- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Poco X6 Pro - ötös alá
Hirdetés
-
Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
ph A Bloomberg videointerjújában utalt erre a Dell és az NVIDIA vezére.
-
Így fest a Steel Effigy korai béta változata
gp A külső nézetes hack&slash akciójáték az előzetes információk szerint PC-re érkezik.
-
Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
ma A múlt héten még csak jelezték, hogy színvariáció(k) várhatók, a legfrissebb előzetes viszont már informatívabb.
-
Mobilarena
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacerta
aktív tag
-
sattak
csendes tag
válasz Lacerta #12206 üzenetére
Szokásos agybeteg, agymosott dolog a nyugat részéről az elektromos erőltetése, ilyen erőszakos módon. Szerintem nem fog menni. Először is állítsák át a pakurával, egyéb módon megtáplált euro 0-ás konténerhajókat zöldebbre. Meg ugye repülni se muszáj, nem kell mindenkinek világot látnia. Meg azt sem értem, miért kell a gazdaságoknak évről évre növekedniük? Nem elég ennyi? Ami van. Megy az agymosás rendesen.
-
sattak
csendes tag
Ha meg elektromos, akkor a vasút. Azt kellene fejleszteni.
-
sattak
csendes tag
Nagyjából 10 éve kamionoztam egy keveset. Volt sok furcsa fuvar, de a legalja ez volt: London nyugati részéből vittem háztartási szemetet megsemmisíteni Köln mellé, folyamatos munka volt állítólag. És akkor az opel corsa 1.2 c vezetője a környezetszennyező Mert csak euro2. vagy 3.
-
Omli85
őstag
válasz MasterMark #12196 üzenetére
Jogos rá nézek majd.
Qru: Gyártók szerint az olajak is kibirnak 20k-40k km-t.. xD
ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
-
Lacerta
aktív tag
This coolant temperature low indicator
light/coolant temperature high warning
light has the following three functions.
. Illumination in BLUE indicates insufficient
warming up of the engine
. Blinking in RED indicates that the
engine is close to overheating
. Illumination in RED indicates overheating
condition of the engine+
Villog: vegyél vissza a tempóból
Világít: állj meg, de má' jelleggel. A motort ne állítsd le ( unless gőz, ventilátor, stb ).[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz sattak #12208 üzenetére
Maga az elektromos vízpumpa nem lenne az ördögtől való, mert a motor fordulatszámától függetlenül lehet szabályozni az áramlást. Ugyanígy pl. az elektromos olajszivattyú sem marhaság, mert már van olajnyomás amikor ráindítasz a motorra.
A szemétség az az, hogy egy izmosabb fogyasztót működtetsz a töltés megszűnése után egy olyan akkumulátorról, amit csak teljesen feltöltve szabad tárolni. Ha minden nap használod az autót, akkor nem gond, de ha hétvégi élményautóról van szó, ott már érzékelhetően gyakrabban kell majd akkut cserélni. -
sattak
csendes tag
válasz Lacerta #12214 üzenetére
Az olajnyomással az van, hogy rendes versenygépeknél nem lesz szikra pár másodpercig, míg végig nem ér az olaj. Bár állítólag az újabb olajak 5 másodperc alatt végigmennek Hiszed vagy sem. Én nem. Mindegy, ezek régi őszinte gépek még (az enyém biztosan), azért szeretem. Nem kell segíteni kanyarban, mert ha benéztem, benéztem. Ne agyaljon azon, miért nyomtam nagy gázt. Mert. Még így is szívat. De a legújabbak. Kösz, nem.
-
Lacerta
aktív tag
válasz sattak #12215 üzenetére
Az enyém nem versenygép, hanem common rail diesel, és az se indul úgy pöccre, mint a régi adagolós Mazdám. Még magához tér az összes szenzor, szögjeladó, kutyaf*sza, még feláll a rendszernyomás a fúvókák előtt, addig hagyja forogni, és addig is pumpál egy kis kenőolajat ide-oda, amíg végre betüsszenti a gázolajat is a hengerekbe.
De ettől még ugyanúgy vegyes súrlódás van egy darabig a motorban, még ha kisebb terhelés mellett is ( ahhoz viszonyítva, mintha rögtön önerejéből forogna ). -
Lacerta
aktív tag
Nekem a gyári az 64-es, most 70-es van benne ( azzal vettem, és újszerű ), de 75Ah-s a max, ami belemegy fizikailag. Kicsit csalódott is voltam, mert ehhez képest a Mazdámba a 100-ast is bele lehet pakolni. Gondolom az alacsony kompresszióviszony miatt nem kell akkora indítóáram.
De mindig van nálam bikakábel is. -
Omli85
őstag
válasz MasterMark #12196 üzenetére
No közben megnéztem viz körön van a turbo is de nálam ugye máshol van mint egy wrx-en pl.
ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
-
sattak
csendes tag
-
sattak
csendes tag
A másik érdekesség az ecu-val, amit szintén nem értek. Volt jó 9 hónapom, míg ment a gép rendesen. Sose indult pöccre, de ment, elengedte a nyomást úgy 1 bárig, utána szépen visszavette. Aztán küzdöttem egyet egy type-s civiccel (nem R) , megfogtam, de azóta gáz van. Ha padlót nyomok, betilt, lefejelem a kormányt.....ha nézem a mérőt, lassú gáznál elengedi 0.7-08 barig. Viszont azóta pöccre indul Inkább ne indulna rendesen
-
Omli85
őstag
válasz sattak #12223 üzenetére
Szokták nyomatni ezeket a videókat hogy lehűtve öntögetik az olajakat kis csöveken és hogy az 5W meg a 0W mennyivel gyorsabb hidegben.... Na aztán ezután jött pistabá, hogy akkor neki 5W-s olaj kell mert az higabb hamarab odaér... és akkor magyarázd meg neki, hogy azért ez nem így működik. Ha 10W alatti olajat nem javasol a gyártó semmilyen éghajlati körülmények között akkor azt bizony nagyon nem ajánlott beletenni a motorba mert az olajzási rendszer furatok stb úgy van kialakítva, hogy az adott viszkozitás mellet működik és akkor a specifikációkat nem is említem amik az újabb modelleknél szintén baromira nem mindegy. Meg szoktak lepődni mikor 40K az olajcsere mert a zsiguli után az új autóba már 0W-s olaj kell...
#12224sattak:
Biztos ecu probléma ? Nem lehet, hogy valahol vákumcső problem van? Ha gyepa után jön elő én először mechanikus problémára gyanakodnék vagy valami szenzor is szarakodhat. Élő adatokból nem látszik semmi műszerrel olvasva?[ Szerkesztve ]
ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
-
sattak
csendes tag
válasz Omli85 #12225 üzenetére
Ez így van, de van egy teóriám erre is ( biztos megint téves). Az olajgyártók ha kihoznak egy új terméket, kinek is ajánlják? Nyilván nem vizsgálnak meg 30 évre visszamenőleg minden típust. Miért is tennék? Nem érné meg nekik. Alapul az akkori gyártási ajánlásokat vehetik figyelembe ( pl. viszkozitás). És mi van akkor, ha akkoriban nem volt még, illetve nem nagyon volt még elterjedve a mai szokásos viszkozitás? Nem fogja vállalni a felelősséget, nagy pénzt meg nem fog költeni arra, hogy az adott motortípushoz jó ez a sokkal modernebb, de másabb viszkozitású olaj. Úgyhogy megint találd ki magadnak. Sok videót megnézve az a mantra, hogy az 5w40-es olaj nem hígabb, mint az 5w30, csak magasabb hőfokon veszíti el az alapviszkozitását. Kösz
-
sattak
csendes tag
Nem beszélve arról, hogy a környezeti hatások miatt már akkoriban is más volt az ajánlás a különböző kontinensek, égövek szerint . Már lassan nálunk is forró égövi, sajnos. Akkor?
[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz sattak #12226 üzenetére
A viszkozitás az csak egy dolog, nem véletlen hogy a specifikáció szintet is nézni kell.
Mondjuk modern olajoknál sok generációval meg szokta haladni azt, mint ami egy régi motorba kell.A melegoldali viszkozitás nem szentírás, mert az üzemeltetés módjától függően 1-1 fokozatot simán el lehet térni, pl. ha trópusokon vagy sarkvidéken használod az autót. De ezt általában a gyártói ajánlás is tartalmazza.
A hidegoldali viszkozitás esetében viszont nem érdemes a gyárinál sűrűbbet tenni, sőt.
Ha futi, és jót akarsz a motornak, akkor inkább hígabbat. Hidegen az is mindenképp sűrűbb lesz, mint melegen, de nem mindegy, mennyivel. Régen egyszerűen nem voltak 0W, 5W olajak, még a 10W is felsőpolcosnak számított.
De egy turbónak pl. baromira nem mindegy, hogy ha hideg olajjal odalépsz neki, akkor milyen gyorsan ér oda az olaj, és hogy mekkora a térfogatárama amikor a rohadt meleg tengelycsap azon pörög. És egy modern motornál nem veszed észre a menetteljesítményen, hogy hideg, mert nem kézzel szívatózol, hanem mindent kompenzál az elektronika. Kivéve a hülyeséget.
Az is szempont, hogy egy 15W olaj még ásványi, egy 10W olaj félszintetikus, egy 5W vagy 0W már teljesen az. Egy szintetikus olaj nem csak hidegben teljesít jobban, hanem melegben is. Tehát kevésbé öregszik, illetve ha magasabb hőmérsékleten fut a motor, nem kokszolódik. -
Lacerta
aktív tag
Na igen, vannak olyan adalékok, amiket már nem komálnak a régebbi motorok.
Azért kell megnézni jó alaposan, ha jobbat akarsz bele tenni.
...és akkor gyakran kiderül, hogy az 5 megadott speciből 2-vel nem, hárommal meg teljesen kompatibilis visszafelé. És ugyanezeknek a spciknek a korábbi verzióit ( bármelyiket ) írja elő a manual. -
sattak
csendes tag
Az, hogy milyen az olaj specifikációs szintje, SN vagy SJ, az nem jelenti a viszkozitási megfelelőséget. Azt hiszem. Az sem, hogy full synt vagy hidrokrakkolt olaj, talán az se. Az enyém kap 5W40 motult vagy liqui molyt, úgy gondolom, mindent megtettem, amit nem tudásom szerint tehettem. Ha beszarik, hát beszarik. Egyébként azóta leforgatom 6.500-ig, kard ki kard. Unom már a rettegést. Nem padlógázra, de leforog.A zsugorkaros, h csoportos ladámnál nem féltem. Nem is szart be
-
sattak
csendes tag
válasz Lacerta #12238 üzenetére
Ja, de az újak többet tudnak abban is. Mégsem tudom, mi a jó viszkozitás Főleg 40 fokban. És ha csapágyas lesz, ráfoghatnám az olajra. Meg magamra. De mivel csinált motor, javított is, ki tudja hány nm-el húzták le a cserélt acl-csapágyakat. Arp csavarral. Ha az van bennük. Azokat többször le lehet húzni. Állítólag. Azért is olyan drága, bár nem annyira. Füstöl is, mivel no katalizátor, de kartergáz nem sok van. Mégis eszi az olajat. Lehet a turbó vagy bármi más. Mindegy, én nyomom neki, azért van. Ha nem bírja, így jártam. Bírom a szép, makulátlan külsejű autókat is. Amikkel alapjáraton járnak. Nincs ezzel gond, csak nem az én stílusom. Hogy a múltkor is megérkeztem durrogó hanggal, meg füstölgő motorháztetővel a lidl-be? Eldurrant a felső vizcső. Természetesn itthon nem találtam....kivéve egy autósboltot, ahol ugyanolyan átmérőjű, kétszer tompa szöges csövet adtak. Azt hiszem, régi Zsuk-é. Itt-ott lerövidítettem, középen toldóval, bilinccsel és jó lett. Nagyon büdös ugyan
-
MasterMark
titán
válasz Lacerta #12238 üzenetére
A halom egyéb általában csak a katailizátor meg a dpf meg a mindenféle utánkezelés miatt van, nem konkrétan a motor miatt.
Ott talán csak a legújabb LSPI probléma ami még olaj szempontból érdekes, meg ha ugye az olaj használva van mint hidraulikafolyadék is. (AVLS, AVCS, hidrotőke, láncfeszítő, stb.)
Switch Tax
-
Lacerta
aktív tag
válasz MasterMark #12240 üzenetére
Rendszerkövetelmények.
Igazad van a hamuképzéssel kapcsolatban, de pl. egy jó, magas specifikáció szintű szintetikus olajjal mehet magasabb hőmérsékleten a dugattyú és a hengerfal, és az %-ban kifejezhető hatásfoknövekedést jelent. Vagy hoszabbítható az olajcsereperiódus. Vagy egyáltalán, be tudsz építeni személyautóba olyan turbót, aminek értelmezhető az élettartama ( 40 éve ez még nem volt evidens, pedig a technika maga kb. 100 éves ).
-
sattak
csendes tag
Az megvan, hogy mekkora furatnál (tól-ig) a legjobb a hatásfok? Állítólag...
-
sattak
csendes tag
Nem az olajtól jó a hatásfok
-
sattak
csendes tag
igen de 82-88 azt hiszem
-
sattak
csendes tag
Szeretem a mazdákat. Ha nem lett volna mcrae, burns, meg wrc, a subaru elment volna mellettem. Is.
-
sattak
csendes tag
A Mazda maradt, mi volt mindig is. Kis cég, nagy ötletek. A subaru lassan elmúlik. Ez van. Egyre unalmasabb.
[ Szerkesztve ]
-
sattak
csendes tag
Akkor olvastad
Új hozzászólás Aktív témák
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Diablo IV
- LEGO klub
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Hobby elektronika
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs