Hirdetés
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- DIGI Mobil
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
Lassan időszerű lenne ezeknek a cikkeknek valami új kategóriát találni, mert a "Navigációk" nem ideális. Főleg, hogy navigációs cuccok mint olyan kb ki is haltak a személyautózásból az okostelefonok óta.
Az a tervezett 900 ezres szállított mennyiség elég tekintélyes már. Akik még azzal jöttek korábban, hogy micsoda kamu cég ez, hogy jóval magasabbra értékelik mint amit a gyártás alapján érne, kíváncsi vagyok milyen kifogást találnak, ha pár éven belül majd szépen beérik vagy lehagyják a nagyobb hagyományos gyárakat.
-
Somatom
veterán
Éljen az új "mi autónk", 24,5 milláért! Magyarország jobban teljesít.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Somatom
veterán
válasz
Luck Dragon #3 üzenetére
Az nem valószínű. Meg, azzal dolgozni kell. Pfujjj! De, cirka 6 millából le tudnám cserélni a húsz éves HD -mat egy újra és az mégiscsak egy HD, nem egy ilyen villanyizé.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Kinder
senior tag
Hja, az viszont érdekes, hogy míg a Model 3 magyar árai világviszonylatban is az igen kedvező kategóriába esnek, az Y egyelőre másutt jóval olcsóbb.
Németországban, ahol az autók átadása már meg is kezdődött, a Long Range induló ára 21,2 millió forint, de még a német Performance is olcsóbb (23,5 millió), mint a magyar Long Range. (A német árak állami támogatás nélkül, mai MNB árfolyamon értendők). -
#16820480
törölt tag
Eladási számokban. Az egész PSA 3,5 millió autót adott el 2019-ben. Ha le tudják gyártani, akkor a 900 ezer simán elmegy Teslából idén és már pedzegetik, hogy a jövő évi kapacitást is előrendelésben elviszik. Ilyen növekedés mellett már nem lesz hova bújnia a hagyományos gyártóknak. Technológiailag már most sincs nagyon.
Somatom: Egy Model Y árából, nem arról volt szó? De legalább a LW-nek nincs traktorhangja
-
-
#16820480
törölt tag
Ez így van, nem is mondtam, hogy vennék, csak érdekesebb. Amúgy visszatérve a Teslára, Musk mondta, hogy nem célja a hatótáv egekbe növelése, mert nem tartaj igazán reálisnak (sem a lehetőségét, sem az igényt rá), hanem azt célozzák meg, hogy elérjék az autók stabilan az 500km-es (ha jól emlékszem) hatótávot, és onnantól az akku súlyát és méretét csökkentenék, illetve a töltési időt.
-
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #18 üzenetére
Az 500Km talán elfogadható lenne, de szkeptikus vagyok a megvalósíthatóságot illetően. GPS szerinti 130 -nál 6,2 -t fogyaszt az autóm. Így 1200Km körül van a hatótáv. Legutóbb nem volt türelmem hozzá és a német szakaszon 150 -nel utaztam, Hegyeshalomtól meg 140 -nel. Így lett 7,1 (nagy, magas a bódé). Így 1100Km a hatótáv és ezt tudja télen, nyáron. Sztem lakókocsít húzva sem menne 1000Km alá. Nem tudom, ezt a stabilitást hogyan hozná össze villannyal. Nemrég néztem egy videót, amiben lakókocsit vontattak Teslával. Nagyjából feleződött a hatótáv. A sebesség is drasztikusan befolyásolja a hatótávot.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
Ja, csak a tiéd városi használatban teljesít rosszul, mert megnő a fogyasztás és gyorsabban elhasználódnak az alkatrészek, plusz pár év alatt fekete füsttel gazdagítja a levegőt.
Amúgy amennyire utána olvastam, az autópályás gyengébb hatásfok a váltómű hiányából fakad, hogy a magas fordulaton pörgő motor nem olyan hatékony. Ezt előbb-utóbb biztosan tudják orvosolni azért, ha lesz rá igény. Akár váltó beiktatásával, akár több kisebb motorral, ami mind megfelelő áttétellel dolgozik megfelelően. De ez persze bonyolítaná az egészet és drágítaná is nyilván.
Az egyszerűbbnek tűnik, hogy megengedett sebességig optimalizálják az autókat, és nem fogsz 150-et menni, mert egyrészt tilos (a világ nagy részén), másrészt mert nem jó a hatékonyság. Illetve olyasmik is segítenek, hogy mondjuk nem egy szál pólóban ülsz a tökig fűtött kocsiban -20 fokban (ezt egyébként amúgy sem értettem soha, én belsőégésűben sem szoktam kabátot levenni, hiába viccelődnek ezzel sokan hogy az EV tulajokra jellemző, illetve nyáron is szívesen mennék sokszor leengedett ablakkal, ha nem kéne folyton felhúzni, mert valami füstölő dízel miatt nem kapok levegőt). Ez belsőégésűnél elmegy, mert a rossz hatékonysága miatt annyi felesleges hőt termel, hogy fel lehet használni fűtésre (amikor már bemelegedett persze, ami városban nem túl reális, hacsak nincs valami segédfűtés benne). Szóval például lehet használni ülés vagy kormányfűtést is, ami hatékonyabb, mert lokálisan téged melegít, nem a rossz hőszigetelésű utastér levegőjét, és így tovább. -
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #20 üzenetére
Az biztos, hogy az enyém nem városi használatra való. Ahogy egy batár villany SUV sem, 25 millióért. Ha már autó, akkor városi használatra sztem vmi Smart -szerű az optimális. Ezt a nemtekeremleazablakotmertbüdösadízel dumát hagyjuk! Budapesten közlekedek biciklivel és tökéletesen kapok levegőt. Nem mondom, hogy nem látok kórosan füstölő autókat, de elenyésző a számuk.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
Ez nem egy batár SUV, hanem a Model 3 hatchback/crossover változata. A Model X a nagy autó. Egy Smarttal az a gond, hogy a bevásárlókosár sem fér el bele, akkor meg nagyjából értelmetlenné válik mint autó, mert egy robogó is elvisz egy személyt jóval olcsóbban.
Ja, hagyjuk is, nem tudom te merre járkálsz, de én rendszeresen látok olyan autót-buszt-teherautót, ami mellett nem lehet közlekedni. De lehet csak megszoktad már a dízelfüstöt és nem tűnik fel annyira. Engem zavar. -
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #22 üzenetére
Több helyen olvastam a SUV kifejezést, pl. a Wikipedián is. Lássuk a számszerűsített méreteket! 4861 vs 4750 mm, vagyis mindössze 11 centivel rövidebb, mint a 7 személyes Grand Espace -om. Viszont, tíz centivel szélesebb és 300 kilóval nehezebb. Ez nem egy batár, hanem szted az optimális városi autó?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
8th
addikt
A recept egyszerű. Indokolatlan büntetőadókkal mesterségesen addig kell drágítani a hagyományos autókat, míg nem inkább a qrva drága és hátszél nélkül amúgy totál piacképtelen villanyost kezdik vásárolni az emberek.
mod: van egy bontott még szinte bejáratós 38ezret futott motorom egy tetőre rakott autóból. Az illetékes elvtársak addig álljanak fél lábon amíg át nem ülök egy villanyosba.
[ Szerkesztve ]
-
bigrock
addikt
Hosszabb távra levezetve utána számolt már valaki, hogy egy villanyautó akksi pakk előállításából, majd később a hulladékok kezeléséből származó akármilyen károsanyag keletkezés pariban van-e egy modern, Euro-akármennyis autó által termelt károsanyag kibocsátásnak ? Vagy csak vakon felülünk a divat vonatra, a gyerekeink/unokáink meg majd oldják meg, ahogy tudják ?
-
Kinder
senior tag
IGen, már rengeteg ilyen számítás van, nagyjából 60.000 km után már a villanyos vezet minden gyártási / üzemanyag és üzemanyag szálítási költséget, valamint károsanyag kibocsájtást beszámolva. Amiket a neten találni lehet, hogy soha nem lesz gazdaságosabb egy villanyautó, azok ilyen 2016-os és hasonló tanulmányok kb 2012-es adatokra hagyatkozva. Egy mai, 2020-21-es tanulmány a mai adatokkal már teljesen más. Az euro6-7 miatt a benzines/dízel lábnyoma nő, ugyanis drágul vagy bonyolódik ( és ezzel ugyancsak dárgul ) az előállítása, míg a villanyosé az új anyagoknak/ötleteknek köszönhetően csökken. Most a káros anyagról beszélünk, nem az autó vételáráról.
-
Somatom
veterán
Igen, többen is. Maga a dízel/benzin üzemanyag előállítása is rendkívül környezetkárosító. Sztem környezetvédelmi szempontból jobban járnánk a villanyos járművekkel. A bibi az, hogy inkább a hajókat, repülőket, kamionokat kéne villanyosítani.
Kinder:
Ott a villanyos HD -ról volt szó. Az vinnyog.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Kinder
senior tag
Én 1 hete mentem egy egy napos Balaton felvidék kört a 4 tagú családommal, végig 22 fokra állított légkondival, egyáltalán nem spórolva, sőt, mondhatjuk, hogy elég dinamikusan.
398 km, 90% --> 11%-ra merült az autó úgy, hogy ebben volt még egy 4-4,5 órás Sentry üzemmód, amikor minden kamerájával figyel, és ha valaki közel megy az autóhoz, rögzíti a felvételeket ( ebből most épp 39 darab volt, mert a Szigligeti Várat néztük meg, és a parkolóban nagy volt a mozgás. ), ez kb 5%-ot vitt el az akksiból a 3 óra várnézés és aztán egy kb 1-1,5 órás késő délutáni éttermi parkolás alatt alatt. ( ez természetesen kikapcsolható, de én nem szoktam kikapcsolni )
Tehát kb az akku 75%-a jutott haladásra, így lett a kb 400 km.
Hatótáv-para egyáltalán nem volt, tudtam, mikor érek a biatorbágyi töltőhöz, nem volt izgalom.
Innen pedig 9 perc múlva, 54%-os töltöttséggel ( az kb újabb 200 km-re elég ) szaladtunk is tovább, mert már este 23 óra volt, a gyerekek eléggé álmosak/fáradtak voltak. ( Ha 90%-ra töltöttem volna, az összesen 35 perc lett volna, mert 50% felett már lassul a töltés ( ami még így is sokkal gyorsabb, mint más villanyautó max tötlési sebessége )
Szóval hosszú távú haladásra a Tesla a Supercharger hálózat miatt nem sokban különbözik mondjuk a Te dízeledtől, már persze abban az esetben, ha 2-3 óránként megállsz egy 5-10 perces pihire, kávéra, vécére. A Tesla addig fel is tölt a következő töltőig.
A többi elektromosról nem tudok nyilatkozni, de az biztos, hogy azok viszont komoly hátrányban vannak egy hosszabb úton, viszont ez Tesla cikk, ehhez írhatok ilyet.
Nekem egy 2020-as Tesla Model 3 Performance van. -
Noukoum
veterán
-
#16820480
törölt tag
A Tesla termékpalettáján ez nem számít nagynak attól még, a Model 3 alapjaira épül (ami a legkisebb Tesla jelenleg). Nem lehet kis városi autónak hívni, de ha meg az lenne, akkor jönne a sok sirálom, hogy csak másodautónak jó, használhatatlan városon kívül.
8th: Hozol valamikor valami forrást is a nézeteid alátámasztására, vagy ezt hiába várom? Kezdjük az alábbiakkal mondjuk: indokolatlan büntetőadók, mesterségesen drágított ICE autók, hátszél nélkül piacképtelen elektromos.
Amúgy nem kell fél lábon állniuk, majd ha kitiltogatják városokból a belsőégésűt, vagy nem lesz benzinkút 100km-es körzetben, akkor hajadra kenheted a tartalék motorod.Noukoum: Hát igen, ezt még repülővel sem tudod megtenni, hiszen ott is egy átszállás legalább egy óra
Sokkal jobban megéri a Budapest-Phuket autóval, fél óra megállóval be lehet húzni és még a tájat is látod
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Te tudod. A tankom 11% -a cirka 8 liter. Ha ennyi van benne, akkor én már erősen pánikolok. Pláne gyerekekkel. Szerencsére az általad említett túrát símán meg tudnám csinálni (kétszer
) anélkül, hogy gondolkodnom kéne azon, hogy hol tankoljak. Az autó nálam az ecccerű közlekedőedény kategóriába esik. Kizárt, hogy húsz millám álljon egy ilyenben. Pláne városi közlekedéshez, amihez kicsit sem praktikus, ellenben bármikor kárt tehetnek benne.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #32 üzenetére
De a várost nem Tesla termékpalettájának hívják, hanem Budapestnek. Attól, hogy a termékpalettán kicsi, még Budapesten nagy. Nem egy Twingohoz hasonlítottam, hanem egy olyan egyterűhöz, ami a Renult kínálatában a legnagyobb személyautó.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
Egy Passat 4775mm, egy Octavia 4690, Audi A4 az 4762, Mondeo 4871mm... Nem tűnik annyira kirívónak, mert hát ezeknél kisebb autót egy magára valamit adó férfiember nem vehet
#36: Olyan szempontból mindegy, hogy attól nem fogsz kevésbé elfáradni vezetés közben, ha időre kell menned és nem leszel biztonságosabb sem az úton, szemben mondjuk a nyaralással.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #37 üzenetére
Király! Akkó városi férfiautóm van, punciemblémával az elején.
Csak az a különbség, hogy az átlagnak az 1000Km komoly táv. Nekünk, kamionosoknak az ilyesmi rutinfeladat. Miután kiértem németbe, átpakolok a kamionba és még legurulok vele a svájci határig. Havonta annyit vezetek, mint a kocaautósok egy évben. Nem barom vagyok, hanem ez a feladat.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
És azért, mert van pár száz/ezer ember, akinek ez rutin, abból következik, hogy mindenki általánosan erre termett, és tökéletesen tudja kivitelezni?
Bár még akik hivatásból csinálják, azok is tudnak hibázni, mivel nem nulla a vezetés közben elalvó kamion- és buszsofőrök száma sem. -
8th
addikt
válasz
#16820480 #32 üzenetére
Minek? Bármit linkel nektek az ember az szerintetek vagy kamu vagy hülyeség. Hogy miért arra sosincs válasz. Hülyeség és kész. Ezzel el van intézve. LOL.
És igen. Szándékosan nem is titkolva teljesíthetetlen normákat szabtak meg és büntetőadóval sújtják azokat a gyártókat akik azt nem tudják teljesíteni. Emiatt is drágultak meg az ice autók. Aki ezt tagadja az vagy szándékosan hazudik vagy szimplán csak hülye. Őszintén szólva nem tudom melyik a rosszabb.majd ha kitiltogatják városokból a belsőégésűt, vagy nem lesz benzinkút 100km-es körzetben, akkor hajadra kenheted a tartalék motorod.
Nem igazán érdekelnek nagyvárosi ember többnyire saját maga okozta problémái több mint egy évtizede már vidéken élek. Ezt a nyugit megtapasztalva nem is tudnék újra a büdös zajos fővárosban élni. Nem lesz benzinkút 100km-es körzetben? Hogyne, álmodj királylány.
Ha ez mégis bekövetkezne márpedig a dolgok jelenlegi állása szerint ~30 éven belül biztosan nem fog akkor sem esnék kétségbe. Vinnék magammal három darab 30L műanyag kannát a kútra aztán szia. 3x 30L + 70L a tankban azzal nem spórolgatva vígan elgurulunk negyed évet újabb benzinkút látogatás nélkül. Úgy szervezném a dolgaimat, hogy három havonta útba essen a kút és ne kelljen külön kocsikázni csak ezért. Nem nagy ügy. De mivel ez nem a Mad Max filmek nevetséges mesevilága felesleges is ilyen abszurd hülyeségeken spekulálni.
[ Szerkesztve ]
-
Kinder
senior tag
-
Kinder
senior tag
Nem én tudom, hanem az autó navija %-ra pontosan kiszámolta, mikor-hova-mennyi töltéssel érek ( de én is megnéztem előtte egy 5 perces google mapsos tervezéssel persze, mert nem vagyok hülye, hogy csak az autóra bízzam ).
Nem mondtam, hogy teljes mértékben ugyananyni időbe kerül egy 1.000 km-es túra, mint neked, de jelen esetben egy egy töltéses 400 km után 9 perccel továbbmenni Budaörsről akár Bécsig, szerintem nem vészes időkiesés. ( és közben is van Tesla töltő Győrnél, ha netalántán mégis gebasz lenne ).
Nekem is közlekedési eszköz, nem babusgatom, meg vaxolom egész nap. Beleülök, és megyek. 3-as BMW méret, szerintem még épp a max size Budapestre ( én itt élek ). Nagyobb már nekem sem kéne.
Fenttartása zéró Ft, és ma már egy alapnál kicsit jobb motorral szerelt 4x4 BMW/Audi/Merci is ennyibe kerül, csak ott több a szervíz költség. Mondjuk a nullánál csak több lehet.Lehet, hogy elsőre soknak tűnik az ára, de mivel szervíz-igénytelen, hibátlan autó, már másfél év alatt amennyit nem kellett rá költenem a kötelező szervíz/üzemanyagra, az egy elég komoly összeg, és ezt másra fordíthattam.
-
Noukoum
veterán
Jó de a villanyautóellenes trolloknak nincs idejük pisilni, meg enni.
Amúgy tízezer km-en az a 6 óra nagyon sok idő, szerinted ér ennyit a környezetvédelem, meg az emberek egészsége és közérzete? 6 óra alatt hány darab sorozatrészt nézek meg netflixen, hm? Arra van időm, töltésre nincs bocsi.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
#16820480
törölt tag
Hoztam neked elemzéseket, tanulmányokat, videókat, amiket szépen figyelmen kívül hagytál ahogy vannak, pedig azok megcáfolták az állításaidat. Szóval igen, "LOL" valóban.
Nem mondtam, hogy nem büntetik a benzineseket, én az indokolatlanra vártam volna valami megerősítést. Mert ez így úgy hangzik, mintha szerinted a jelenlegi benzinpöfögés teljesen rendben lenne és nem befolyásolná a környezetet, az emberek életét, egészségét, stb. Az, hogy kezdik korlátozni és tiltani a belsőégésű járműveket, az nem indokolatlan, kicsit hasonlóan ahogy a dohányzás korlátozása/tiltása sem volt indokolatlan ("Aki ezt tagadja az vagy szándékosan hazudik vagy szimplán csak hülye" - ugye?). De végül is lehet az olajlobbi pártját is fogni.
Ha jelentősen csökken a belsőégésűek aránya az utakon, akkor egyre kevésbé fogja megérni benzinkutat üzemeltetni, szóval nem azért fognak bezárni, mert betiltják őket, hanem mert nem fogják tudni fenntartani magukat. -
8th
addikt
válasz
#16820480 #47 üzenetére
Szerintem sincs rendben a pöfögés, ebben egyet is érünk. De azt látni kell, hogy az emberek túlnyomó többségének nincsen pénze új autóra. Nem villanyautóra, semmilyenre. A legolcsóbb alapmotoros fapados kis vacakra sem. Ez a kiindulási pont innen kéne elindulni, hogy mit csináljunk, hogy mégis tisztább legyen a levegő. Adja magát, hogy ahelyett, hogy az amúgy elég jómódú embereket milliókkal megtámogatjuk, hogy villanyautóba ülhessenek inkább a csórókat kéne ösztönözni és támogatni, hogy ha már lecserélni nem tudják akkor legalább alakíttassák át az autójukat gázüzeműre. Egy villanyautó 2,5 milliós állami támogatásból 8 db korszerűtlen benzines autót lehetne lpg üzeműre alakítani. Ezzel két legyet üthetnénk egy csapásra mert egyrészről az átalakításon átesett autók azután sokkal tisztább kipufogógázt eregetnének másrészről rengeteg dízel autó tulajdonos szívesen átülne egy benzinesbe mert az átalakítást követően gyakorlatilag azonos üzemanyagköltséggel el tudna gurulni azzal is de már a tipikus dízel specifikus taposóaknák nélkül. Ha már környezetvédelem valami hasonlón kéne agyalniuk a törvényhozóinknak. Igen, környezetvédelmi szempontból örülni kell minden egyes eladott villanyautónak csak közben másik nyolcat meg lehetne tisztítani ugyanannyi a pénzből. A látszat ellenére nem fogom az olajlobbi pártját, én a józan ész pártját fogom (többé kevésbé). Írtam korábban valamelyik villanyautós cikk alá de akkor megismétlem: csak a töltési idővel és a vételárral van bajom. Semmi mással. A kicsi hatótávval sem. Egyszerűen túl csóró vagyok egy normális vállalható villanyautóhoz még egy használthoz is. Nincs 4-6 millióm erre a célra. C-zero és hasonló kis budi kotlákat most hagyjuk.
-
#16820480
törölt tag
Részemről ennél nagyobb a pánikhangulat sajnos, ezért nem tartom jó megoldásnak az LPG-t. A semminél jobb, de ugyanúgy zsákutca lesz nagyon hamar és arra meg nem annyira olcsó. Még pár évtizede működhetett volna, de manapság nem a kevesebbet, hanem a konkrét nullát kell célozni (nem csak személyautóknál, hanem úgy általánosságban), mert úgy talán megússzuk +2°C-kal. Ami még mindig katasztrófális lenne a jelenlegi emberiségre, de legalább véges mértékű romlás. És ha ennek az az ára, hogy nem lesz elérhető annyi embernek az autó, az azt hiszem még talán a kisebbik rossz.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ma Még nem a berlini gigagyár látja el a helyi piacot, de már közel a befejezése. Itthon heteken belül hozzá lehet jutni a népszerű crossoverhez.
- PC GAMINGRE, MUNKÁRA, RYZEN 5600G és RX5700XT! LEÍRÁS! (134)
- Precision 3560 15.6" FHD IPS i7-1185G7 Nvidia T500 32GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- PC GAMINGRE, MUNKÁRA, i5 6500 és VEGA 56! LEÍRÁS! (13)
- PC GAMINGRE, MUNKÁRA, i7-6700K és 5700XT! LEÍRÁS! (142)
- KASPA - ICERIVER KAS KS0 PRO tápegységgel - előrendelhető
Állásajánlatok
Cég: ABT Hungária Tanácsadó Kft.
Város: Budapest