Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mágus2

    Közösségépítő

    válasz csiga8 #141753 üzenetére

    A PD motornak biztosan jobb az 5w 40, CR esetében mindegy, viszont a DPF esetében nem biztos, hogy a számításaid helyesek, mivel nem csak a hamu mennyisége a fontos, hanem az állaga is. Bizonyos feltételeknek meg kell felelnie, hogy ki tudjon égni a szűrőből.

    Személy szerint az 5w 30-at is cserélem 10 000km-ként. Ennyi km alatt még nem hígul fel veszélyesen és tudom, hogy olyan hamu jön belőle, amivel a gyártó is számolt. ;) Anyagilag jobban járnék egy 5w 40-el, lehet hogy a motor is elhanyagolható módon kevesebbet kopna, bár a rövid intervallum miatt ez nem biztos, hogy mérhető. Engem nem győztél meg, de örülök ha megosztod majd a tapasztalataidat hosszútávú felhasználás mellett. ;)

    PD motornál nem kérdés, olyan nagy terhelést kap a vezérműtengely, amivel az 5w 30 nem tud hosszútávon mit kezdeni, egyszerűen szétkopik a tengely benne az olaj miatt.

    K Norbi Az attól függ, mennyi hidegindítás jut egy csere intervallumra. Csak hindegindításkor van különbség. Ha sok a rövid táv, akkro jön ki az 5w 40 előnye. Üzemmelegen elhanyagolható.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák