- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
freaghill
őstag
-
Ck.
addikt
válasz MunezXBK #77953 üzenetére
Nem vagyok arckönyvön, minden formájában elítélem. De most viszont adhatnál azért egy kontaktot.
Rick4:
Mi még nem, de egy szép, nyakig olajos bontós leánynak szívesen felajánlanék pár fizetési formát.Porki:
Ha csütörtökön közbenjárnál az érdekemben, azt nagyon megköszönném.[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
válasz Cheesy #77962 üzenetére
Én nem praktizálok, illetve nem autószerelésben utazom, alkatrészekkel foglalkozom, de abból amerikaiakkal. Amúgy meg ezek véletlenül se olvassák a topicot: [link]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
freaghill
őstag
jetta bitpork vigyáááázzz videjóóóóóó!!
[ Szerkesztve ]
-
Cheesy
őstag
Napközben végigolvastam, nem rossz cikk, viszont szerintem meg teljesen kiábrándító a számolással, utána a fogyasztással jönni mindig ilyen összehasonlításokban. Ha valaki azért tart autót, hogy elmondhassa magáról, hogy 4,5 litert fogyaszt a tádé százon, az egy olyan sztereotíp képet fest magáról, amit inkább szégyellni kellene, mint büszkének lenni rá... Értem én, hogy .hu, de mikor növünk ki a fillérb*szásból? Az tény, hogy az emberek alul vannak fizetve, a háztartások 80%-ában mindennapos háttérgondolat a pénz, a megélhetés, de ember, inkább próbálja élvezni a szekérben töltött időt.
Van aki azt szereti, hogy alapról húz az autó. Szereti atra..mechanikusabb zajokat. (Hozzáteszem egy modern, kultúrált járású dízelnél már csak a szakértő állapítja meg elsőre hangról, hogy nem benzines...)
Én pl. szeretem, hogy halkan és finoman suhan alattam, igaz még halkabb lenne egy 2.5 V6-al, mint soros 1.6-al, de talán majd egyszer...
Az alkatrészkérdés megint érdekes téma és az a megállapítás, hogy manapság 3-4 év az átlag ami után az ember autót vált, még érdekesebb. Szerintem az egészre vetítve a nagy flottakezelők adatai másítják el ezt a számot, mert az alatt a felső 20% alatt ott a többség, akinél ez az intervallum szerintem a többszöröse a 3-4 évnek.www.vakbelmutet.hu
-
Rick4
félisten
válasz brumi1024 #77965 üzenetére
Nade pont ezt csináltam én is, gyakorlatilag nem lehet állást foglalni, mert eltűntek a különbségek, egyik okból ezért is forszíroztam, hogy tuti a dízel a tuti?
Amúgy csak mint érdekesség, én belefutottam abba a hibába, amibe nem sokan szoktak. Megvettem ezt az Alhambrát, első gazda, garázsban tartva, tiptop állapot, mindene jó, drága se volt. Majd mondom eljárogatok vele, ezt azt kicserélgetek, ha elkopott, kampó. A motor mint a doxa, a váltó (TT5) mint az álom, nincs hibakód, kopogás, folyadékcseppenés, teszi a dolgát. Szervizkönyv, számlák, kulcsok, minden bizbasz ami volt hozzá, mellette papír, mikor volt vezérlés, motorolaj, váltóolaj is cserélve. Na, mondom 5000 km-rel a kövi olajcsere előtt legyen olajcsere, biztos piszkos már a pollenszűrő, mert elég sok eső esett mostanában, hamar párásodik. Vettem az egyik legkomolyabb helyi autósboltban egy Mannol TDI volksvagen típusú olajat, drága se volt, rosszat se olvastam róla, plusz a vw elfogadások is megvoltak. Olajcsere rendben, 1800km múlva viszont az a bizonyos böfögős hang, utánaolvasva bizony komoly típushibája a motornak elkopik a vezértengely, és a kipuszelep visszaszól a légszűrőházba, teljesítménycsökkenés, túlfogyasztás, és az alkatrészek cseréje se két fillér. Na mondom faxa, ennél a típusnál két dologra számítottam, pd elem, és tt5 váltó, erre bejön egy harmadik. Most jön az alkatrész, új vezértengely, csapágyak neki, 8 db új hidrotőke, szimmering, vadiúj csavarok a tengelylefogatókhoz, meg a himbákhoz, merthogy azok egyszer használható spéci csavarok. Természetesen ebből baj nincs, a költségvetés nem szállt el, de a dolgot végiggondolva elég nehéz úgy nyugodt szívvel autózni, hogy az ismert hibák előtt vagyok, és valljuk be, akármilyen megkímélt az autó, bármikor megtörténhet bármi. Nem zavar, mert ugye ezzel együtt tudok élni, csak azt nem lehet rámondani, hogy ez így jobb, mint egy amerikai Chrysler Voyager gázzal, vagy egy 1.8T, 2.8 VR6 Alhambra gázzal, mert ezeket is nézegettem. De ezeknek a motoroknak annyira jó a híre, hogy megdöbbentem, én vagyok az első? Dehogy. Tele a net velük, "tdi camshaft failure" szavakra keresve a youtube és a google is rengeteg találatot ad. És a kérdést pont azért nem lehet eldönteni egyértelműen, mert nincs rá jó válasz. Lehet 6 literel járni, meg évi 400K-t rákölteni a működésre, de úgyis az van, hogy valamennyit autóztál, és valamennyi pénz hiányzik a zsebedből. Ilyenkor irigylem a suzukisokat, de ettől még nem cserélnék velük. Amúgy mikor ez a dolog kiderült, el is gondolkodtam, mi legyen, néztem is 2008 körüli citroen C4picassokat 2.0 HDI 140 lovas motorral, automatával, elgondolkodtam, mi lenne ha... Előbb utóbb ez is annyi pénzben lesz, mint ha eladom, és veszek egy olyat, de eddig nem voltak olyan autóim, amik ennyire komplexen működtek, ott csak a sima vas, meg a váltóban a fogaskerekek, meg a benzinbefecskendező, igaz azok csak tették a dolgukat..
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
kk831228
addikt
válasz Cheesy #77966 üzenetére
Szvsz ezeket az autókat amik a tesztben vannak tényleg lecserélik 3-4 után mivel a fenntartásuk többszörösére fog nőni főleg úgy hogy 3-4 évesen 300000km fölött lesz bennük... A másik dolog meg az hogy ugyanolyan használat mellett a diesel kevesebbet fogyaszt, nem kell pörgetni , visszaváltogatni stb. Ez nem fillér baszogatás, hanem tény... Persze nem 4 liter lesz a fogyasztás...
Először úgy is mindenki a fogyasztás miatt vesz diesel-t ( ha nem volt neki előtte),másodjára meg azért mert a közlekedésben dinamikusabban tud haladni , nem szereti pörgetni a motort azért hogy valakit megelőzzön stb.
[ Szerkesztve ]
"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317
-
Cheesy
őstag
válasz kk831228 #77977 üzenetére
Lehet, hogy én tudom rosszul, de a dízelmotorokra sokkal nagyobb "belső" igénybevétel hat, mint a benzinmotorokra, ahol nem kell az öngyulladásig sűríteni irdatlan nyomáson az üzemanyagot, ami már szinte mikroszkopikus lukakon fúvódik be az égéstérbe a minél homogénebb és finomabb eloszlás miatt. Azaz egy benzinmotor nincs annyira kihegyezve, mint egy dízelmotor. És itt most nem a sportmotorokra gondolok. Vagy ez a teória a 15-20 éves technikára vonatkozik csak? Mert manapság már minden annyira optimalizált, annyira a határra tervezik, hogy az alkatrészek tűréshatára már lehet nincs akkora mint ezelőtt, köszönhetően a mai gyártástechnológiának.
[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
#89874944
törölt tag
válasz viperabácsi #77973 üzenetére
üdv.
gyári S4 -
brumi1024
veterán
válasz kk831228 #77977 üzenetére
"Először úgy is mindenki a fogyasztás miatt vesz diesel-t ( ha nem volt neki előtte),másodjára meg azért mert a közlekedésben dinamikusabban tud haladni , nem szereti pörgetni a motort azért hogy valakit megelőzzön stb."
Lehet, hogy nem szereti pörgetni, de ez főleg a fordulatszámmérőn látszik. A Golf VI 1.4 TSI például csendesebb 3000-es fordulaton a beltérben, mint egy Q3 a 2.0 TDI 2000-en, pedig van 3,5 év a két autó közt korban.
-
-
kk831228
addikt
válasz Cheesy #77978 üzenetére
Ma már szerintem a egy közvetlen befecskendezéses benzines moci is ki van hegyezve... +( Még rájönnek ezek a környezetvédelmi f..ságok és már meg is van a + zsebpénzed helye ha eddig nem lett volna . ) Főleg most ezeknél a kis turbó benzines motoroknál. Abban igazad van hogy nagyobb igénybevétel van a dieselnél.
[ Szerkesztve ]
"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317
-
-
VR6-Fan
veterán
oda is töltött egy kis olajat a turbo, kicsit kopott a motor és az évek során a map szenzoron keresztül feltöltötte a dobozt, a vicces hogy amikor lazitottuk a csavarokat, még szisszent is, egy kis túl nyomás volt benne.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
-
-
Rick4
félisten
-
Ck.
addikt
Srácok, ha RNS-E-t nem találnék rövid határidőn belül és főben járó bűnként 3rd party gyártóhoz fordulnék, Ti milyen technikát ajánlanátok a bűvös 100k-s összegig bezárólag?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...