- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Honor 50 - apám nevében
- Blackview A200 Pro - hajtűkanyar a középkategóriában
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
Hirdetés
-
Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
ph A Windows 11 AI Explorer szolgáltatása jelenleg csak ARM-os processzoron üzemképes.
-
Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
it A DSA keretében a Pornhubot, a Stripchatet és az XVideost is szigorú szabályokkal állítja szembe az EU.
-
Magyar feliratozással jön a Senua's Saga: Hellblade II
gp A folytatást azok is élvezhetik majd, akiknek az angol szövegek megértése nem egyszerű.
-
Mobilarena
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petester
senior tag
Egy ilyen kihangosító mennyire lehet okos, ha már gyári? Vajon értelmezné a multikormány gombjait? Gondolok itt arra, hogy lehetne nélkülözni a saját gombos távját? Nem szívesen rondítanék bele az összképbe ilyen gombosat, de a kihangosító jó lenne.
Próbáltam guglizni, de semmit nem találtam róla.
Ha meg mindenképpen kellenek a plusz gombok, akkor már inkább egy Parrot, amin keresztül tudnék esetleg zenét is hallgatni.Még annyi, hogy a a PDF-be tuti jó lehet, mert a gyári katalógus is listázta rendelhető extraként.
Igen, rájöttem közben, hogy valami hiányzik...
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
HÁZIGAZDA
na, én meg offolok, maximum majd qru kimoderál (utána én meg kitiltom a marsról ).
ma átnézték az rx-et tetőtől talpig. a jó hír, hogy egyben van, a hibrid rendszer konkrétan gyári állapotú. de a fék, futómű is fullos, egy hátsó stabilizátort kell cserélni, amúgy semmit (az 5 km/óránál is nyikorgó nankang csodagumikon kívül.... ). a közepes hír, hogy ez a típus egy nyűggel bír: három hűtője is ott van egymás mögött, a leghátsó a motor hűtővízé, és hát az a legsűrűbb lamellájú. na, ezt évente takarítani kell, mert amúgy felszed annyi koszt, hogy elégtelenné válik a hűtés, éééééés - csak, hogy ne menjünk messzire a subiktól - jön a héthengerfejű sárkány.
ezt leszámítva viszont tartós holmi.
a rossz hír ellenben az, hogy folyik a hűtővíz a váltóból, tömítést kell cserélni, csak ehhez éppen ki kell venni az egész motort...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
balage.
tag
Tényleg, van valami varázsszeretek amivel a hűtő lamelláit ki lehet pucolni? Én már többször próbálkoztam a sajátomnál ezzel a feladattal (ott is 3 hűtő egymás mögött), pl. bogároldóval, finom kefével, magasnyomásúval (óvatosan) de csak a 10 %-át vitte le. Szétbombázni a teljes elejét meg nem akartam, mert az nagy meló lett volna.
Mikor én néztem, amcsiban valami klíma hab tisztítóhoz hasonlóan viselkedő cuccal fújták be, elkezdett habosodni és kinyomta a ganét, de nem találtam itthon ilyesmit.
Klímatisztítót meg nem próbáltam, de lehet azzal kéne Még a végén megválaszolom a saját kérdésem -
-
Petester
senior tag
Az egyik FB csoportban írta be valaki, hogy úgy indult el, hogy megveszi az autót, de élőben nagy csalódás volt. Összekarmolt bőr, nagy, sötét folt a tetőkárpiton, meg a 800-1000 mikronos fényezés.
Így, ehhez viszonyítva legalább 500-at, ha nem többet kellene engedniük az árból...A Lexus történet meg jöhet, engem érdekel.
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
A gyárban is emberek rakják össze, nem kell ezt túl parázni. Ha a takarításnak ez a módja, ki kell venni a motort. Aki ezt mondta, valószínűleg nem először csinálja, rá kell bízni.
Nekünk már (sajnos?) mindhárom autóból kijött a motorja, nem lett rosszabb tőle. Az OBK sem, pedig féltem tőle, mert a Seibikot már temetik páran.(ó\_!_/ó)
-
HÁZIGAZDA
válasz Petester #5013 üzenetére
akkor teljességgel érthetetlen az ára. 1000 mikron az a parci pici fényezője szint, ne vicceljünk már! egy jó szaki manapság simán 200 mikron alatt fúj, de ha 1000 van, akkor azt telibe glettelte egy szobafestő. ha leveszel 500e ft-ot, még mindig rohadt drága. de most komolyan, adnál akár 2,5-öt egy ilyen 1000 mikronos cumóért? én konkrétan meg sem venném, áthúznám magamban, mint a hengerfejesedőt, hogy oké, akkor ez kuka.
azt hittem, hogy azért árulják ennyiért, mert makulátlan.
a végén még kiderül, hogy olcsón adom az enyémet (hívtak ma egyébként ketten is a vevőjelölten felül is)
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
CB
senior tag
válasz Petester #5014 üzenetére
Biztosan így van, csak ne felejtsük el, hogy a motor összeszerelésének szinte minden mozzanatát más csinálja, be van gyakorolva, majd az összerakott egységet házasítják a kasztnival. Ráadásul minden új alkatrész. Ja, és minden átmegy a minőségellenőrzésen.
Egy "öreg" autónál meg megmozdítod az elöregedett csöveket, megmozdítod az eredeti bilincseket, patenteket, amit persze nem cserélnek, hanem visszatesznek. Közben feszegetnek, karcolnak, stb.
A csavarok meglazításakor jön le a festék, és persze ezeket újra meg kell húzni, amikor ez megismétlődik. Néhány csavar be van festve, hogy látszon, nem volt megbontva a moci, persze ezek tök máshova kerülnek, stb.
Szóval lehet az majd tömör, jól működő egység, de én félek tőle.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Petester
senior tag
És az AMG motorok? Ott egy ember felel a teljes összeszerelésért.
De amúgy Parci és az RX esetében nem motor szétszerelés a téma. Egy szerviz, aminek rutin munka egy motor kivétel (nem szétszedés, csak egy takarítás/karbantartás miatti) még nem jelent érték és funkció vesztést, sőt, fény derülhetnek olyan rejtett hibákról, amik csak ekkor derülnek ki.
Én amúgy sokkal jobban tartok a fék, futómű szereléses dolgoktól, pont ezek azok, amik nagyon könnyen baleset és életveszélyt okozhatnak. Tavaly Zengőéknél voltam futómű beállításon, a kormány összekötő egyik csavarját elfelejtették rendesen meghúzni, kotyogott is az eleje, még szerencse, hogy nem lett belőle baleset. Oda se megyek többet, az is biztos.
(ó\_!_/ó)
-
CB
senior tag
válasz Petester #5018 üzenetére
Persze. Jó lesz az szerelés után, az biztos.
Én igazából a lelki dolgokra próbáltam rávilágítani. Nálam van valami baj biztos, mert rgy ilyen művelet után már nem tudnék ugyanúgy nézni az autómra. Olyan érzés mintha megbecstelenítették volna.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
CB
senior tag
Kértem Zsolttól egy XV ajánlatot is, csak az asszony kedvéért.
De szerintem Forester lesz.
1,35 mFt-tal lenne drágább a kifutó Forester, de ennyivel extrásabb:
Nem közvetlen befecskendezős motor, és nagyobb utastér.
Vezető ülés memória
Elektromos csomagtérajtó
Nagyobb csomagtartó
Nagyobb tetőablak
Hátsó szintszabályzó
PótkerékHa megveszem, akkor minimum 15 évre be kell fognom a számat. Kibír egy ilyen Forester ennyit? Akkor lesz benne kb. 180000 km.
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Qru
MODERÁTOR
Kopók nyilván nem (futómű pl, beleértve a horror drága szintszabályozós lengéscsillapítót...) de motorikusan simán. Ha kell a nagyobb méret akkor nem kérdés. Az XV csomagtere azért elég kicsi, 385 literes a Jazz-ünkben van 380 literes és mennyivel kisebb autó...
A kényelmi extrák sztem nem érnek ennyit de nekem eddig csak fapados autóim voltak, sosem költöttem ilyesmire. Mondjuk a pótkerék az nagyon hasznos.
Illetve a Fori mellett szól még az XV ellenében az, hogy abban hátul van sperr*.
mod:
*: Ha jól tudom csak a Fori, az OBK és a WRX STi kap hátsó sperrt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Az az önzáró differencialmű német neve. Az a lényege, hogy ha eltér a jobb és bal kerék fordulatszáma akkor összezár. Ez azért jó mert a nyomaték “lusta” így mindig a könnyebb utat választja, vagyis ha az egyik keréken nincs tapadás akkor ott elveszik a nyomaték. A sperr a fordulatszám különbségre összezár, így a tapadással rendelkező kerékre is jut nyomaték.
A többi Subiban csak a középső diffi képes a részleges önzárásra, elöl-hátul nyitott diffi van.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
CB
senior tag
válasz kitalaltnev #5026 üzenetére
Sajnos mániám az EyeSight.
Csak ennek hiányában hagytam ki 2013-ban az új Forit. Ha már akkor beletették volna az EU-ban is, akkor már 5 éve azt nyúznám.
Tavaly azért adtam el a 3 éves, 35000 km-es CR-V -met, hogy idén megvehessem Kifutót EyeSigh-tal.Qru: én eddig úgy tudtam, hogy az új Subaruk már a kerekek fékezésével oldják ezt meg. De legyen igazad, és akkor még jobba technika.
[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
CB
senior tag
Hát, mi is évekig spóroltunk rá, épp ezért ennyire nehéz belevágni.
Nem mondom, hogy másra nem lehetne használni ezt a pénzt, mert ugye ez évente legalább 1 mFt-ot veszít az árából.
Egy ingatlanba fektetett vagyonka pl. manapság jobban megéri. Most legalább is úgy tűnik.
Ha minden igaz, 15 év múlva nyugdíjas leszek, ha addig nem emelik a korhatárt.
Arra is lehetne félretenni.
De mikor élvezzem? Majd ha járókeret kell?[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
kitalaltnev
csendes újonc
Szóval régóta rajta van a bakancslistádon. Akkor nincs mit tenni, valóban addig kell megvenni, amíg mentális és fizikai egészséggel tudod használni.
Ámbár - elméletileg persze ☝️ - a járókeretből viszonylag egyszerűnek tűnik egy nagy lendülettel oldalt-huppanni a magas üléspoziba. -
blasko92
őstag
Qru ! Kaptam kölcsön egy wifis OBD2 csatlakozót. Milyen progival érdemes használni iOS-en?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz blasko92 #5034 üzenetére
Nekem olyan van amihez adtak szoftvert (iOBD2) is, szóval nem tudom melyik aftermarket szoft lenne jó a tiédhez. Talán a torque... de az nem tudom fut-e ios-en...
Ha nem boldogulsz vele ránézhetünk az enyémmel.
CB: Vedd meg, nekem is tök felesleges a Subi igazából (de ha kell számtalan indokot tudnék hozni miért kellett ), mégis megvettem és boldog vagyok vele immár sok éve és soha egy percre nem bántam meg hogy megvettem. Noha az ára majd nagyon fog hiányozni lakáscserekor...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
outsiders
aktív tag
+1, egy év alatt kétszer mentem vele eddig olyan úton, ahol elfért a Forester hasmagassága. Egy év alatt annyit költöttem rá, mint a Toyotám komplett értéke. Mégis boldogan vigyorogva nézek vissza rá mindig, ha leparkoltam vele bárhol, késztetést érzek, hogy utána forogjak
Hosszútávú kapcsolat a miénk, legalább 6 évet tervezek, aztán meglátjuk mi lesz.Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #5038 üzenetére
Majdnem jártam így... Újdonsült tulajként azt gondoltam az awd mindenható. Aztán mikor 4 kerékkel csúsztam a szalagkorlát felé akkor átértékeltem a dolgot. Mázlim volt mert betapadt mielőtt lekoccoltam volna. Azóta azért óvatos(abb) vagyok (meg persze gumikat is lecseréltem).
#nincsbennetarcsi
-
-
HÁZIGAZDA
igen. csak az nem jön reflexből, azt tanulni kell.
de azért van az a csúszás, amin az sem segít, és tényleg jópár subarus van, aki annyira felült a markecingnek, hogy azt hiszi, rá nem hat a fizika. anno az ősi micrával is vidám felmentünk 15 cm-es hóban dobogókőre, de a csitti-fitti forester ott facepalmozott az árokban. meg az sti-lámpaoszlop szerelem sem ritka sajnos.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Qru
MODERÁTOR
FWD tapasztalatom volt csak és elvettem a gázt ami itt nem működött. Aztán beneveztem inkább a Subaru klubos vezetési tréningre.
mod:
Parci: Subi kontra lámpaoszlop: 0:1.
Micra és a hó: A Micra könnyű és keskeny gumija van ami hóban nagyon nagy előny.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
igen, tudom, kis virsli gumi a sztár. félek is az rx-től a 235/55 r18-cal, hogy csúszkálni fog. no meg a lexus-topikban (indexen) megfejtette egy friss tulaj, hogy a fészlift előtti rx400h (az enyém ilyen) egy bughalmaz és hibák tömkelegét hordozza, úgyhogy most magam alatt vagyok. félig.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
nagyúr
Hagyjad azt, minden autóval van valami. Én most adtam le reggel az enyémet, olyan hangja volt az M0 egyébként igen lágyívű kanyarjaiban is, hogy komolyan aggódtam. Hári szerint csak a pofa ér bele a tárcsába, de megnézi azt is, meg a féltengelyt, toronycsapit, szilenteket, ha már alatta lesz úgyis.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Nők, nőügyek (18+)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen egeret válasszak?
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mazda topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...