- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Huawei P40 lite - kényszerpályán
- Google Pixel 6/7/8 topik
- iPhone topik
- Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
- Macrodroid
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Blackview A200 Pro - hajtűkanyar a középkategóriában
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Duotts F26 - megoldjuk erőből
ma 1500 watt összeteljesítményű biciklit kaptunk tesztre, amely a legalitás összes határán túl van, kontrollálni nem könnyű, de néha óriási élmény is.
-
QLC-s Team Group SSD jön a PCI Express 4.0-s halmaz belépőszintjére
ph A vállalat fél évtizedes jótállással kísért újdonságát tárhelymérettől függően 512, 1024, valamint 2048 TBW tartósságra hitelesítették.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#53246592
törölt tag
Ez a C-zero igazi cukiság, de egyetértek: otthonra nem kéne. Városi dugóban egyedül üldögélős, esőtől védett mopednek viszont korrekt lehet.
Új autóra ha van is pénzem, eszem ágában sincs mostanában venni, pláne villanyosat. Majd ha tovább esnek az árak, több tapasztalat lesz, meg lesznek már jobban a használt piacon, akkor talán. Ez az egész nem arról szól hogy most hipp-hopp mindenki vegyen villanyautót - még ha ez is lenne az ideális a célt nézve. Kezdjük ott hogy nincs is még rá elég kapacitása a gyártóknak.
Kb. másfél éve szemezgettem a használt Amperákkal és plugin Prius-okkal, akkor 4 millió körül kezdődött a használt kínálat. Most már lehet 3 millió alatt is találni.
A támogatott villanyautóknak meg annyi értelme van kb. hogy az emberek akik látják ezeket az utakon, kezdhetik szoktatni magukat a gondolathoz, hogy ez a jövő. -
Polllen
nagyúr
válasz #16820480 #50 üzenetére
Pedig az ő megközelítése jobb eredményt hozna itthon. Valami 14-15 év az itthoni autók átlag életkora, nem?
Mikorra lesz így itthon több elektromos, mint más? Nyugatról ide fogják önteni a sok használt autót, amikor kint már nem lehet velük közlekedni...És itthon használni fogják őket...
2035-re tervezi az EU, h nem lehet gyártani hagyományos autót. Onnan még 15 év és még mindig itt fognak szaladozni... Ez a realitás.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
#16820480
törölt tag
Két dolgot szerintem helytelenül feltételezel. Az egyik az, hogy 2035-ig megmarad a jelenlegi választék, és utolsó pillanatig még tolongani fognak az emberek ICE-t venni. A Stellantis például 2028-tól már nem tervez ilyet gyártani és értékesíteni az EU-ban, így jóval hamarabb ki fognak futni szerintem (főleg ha több nagyobb gyártó is követi őket még). A másik pedig hogy itthon (vagy bárhol) csak új autó vásárlással futnak ki a mostani használtak. Aki most 10-15-20 éves autóval jár, az esélyesen nem fog csak úgy hirtelen egy újat venni, hanem vált egy másik, kicsit fiatalabb használtra, és így tovább. Szóval van rá esély, hogy használt EV-t vegyen, egyre nagyobb. Főleg ha nem akar már majd kifutó technológiára pénzt költeni.
Szóval amit te mondasz, hogy 2035+15 év, az egy pesszimista kimenetel, gyanítom a valóságban ennél gyorsabban fog menni azért.[ Szerkesztve ]
-
Yoshida
aktív tag
Páran szerintem fordítva ülnek a lovon, de ez nem az ő hibájuk, csak a társadalom így állt be az évek (évtizedek) során.
A belsőégésű személygépjármű használat csúnyán alul van adóztatva ahhoz képest mekkora károkat okoz. Elsősorban persze városokban (igen, tudom télen a fűtés is, de a közlekedés télen-nyáron tesz hozzá) gond ez, évekkel csökkenti az ott lakók várható életét.[ez ugyan a bringa vs autós adózásáról szól, de a lényeg benne van:]
"Az autózásra rótt költségek azonban csupán kb. az utakra szánt pénz felét adják, a maradék forrást máshonnan teremtik elő. De vajon honnan?
Az utak fenntartásához az állampolgárok közösen járulnak hozzá, függetlenül attól, hogy autóznak-e vagy sem. Az összeg nagyobbik részét nem közvetlenül fizetjük, hanem adók formájában: személyi jövedelemadó, ingatlanadó, vagyonadó, ÁFA vagy helyi iparűzési adó. Ezek egy része indirekten, de a közlekedésre fordítódik.
Az új utak építésének teljes költsége a valóságban sokkal nagyobb, mint amit az adókból erre lehet fordítani."[de lehet ezt kellett volna linkelni, mert itt ír a közvetett károkról ]
Mi 2015-ben költöztünk ki Bicskére, kb. egy év után tűnt fel, ha bementem Pestre (heti 3x kellett akkortájt), hogy milyen büdös van bent. Azóta mindig feltűnik ha bent vagyok a rossz levegő, manapság mondjuk már csak havi 1-2x megyek be. (bringa-vonat-bringa, esetleg végig bringa de az ritka már sajna)
Azzal mondjuk egyetértek, hogy nem az igazi az elektromos autó az átlagnak (mert az átlag így is erőn felül költ autóra), városba nem kéne autó, vidékre meg macerásabb ami elérhetőbb árú az nem tölt gyorsan, és / vagy még az akku is kicsi. (de ezért jó, hogy az early adopterek megveszik, fejlődik szépen a tech., 6-7 év alatt az akkuk ára fele, kapacitása duplája lett, miközben a gyártáskori co2 is a felére csökkent)
A mi régi rönyónk kb. egy havi családi bevételből lett véve, meg 2 év alatt még egy havit rá kellett költeni (olcsó húsnak ugye...) de most bármilyen új autó az kb 2 évnyi átlagfizetés - elektromos ha van támogatás akkor 2.5-3 évnyi -. Ilyen áron nekünk se lesz még sokáig elektromos...
Viszont mindent meg tudnánk oldani autó nélkül is, egyedül a rokonos meg nyaralós vidéki utak amik macerásak lennének, de bevásárlás, Pestre bejárás se lenne gond, 2019 decemberben pl. a Mammuthoz a vonat utunk gyorsabb volt mintha autóval mentünk volna be, és még parkolót se kellett keresni/fizetni. Állatkertbe is mentünk már vonattal (25 perc Kelenföld) -
k-adi
nagyúr
1000km.. kinek kell annyi.. megint ez a kamionos megközelítés.. ami az átlag autóshoz köze sincs.. persze jó lenne... de eltekintve a "kamionos egy seggel levezetek svájcig", pl. nyaraláskor vagy bármilyen "hosszú úton" 1-2x biztos megállsz wc, lábnyújtózás miatt +főleg ha van gyerek is... és akkor tudod tölteni... csak kéne hozzá töltőoszlop.
Én osztom amit Musk mond erről, ha tényleg tudná stabilan az 500-600km távot télen-nyáron egyaránt, már elegendő lenne az átlag autósnak, de persze csak akkor, ha lenne megfelelő töltőoszlop infrastruktúra mellé építve.
Amúgy meg töltöd otthon, hétköznapontként... kivéve ha panelben,stb. laksz mert akkor.. nem.szóval legyen stabil táv + rendesen kiépített ÉS egységes töltőoszlop hálózat + elérhető ár.. najó megyek álmodni
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Mi ez a kettősség? Egyszer az átlagra hivatkozol az én használati módommal szemben, aztán meg otthoni töltést említesz. Az átlag városlakó nem tud otthon tölteni és nincs huszon millája autóra. Tegnap láttam vmi TV -s hírműsorban, hogy megugrott a használtautók utáni kereslet, mivel az újak egyre drágábbak. Ez viszont húzza fel a használt árakat is, de a többség még mindíg a másfél millás kategóriában keresgél. Ezért csak egyre öregebb autókat tud megvenni. Egy huszon millás Tesla hány évesen lesz másfél milla és akkor milyen állapotban lesz?
Ami a hatótávot illeti, a stabil 500 -as hatótávval én is elégedett lennék. Csakhogy amíg egy modern dízelnél az optimálishoz képest a legrosszabb eset (nagy tempó, vontatmány, stb.) is max. 20% -os hatótávcsökkenést eredményez, addig a villanyosnál ez símán lehet 50% fölött is. Tehát a stabil 500Km -hez optimális körülmények között legalább 1000Km -t kéne tudnia és akkor még ott a töltés problémája. Ha stabil 500 -ra töltünk, akkor valójában 1000 -re kéne töltsünk és az sem tarthat egész éjszakát, mert akkor az átlag városlakó nem tudná tölteni, mivel a minden éjszaka töltés számára nem opció.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
Tartok tőle, hogy ha szabályosan közlekednél azzal a bringával, akkor nem kellene autókat kerülgetned.
#57: Ja, ha már átlag, mennyien vontatnak az autójukkal? Szökőévente egyszer látok utánfutót manapság, az is kb a cirkáló zsiguli után kötött ócskavas gyűjtő láda.
Ha szabályosan közlekedsz, akkor nem akkora a különbség, a világ nagy részén 130 a max sebesség, de sok helyen 120, és ha nem autópályázol éppen, akkor még kevesebb. Fűtésre már írtam korábban példát, azt is ignoráltad.
De persze, lehet az átlag igény valójában a télen 30 fokra fűtött utastérrel pályán 3 tonnát vontató autós, aki egyhuzamban akarja megtenni a Bp-München távot.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #58 üzenetére
Álljak velük együtt a dugóban? Pl. ha a pesti oldalon lejössz a Margit hídról, akkor a körúton a nyugatiig nincs bringasáv. Utána meg a jobbra kanyarodók foglalják el, akik viszont az átkelő gyalogosoktól nem tudnak jobbra kanyarodni. De, mondhatnám a belső, kis utcákat is. Nagy a zsúfoltság, nehéz elférni és ezen semmit sem javítanak a villanyautók. Pláne akkor, ha majdnem öt méter hosszúak és két méter szélesek. Két álló Smart között elbringázok. Két Tesla között nem.
Komolyan úgy érzem, mintha csukott szemmel közlekednél. Az átlag naponta tankol? Nem. Teehát az átlagnak olyan autó kell, amit elég hetente egy oszlopnál pár perc alatt megtankolni. Ehhez kell a stabil 500Km. Értem én, hogy az átlag nem használ autópályát, de akkor miért van az összes bevezetőn dugó és nyáron miért araszolnak az M7 -esen?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
Napi ingázással egy elektromost is kb hetente egyszer rádugsz a töltőre és el van intézve. Akár otthon, akár valahol egy publikus töltőn egy bő fél órára (mondjuk miközben bemész a bótba vásárolni). Egy hét alatt mennyien vezetnek le 500km-t? Az évi 25 ezer lenne, szerintem (és a statisztikák szerint) az ingázók ennél jóval kevesebbet mennek (ennyi km amúgy évi két olajcserét jelent, az is jó környezetbarát).
Közel 4 millió autó van itthon. Az, hogy ebből néhány ezer időnként beáll az M7-en nyilván azt jelenti, hogy az átlag az autópályát használ -
#16820480
törölt tag
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #61 üzenetére
Nem ezt tapasztalom. Leginkább a turisták jelentenek akadályt. A többi bringás tempója egymásétól nem különbözik jelentősen. A gyári Pedelec sem megy gyorsabban, csak nem izzad meg az ember. Az én használatom teljesen más, az ebből fakadó eltérés legyen az én egyéni problémám! De, az autók kerülgetése minden bringást érint. Bárcsak ott tartanánk, hogy a legnagyobb probléma a többi bringás kerülgetése lenne!
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
k-adi
nagyúr
"miért van az összes bevezetőn dugó és nyáron miért araszolnak az M7 -esen"
azért, mert nincs
és az araszolás is időszakos (pl. péntek-vasárnap du.)tudom, drámai túlzás bevett szokás a netes fórumokon a mondandó alátámasztására, de azért vannak jóval rosszabb útszakaszok is... de ezt nyilván te is tudod ha járod EU-t a kamionnal
-
Somatom
veterán
Nincs abban semmi meredek. A minap néztem egy YT videót, amiben egy család tesztelte a Tesla -t lakókocsival. Még 50% sem sikerült.
A forgalmi dugókra majd délután és holnap reggel reagálok Gmaps forgalominfókkal.
Szted a kamionos szemléletem miatt mondom azt, hogy az átlag másfél milláért keres autót és hogy otthon nem tudna villanyautót tölteni?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #64 üzenetére
A motorra talán nem kell költeni, de egy 15 éves akkupakk, amivel új korában is csak 260Km -t tudott az autó, az már necces. Nem értem ezt a költségmentességet. Egy ilyen kis villanyautóban tán titánból vannak a gömbfejek? Mitől nem fáradnak jobban a csapágyak, szilentek, rugók, lengéscsillapítók, kormányösszekötők, mikor nehezebb az autó, mint egy azonos kategóriájú benzines? Az ajtózárak, ablakspricnik, fűtőmotor-kapcsolók, ablakemelők, stb., stb. miben mások, mint egy benzinesben, hogy azokra 15 évesen sem kell költeni? A bódéról nem is beszélve. Az utóbbi egy évben többszázezret költöttem a 8 éves autómra úgy, hogy ebben nincs motorhoz nyúlás. Négy rugó, két lengéscsillapító, lengőkar szilentek, egy ablakemelő szerkezet, stb., stb. Ezek mind vannak a villanyautókban is.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
k-adi
nagyúr
nem, te az átlagra akarsz 1000km-es villany autót, amikor a stabil 500-600km is megfelelő lenne már, ugyanis a vontatás, pályázás, évente 1-2-3x tengerpartra leugrásos extra külön eseteknél elvérzik a hatótáv, de ezt én sem vitatom, viszont ezek a példák nem igazán az "átlag" felhasználás tükrözik
aki meg nem tudja tölteni otthon, ne vegyen ilyet MÉG vagy vállalja be a dedikált töltőoszlopokat
(amikből remélhetőleg minél több lesz minél hamarabb, így akár később a jövőben ez se lehet "akkora" gond) -
#16820480
törölt tag
válasz Luck Dragon #65 üzenetére
Jó, az necces, de persze attól függ mennyit ingázol, ha ilyen napi 20-25km-t akkor bírnia kellene egy hétig azért.
Somatom: Motorra, váltóra, fékekre, olajcserékre, gyertyacserékre, hűtőre, meg egyéb cuccokra. Illetve amúgy nem lehet, hogy azért megy valami alkatrész gyorsabban gallyra, mert a motor folyamatosan rázza ide-oda percenként több ezerszer?
Amúgy mennyi 10 éves akkupakk szervizelésről tudsz? Bár a 10 évvel ezelőttieket ne hasonlítsuk ahhoz amikor majd 10 év múlva lesznek, mert elég sokat fejlődött azóta a technológia.szerk.: az a Gmaps forgalom infó amúgy nagyon megbízható és tévedhetetlen dolog, amikor ennyire egyszerű átverni
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #71 üzenetére
A futóműalkatrészek nem a rázkódástól lesznek oda, hanem a súlytól, a kátyúktól és a járdára állástól. A rozsda sem a rázkódástól keletkezik.
A Gmapsot át lehet így verni, de ez mennyire életszerű? Én még sohasem találkoztam telefonokat úttesten huzigáló emberrel. A kamionban egész nap megy a Gmaps és ahol sötétpirosat mutat, ott bizony áll a forgalom. Jelenleg el van esve mindkét M0 híd és szokás szerint katasztrófa a 10 -es, 11 -es kifelé. Reggel meg befelé. Mindezt úgy, hogy még el sem kezdődött a suli.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
kisstibcsi
csendes tag
Majd nézd meg, ha időd engedi Magyarósi Csaba nem rég feltett velencei Skoda Enyaq túrájának összefoglalóját. Villanyautózni jó, de a töltőhálózat kritikán aluli. Nekik kb a
kutaktöltőpontok harmada kiesett az út során, mert nem működtek, vagy csak helyi telefonról mentek volna, vagy tök más miatt. Én szívesen vennék elektromos autót (jó, nem 20 millásat), de míg a töltőhálózatok nem tudnak egy átlagos benzinkút megbízhatóságával működni, addig nem engedhetem meg magamnak sem időben, sem idegrendszerben. -
Noukoum
veterán
válasz kisstibcsi #73 üzenetére
Azért azokból a videókból inkább az jön le hogy milyen az amikor 2 ember rutin és felkészültség nélkül megy (nem Tesla) elektromos autóval külföldre.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
válasz #16820480 #71 üzenetére
Na igen a táv az tényleg fontos . Nálam az átlag inkább 2X40 lesz. És ebben nincs vásárlás , gyerek cipelés, szülők látogatása , ingatlanok közötti mocorgás . Szóval nálam plusz egy szavazat a Zoéra .
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Erwinke
aktív tag
Sziasztok.
Nah aze. Az a 400km es hatotav is gyonyoru. Egy benzinessel se lehet nagyon tobbet lemenni. Nyilvan konyebb tankolni. De az mar a legkevesebb.
Most jottunk haverokkal hegyekbe kirandulni. 425km. 5x alltunk meg... Es nem 5percre. en nagyon egyutt tudnek elni egy Teslaval. De amig nalunk a SR+ ok 40e € ert vannak 60e km el ... Addig nem lesz Teslam.
Most egy Passatot hajtok. 70 literbol nem jon ki a 1000km. Nyilvan a szamitogep ezt meg azt irja. De en 0 ro fullra toltom a kocsit. Es hetente tankolom. Azert ezt a 105€ t is beletankolni faj... Inkabb toltenem a Teslat 30€ ert estenkent, mert nekem arra a 200km re boven eleg volna amit hasznalom az autot.
Es az uzemanyagon tobb ezret sporolnek evente plusz az olaj meg annak a hulladek eltavolitasa is csak a gond... Eves szinten 5500€ t koltok az autora uzemanyag plusz altalanos karbantartasra... Azert ez nem keves ossze. Ha azt vesszuk 8ev alatt egy Tesla ara. 🤷
En latok benne potencialt mar marig. Es az sem veletlen,h mar az eladott autok 20% elektromos... Hatalmas a ternyerese.
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #79 üzenetére
Melknél az OMV -n szoktunk tankolni. Onnan ráállítjuk a tempomatot GPS szerinti 130 -ra és hazafelé Melknél megint telitankoljuk. Aztán osztjuk a mennyiséget a távolsággal. Van benne cirka 30Km országúti "csalás", ahol nem lehet 130 -at menni. Ugyanígy mérem a sajátomat is.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
Mondjuk ha egyszer megtankolsz, aztán mész tempomattal 100km-t, és újra rátankolsz, akkor megkapod pontosan mennyit fogyaszt, ezt pályán egész jól meg lehet csinálni gondolom, én legalábbis ha mérni akarnék, akkor valami ilyet csinálnék. Jó, legyen 200km, mert lehet 5 litert nem szolgálnak ki, ha tényleg annyit fogyaszt.
-
k-adi
nagyúr
"Es az sem veletlen,h mar az eladott autok 20% elektromos... Hatalmas a ternyerese."
Mármint a világon 20%? mert kizárt hogy Mo.n
Nekem az a gondom vele, -többek között- hogy gyorsan fejlődik (ami nem baj persze) de emiatt hamar avul is. Főleg itt akku technológia, hatótávra gondolok.
[ Szerkesztve ]
-
#53246592
törölt tag
Jelenleg benzinest. A hibrid nekem egyre inkább fából vaskarika.
De pár év múlva, látva a fejlődést és versenyt, már lehet összességében jobb lesz az elektronyos. Alapvetően én jó dolognak látom hogy van fejlődés, a mai technológia szerintem még nem világmegváltó. Másrészt meg nem vagyok egy early adapter, nem akarok egy halom pénzt kiadni azért hogy nekem legyen leghamarabb az adott pillanatban leg-leg autóm. És még csak lelkiismeret furdalásom sincs, mivel elfogynak a legyártott villanyautók, nem kellek én oda plusz keresletnek. -
Somatom
veterán
Nem tudom, hogy mire cserélném az Espace -omat. Még dízelből, hibridből sem találok jobbat. Az egyterű amúgy sem divatos mostanság. Villanyosból egyáltalán nem tudok ilyenről. De, még a dízelek között is az enyém volt kb. az utolsó, amiben csúsztathatóak és kivehetőek az ülések.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Polllen
nagyúr
válasz #53246592 #87 üzenetére
Bármennyire is fából vaskarika a hibrid, ha városban is kell közlekedned, akkor jó választás lehet.
Egy mai hibrid 45-50 km-t megy el egy töltéssel. Ez pl Bp-n belül elég sok mindenre elég. Pályán meg egyébre ott a hagyományos hajtás.
Én ingázok, nekem jó lenne így:
- faluból ki, pályára fel -> elektromos
- pályán -> belsőégésű motor
- Bp-re beérve -> elektromosHa a parkolóházban nem is tudom még tölteni, otthon a kertes házban megoldanám.
Ami miatt nem veszek mégse hibridet az az, hogy amennyit szánok autóra, abból idős hibrid jön ki, ahol az aku és úgy minden más is már hatalmas zsákbamacska.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Yeffy
veterán
pontosan. varosi/elovarosi mozgashoz elegge jo. ezert is veszek en is hamarosan hibridet, igaz, nem plug-in. kb 65%-ot varos/elovaros/rovid tavon mozgok, a maradekra meg nem lesz annyival tobb a fogyi, h ne erje meg.
aztan majd kiderul, ha megvettem.Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
#53246592
törölt tag
Ugye hibridből is van többféle.
MHEV: ez városban, ahol sokat kell felgyorsulni majd fékezni, biztos előnyös a maga módján.
"sima" hibrid, ami már valamennyire használható csak elektromos üzemmódban is, ez még mindig inkább városi téma.
PHEV: tölthető, x km távon (talán) megy csak elektromosan. Jó egy éve nézegettem használtan "óccsón" (választék kb: Prius és Ampera), de olyan árban voltak, hogy inkább vettem egy sima benzinest töredék áron. A mai árak mellett, alig több mint 1 év után, már jobban elgondolkodnék a dolgon. És egy PHEV--nek megvan az az előnye, hogy kimehetsz vele a világból is ha van benzinkút, de napi szinten meg el lehet járkálni szinte tisztán elektromosan (persze nem annak aki minden nap Bp-München útvonalon jár oda-vissza)Na mindegy, én még kivárok, és szerintem még a következő autóm is sima benzines lesz. Hiszek abban hogy a jövő az elektromos autózásé, de nekem a jelen még nem. Fejlődjön csak a technológia...
Nâlam a tipikus útvonal 50..70% lakott területen kívül (90km/h olyan részeken ahol kb. sosincs trafi), a többi meg lakott területen vagy más miatt korlátozott sebességű útszakaszon. Ok, ez nem feltétlenül "átlagos".
-
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
Rákerestem. EZT találtam. Ez egy ülésezett teherautó, nevetséges 275Km -es hatótávval. Volt ötszemélyes Partnerem. Az nem személyautó. Amit én szeretnék, az egy személyautónak készült hétszemélyes, ami a Peugeot kínálatában a 807 lenne, de úgy tudom, hogy 2014 -ig gyártották és nincs utódja.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
Szerintem ez azzal is összefüggésben van, hogy amikor még a boomer meg gen-x generációk vállaltak gyereket, akkor egy családban volt akár 3-4 gyerek simán, és kellett a sok ülés meg alakítható belső. Manapság meg inkább 1-2 gyerek van, de azokat nagyobb biztonságban akarják tudni, arra meg látszólag jobb egy megemelt tank. Én is utálom amúgy őket, belül semmivel nem tágasabbak, kívül nagyobbak és nehezebbek és többet is fogyasztanak, terepre alkalmatlanok, városba nagyok, szóval worst of both worlds.
Amúgy még a Mercinek van a a V-osztály, ami hasonló (illetve a Vito volt korábban), ennek van az EQV az elektromos változata, csak mercisen drágán és relatív kis hatótávval. -
consono
nagyúr
válasz #53246592 #91 üzenetére
Hát, én "sima" hibrid Aurisból ültem vissza benzines kocsiba két éve, de még mindig hiányzik a villanymotor nyomatéka induláskor
Viszont: a sima hibriddel gyakorlatilag nem lehet csak villannyal autózni, kb 2km-t max, ha épp nem jön mögötted senki, mert már 40-50 alatt bekapcsol a benzinmotor, meg ha nem épp csak érinted a gázpedált, akkor is. Dugóban viszont jól tud jönni. Kivéve télen, ahol a fűtés miatt ugyan úgy folyamatosan megy a benzinmotor...
A PHEV-vel meg egy baj van: annyiba kerülnek mint a "sima" EV-k, ellenben sokkal bonyolultabb a felépítés, nem úszod meg az olajcserét, stb. Ellenben én melózni valószínűleg simán el tudnék járni csak villannyal és még a munkahelyemen is tudnám tölteni. Bár amennyit az elmúlt két évben bent voltam...Én következő autónak 2-3 év múlva már EV-t szeretnék. A mi "felhasználásunkhoz" kb. 300-350km biztos hatótáv már bőven elég lenne, nem kell 500 sem. Tölteni tudom itthon, ha kell, az udvarban, de ahol lakom is van 3 km-s körzetben legalább 4 különböző töltőpont, de ugye a cégnél is lehet. Heti 200-250 km-rel így is elég lenne hetente egyszer...
sheratan: én SUV-ba ültem át, és cáfolnám a felét legalább annak, amit írsz Pont a nagyobb beltér miatt, illetve a nagyobb magasság miatt lett ez: megnőttek a gyerekek és én sem vagyok már kiskölök, jobban esik egy magasabban levő vezetőülésre/ről be/ki szállni, mint az Aurisban a "padlóról". A fogyasztás durván 1.5 l-el több 100-on, de hát nehéz a hibriddel összehasonlítani...
[ Szerkesztve ]
"In God we trust. All others must bring data"
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- ASUS routerek
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Politika
- Milyen egeret válasszak?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Xbox tulajok OFF topicja
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- További aktív témák...