- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- MG4 menetpróba
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Hirdetés
-
Bővíti a ROG Ally garanciáját az ASUS
ph Az egyes termékek, kártyaolvasóval kapcsolatos problámájára reagált a cég.
-
3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
it A következő 15-20 évben a Xiaomi a világ öt legnagyobb autógyártója közé akar kerülni, de a következő 3 évben még kizárólag Kínára koncentrál.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
Kinder
senior tag
Hja, az viszont érdekes, hogy míg a Model 3 magyar árai világviszonylatban is az igen kedvező kategóriába esnek, az Y egyelőre másutt jóval olcsóbb.
Németországban, ahol az autók átadása már meg is kezdődött, a Long Range induló ára 21,2 millió forint, de még a német Performance is olcsóbb (23,5 millió), mint a magyar Long Range. (A német árak állami támogatás nélkül, mai MNB árfolyamon értendők). -
#16820480
törölt tag
Ez így van, nem is mondtam, hogy vennék, csak érdekesebb. Amúgy visszatérve a Teslára, Musk mondta, hogy nem célja a hatótáv egekbe növelése, mert nem tartaj igazán reálisnak (sem a lehetőségét, sem az igényt rá), hanem azt célozzák meg, hogy elérjék az autók stabilan az 500km-es (ha jól emlékszem) hatótávot, és onnantól az akku súlyát és méretét csökkentenék, illetve a töltési időt.
-
#16820480
törölt tag
Ja, csak a tiéd városi használatban teljesít rosszul, mert megnő a fogyasztás és gyorsabban elhasználódnak az alkatrészek, plusz pár év alatt fekete füsttel gazdagítja a levegőt.
Amúgy amennyire utána olvastam, az autópályás gyengébb hatásfok a váltómű hiányából fakad, hogy a magas fordulaton pörgő motor nem olyan hatékony. Ezt előbb-utóbb biztosan tudják orvosolni azért, ha lesz rá igény. Akár váltó beiktatásával, akár több kisebb motorral, ami mind megfelelő áttétellel dolgozik megfelelően. De ez persze bonyolítaná az egészet és drágítaná is nyilván.
Az egyszerűbbnek tűnik, hogy megengedett sebességig optimalizálják az autókat, és nem fogsz 150-et menni, mert egyrészt tilos (a világ nagy részén), másrészt mert nem jó a hatékonyság. Illetve olyasmik is segítenek, hogy mondjuk nem egy szál pólóban ülsz a tökig fűtött kocsiban -20 fokban (ezt egyébként amúgy sem értettem soha, én belsőégésűben sem szoktam kabátot levenni, hiába viccelődnek ezzel sokan hogy az EV tulajokra jellemző, illetve nyáron is szívesen mennék sokszor leengedett ablakkal, ha nem kéne folyton felhúzni, mert valami füstölő dízel miatt nem kapok levegőt). Ez belsőégésűnél elmegy, mert a rossz hatékonysága miatt annyi felesleges hőt termel, hogy fel lehet használni fűtésre (amikor már bemelegedett persze, ami városban nem túl reális, hacsak nincs valami segédfűtés benne). Szóval például lehet használni ülés vagy kormányfűtést is, ami hatékonyabb, mert lokálisan téged melegít, nem a rossz hőszigetelésű utastér levegőjét, és így tovább. -
#16820480
törölt tag
Ez nem egy batár SUV, hanem a Model 3 hatchback/crossover változata. A Model X a nagy autó. Egy Smarttal az a gond, hogy a bevásárlókosár sem fér el bele, akkor meg nagyjából értelmetlenné válik mint autó, mert egy robogó is elvisz egy személyt jóval olcsóbban.
Ja, hagyjuk is, nem tudom te merre járkálsz, de én rendszeresen látok olyan autót-buszt-teherautót, ami mellett nem lehet közlekedni. De lehet csak megszoktad már a dízelfüstöt és nem tűnik fel annyira. Engem zavar. -
8th
addikt
A recept egyszerű. Indokolatlan büntetőadókkal mesterségesen addig kell drágítani a hagyományos autókat, míg nem inkább a qrva drága és hátszél nélkül amúgy totál piacképtelen villanyost kezdik vásárolni az emberek.
mod: van egy bontott még szinte bejáratós 38ezret futott motorom egy tetőre rakott autóból. Az illetékes elvtársak addig álljanak fél lábon amíg át nem ülök egy villanyosba.
[ Szerkesztve ]
-
Kinder
senior tag
Én 1 hete mentem egy egy napos Balaton felvidék kört a 4 tagú családommal, végig 22 fokra állított légkondival, egyáltalán nem spórolva, sőt, mondhatjuk, hogy elég dinamikusan.
398 km, 90% --> 11%-ra merült az autó úgy, hogy ebben volt még egy 4-4,5 órás Sentry üzemmód, amikor minden kamerájával figyel, és ha valaki közel megy az autóhoz, rögzíti a felvételeket ( ebből most épp 39 darab volt, mert a Szigligeti Várat néztük meg, és a parkolóban nagy volt a mozgás. ), ez kb 5%-ot vitt el az akksiból a 3 óra várnézés és aztán egy kb 1-1,5 órás késő délutáni éttermi parkolás alatt alatt. ( ez természetesen kikapcsolható, de én nem szoktam kikapcsolni )
Tehát kb az akku 75%-a jutott haladásra, így lett a kb 400 km.
Hatótáv-para egyáltalán nem volt, tudtam, mikor érek a biatorbágyi töltőhöz, nem volt izgalom.
Innen pedig 9 perc múlva, 54%-os töltöttséggel ( az kb újabb 200 km-re elég ) szaladtunk is tovább, mert már este 23 óra volt, a gyerekek eléggé álmosak/fáradtak voltak. ( Ha 90%-ra töltöttem volna, az összesen 35 perc lett volna, mert 50% felett már lassul a töltés ( ami még így is sokkal gyorsabb, mint más villanyautó max tötlési sebessége )
Szóval hosszú távú haladásra a Tesla a Supercharger hálózat miatt nem sokban különbözik mondjuk a Te dízeledtől, már persze abban az esetben, ha 2-3 óránként megállsz egy 5-10 perces pihire, kávéra, vécére. A Tesla addig fel is tölt a következő töltőig.
A többi elektromosról nem tudok nyilatkozni, de az biztos, hogy azok viszont komoly hátrányban vannak egy hosszabb úton, viszont ez Tesla cikk, ehhez írhatok ilyet.
Nekem egy 2020-as Tesla Model 3 Performance van. -
#16820480
törölt tag
A Tesla termékpalettáján ez nem számít nagynak attól még, a Model 3 alapjaira épül (ami a legkisebb Tesla jelenleg). Nem lehet kis városi autónak hívni, de ha meg az lenne, akkor jönne a sok sirálom, hogy csak másodautónak jó, használhatatlan városon kívül.
8th: Hozol valamikor valami forrást is a nézeteid alátámasztására, vagy ezt hiába várom? Kezdjük az alábbiakkal mondjuk: indokolatlan büntetőadók, mesterségesen drágított ICE autók, hátszél nélkül piacképtelen elektromos.
Amúgy nem kell fél lábon állniuk, majd ha kitiltogatják városokból a belsőégésűt, vagy nem lesz benzinkút 100km-es körzetben, akkor hajadra kenheted a tartalék motorod.Noukoum: Hát igen, ezt még repülővel sem tudod megtenni, hiszen ott is egy átszállás legalább egy óra Sokkal jobban megéri a Budapest-Phuket autóval, fél óra megállóval be lehet húzni és még a tájat is látod
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Egy Passat 4775mm, egy Octavia 4690, Audi A4 az 4762, Mondeo 4871mm... Nem tűnik annyira kirívónak, mert hát ezeknél kisebb autót egy magára valamit adó férfiember nem vehet
#36: Olyan szempontból mindegy, hogy attól nem fogsz kevésbé elfáradni vezetés közben, ha időre kell menned és nem leszel biztonságosabb sem az úton, szemben mondjuk a nyaralással.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
És azért, mert van pár száz/ezer ember, akinek ez rutin, abból következik, hogy mindenki általánosan erre termett, és tökéletesen tudja kivitelezni?
Bár még akik hivatásból csinálják, azok is tudnak hibázni, mivel nem nulla a vezetés közben elalvó kamion- és buszsofőrök száma sem. -
Kinder
senior tag
Nem én tudom, hanem az autó navija %-ra pontosan kiszámolta, mikor-hova-mennyi töltéssel érek ( de én is megnéztem előtte egy 5 perces google mapsos tervezéssel persze, mert nem vagyok hülye, hogy csak az autóra bízzam ).
Nem mondtam, hogy teljes mértékben ugyananyni időbe kerül egy 1.000 km-es túra, mint neked, de jelen esetben egy egy töltéses 400 km után 9 perccel továbbmenni Budaörsről akár Bécsig, szerintem nem vészes időkiesés. ( és közben is van Tesla töltő Győrnél, ha netalántán mégis gebasz lenne ).
Nekem is közlekedési eszköz, nem babusgatom, meg vaxolom egész nap. Beleülök, és megyek. 3-as BMW méret, szerintem még épp a max size Budapestre ( én itt élek ). Nagyobb már nekem sem kéne.
Fenttartása zéró Ft, és ma már egy alapnál kicsit jobb motorral szerelt 4x4 BMW/Audi/Merci is ennyibe kerül, csak ott több a szervíz költség. Mondjuk a nullánál csak több lehet. Lehet, hogy elsőre soknak tűnik az ára, de mivel szervíz-igénytelen, hibátlan autó, már másfél év alatt amennyit nem kellett rá költenem a kötelező szervíz/üzemanyagra, az egy elég komoly összeg, és ezt másra fordíthattam. -
k-adi
nagyúr
1000km.. kinek kell annyi.. megint ez a kamionos megközelítés.. ami az átlag autóshoz köze sincs.. persze jó lenne... de eltekintve a "kamionos egy seggel levezetek svájcig", pl. nyaraláskor vagy bármilyen "hosszú úton" 1-2x biztos megállsz wc, lábnyújtózás miatt +főleg ha van gyerek is... és akkor tudod tölteni... csak kéne hozzá töltőoszlop.
Én osztom amit Musk mond erről, ha tényleg tudná stabilan az 500-600km távot télen-nyáron egyaránt, már elegendő lenne az átlag autósnak, de persze csak akkor, ha lenne megfelelő töltőoszlop infrastruktúra mellé építve.
Amúgy meg töltöd otthon, hétköznapontként... kivéve ha panelben,stb. laksz mert akkor.. nem.szóval legyen stabil táv + rendesen kiépített ÉS egységes töltőoszlop hálózat + elérhető ár.. najó megyek álmodni
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Tartok tőle, hogy ha szabályosan közlekednél azzal a bringával, akkor nem kellene autókat kerülgetned.
#57: Ja, ha már átlag, mennyien vontatnak az autójukkal? Szökőévente egyszer látok utánfutót manapság, az is kb a cirkáló zsiguli után kötött ócskavas gyűjtő láda.
Ha szabályosan közlekedsz, akkor nem akkora a különbség, a világ nagy részén 130 a max sebesség, de sok helyen 120, és ha nem autópályázol éppen, akkor még kevesebb. Fűtésre már írtam korábban példát, azt is ignoráltad.
De persze, lehet az átlag igény valójában a télen 30 fokra fűtött utastérrel pályán 3 tonnát vontató autós, aki egyhuzamban akarja megtenni a Bp-München távot.[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Napi ingázással egy elektromost is kb hetente egyszer rádugsz a töltőre és el van intézve. Akár otthon, akár valahol egy publikus töltőn egy bő fél órára (mondjuk miközben bemész a bótba vásárolni). Egy hét alatt mennyien vezetnek le 500km-t? Az évi 25 ezer lenne, szerintem (és a statisztikák szerint) az ingázók ennél jóval kevesebbet mennek (ennyi km amúgy évi két olajcserét jelent, az is jó környezetbarát).
Közel 4 millió autó van itthon. Az, hogy ebből néhány ezer időnként beáll az M7-en nyilván azt jelenti, hogy az átlag az autópályát használ -
#16820480
törölt tag
-
k-adi
nagyúr
"miért van az összes bevezetőn dugó és nyáron miért araszolnak az M7 -esen"
azért, mert nincs
és az araszolás is időszakos (pl. péntek-vasárnap du.)tudom, drámai túlzás bevett szokás a netes fórumokon a mondandó alátámasztására, de azért vannak jóval rosszabb útszakaszok is... de ezt nyilván te is tudod ha járod EU-t a kamionnal
-
k-adi
nagyúr
nem, te az átlagra akarsz 1000km-es villany autót, amikor a stabil 500-600km is megfelelő lenne már, ugyanis a vontatás, pályázás, évente 1-2-3x tengerpartra leugrásos extra külön eseteknél elvérzik a hatótáv, de ezt én sem vitatom, viszont ezek a példák nem igazán az "átlag" felhasználás tükrözik
aki meg nem tudja tölteni otthon, ne vegyen ilyet MÉG vagy vállalja be a dedikált töltőoszlopokat
(amikből remélhetőleg minél több lesz minél hamarabb, így akár később a jövőben ez se lehet "akkora" gond) -
#16820480
törölt tag
Mondjuk ha egyszer megtankolsz, aztán mész tempomattal 100km-t, és újra rátankolsz, akkor megkapod pontosan mennyit fogyaszt, ezt pályán egész jól meg lehet csinálni gondolom, én legalábbis ha mérni akarnék, akkor valami ilyet csinálnék. Jó, legyen 200km, mert lehet 5 litert nem szolgálnak ki, ha tényleg annyit fogyaszt.
-
#16820480
törölt tag
Szerintem ez azzal is összefüggésben van, hogy amikor még a boomer meg gen-x generációk vállaltak gyereket, akkor egy családban volt akár 3-4 gyerek simán, és kellett a sok ülés meg alakítható belső. Manapság meg inkább 1-2 gyerek van, de azokat nagyobb biztonságban akarják tudni, arra meg látszólag jobb egy megemelt tank. Én is utálom amúgy őket, belül semmivel nem tágasabbak, kívül nagyobbak és nehezebbek és többet is fogyasztanak, terepre alkalmatlanok, városba nagyok, szóval worst of both worlds.
Amúgy még a Mercinek van a a V-osztály, ami hasonló (illetve a Vito volt korábban), ennek van az EQV az elektromos változata, csak mercisen drágán és relatív kis hatótávval.
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care