyan keskeny. Passaton az van, és nem tűnik keskenynek, pedig az szélesebb kaszni, mint a Subi. A magasabb oldalfalú, kisebb átmérőjű gumik plusz centiket adnak hozzá a hasznos rugóutakhoz, növelik a komfortérzetet, jobban gyorsíthatók, és összetettebb terepviszonyok között kényelmesebbek. Cserébe jó tapadásnál, gyors kanyarokban "taknyos", kenődő fílingjük van, ahogy az oldalfal próbálja megtartani az autó tömegét kanyarokban.
Szentem /60 R16-ban érdemes gondokodni, a 15-ös elég extrém lenne (és nem is szerepel a manualban - ami persze nem szentírás).
Én szerencsére kaptam két szett 225/55R17-es prémium gumit az autóhoz, egyet télre, egyet nyárra, ez így magában vagy 400k.
A termosztát szentem nálam rendben működik, ha letekerem 18-19 fokra, határozottan hűvös lesz az autóban, 22 fokon normális (itt szokott állni), 24-25 fokon meg szauna van már.
Ma nyomtam egy 7.2-es tripet 90 kmh-val, tempomattal.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Jaha, az már kvázi vitorlázás. Próbáltam tempomat nélkül, figyelve a pillanatnyi fogyira, de ő láthatóan jobban ért a finom szabályzáshoz, így hagytam a tempomatot. Az egy tankra számított átlagfogyi így most lement 11.8-ra, szal szentem ez beáll majd 11 körülre, ami nekem teljesen elfogadható.
Nálam csak a gyári alu jött az autóval, azon van most a téli, tavasszal felmegy rá a nyáro, aztán majd jövő télre veszel acélt a téli gumikhoz.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Ez jól hangzik, jövő hónapban szerintem benevezek egy ilyenre. Még anno a kitcar-ral indultunk 3 hobbi rally futamon, de azért az más volt. A gyakorlás során ott ül melletted a tréner, és instruál, vagy csak megmondják, mi a feladat, és mész?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
16-os kerékre fel fog menni, de 17-esre nem - mármint a hólánc.
Vettem ma egy ilyen FM Transmittert az Iponban. Sajnos nem nagyon szeret együttműködni a Subival. Az a jelenség, hogy beállítást követően pár percet zenél, aztán már csak sistereg. Próbáltam gyújtás nélkül, gyújtáson és járó motornál is, a jelenség ugyanaz. Próbáltam az összes szivargyújtó aljzatban, a jelenség ugyanaz. Delejt kap a kütyü, mert ha kihúzom a töltőből, elalszik. Kipróbáltam a Passatban, ott gond nélkül zenél bármeddig. Sztréndzs.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Megvan az első teli tankos mérés. 478 km-t tettem meg és 55.64 litert tankoltam, tehát 11.6 l/100 km. Ebben persze volt minden, Sport fokozatban gyorsulások nulláról, 80-ról, 100-ról, déli M0 szakaszon 170+-os részek, dombra mászás, hóban forgás, meg persze egy hét munkába járás M0-on. Ahhoz képest nem is rossz.
Amikor tele tankoltam, 640 km-t írt range-nek, ami kereken 10 lityis fogyasztást jelent. Érdekes, hogy az üzemanyagszint-jelző már a skála legalján volt, a BC azt mondta, hogy még 50 km a range, és mint kiderült, volt még benne ~8.5 liter benya, ami persze lehet 50 km, de lehet 80-90 is. Mindenesetre a 360 HUF-os 95-ös benzinár nagyon kellemesen melengető érzés a 420-as prémium dízel után.
Holnap megyünk Seibikoba, remélem, péntekre elkészülnek a kormányszervó cseréjével.
Ja tegnap felhívott az előző tulaj, hogy megtalálta az általa használt FHD dash cam-et, és azt bevinné ő a Seibikoba, hogy csütörtökön, amikor megyek az autóval, akkor át tudjam venni. Extrajó arc.
FM transmittert elengedtem, illetve odaadtam asszonynak, majd ő használja. Tegnap kipróbáltuk haver más típusú FM transmitterét, az gond nélkül működött a Subiban, szal vmi ritka kompatibilitási probléma lehet a dolog mögött.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Én nem tudok olyan pengén egyformán vezetni tankról-tankra, hogy észrevegyek fél lityis eltéréseket. legalábbis előbb gondolnék arra, hogy biztos többször léptem oda neki, mint az előző tanknál, mint arra, hogy eltérő az üzemanyag minősége.
OMV jön még szóba, mert az van M0-son kettő is. Arról mondjuk eddig mindenki jókat mondott, szal lehet, átállok arra.
Jaja, Subiklubon is ezeket írták, feleslegesen akkor nem locsolom bele a 100-ast.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Leadtam tegnap rendben, majd telefonálnak. Jelezték, hogy jövő hét elejére lesz meg. Kértem, hogy akkor már állítsanak futóművet, csekkolják a fagyálló koncentrációját, meg nézzék meg az utasoldalon a ventiket, mert az egyik bizonyos forulatszámon nyikorog kicsit.
Tele van ott náluk az utca meg a műhely Subikkal, nagyon jól néz ki. Volt ott négy másik Outback 4th gen. , nagyjából olyanok, mint az enyém, csak jellemzően a fapdosabb verziók (2.5-ös moci, manuális váltó, krepp-ülések), de jó volt ilyen sokat egy helyen látni.
Parci: enyém szerencsére patika belül, olyan finom bőrillat van benne, mint egy repülőben.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Ezt már említetted, van esetleg vmi panasz Seibiko-ékra, vagy van vmi spéci dolog, amit csak Hace-ék tudnak? Távolságban mindegy, mindkettő nagyon messze van, és bent a városban, ahova szökőévente egyszer megyek be kirándulni meg fényképezni. A Subim végig Nyírő Laciéknál volt szervizelve, az adás-vétel előtti átvizsgálást ingyen elvégezték, meg kicseréltek közben két izzót is, és Subiklubon is csak jókat olvastam róluk. Szal, ha van vmi negatívum velük kapcsolatban, ami eddig elkerülte a figyelmem, oszd meg, pls.
Veretés témában: mindenhol olvasom, hogy mély hóban csak OFF-olt VDC-vel érdemes próbálkozni, aminek nálam ott az inaktiváló gombja bal oldalt, az ablaktörlő-melegítő gombja mellett. Az csak a VDC-t kapcsolja ki, ha jól értem, minden más aktív marad.
Szeretném, ha maradna egy kis hó jövő hétre is, amikor elkészül a kisautó...
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Nagyon remélem, hogy ma... csütörtökön adtam le, azt mondták, hogy jövő hét (mármint e hét) eleje. Addig a Passattal járok (még nem vitték el a szülők - ők lesznek az új tulaj), ami meglepően jó autó a maga nemében.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
No, elhoztam végre, tökéletes lett a szervó. Mármint normálisan működik végre, na. Plusz megszüntették az egyik szellőztető venti nyikorgását is. 70 ropi lett a szervópumpa meg a valami orsó? csapágy? valami kapcsolódó alkatrésznek a cseréje, de ez kvázi gariban ment, mert ezt még az előző tulaj fizette. Szal végre hazaért.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Indítás után zakatolt, nyökögött, aztán ez pár perc után megszűnt, de ha eltekertem a kormányt, akkor nagyon durván hangos volt a szervómotor hangja, remegett a kormány, néha "meg-megszorult" picit (ahogy ingadozott a szervó-nyomás), szal sz*r volt. Végállásban, full kitekerve "nyög" egyet, de oda nem tekerjük a kormányt.
Ettől eltekintve most, a csere után semmi hangja nincs a szervónak.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Igen, az EJ255-ös motorokat csak US OBK-kba szerelték eredetileg, meg még sok egyébbe.
Usage in North America:
Impreza (WRX): 2006–2014
Forester XT: 2004–2013
Legacy GT: 2005–2012
Outback XT: 2005-2009
Baja XT: 2004 - 2006
SAAB 9-2X: 2006 onlyUsage in the rest of the world:
Legacy/Outback: 2007–present
Impreza: 2005–present
Forester: 2005–2010''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Többféle van ezen belül is
EJ255
DOHC 16-valve turbo with sodium-filled valves originally designed for North American market, now sees usage in some European Imprezas and Legacies destined for Australia and South Africa. Power 210-265 hpEJ255 Version 1: Used in the 2005 and 2006 Legacy, as well as the 2004 and 2005 Forester. This engine uses the AB440 shortblock, which is the same shortblock as the 2004-2006 STI EJ257. The heads on these EJ255 are the AB650s, while the US 04-06 STI is the familiar AB640/910. The cams are the same between the EJ255 Version 1 and the EJ257.
EJ255 Version 2: Used in the 2006-2008 WRX, the 2007+ Legacy, and the 2006+ Forester. This is the newer AIS equipped EJ255, which uses a slightly different AB630 shortblock, as well as the AB820 heads. The only difference in the shortblock of this EJ255 and the 04-06 EJ257 is the pistons. They are of nearly the same construction, but have a slightly larger dish volume. As for the heads, the AB630 heads have a smaller combustion chamber, but I do not yet know the exact specs. I suspect it is around 50ccs based on the engine config spreadsheet listed. Subaru lists the CR at 8.4:1 vs 8.2:1 for the 04-06 STI engine.
Én innen szoktam bogarászni, aztán menni tovább a linkeken/fórumokon: https://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Más a motor karakterisztikája, és nagyobb a nyomaték, emiatt jobban gyorsul. De aztán ennyi. Nekem nem kéne turbós benzines elsőszámú autónak, épp az általad említett "járulékok" miatt.
A napokban én is elviszem majd a dombokra kicsit offroadozni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Köszi!
Zárástól bármeddig, vagyis zárt állapotban. Nem vagyok benne biztos, hogy most kezdte-e el csinálni, vagy mindig is villogott. A riasztó működik, azt csekkoltam. Aszongyák Subiklubon, hogy szerintük az villogni szokott, ha be van riasztva/zárva az autó.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Volt ma egy kis időm, úgyhogy beüzemeltem az autóhoz kapott nemtomhánykörös riasztó/immo/rablásgátló/ultrahangos/emelésérzékelős/GPS-követős rendszert. Eddig szervizmódban volt, szal mindig csiporgott indításkor, de most már élesítve van, és fel lett programozva új kódokkal. Nnna. Így már nyugodtabb vagyok. Nem mintha a saját kerten és a reptéren kívól túl sokszor parkolnék máshol, de jobb a biztonság.
Qru: ahhoz szentem elég réteg-márka a Subi, hogy a VAG topichoz hasonló ismertetőt kellene faragni. Esetleg a topiclakók autóiról (kép, típus, nick, stb.) lehetne feltenni képet. Már persze, ha Parci egyszer rászánja magát, hogy lemossa. Mondjuk én is várok némi minimális pluszra, hogy elvigyem mosatni.
Szombaton megyünk fel kutyákkal Törökmezőre (meg asszony gyakorol hóbordozni), majd tolok képeket.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Igen, az első ilyen spanolás nekem is meglepő volt, és egyben olyan, nemistom... nagyon kellemes. Beállt mögém Érden a benzinkútnál levő lámpánál egy 3rd gen. OBK, és láttam a visszapillantóban, hogy a fiatal srác vigyorog és magyaráz a mellette ülő csajnak, és közben mutogat az autómra. Erre integettem nekik egyet a visszapillantóba, amire ők is. Aztán M1-M7 bevezetőn gyorsultunk egy barátságosat, aztán én maradtam külsőben M0 felé, ők meg mentek a város felé, integetés, vészvillogó, én meg refi nekik. Nagyon jó érzés volt. Ma is láttam két STi-t (vagy STi logós WRX-et) felénk, egyet a budaörsi Osánnál, egyet meg a Shell kúton, Érden, bubogtak rendesen. Persze van errefelé pár foris papa, akik nem értik, hogy mit villogok nekik, de ez ilyen.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Uhh, nagyon szép lett belül - persze nem láttam before-képet, de nagyon patika!
A bőrös, ahol volt az autó vállal más típusokat is? Mert asszony is szeretné rendberakatni a Passat vajszínű bőr első ülését.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Asszonynak ilyen bőr-plüss kombós az ülése, aztán a bőrt összekarcolta vmi szegecses gatyával, a plüsst meg egy új farmerrel, ami két helyen megfogta az ülést...
Nők... a gyűrűivel meg minden autó váltóját összekaristolja. Ráküldöm majd a fészbukra, hogy keressen rá, köszi az infót!
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Én elvoltam a B6-osommal (az mondjuk csak Comfortline volt, fekete belsővel, plüssizé ülésekkel), nagyon kellemes utazóautó, bunker-jellegű, ultrajól hangszigetelt, takarékos, kényelmes. Épp ma reggel vitték el a szülők (ők kapták meg), szal mostantól már nem kell 3 autót bepasszírozni a kocsibeállóra.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Környezetvédelem
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Formula-1
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
- Meross MSS425F okos elosztó, 4 alja + 4 USB, Homekit kompatibilis
- Aqara MCCGQ11LM nyitásérzékelő (HUB szükséges hozzá) + vízmentes 3D nyomtatott tok
- Meross MSS210 intelligens aljzat Homekit kompatibilis 4 darab
- Meross MSS315MA-EU intelligens aljzat energiamérő funkcióval (Matter / Homekit) 4 darab
- noblechairs alkatrészek azonnal készletről EPIC, ICON, HERO, LEGEND