Hirdetés
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Hosszú bejegyzésben érvel a Nothing az UFS 2.2 mellett
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- One mobilszolgáltatások
- Android szakmai topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- iPhone topik
- Mobil flották
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
Amiben én ültem (valami Audi Q5 talán) majdnem klausztrofóbiám volt, annyira túlzsúfolták a belteret, plusz a morcos kinézet miatt viszonylag kis ablakok, stb.
De egyébként ezt nem én találtam ki, hogy emiatt lett népszerű, valami autós műsorban hozták fel, hogy ez a nézet terjedt nagyon az ilyen "soccer mum" körökben például.Somatom: Igen, nyilván pont a te életviteledről kapta a nevét a boomer generáció
Annyira jó, amikor képtelen vagy elvonatkoztatni attól, hogy más is létezik, sőt többségében más létezik.
Amúgy sem tudsz benne egyszerre aludni is és bringát is szállítani. Tudom, olyat sosem akarnál. De Józsi itt mellettem meg igen, akkor vele mi van? Á mindegy, hagyjuk, úgyse megy át azt hiszem amit írni akarnék, úgyis csak azt hajtogatod, ami neked kell és bármi más megoldás szar.k-adi: A megemelt nézőpont amúgy addig működik, amíg nem emelkedik meg mindenki, onnantól az lesz a normális. Amúgy meg pont emiatt is utálom őket, mert ha előttem megy egy SUV, akkor nem látni át rajta, nem tudom olyan hatékonyan átlátni a forgalom alakulását, ami az ő számára persze mindegy, számomra viszont balesetveszélyesebb közeget csinál.
-
consono
nagyúr
válasz
#53246592 #91 üzenetére
Hát, én "sima" hibrid Aurisból ültem vissza benzines kocsiba két éve, de még mindig hiányzik a villanymotor nyomatéka induláskor
Viszont: a sima hibriddel gyakorlatilag nem lehet csak villannyal autózni, kb 2km-t max, ha épp nem jön mögötted senki, mert már 40-50 alatt bekapcsol a benzinmotor, meg ha nem épp csak érinted a gázpedált, akkor is. Dugóban viszont jól tud jönni. Kivéve télen, ahol a fűtés miatt ugyan úgy folyamatosan megy a benzinmotor...
A PHEV-vel meg egy baj van: annyiba kerülnek mint a "sima" EV-k, ellenben sokkal bonyolultabb a felépítés, nem úszod meg az olajcserét, stb. Ellenben én melózni valószínűleg simán el tudnék járni csak villannyal és még a munkahelyemen is tudnám tölteni. Bár amennyit az elmúlt két évben bent voltam...Én következő autónak 2-3 év múlva már EV-t szeretnék. A mi "felhasználásunkhoz" kb. 300-350km biztos hatótáv már bőven elég lenne, nem kell 500 sem. Tölteni tudom itthon, ha kell, az udvarban, de ahol lakom is van 3 km-s körzetben legalább 4 különböző töltőpont, de ugye a cégnél is lehet. Heti 200-250 km-rel így is elég lenne hetente egyszer...
sheratan: én SUV-ba ültem át, és cáfolnám a felét legalább annak, amit írsz
Pont a nagyobb beltér miatt, illetve a nagyobb magasság miatt lett ez: megnőttek a gyerekek és én sem vagyok már kiskölök, jobban esik egy magasabban levő vezetőülésre/ről be/ki szállni, mint az Aurisban a "padlóról". A fogyasztás durván 1.5 l-el több 100-on, de hát nehéz a hibriddel összehasonlítani...
-
#16820480
törölt tag
Szerintem ez azzal is összefüggésben van, hogy amikor még a boomer meg gen-x generációk vállaltak gyereket, akkor egy családban volt akár 3-4 gyerek simán, és kellett a sok ülés meg alakítható belső. Manapság meg inkább 1-2 gyerek van, de azokat nagyobb biztonságban akarják tudni, arra meg látszólag jobb egy megemelt tank. Én is utálom amúgy őket, belül semmivel nem tágasabbak, kívül nagyobbak és nehezebbek és többet is fogyasztanak, terepre alkalmatlanok, városba nagyok, szóval worst of both worlds.
Amúgy még a Mercinek van a a V-osztály, ami hasonló (illetve a Vito volt korábban), ennek van az EQV az elektromos változata, csak mercisen drágán és relatív kis hatótávval. -
Somatom
veterán
Rákerestem. EZT találtam. Ez egy ülésezett teherautó, nevetséges 275Km -es hatótávval. Volt ötszemélyes Partnerem. Az nem személyautó. Amit én szeretnék, az egy személyautónak készült hétszemélyes, ami a Peugeot kínálatában a 807 lenne, de úgy tudom, hogy 2014 -ig gyártották és nincs utódja.
-
#53246592
törölt tag
Ugye hibridből is van többféle.
MHEV: ez városban, ahol sokat kell felgyorsulni majd fékezni, biztos előnyös a maga módján.
"sima" hibrid, ami már valamennyire használható csak elektromos üzemmódban is, ez még mindig inkább városi téma.
PHEV: tölthető, x km távon (talán) megy csak elektromosan. Jó egy éve nézegettem használtan "óccsón" (választék kb: Prius és Ampera), de olyan árban voltak, hogy inkább vettem egy sima benzinest töredék áron. A mai árak mellett, alig több mint 1 év után, már jobban elgondolkodnék a dolgon. És egy PHEV--nek megvan az az előnye, hogy kimehetsz vele a világból is ha van benzinkút, de napi szinten meg el lehet járkálni szinte tisztán elektromosan (persze nem annak aki minden nap Bp-München útvonalon jár oda-vissza)Na mindegy, én még kivárok, és szerintem még a következő autóm is sima benzines lesz. Hiszek abban hogy a jövő az elektromos autózásé, de nekem a jelen még nem. Fejlődjön csak a technológia...
Nâlam a tipikus útvonal 50..70% lakott területen kívül (90km/h olyan részeken ahol kb. sosincs trafi), a többi meg lakott területen vagy más miatt korlátozott sebességű útszakaszon. Ok, ez nem feltétlenül "átlagos".
-
-
Polllen
nagyúr
válasz
#53246592 #87 üzenetére
Bármennyire is fából vaskarika a hibrid, ha városban is kell közlekedned, akkor jó választás lehet.
Egy mai hibrid 45-50 km-t megy el egy töltéssel. Ez pl Bp-n belül elég sok mindenre elég. Pályán meg egyébre ott a hagyományos hajtás.
Én ingázok, nekem jó lenne így:
- faluból ki, pályára fel -> elektromos
- pályán -> belsőégésű motor
- Bp-re beérve -> elektromosHa a parkolóházban nem is tudom még tölteni, otthon a kertes házban megoldanám.
Ami miatt nem veszek mégse hibridet az az, hogy amennyit szánok autóra, abból idős hibrid jön ki, ahol az aku és úgy minden más is már hatalmas zsákbamacska.
-
Somatom
veterán
Nem tudom, hogy mire cserélném az Espace -omat. Még dízelből, hibridből sem találok jobbat. Az egyterű amúgy sem divatos mostanság. Villanyosból egyáltalán nem tudok ilyenről. De, még a dízelek között is az enyém volt kb. az utolsó, amiben csúsztathatóak és kivehetőek az ülések.
-
#53246592
törölt tag
Jelenleg benzinest. A hibrid nekem egyre inkább fából vaskarika.
De pár év múlva, látva a fejlődést és versenyt, már lehet összességében jobb lesz az elektronyos. Alapvetően én jó dolognak látom hogy van fejlődés, a mai technológia szerintem még nem világmegváltó. Másrészt meg nem vagyok egy early adapter, nem akarok egy halom pénzt kiadni azért hogy nekem legyen leghamarabb az adott pillanatban leg-leg autóm. És még csak lelkiismeret furdalásom sincs, mivel elfogynak a legyártott villanyautók, nem kellek én oda plusz keresletnek. -
k-adi
nagyúr
"Es az sem veletlen,h mar az eladott autok 20% elektromos... Hatalmas a ternyerese."
Mármint a világon 20%? mert kizárt hogy Mo.n
Nekem az a gondom vele, -többek között- hogy gyorsan fejlődik (ami nem baj persze) de emiatt hamar avul is. Főleg itt akku technológia, hatótávra gondolok.
-
#16820480
törölt tag
Mondjuk ha egyszer megtankolsz, aztán mész tempomattal 100km-t, és újra rátankolsz, akkor megkapod pontosan mennyit fogyaszt, ezt pályán egész jól meg lehet csinálni gondolom, én legalábbis ha mérni akarnék, akkor valami ilyet csinálnék. Jó, legyen 200km, mert lehet 5 litert nem szolgálnak ki, ha tényleg annyit fogyaszt.
-
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #79 üzenetére
Melknél az OMV -n szoktunk tankolni. Onnan ráállítjuk a tempomatot GPS szerinti 130 -ra és hazafelé Melknél megint telitankoljuk. Aztán osztjuk a mennyiséget a távolsággal. Van benne cirka 30Km országúti "csalás", ahol nem lehet 130 -at menni. Ugyanígy mérem a sajátomat is.
-
Erwinke
aktív tag
Sziasztok.
Nah aze. Az a 400km es hatotav is gyonyoru. Egy benzinessel se lehet nagyon tobbet lemenni. Nyilvan konyebb tankolni. De az mar a legkevesebb.
Most jottunk haverokkal hegyekbe kirandulni. 425km. 5x alltunk meg... Es nem 5percre.
en nagyon egyutt tudnek elni egy Teslaval. De amig nalunk a SR+ ok 40e € ert vannak 60e km el ... Addig nem lesz Teslam.
Most egy Passatot hajtok. 70 literbol nem jon ki a 1000km. Nyilvan a szamitogep ezt meg azt irja. De en 0 ro fullra toltom a kocsit. Es hetente tankolom. Azert ezt a 105€ t is beletankolni faj... Inkabb toltenem a Teslat 30€ ert estenkent, mert nekem arra a 200km re boven eleg volna amit hasznalom az autot.
Es az uzemanyagon tobb ezret sporolnek evente plusz az olaj meg annak a hulladek eltavolitasa is csak a gond... Eves szinten 5500€ t koltok az autora uzemanyag plusz altalanos karbantartasra... Azert ez nem keves ossze. Ha azt vesszuk 8ev alatt egy Tesla ara. 🤷
En latok benne potencialt mar marig. Es az sem veletlen,h mar az eladott autok 20% elektromos... Hatalmas a ternyerese.
-
-
Noukoum
veterán
válasz
kisstibcsi #73 üzenetére
Azért azokból a videókból inkább az jön le hogy milyen az amikor 2 ember rutin és felkészültség nélkül megy (nem Tesla) elektromos autóval külföldre.
-
kisstibcsi
csendes tag
Majd nézd meg, ha időd engedi Magyarósi Csaba nem rég feltett velencei Skoda Enyaq túrájának összefoglalóját. Villanyautózni jó, de a töltőhálózat kritikán aluli. Nekik kb a
kutaktöltőpontok harmada kiesett az út során, mert nem működtek, vagy csak helyi telefonról mentek volna, vagy tök más miatt. Én szívesen vennék elektromos autót (jó, nem 20 millásat), de míg a töltőhálózatok nem tudnak egy átlagos benzinkút megbízhatóságával működni, addig nem engedhetem meg magamnak sem időben, sem idegrendszerben. -
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #71 üzenetére
A futóműalkatrészek nem a rázkódástól lesznek oda, hanem a súlytól, a kátyúktól és a járdára állástól. A rozsda sem a rázkódástól keletkezik.
A Gmapsot át lehet így verni, de ez mennyire életszerű? Én még sohasem találkoztam telefonokat úttesten huzigáló emberrel. A kamionban egész nap megy a Gmaps és ahol sötétpirosat mutat, ott bizony áll a forgalom. Jelenleg el van esve mindkét M0 híd és szokás szerint katasztrófa a 10 -es, 11 -es kifelé. Reggel meg befelé. Mindezt úgy, hogy még el sem kezdődött a suli. -
#16820480
törölt tag
válasz
Luck Dragon #65 üzenetére
Jó, az necces, de persze attól függ mennyit ingázol, ha ilyen napi 20-25km-t akkor bírnia kellene egy hétig azért.
Somatom: Motorra, váltóra, fékekre, olajcserékre, gyertyacserékre, hűtőre, meg egyéb cuccokra. Illetve amúgy nem lehet, hogy azért megy valami alkatrész gyorsabban gallyra, mert a motor folyamatosan rázza ide-oda percenként több ezerszer?
Amúgy mennyi 10 éves akkupakk szervizelésről tudsz? Bár a 10 évvel ezelőttieket ne hasonlítsuk ahhoz amikor majd 10 év múlva lesznek, mert elég sokat fejlődött azóta a technológia.szerk.: az a Gmaps forgalom infó amúgy nagyon megbízható és tévedhetetlen dolog, amikor ennyire egyszerű átverni
-
k-adi
nagyúr
nem, te az átlagra akarsz 1000km-es villany autót, amikor a stabil 500-600km is megfelelő lenne már, ugyanis a vontatás, pályázás, évente 1-2-3x tengerpartra leugrásos extra külön eseteknél elvérzik a hatótáv, de ezt én sem vitatom, viszont ezek a példák nem igazán az "átlag" felhasználás tükrözik
aki meg nem tudja tölteni otthon, ne vegyen ilyet MÉG vagy vállalja be a dedikált töltőoszlopokat
(amikből remélhetőleg minél több lesz minél hamarabb, így akár később a jövőben ez se lehet "akkora" gond) -
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #64 üzenetére
A motorra talán nem kell költeni, de egy 15 éves akkupakk, amivel új korában is csak 260Km -t tudott az autó, az már necces. Nem értem ezt a költségmentességet. Egy ilyen kis villanyautóban tán titánból vannak a gömbfejek? Mitől nem fáradnak jobban a csapágyak, szilentek, rugók, lengéscsillapítók, kormányösszekötők, mikor nehezebb az autó, mint egy azonos kategóriájú benzines? Az ajtózárak, ablakspricnik, fűtőmotor-kapcsolók, ablakemelők, stb., stb. miben mások, mint egy benzinesben, hogy azokra 15 évesen sem kell költeni? A bódéról nem is beszélve. Az utóbbi egy évben többszázezret költöttem a 8 éves autómra úgy, hogy ebben nincs motorhoz nyúlás. Négy rugó, két lengéscsillapító, lengőkar szilentek, egy ablakemelő szerkezet, stb., stb. Ezek mind vannak a villanyautókban is.
-
Somatom
veterán
Nincs abban semmi meredek. A minap néztem egy YT videót, amiben egy család tesztelte a Tesla -t lakókocsival. Még 50% sem sikerült.
A forgalmi dugókra majd délután és holnap reggel reagálok Gmaps forgalominfókkal.
Szted a kamionos szemléletem miatt mondom azt, hogy az átlag másfél milláért keres autót és hogy otthon nem tudna villanyautót tölteni? -
k-adi
nagyúr
"miért van az összes bevezetőn dugó és nyáron miért araszolnak az M7 -esen"
azért, mert nincs
és az araszolás is időszakos (pl. péntek-vasárnap du.)tudom, drámai túlzás bevett szokás a netes fórumokon a mondandó alátámasztására, de azért vannak jóval rosszabb útszakaszok is... de ezt nyilván te is tudod ha járod EU-t a kamionnal
-
-
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #61 üzenetére
Nem ezt tapasztalom. Leginkább a turisták jelentenek akadályt. A többi bringás tempója egymásétól nem különbözik jelentősen. A gyári Pedelec sem megy gyorsabban, csak nem izzad meg az ember. Az én használatom teljesen más, az ebből fakadó eltérés legyen az én egyéni problémám! De, az autók kerülgetése minden bringást érint. Bárcsak ott tartanánk, hogy a legnagyobb probléma a többi bringás kerülgetése lenne!
-
#16820480
törölt tag
-
#16820480
törölt tag
Napi ingázással egy elektromost is kb hetente egyszer rádugsz a töltőre és el van intézve. Akár otthon, akár valahol egy publikus töltőn egy bő fél órára (mondjuk miközben bemész a bótba vásárolni). Egy hét alatt mennyien vezetnek le 500km-t? Az évi 25 ezer lenne, szerintem (és a statisztikák szerint) az ingázók ennél jóval kevesebbet mennek (ennyi km amúgy évi két olajcserét jelent, az is jó környezetbarát).
Közel 4 millió autó van itthon. Az, hogy ebből néhány ezer időnként beáll az M7-en nyilván azt jelenti, hogy az átlag az autópályát használ -
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #58 üzenetére
Álljak velük együtt a dugóban? Pl. ha a pesti oldalon lejössz a Margit hídról, akkor a körúton a nyugatiig nincs bringasáv. Utána meg a jobbra kanyarodók foglalják el, akik viszont az átkelő gyalogosoktól nem tudnak jobbra kanyarodni. De, mondhatnám a belső, kis utcákat is. Nagy a zsúfoltság, nehéz elférni és ezen semmit sem javítanak a villanyautók. Pláne akkor, ha majdnem öt méter hosszúak és két méter szélesek. Két álló Smart között elbringázok. Két Tesla között nem.
Komolyan úgy érzem, mintha csukott szemmel közlekednél. Az átlag naponta tankol? Nem. Teehát az átlagnak olyan autó kell, amit elég hetente egy oszlopnál pár perc alatt megtankolni. Ehhez kell a stabil 500Km. Értem én, hogy az átlag nem használ autópályát, de akkor miért van az összes bevezetőn dugó és nyáron miért araszolnak az M7 -esen? -
#16820480
törölt tag
Tartok tőle, hogy ha szabályosan közlekednél azzal a bringával, akkor nem kellene autókat kerülgetned.
#57: Ja, ha már átlag, mennyien vontatnak az autójukkal? Szökőévente egyszer látok utánfutót manapság, az is kb a cirkáló zsiguli után kötött ócskavas gyűjtő láda.
Ha szabályosan közlekedsz, akkor nem akkora a különbség, a világ nagy részén 130 a max sebesség, de sok helyen 120, és ha nem autópályázol éppen, akkor még kevesebb. Fűtésre már írtam korábban példát, azt is ignoráltad.
De persze, lehet az átlag igény valójában a télen 30 fokra fűtött utastérrel pályán 3 tonnát vontató autós, aki egyhuzamban akarja megtenni a Bp-München távot. -
Somatom
veterán
Mi ez a kettősség? Egyszer az átlagra hivatkozol az én használati módommal szemben, aztán meg otthoni töltést említesz. Az átlag városlakó nem tud otthon tölteni és nincs huszon millája autóra. Tegnap láttam vmi TV -s hírműsorban, hogy megugrott a használtautók utáni kereslet, mivel az újak egyre drágábbak. Ez viszont húzza fel a használt árakat is, de a többség még mindíg a másfél millás kategóriában keresgél. Ezért csak egyre öregebb autókat tud megvenni. Egy huszon millás Tesla hány évesen lesz másfél milla és akkor milyen állapotban lesz?
Ami a hatótávot illeti, a stabil 500 -as hatótávval én is elégedett lennék. Csakhogy amíg egy modern dízelnél az optimálishoz képest a legrosszabb eset (nagy tempó, vontatmány, stb.) is max. 20% -os hatótávcsökkenést eredményez, addig a villanyosnál ez símán lehet 50% fölött is. Tehát a stabil 500Km -hez optimális körülmények között legalább 1000Km -t kéne tudnia és akkor még ott a töltés problémája. Ha stabil 500 -ra töltünk, akkor valójában 1000 -re kéne töltsünk és az sem tarthat egész éjszakát, mert akkor az átlag városlakó nem tudná tölteni, mivel a minden éjszaka töltés számára nem opció. -
k-adi
nagyúr
1000km.. kinek kell annyi.. megint ez a kamionos megközelítés.. ami az átlag autóshoz köze sincs.. persze jó lenne... de eltekintve a "kamionos egy seggel levezetek svájcig", pl. nyaraláskor vagy bármilyen "hosszú úton" 1-2x biztos megállsz wc, lábnyújtózás miatt +főleg ha van gyerek is... és akkor tudod tölteni... csak kéne hozzá töltőoszlop.
Én osztom amit Musk mond erről, ha tényleg tudná stabilan az 500-600km távot télen-nyáron egyaránt, már elegendő lenne az átlag autósnak, de persze csak akkor, ha lenne megfelelő töltőoszlop infrastruktúra mellé építve.
Amúgy meg töltöd otthon, hétköznapontként... kivéve ha panelben,stb. laksz mert akkor.. nem.szóval legyen stabil táv + rendesen kiépített ÉS egységes töltőoszlop hálózat + elérhető ár.. najó megyek álmodni
-
Yoshida
aktív tag
Páran szerintem fordítva ülnek a lovon, de ez nem az ő hibájuk, csak a társadalom így állt be az évek (évtizedek) során.
A belsőégésű személygépjármű használat csúnyán alul van adóztatva ahhoz képest mekkora károkat okoz. Elsősorban persze városokban (igen, tudom télen a fűtés is, de a közlekedés télen-nyáron tesz hozzá) gond ez, évekkel csökkenti az ott lakók várható életét.[ez ugyan a bringa vs autós adózásáról szól, de a lényeg benne van:]
"Az autózásra rótt költségek azonban csupán kb. az utakra szánt pénz felét adják, a maradék forrást máshonnan teremtik elő. De vajon honnan?
Az utak fenntartásához az állampolgárok közösen járulnak hozzá, függetlenül attól, hogy autóznak-e vagy sem. Az összeg nagyobbik részét nem közvetlenül fizetjük, hanem adók formájában: személyi jövedelemadó, ingatlanadó, vagyonadó, ÁFA vagy helyi iparűzési adó. Ezek egy része indirekten, de a közlekedésre fordítódik.
Az új utak építésének teljes költsége a valóságban sokkal nagyobb, mint amit az adókból erre lehet fordítani."[de lehet ezt kellett volna linkelni, mert itt ír a közvetett károkról
]
Mi 2015-ben költöztünk ki Bicskére, kb. egy év után tűnt fel, ha bementem Pestre (heti 3x kellett akkortájt), hogy milyen büdös van bent. Azóta mindig feltűnik ha bent vagyok a rossz levegő, manapság mondjuk már csak havi 1-2x megyek be. (bringa-vonat-bringa, esetleg végig bringa de az ritka már sajna)
Azzal mondjuk egyetértek, hogy nem az igazi az elektromos autó az átlagnak (mert az átlag így is erőn felül költ autóra), városba nem kéne autó, vidékre meg macerásabb ami elérhetőbb árú az nem tölt gyorsan, és / vagy még az akku is kicsi. (de ezért jó, hogy az early adopterek megveszik, fejlődik szépen a tech., 6-7 év alatt az akkuk ára fele, kapacitása duplája lett, miközben a gyártáskori co2 is a felére csökkent)
A mi régi rönyónk kb. egy havi családi bevételből lett véve, meg 2 év alatt még egy havit rá kellett költeni (olcsó húsnak ugye...) de most bármilyen új autó az kb 2 évnyi átlagfizetés - elektromos ha van támogatás akkor 2.5-3 évnyi -. Ilyen áron nekünk se lesz még sokáig elektromos...
Viszont mindent meg tudnánk oldani autó nélkül is, egyedül a rokonos meg nyaralós vidéki utak amik macerásak lennének, de bevásárlás, Pestre bejárás se lenne gond, 2019 decemberben pl. a Mammuthoz a vonat utunk gyorsabb volt mintha autóval mentünk volna be, és még parkolót se kellett keresni/fizetni. Állatkertbe is mentünk már vonattal(25 perc Kelenföld)
-
#16820480
törölt tag
Két dolgot szerintem helytelenül feltételezel. Az egyik az, hogy 2035-ig megmarad a jelenlegi választék, és utolsó pillanatig még tolongani fognak az emberek ICE-t venni. A Stellantis például 2028-tól már nem tervez ilyet gyártani és értékesíteni az EU-ban, így jóval hamarabb ki fognak futni szerintem (főleg ha több nagyobb gyártó is követi őket még). A másik pedig hogy itthon (vagy bárhol) csak új autó vásárlással futnak ki a mostani használtak. Aki most 10-15-20 éves autóval jár, az esélyesen nem fog csak úgy hirtelen egy újat venni, hanem vált egy másik, kicsit fiatalabb használtra, és így tovább. Szóval van rá esély, hogy használt EV-t vegyen, egyre nagyobb. Főleg ha nem akar már majd kifutó technológiára pénzt költeni.
Szóval amit te mondasz, hogy 2035+15 év, az egy pesszimista kimenetel, gyanítom a valóságban ennél gyorsabban fog menni azért. -
Polllen
nagyúr
válasz
#16820480 #50 üzenetére
Pedig az ő megközelítése jobb eredményt hozna itthon. Valami 14-15 év az itthoni autók átlag életkora, nem?
Mikorra lesz így itthon több elektromos, mint más? Nyugatról ide fogják önteni a sok használt autót, amikor kint már nem lehet velük közlekedni...És itthon használni fogják őket...
2035-re tervezi az EU, h nem lehet gyártani hagyományos autót. Onnan még 15 év és még mindig itt fognak szaladozni... Ez a realitás.
-
#53246592
törölt tag
Ez a C-zero igazi cukiság, de egyetértek: otthonra nem kéne. Városi dugóban egyedül üldögélős, esőtől védett mopednek viszont korrekt lehet.
Új autóra ha van is pénzem, eszem ágában sincs mostanában venni, pláne villanyosat. Majd ha tovább esnek az árak, több tapasztalat lesz, meg lesznek már jobban a használt piacon, akkor talán. Ez az egész nem arról szól hogy most hipp-hopp mindenki vegyen villanyautót - még ha ez is lenne az ideális a célt nézve. Kezdjük ott hogy nincs is még rá elég kapacitása a gyártóknak.
Kb. másfél éve szemezgettem a használt Amperákkal és plugin Prius-okkal, akkor 4 millió körül kezdődött a használt kínálat. Most már lehet 3 millió alatt is találni.
A támogatott villanyautóknak meg annyi értelme van kb. hogy az emberek akik látják ezeket az utakon, kezdhetik szoktatni magukat a gondolathoz, hogy ez a jövő. -
#16820480
törölt tag
Részemről ennél nagyobb a pánikhangulat sajnos, ezért nem tartom jó megoldásnak az LPG-t. A semminél jobb, de ugyanúgy zsákutca lesz nagyon hamar és arra meg nem annyira olcsó. Még pár évtizede működhetett volna, de manapság nem a kevesebbet, hanem a konkrét nullát kell célozni (nem csak személyautóknál, hanem úgy általánosságban), mert úgy talán megússzuk +2°C-kal. Ami még mindig katasztrófális lenne a jelenlegi emberiségre, de legalább véges mértékű romlás. És ha ennek az az ára, hogy nem lesz elérhető annyi embernek az autó, az azt hiszem még talán a kisebbik rossz.
-
válasz
#16820480 #47 üzenetére
Szerintem sincs rendben a pöfögés, ebben egyet is érünk. De azt látni kell, hogy az emberek túlnyomó többségének nincsen pénze új autóra. Nem villanyautóra, semmilyenre. A legolcsóbb alapmotoros fapados kis vacakra sem. Ez a kiindulási pont innen kéne elindulni, hogy mit csináljunk, hogy mégis tisztább legyen a levegő. Adja magát, hogy ahelyett, hogy az amúgy elég jómódú embereket milliókkal megtámogatjuk, hogy villanyautóba ülhessenek inkább a csórókat kéne ösztönözni és támogatni, hogy ha már lecserélni nem tudják akkor legalább alakíttassák át az autójukat gázüzeműre. Egy villanyautó 2,5 milliós állami támogatásból 8 db korszerűtlen benzines autót lehetne lpg üzeműre alakítani. Ezzel két legyet üthetnénk egy csapásra mert egyrészről az átalakításon átesett autók azután sokkal tisztább kipufogógázt eregetnének másrészről rengeteg dízel autó tulajdonos szívesen átülne egy benzinesbe mert az átalakítást követően gyakorlatilag azonos üzemanyagköltséggel el tudna gurulni azzal is de már a tipikus dízel specifikus taposóaknák nélkül. Ha már környezetvédelem valami hasonlón kéne agyalniuk a törvényhozóinknak. Igen, környezetvédelmi szempontból örülni kell minden egyes eladott villanyautónak csak közben másik nyolcat meg lehetne tisztítani ugyanannyi a pénzből. A látszat ellenére nem fogom az olajlobbi pártját, én a józan ész pártját fogom (többé kevésbé). Írtam korábban valamelyik villanyautós cikk alá de akkor megismétlem: csak a töltési idővel és a vételárral van bajom. Semmi mással. A kicsi hatótávval sem. Egyszerűen túl csóró vagyok egy normális vállalható villanyautóhoz még egy használthoz is. Nincs 4-6 millióm erre a célra. C-zero és hasonló kis budi kotlákat most hagyjuk.
-
#16820480
törölt tag
Hoztam neked elemzéseket, tanulmányokat, videókat, amiket szépen figyelmen kívül hagytál ahogy vannak, pedig azok megcáfolták az állításaidat. Szóval igen, "LOL" valóban.
Nem mondtam, hogy nem büntetik a benzineseket, én az indokolatlanra vártam volna valami megerősítést. Mert ez így úgy hangzik, mintha szerinted a jelenlegi benzinpöfögés teljesen rendben lenne és nem befolyásolná a környezetet, az emberek életét, egészségét, stb. Az, hogy kezdik korlátozni és tiltani a belsőégésű járműveket, az nem indokolatlan, kicsit hasonlóan ahogy a dohányzás korlátozása/tiltása sem volt indokolatlan ("Aki ezt tagadja az vagy szándékosan hazudik vagy szimplán csak hülye" - ugye?). De végül is lehet az olajlobbi pártját is fogni.
Ha jelentősen csökken a belsőégésűek aránya az utakon, akkor egyre kevésbé fogja megérni benzinkutat üzemeltetni, szóval nem azért fognak bezárni, mert betiltják őket, hanem mert nem fogják tudni fenntartani magukat. -
Noukoum
veterán
Jó de a villanyautóellenes trolloknak nincs idejük pisilni, meg enni.
Amúgy tízezer km-en az a 6 óra nagyon sok idő, szerinted ér ennyit a környezetvédelem, meg az emberek egészsége és közérzete? 6 óra alatt hány darab sorozatrészt nézek meg netflixen, hm? Arra van időm, töltésre nincs bocsi. -
Kinder
senior tag
Nem én tudom, hanem az autó navija %-ra pontosan kiszámolta, mikor-hova-mennyi töltéssel érek ( de én is megnéztem előtte egy 5 perces google mapsos tervezéssel persze, mert nem vagyok hülye, hogy csak az autóra bízzam ).
Nem mondtam, hogy teljes mértékben ugyananyni időbe kerül egy 1.000 km-es túra, mint neked, de jelen esetben egy egy töltéses 400 km után 9 perccel továbbmenni Budaörsről akár Bécsig, szerintem nem vészes időkiesés. ( és közben is van Tesla töltő Győrnél, ha netalántán mégis gebasz lenne ).
Nekem is közlekedési eszköz, nem babusgatom, meg vaxolom egész nap. Beleülök, és megyek. 3-as BMW méret, szerintem még épp a max size Budapestre ( én itt élek ). Nagyobb már nekem sem kéne.
Fenttartása zéró Ft, és ma már egy alapnál kicsit jobb motorral szerelt 4x4 BMW/Audi/Merci is ennyibe kerül, csak ott több a szervíz költség. Mondjuk a nullánál csak több lehet.Lehet, hogy elsőre soknak tűnik az ára, de mivel szervíz-igénytelen, hibátlan autó, már másfél év alatt amennyit nem kellett rá költenem a kötelező szervíz/üzemanyagra, az egy elég komoly összeg, és ezt másra fordíthattam.
-
Kinder
senior tag
-
válasz
#16820480 #32 üzenetére
Minek? Bármit linkel nektek az ember az szerintetek vagy kamu vagy hülyeség. Hogy miért arra sosincs válasz. Hülyeség és kész. Ezzel el van intézve. LOL.
És igen. Szándékosan nem is titkolva teljesíthetetlen normákat szabtak meg és büntetőadóval sújtják azokat a gyártókat akik azt nem tudják teljesíteni. Emiatt is drágultak meg az ice autók. Aki ezt tagadja az vagy szándékosan hazudik vagy szimplán csak hülye. Őszintén szólva nem tudom melyik a rosszabb.majd ha kitiltogatják városokból a belsőégésűt, vagy nem lesz benzinkút 100km-es körzetben, akkor hajadra kenheted a tartalék motorod.
Nem igazán érdekelnek nagyvárosi ember többnyire saját maga okozta problémái több mint egy évtizede már vidéken élek. Ezt a nyugit megtapasztalva nem is tudnék újra a büdös zajos fővárosban élni. Nem lesz benzinkút 100km-es körzetben? Hogyne, álmodj királylány.
Ha ez mégis bekövetkezne márpedig a dolgok jelenlegi állása szerint ~30 éven belül biztosan nem fog akkor sem esnék kétségbe. Vinnék magammal három darab 30L műanyag kannát a kútra aztán szia. 3x 30L + 70L a tankban azzal nem spórolgatva vígan elgurulunk negyed évet újabb benzinkút látogatás nélkül. Úgy szervezném a dolgaimat, hogy három havonta útba essen a kút és ne kelljen külön kocsikázni csak ezért. Nem nagy ügy. De mivel ez nem a Mad Max filmek nevetséges mesevilága felesleges is ilyen abszurd hülyeségeken spekulálni.
-
#16820480
törölt tag
És azért, mert van pár száz/ezer ember, akinek ez rutin, abból következik, hogy mindenki általánosan erre termett, és tökéletesen tudja kivitelezni?
Bár még akik hivatásból csinálják, azok is tudnak hibázni, mivel nem nulla a vezetés közben elalvó kamion- és buszsofőrök száma sem. -
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #37 üzenetére
Király! Akkó városi férfiautóm van, punciemblémával az elején.
Csak az a különbség, hogy az átlagnak az 1000Km komoly táv. Nekünk, kamionosoknak az ilyesmi rutinfeladat. Miután kiértem németbe, átpakolok a kamionba és még legurulok vele a svájci határig. Havonta annyit vezetek, mint a kocaautósok egy évben. Nem barom vagyok, hanem ez a feladat.
-
#16820480
törölt tag
Egy Passat 4775mm, egy Octavia 4690, Audi A4 az 4762, Mondeo 4871mm... Nem tűnik annyira kirívónak, mert hát ezeknél kisebb autót egy magára valamit adó férfiember nem vehet
#36: Olyan szempontból mindegy, hogy attól nem fogsz kevésbé elfáradni vezetés közben, ha időre kell menned és nem leszel biztonságosabb sem az úton, szemben mondjuk a nyaralással.
-
Somatom
veterán
Te tudod. A tankom 11% -a cirka 8 liter. Ha ennyi van benne, akkor én már erősen pánikolok. Pláne gyerekekkel. Szerencsére az általad említett túrát símán meg tudnám csinálni (kétszer
) anélkül, hogy gondolkodnom kéne azon, hogy hol tankoljak. Az autó nálam az ecccerű közlekedőedény kategóriába esik. Kizárt, hogy húsz millám álljon egy ilyenben. Pláne városi közlekedéshez, amihez kicsit sem praktikus, ellenben bármikor kárt tehetnek benne.
-
#16820480
törölt tag
A Tesla termékpalettáján ez nem számít nagynak attól még, a Model 3 alapjaira épül (ami a legkisebb Tesla jelenleg). Nem lehet kis városi autónak hívni, de ha meg az lenne, akkor jönne a sok sirálom, hogy csak másodautónak jó, használhatatlan városon kívül.
8th: Hozol valamikor valami forrást is a nézeteid alátámasztására, vagy ezt hiába várom? Kezdjük az alábbiakkal mondjuk: indokolatlan büntetőadók, mesterségesen drágított ICE autók, hátszél nélkül piacképtelen elektromos.
Amúgy nem kell fél lábon állniuk, majd ha kitiltogatják városokból a belsőégésűt, vagy nem lesz benzinkút 100km-es körzetben, akkor hajadra kenheted a tartalék motorod.Noukoum: Hát igen, ezt még repülővel sem tudod megtenni, hiszen ott is egy átszállás legalább egy óra
Sokkal jobban megéri a Budapest-Phuket autóval, fél óra megállóval be lehet húzni és még a tájat is látod
-
Kinder
senior tag
Én 1 hete mentem egy egy napos Balaton felvidék kört a 4 tagú családommal, végig 22 fokra állított légkondival, egyáltalán nem spórolva, sőt, mondhatjuk, hogy elég dinamikusan.
398 km, 90% --> 11%-ra merült az autó úgy, hogy ebben volt még egy 4-4,5 órás Sentry üzemmód, amikor minden kamerájával figyel, és ha valaki közel megy az autóhoz, rögzíti a felvételeket ( ebből most épp 39 darab volt, mert a Szigligeti Várat néztük meg, és a parkolóban nagy volt a mozgás. ), ez kb 5%-ot vitt el az akksiból a 3 óra várnézés és aztán egy kb 1-1,5 órás késő délutáni éttermi parkolás alatt alatt. ( ez természetesen kikapcsolható, de én nem szoktam kikapcsolni )
Tehát kb az akku 75%-a jutott haladásra, így lett a kb 400 km.
Hatótáv-para egyáltalán nem volt, tudtam, mikor érek a biatorbágyi töltőhöz, nem volt izgalom.
Innen pedig 9 perc múlva, 54%-os töltöttséggel ( az kb újabb 200 km-re elég ) szaladtunk is tovább, mert már este 23 óra volt, a gyerekek eléggé álmosak/fáradtak voltak. ( Ha 90%-ra töltöttem volna, az összesen 35 perc lett volna, mert 50% felett már lassul a töltés ( ami még így is sokkal gyorsabb, mint más villanyautó max tötlési sebessége )
Szóval hosszú távú haladásra a Tesla a Supercharger hálózat miatt nem sokban különbözik mondjuk a Te dízeledtől, már persze abban az esetben, ha 2-3 óránként megállsz egy 5-10 perces pihire, kávéra, vécére. A Tesla addig fel is tölt a következő töltőig.
A többi elektromosról nem tudok nyilatkozni, de az biztos, hogy azok viszont komoly hátrányban vannak egy hosszabb úton, viszont ez Tesla cikk, ehhez írhatok ilyet.
Nekem egy 2020-as Tesla Model 3 Performance van. -
Somatom
veterán
Igen, többen is. Maga a dízel/benzin üzemanyag előállítása is rendkívül környezetkárosító. Sztem környezetvédelmi szempontból jobban járnánk a villanyos járművekkel. A bibi az, hogy inkább a hajókat, repülőket, kamionokat kéne villanyosítani.
Kinder:
Ott a villanyos HD -ról volt szó. Az vinnyog. -
Kinder
senior tag
IGen, már rengeteg ilyen számítás van, nagyjából 60.000 km után már a villanyos vezet minden gyártási / üzemanyag és üzemanyag szálítási költséget, valamint károsanyag kibocsájtást beszámolva. Amiket a neten találni lehet, hogy soha nem lesz gazdaságosabb egy villanyautó, azok ilyen 2016-os és hasonló tanulmányok kb 2012-es adatokra hagyatkozva. Egy mai, 2020-21-es tanulmány a mai adatokkal már teljesen más. Az euro6-7 miatt a benzines/dízel lábnyoma nő, ugyanis drágul vagy bonyolódik ( és ezzel ugyancsak dárgul ) az előállítása, míg a villanyosé az új anyagoknak/ötleteknek köszönhetően csökken. Most a káros anyagról beszélünk, nem az autó vételáráról.
-
bigrock
addikt
Hosszabb távra levezetve utána számolt már valaki, hogy egy villanyautó akksi pakk előállításából, majd később a hulladékok kezeléséből származó akármilyen károsanyag keletkezés pariban van-e egy modern, Euro-akármennyis autó által termelt károsanyag kibocsátásnak ? Vagy csak vakon felülünk a divat vonatra, a gyerekeink/unokáink meg majd oldják meg, ahogy tudják ?
-
A recept egyszerű. Indokolatlan büntetőadókkal mesterségesen addig kell drágítani a hagyományos autókat, míg nem inkább a qrva drága és hátszél nélkül amúgy totál piacképtelen villanyost kezdik vásárolni az emberek.
mod: van egy bontott még szinte bejáratós 38ezret futott motorom egy tetőre rakott autóból. Az illetékes elvtársak addig álljanak fél lábon amíg át nem ülök egy villanyosba.
-
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #22 üzenetére
Több helyen olvastam a SUV kifejezést, pl. a Wikipedián is. Lássuk a számszerűsített méreteket! 4861 vs 4750 mm, vagyis mindössze 11 centivel rövidebb, mint a 7 személyes Grand Espace -om. Viszont, tíz centivel szélesebb és 300 kilóval nehezebb. Ez nem egy batár, hanem szted az optimális városi autó?
-
#16820480
törölt tag
Ez nem egy batár SUV, hanem a Model 3 hatchback/crossover változata. A Model X a nagy autó. Egy Smarttal az a gond, hogy a bevásárlókosár sem fér el bele, akkor meg nagyjából értelmetlenné válik mint autó, mert egy robogó is elvisz egy személyt jóval olcsóbban.
Ja, hagyjuk is, nem tudom te merre járkálsz, de én rendszeresen látok olyan autót-buszt-teherautót, ami mellett nem lehet közlekedni. De lehet csak megszoktad már a dízelfüstöt és nem tűnik fel annyira. Engem zavar. -
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #20 üzenetére
Az biztos, hogy az enyém nem városi használatra való. Ahogy egy batár villany SUV sem, 25 millióért. Ha már autó, akkor városi használatra sztem vmi Smart -szerű az optimális. Ezt a nemtekeremleazablakotmertbüdösadízel dumát hagyjuk! Budapesten közlekedek biciklivel és tökéletesen kapok levegőt. Nem mondom, hogy nem látok kórosan füstölő autókat, de elenyésző a számuk.
-
#16820480
törölt tag
Ja, csak a tiéd városi használatban teljesít rosszul, mert megnő a fogyasztás és gyorsabban elhasználódnak az alkatrészek, plusz pár év alatt fekete füsttel gazdagítja a levegőt.
Amúgy amennyire utána olvastam, az autópályás gyengébb hatásfok a váltómű hiányából fakad, hogy a magas fordulaton pörgő motor nem olyan hatékony. Ezt előbb-utóbb biztosan tudják orvosolni azért, ha lesz rá igény. Akár váltó beiktatásával, akár több kisebb motorral, ami mind megfelelő áttétellel dolgozik megfelelően. De ez persze bonyolítaná az egészet és drágítaná is nyilván.
Az egyszerűbbnek tűnik, hogy megengedett sebességig optimalizálják az autókat, és nem fogsz 150-et menni, mert egyrészt tilos (a világ nagy részén), másrészt mert nem jó a hatékonyság. Illetve olyasmik is segítenek, hogy mondjuk nem egy szál pólóban ülsz a tökig fűtött kocsiban -20 fokban (ezt egyébként amúgy sem értettem soha, én belsőégésűben sem szoktam kabátot levenni, hiába viccelődnek ezzel sokan hogy az EV tulajokra jellemző, illetve nyáron is szívesen mennék sokszor leengedett ablakkal, ha nem kéne folyton felhúzni, mert valami füstölő dízel miatt nem kapok levegőt). Ez belsőégésűnél elmegy, mert a rossz hatékonysága miatt annyi felesleges hőt termel, hogy fel lehet használni fűtésre (amikor már bemelegedett persze, ami városban nem túl reális, hacsak nincs valami segédfűtés benne). Szóval például lehet használni ülés vagy kormányfűtést is, ami hatékonyabb, mert lokálisan téged melegít, nem a rossz hőszigetelésű utastér levegőjét, és így tovább. -
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #18 üzenetére
Az 500Km talán elfogadható lenne, de szkeptikus vagyok a megvalósíthatóságot illetően. GPS szerinti 130 -nál 6,2 -t fogyaszt az autóm. Így 1200Km körül van a hatótáv. Legutóbb nem volt türelmem hozzá és a német szakaszon 150 -nel utaztam, Hegyeshalomtól meg 140 -nel. Így lett 7,1 (nagy, magas a bódé). Így 1100Km a hatótáv és ezt tudja télen, nyáron. Sztem lakókocsít húzva sem menne 1000Km alá. Nem tudom, ezt a stabilitást hogyan hozná össze villannyal. Nemrég néztem egy videót, amiben lakókocsit vontattak Teslával. Nagyjából feleződött a hatótáv. A sebesség is drasztikusan befolyásolja a hatótávot.
-
#16820480
törölt tag
Ez így van, nem is mondtam, hogy vennék, csak érdekesebb. Amúgy visszatérve a Teslára, Musk mondta, hogy nem célja a hatótáv egekbe növelése, mert nem tartaj igazán reálisnak (sem a lehetőségét, sem az igényt rá), hanem azt célozzák meg, hogy elérjék az autók stabilan az 500km-es (ha jól emlékszem) hatótávot, és onnantól az akku súlyát és méretét csökkentenék, illetve a töltési időt.
-
#16820480
törölt tag
Eladási számokban. Az egész PSA 3,5 millió autót adott el 2019-ben. Ha le tudják gyártani, akkor a 900 ezer simán elmegy Teslából idén és már pedzegetik, hogy a jövő évi kapacitást is előrendelésben elviszik. Ilyen növekedés mellett már nem lesz hova bújnia a hagyományos gyártóknak. Technológiailag már most sincs nagyon.
Somatom: Egy Model Y árából, nem arról volt szó? De legalább a LW-nek nincs traktorhangja
-
Kinder
senior tag
Hja, az viszont érdekes, hogy míg a Model 3 magyar árai világviszonylatban is az igen kedvező kategóriába esnek, az Y egyelőre másutt jóval olcsóbb.
Németországban, ahol az autók átadása már meg is kezdődött, a Long Range induló ára 21,2 millió forint, de még a német Performance is olcsóbb (23,5 millió), mint a magyar Long Range. (A német árak állami támogatás nélkül, mai MNB árfolyamon értendők). -
-
Somatom
veterán
válasz
Luck Dragon #3 üzenetére
Az nem valószínű. Meg, azzal dolgozni kell. Pfujjj! De, cirka 6 millából le tudnám cserélni a húsz éves HD -mat egy újra és az mégiscsak egy HD, nem egy ilyen villanyizé.
-
-
Somatom
veterán
Éljen az új "mi autónk", 24,5 milláért! Magyarország jobban teljesít.
-
#16820480
törölt tag
Lassan időszerű lenne ezeknek a cikkeknek valami új kategóriát találni, mert a "Navigációk" nem ideális. Főleg, hogy navigációs cuccok mint olyan kb ki is haltak a személyautózásból az okostelefonok óta.
Az a tervezett 900 ezres szállított mennyiség elég tekintélyes már. Akik még azzal jöttek korábban, hogy micsoda kamu cég ez, hogy jóval magasabbra értékelik mint amit a gyártás alapján érne, kíváncsi vagyok milyen kifogást találnak, ha pár éven belül majd szépen beérik vagy lehagyják a nagyobb hagyományos gyárakat.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ma Még nem a berlini gigagyár látja el a helyi piacot, de már közel a befejezése. Itthon heteken belül hozzá lehet jutni a népszerű crossoverhez.
- Automata kávégépek
- Napelem
- Fujifilm X
- Assassin’s Creed Shadows teszt
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen autót vegyek?
- Túl környezetszennyező a modern chipek gyártása
- További aktív témák...
- Apple iPad mini 7 (2024) 128GB - Makulátlan, Apple garancia, akár beszámítással
- Huawei MateBook 15 FHD IPS Intel i5-8250 8gb ram 256gb NvMe SSD Windows 11
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G 8/256gb - Makulátlan, akár beszámítással
- Ryzen 7 5800X / RX 7600 XT 16GB / A520M / 16GB vagy 32GB RAM / 256GB + 1TB M.2 SSD / 650W GOLD
- Samsung Galaxy Tab S8+ / S7+ FE Book Cover Keyboard, billentyűzet - Csomagolásbontott
- Frederick Forsythe: Isten ökle (nem olvasott)
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro - M4 Pro 24GB 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- LG 32GQ850-B - 32" NANO IPS ATW / 2560x1440 / 260Hz 1ms / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync / HDR 600
- Bomba ár! HP EliteBook 820 G3 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG STRIX RTX 3080 10GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest