Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • rudi

    nagyúr

    Rengeteg dolog van, amit mindenféle következtetés előtt figyelemb kell venneket. Írok párat:

    1. egy játék és/vagy 3D motor elkészítése minimum egy évet vesz igénybe, de rendszerint inkább többet. Egy évvel ezelőtt még a fejlesztőknek sem nagyon volt DX10-es hardvere, szóval nem lehet tőlük elvárni, hogy azonnal minden DX10-es lehetőséget kihasználjanak

    2. a játékfejlesztés elsősorban üzleti vállalkozás, szóval anyagilag rentábilisnek kell lennie. Nem lehet csak úgy büntetlenül, egy új DX verzió vagy hardverarchitektúra megjeleésekor több hónappal elcsúsztatni egy-egy projektet.

    3. a potenciális vásárlók döntő többsége még mindig DX9-es kártyát birtokol, szóval a DX10-es képességek beépítése (esetleg utólagos beépítése) extra munkával jár. Hogy ebbe belefognak-e vagy sem, mennyi erőt fektetnek bele, az komoly anyagi döntés, mert egy DX10 patch elkészítése helyett foglalkozhatnának mondjuk a következő játékukkal is (lásd Supreme Commanderesek, akik törölték a DX10-es patchet).

    4. A DX10 nem lesz messiás, pláne nem az elkövetkező pár hónapban. Először rendbe kell hozni a hardveres drivereket, ki kell ismertni az új ATI és NV architektúrát. Ez is jelzi, hogy van itt bökkenő dögivel. Elvileg a DX10-nek el kellett volna törölnie a különbséget a különböző architektúrák között; de ez már szinte biztos, hogy nem történik meg.

  • rudi

    nagyúr

    válasz PPSH #11 üzenetére

    Mondd csak, ezeket a nagy véleményeket hány éves grafikai fejlesztői tapasztalatra alapozod?

  • rudi

    nagyúr

    válasz moonman #10 üzenetére

    Ha úgy vesszük, technikailag végülis ez van, mert az SM4.0-ban nincsenek újabb extra utasítások vagy nagyobb lebegőpontos precizitás az SM3.0-hoz képest, csak ugye a megvelósítás kicsit mád, ha több a render target a rendelkezésre álló register meg ott a tream out. Szóval egy adott komplex hatást szerintem jobbára DX9-ben is meg lehet olyanra írni mint DX10-ben csak egyfelől sokkal ügyesebbnek kell hozzá lenni, másfelől lassabban fut majd valamivel.

    Mindemellett úgy gondolom, hogy Rocket most konkrétan a CoH-ra gondolta, hogy ugyanolyan (vagy inkább ugyanolyan lehetne) DX9-ben és DX10-ben is. Persze erre a kérdésre nem egy könnyen kapunk választ (hacsak valaki elő nem csalja az újnak titulált hatásokat DX9-ben is).

Új hozzászólás Aktív témák