- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Tikakukac
titán
Olajnak nem nagyon feladata hangot szigetelni vagy elnyelni. Legalábbis nem annyira, hogy ez oldjon meg ilyeneket. Ott valami más gond lesz amit csak fedni tudna egy "vastagabb" vagy egyéb olaj.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
nyemi
csendes tag
válasz Tikakukac #88252 üzenetére
Most amikor beleöntöm az új olajat, csendes csak ahogy mennek a kilométerek úgy lesz hangosabb.
Én úgy érzem nincs baj csak nem megfelelő az olaj bele. Mert:"Az ACEA és az ILSAC szabványokból átvett követelményeken kívül a specifikáció tartalmaz néhány saját GM előírást is, például az olajelválásra és a levegő-elválásra vonatkozóan." Ami azt jelenti, hogy nem keveredik bele a levegő és így a hidrótőkék nem lesznek összenyomhatók. Amúgy a Dexos2 szabványt még tömítés kompatibilitásra is ellenőrzik , erre hangsúlyozottan felhívom a Insignia tulajdonosok figyelmét. -
nyemi
csendes tag
válasz Tikakukac #88254 üzenetére
Én nem csodálkozok, mert kicsit most utána jártam a Dexos 2-es szabványnak és teljesen elhűltem, hogy mennyi mindenre kiterjed a vizsgálatuk. Például az hogy relatíve vékony olajak de a >3,5 HTHS-t megkövetelik, az adalékokat meg lent tartják, hogy a katalizátort kíméljék. Szóval teljes mértékben a gépkocsi motorját védik, Így szerintem még bőven magyarázható, holmi hangok eltűnése is.
-
Tikakukac
titán
A te füled és minden érzékszerved egy motorhoz képest sehol sincs. Mikor már ilyen szinten van elváltozás, akkor ott sokkal drasztikusabb dolgok vannak a motorban. Most én is mágiázhatnék, de hidrotőke csere lesz. Lehetne elhalkítani őket, csak a motorgenerál még több pénz később
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
farkas-j
őstag
Elkeserítelek, de a GM nem vizsgálja az olajokat. Ő csak kiad egy követelményt, amit a gyártók ha tudják teljesítik, és ha megéri nekik, akkor megvehetik a Dexos minősítési logót.
Kiragadom az alábbi cikkből a Dexos minősítéssel kapcsolatos részletet:
"- a termék gyártója befizette a General Motorsnak a dexos2 logo használatának liszenszdíját, így feltüntetheti azt a címkén anélkül, hogy bárki ellenőrizné, mi van a flakonban"A teljes hozzászólást:
Kétszer zártam be a fület a majdnem kész hozzászólásommal, hát nekifutok megint, de utoljára. Nagyjából feleslegesen persze, mert itt mindenkinek megvan a berögzült véleménye, amiből egy jottányit sem enged - de hátha olvassák a topikot olyanok is, akiknek nem a kognitív disszonancia redukciója volt a jele az oviban.
1. Mannol O.E.M. címkézés
Az én olvasatomban ez azt jelenti, hogy - a Mannol állítása szerint - az adott termék megfelel az autógyár által első betöltésűként használt olajnak, rendelkezik annak fő tulajdonságaival, az kiváltható vele. Hogy az adott gyártónak konkrétan melyik első töltésű olaja váltható ki az adott termékkel, az kiderül a flakonról, hiszen szerepel rajta SAE-viszkozitási osztály és jóváhagyások-minősítések is.
Ezt persze a Mannol állítja, arról igazolást nem mutat be - de ez teljesen hétköznapi dolog az olajpiacon, hiszen a Castrol Magnatec vagy az Edge (és ezt behelyettesíthetjük bármely neves vagy névtelen gyártóval és termékkel) sem mutat be igazolást mondjuk a Ford besorolásról, hiszen ilyen nem létezik. Csak a Castrol (vagy más olajgyártó) állítja, hogy az ahhoz a besoroláshoz tartozó értékeknek megfelel a termék.
Ettől kezdve viszont ne kezeljük már mindenféle áltudományos varázsvesszőzéssel ezeket az állításokat - hiszen csupán arról van szó, hogy az adott gyártót hitelesnek tartjuk vagy sem.
2. ACEA A3/B4 és C3, vagy C2 és C3 egy címkén
Elsőként szögezzük le, hogy ezek a besorolások csak azért nem szerepelhetnek egy címkén, mert az ACEA azt mondta, és kész.
Az ACEA egy, az európai autógyártók által létrehozott szövetség (elsősorban a beszállítók fenyegetésére és azok kartell-törekvéseinek ellenkartellezéssel való letörésére jött létre egyébként), amelynek vannak ázsiai tagjai is, nem tagja azonban például a GM és így az Opel sem, és nem tagja a Suzuki sem. Sok más nagy gyártó persze igen, de hogy ők maguk mennyire veszik komolyan az ACEA olaj-ajánlásait, azt leírja, hogy a legtöbbjüknek saját jóváhagyási (VW, MB, Renault) vagy besorolási (Fiat, Ford, PSA,BMW) rendszere van, megint mások meg részben vagy egészben inkább API-jóváhagyásokat írnak elő az autóikhoz (Honda, Toyota, Hyundai).
Nos, nem meglepő, hiszen míg a felsorolt gyári jóváhagyások és minősítések vasbetonba öntött Maginot-vonalként dacolnak a szelekkel és a változó piaci igényekkel, addig az ACEA kategória-határiaból egy defektes ugrálóvár rajzolódik ki. Egy elméleti motorolaj, amely valami csoda folytán nem öregszik az idővel, és 1998 óta ál a garázs polcán, úgy járt, mint az egyszeri mohácsi bácsi, aki ki sem mozdult még a városból, mégis volt már magyar, csehszlovák, cseh, szovjet és ukrán állampolgár is. Ez az elméleti olaj ugyanis az évek alatt A3/B3-ból A3/B4-be, aztán C3-ba került úgy, hogy a flakon tartalma közben egy molekulányit sem változott.
Szerencsére az ACEA nem hatóság, az előírásainak nagyjából akkora súlya van, mint annak, ha én megtiltom SLX-350-nek, hogy Castrol olajat töltsön az autójába. Továbbra is tehet ajánlásokat, flik-flakkolhat a kategória-határokkal, de ezeknek - szerencsére - semmilyen kényszerítő ereje nincs az ACEA-n magán kívül senkire.
És ez így jó, hiszen ha az egységsugarú autótulajdonosnak van egy 2000-es évjáratú autója, amihez ACEA A3/B4-et írt elő a gyártó, nagyon nagy valószínűséggel nyugodtan beletöltheti a C3 olajakat is - a bizonytalanság csupán abból fakad, hogy az autógyártóknak saját bevallásuk szerint nincs elég tapasztalatuk ilyen konfigurációkkal. Igaz, azt nagyjából lehet tudni, hogy a C3 kategóriához szükséges csökkentett szulfáthamu-kibocsájtás valószínűleg együtt jár a TBN csökkenésével és így az olaj hamarabb öregedhet a motorban, de egy átlagos 15e csereperiódusú motorban ennek valószínűleg nem nagyon lesz gyakorlati jelentősége. Pláne akkor, ha a tulaj szuperképessége, hogy jobb tribológus a legjobb tribológusoknál és emellett széles körben elismert motorkonsktruktőr is, és ezért már 7500km után olajat cserél, mert az autógyártók úgyis hülyék, csak át akarnak verni.
A valóság az, hogy semmilyen műszaki oka nincs annak, hogy egy adott olajtermék egyszerre legyen A3/B4 és C3, vagy C2 és C3 besorolású, ez egy önkényes és erőltetett szétválasztása a gumikategóriáknak.
3. Nem lehet a félművelt fórumozóknak címkézni!
Ha egy Igazmondó Lubricants nevű olajgyártó az Index fórumozóinak ízlésére címkéznének, akkor egy elméleti elképzelt olajon ezt olvasnánk:- a termék gyártója igazolással rendelkezik arról, hogy a terméket bevizsgálta a VAG által megbízott laboratórium, és az úgy találta, hogy megfelel a VW 502.00 VW 505.00 jóváhagyásoknak;
- a termék gyártója igazolással rendelkezik arról, hogy a terméket bevizsgálta a Daimler által megbízott laboratórium, és az úgy találta, hogy megfelel az MB 229.3 és MB 226.5 jóváhagyásoknak;
- a termék gyártója igazolással rendelkezik arról, hogy a terméket bevizsgálta a Renault által megbízott laboratórium, és az úgy találta, hogy megfelel az RN0700 és RN0710jóváhagyásoknak;
- a termék gyártója befizette a General Motorsnak a dexos2 logo használatának liszenszdíját, így feltüntetheti azt a címkén anélkül, hogy bárki ellenőrizné, mi van a flakonban;
- a termék a gyártója állítása szerint megfelel a Ford WSS-M2C913-C jóváhagyásnak, de ezt soha senki nem ellenőrizte rajta kívül;
- ebből fakadóan a gyártó állítása szerint a termék használható ott, ahol a gyártó Ford WSS-M2C913-A és/vagy Ford WSS-M2C913-B besorolású motorolaj használatát írta elő, de ezt sem ellenőrizte soha senki;
- a termék a gyártója állítása szerint megfelel a Porsche A30 jóváhagyásnak, de ezt soha senki nem ellenőrizte rajta kívül;
- ebből fakadóan a gyártó állítása szerint a termék használható ott, ahol a gyártó Porsche A40 besorolású motorolaj használatát írta elő, de ezt sem ellenőrizte soha senki;
- a termék a gyártója állítása szerint megfelel a Porsche A30 besorolásnak, de ezt soha senki nem ellenőrizte rajta kívül;
- ebből fakadóan a gyártó állítása szerint a termék használható ott, ahol a gyártó Porsche A40 besorolású motorolaj használatát írta elő, de ezt sem ellenőrizte soha senki;
- a termék gyártója határozottan állítja, hogy ez a termék minden olyan alkalmazásnak megfelel, ahol a gyártó PSA B71 2290 besorolású motorolaj használatát írta elő, de erre sajnos semmilyen bizonyítékot nem tárt elő;
- a gyártó törvényes képviselője az anyja életére esküszik, hogy a jelen termék mindenben megfelel a BMW Longlife-04-re vonatkozó előírásoknak, és nekünk nincs okunk rá, hogy egy ilyen állításában kételkedjünk;
- ebből fakadóan muszáj elhinnünk azt is, hogy a BMW LL-98 és LL-01 (vagy ahogy sokan ismerik, a Longlife-01) előírásainak is megfelel, hiszen ha kételkednénk, akkor a Longlife-04-ben sem lehetnénk biztosak;
- a gyártó nagyon határozottan állítja, hogy a terméke az ACEA éppen érvényes határértékei alapján a C2 kategóriába sorolható, és hát nézzetek rá, tudna egy ilyen arc hazudni?
- mi tényleg nem hiszünk el mindent bemondásra, de a gyártó szerint olyan motorokba is beletölthetitek ezt az olajat, amire húsz éve még A3/B4-et írtak elő, és minden fasza lesz, meglátjátok.
- a gyártó állítja, hogy ez az olaj megfelel az API SL kategóriának, és hát az nem egy olyan nagy valami, amit értelme volna bekamuzni, hát nincs miért kételkedjünk benne.
- végezetül pedig azt is állítja a gyártó, hogy a termék a SAE 5W-30 viszkozitási osztályba tartozik, de ehhez legalább adott konkrét adatokat is a termékadatlapon, és aszerint stimmel.
Egy átlagos, ehhez a topikhoz képest motorolajból átlagon alul kvalifikált felhasználó ettől azonnal agyfaszt kapna - hát megértem, hogy az olajgyártók jelentősen egyszerűsítik a címkéket. Aki rosszhiszeműen közelít egy adott termékhez, azt úgyis közel lehetetlen meggyőzni. Aki jóhiszemű, az
a. elhiszi, amit a gyártó állít, vagy
b. maga utánajár és tárgyilagosan mérlegel - nekik pont megfelelő a jelenlegi címkézési gyakorlat.
Ha meg a Nissan GTR-edet épp most cserélted Bentleyre, akkor úgyis mindegy, nem szórakozol ilyen evilági hívságokkal, hanem a droiddal elküldöd a szervizbe az autódat.http://forum.index.hu/Search/showArticleResult?topic_id=9014426&aq_ext=1&aq_text=Dexos2
38549-es hozzászólásSegédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
HoaryFox
Topikgazda
-
nyemi
csendes tag
válasz farkas-j #88257 üzenetére
Idézet:"Elkeserítelek, de a GM nem vizsgálja az olajokat. Ő csak kiad egy követelményt, amit a gyártók ha tudják teljesítik, és ha megéri nekik, akkor megvehetik a Dexos minősítési logót.
Kiragadom az alábbi cikkből a Dexos minősítéssel kapcsolatos részletet:
"- a termék gyártója befizette a General Motorsnak a dexos2 logo használatának liszenszdíját, így feltüntetheti azt a címkén anélkül, hogy bárki ellenőrizné, mi van a flakonban"Én nem hiszem el amit mondasz.
Mert ha garanciában tönkremegy az autó , pedig Dexos2 olajat kapott, ott az autógyártónak kell viseli a költséget. Szóval érdeke, hogy olyan olajhoz adja csak a nevét ami nem tesz kárt a termékébe.Ezért van gondolom köztük egy kölcsönös bizalom.
Inkább más itt a helyzet. Rengeteg olyan olajgyártó is van , aki nem szeretne kimaradni GM autók olaj ellátásából ezért Dexos2 minősítéssel ajánlják olajukat , holott az elvárt gyártói szabvány nincs mögötte.
Megvenni meg nem akarják mert ahhoz meg minőséget kéne produkálni az előbb említett bizalom miatt.
Mert akárhogy is nézzük GM-hez képest egy olajgyártó csak kis hal.[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
Mert ha garanciában tönkremegy az autó , pedig Dexos2 olajat kapott, ott az autógyártónak kell viseli a költséget.
Nem sok Opeles garis ügyintézésed volt ezek szerint, meg úgy autók sem általában
Ívesen le vagy sajnálva fizetés után. Basszus, az Opel gyújtáskapcsolók miatt emberek haltak meg. Olvasd el a sztorit. És az is simán átment mindenen.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
diegho
nagyúr
Álomvilágban élsz? Ha tönkremegy az autód, kb leszarja a gyártó. BMW-k égnek porig, a gyártó nem fizet semmit, pedig az prémium. VW láncok szakadnak és verik szét a motort, a gyártó csak mosolyog. Suzuki fékek esnek be életveszélyesen, a gyártó nem ismeri el a hibát. És még sorolhatnám.
-
K Norbi
addikt
Gyári GM olaj jó?
"Szidják hogy rossz"De akik jelenleg is használják, van/volt vele saját tapasztalatuk.
Az érdekelne engem[ Szerkesztve ]
-
-
nyemi
csendes tag
válasz Tikakukac #88261 üzenetére
"Nem sok Opeles garis ügyintézésed volt ezek szerint, meg úgy autók sem általában "
Jön a személyeskedés aztán egyesek itt csodálkoznak hogy elharapóznak az indulatok .A véleményem akkor is az, hogy olaj ügyben az autó gyártójához kell fordulni nem egy olajcéghez.
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
Semmi személyeskedő nem volt benne. Csupán arra próbálunk reflektálni, hogy az elméleted a gyakorlatba ültetve porrá omlik.
Véleményed meg nyilván lehet bármiről. Ettől még a típushibák nem javulnak meg, a porrá égett autókat ne fizetik ki és a holtakat sem hozzák vissza
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
nyemi
csendes tag
válasz Tikakukac #88268 üzenetére
totalcar.hu/égéster:
Élőszőr ezt kéne meghallgatni.
Ez meg a folytatása. -
Sza_Sa
senior tag
válasz K Norbi #88264 üzenetére
2 db autóban használunk 5-30 gm dexos2 olajat a kezdetek óta. 1; z18xer 150e km, 2; z14xep 290e km. Szóval van tapasztalat. Eddig mindegyik megy, amelyiknek baja van (z14xep) az nem az olaj hibája.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Ferrari fan
tag
-
-
farkas-j
őstag
Nem kell elhinned amit én vagy a hozzáértők leírnak. Attól a tények azok tények. A GM nem vizsgálja a Dexos logó jogdíját megfizető gyártók olajait. Elhiszi nekik, hogy ezek megfelelnek az általa előírt követelményeknek. Nagy és neves gyártók nem hiszem, hogy ezzel visszaélnének, mert ha valami miatt beütne a gikszer, az óriási presztízs veszteség lenne számukra. Én is olyan olajat használok, amire a gyártó ráírta, hogy teljesíti a Dexos2 előírást (Castrol Edge 0W40). Ezt sem ellenőrizte a GM, de én bízok benne.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
zolikaDB
veterán
Ennél a kocsinál miért vannak az elektromos ablak kapcsolói (ha azok) a középkonzolon?
Szomszédnak ugyanígy vannak, szintén ötajtós, Ixx rendszámos autója van. -
zolikaDB
veterán
Azert volt erdekes, mert szögugyanigy nez ki a szomszede, de tenyleg aftermarket szaga van.
-
Petyyyyy
addikt
Majdnem, hisz végül is előttük jártam.
-=RelakS=- - Volt a pályán néhány Insignia is, nem tudom ők hogy csinálták végig az utat. Ahányszor csak előztem, mindig beterítettek a kamionok, mint Moszkvát a hó. 1-2 másodpercre tuti megvakult az ember, míg nem mozdult az ablaktörlő.
Tikakukac - Mert..?
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
molnarpeter
nagyúr
válasz -=RelakS=- #88284 üzenetére
100-200 km után nekünk is volt olyan, hogy a tompított csak a saját részét olvasztotta le, a reflektor meg nem sok hatással bírt, annyira odafagyott a hó
-
Tikakukac
titán
válasz Petyyyyy #88286 üzenetére
Annyi jeget és havat meg szutykot kellett kimosni a kerékjáratokról és sárfogókról, hogy egy merő szutyokgömbként mentem haza. És a garázsban még egyszer lemostam rendesen vödörből és mikroszálas meg wax fel.
Áldom az eszemet, hogy nyáron felpattantak a sárfogók is, szép tiszta az oldala a kocsinak, hátul is csak annyi van, amit a levegő visszamos az útról az 5 ajtósság miatt.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Magnum_
nagyúr
válasz Tikakukac #88288 üzenetére
Parral fentebbi garazsszomszednak dupla garazsa van + mogotte nagy tarolo (lakas meret, budai lakasarban kb, viz, futes, villany. Ami kell) vizzel (es meg autobolond is). Irigylem is, hogy ilyenkor is ugy all be, hogy elotte minimum lecsapatja alaposan slaggal az autot.
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
Tikakukac
titán
válasz Magnum_ #88289 üzenetére
Rendes szigetelő kéne alul az L vasakra és akkor lehetne bőven pocskolni odabent is.
Csak ugye erősen tüzelni is kell mellé, garázs is nagy, sok fémfelület, kocsi is hatalmas hideg tömb, reggel is még vizes volt a beton rendesen.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-
Na én is pórul jártam. Nem tudok kiállni a garázsból, teljesen befagyott a kerék.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Magnum_
nagyúr
-
válasz Magnum_ #88295 üzenetére
Nem mozdul az autó legyen az egyes vagy rűki .
Csak tolja a kasztnit.
Nagyon nem is akartam tolni neki, ne hogy baj legyen. Egy 3000/fordulat volt a legnagyobb, de egy centit sem mozdult.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Magnum_
nagyúr
válasz Luck Dragon #88296 üzenetére
garázsban így be tud fagyni a kerék? Kizárt...
I humbly and respectfully decline™
-
angelside77
tag
válasz Luck Dragon #88296 üzenetére
Kézifék be volt húzva? Nem az ragadt be (nedvesség, rozsda miatt pl)?
Fagymentes időben is jártam már így. A kerékkulccsal megütögettem a felni hézagain át, utána kiengedett és nem volt gond.
[ Szerkesztve ]
Rég feladtam, hogy embereket mentsek meg a világnak a fejükben levő szellemektől.
-
Én arra gyanakszom , hogy január 4-én amikor szombaton volt a legnagyobb havazás, akkor elég sokat mentem. Majd egyből be is álltam a garázsba, azóta nem volt használva. Meg nem is ment a garázs fűtés.
És gyanítom hogy befagyott a fék.Kézifék nem volt behúzva. Most bekapcsoltam a garázs fűtést, bízom benne hogy ez segít.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Tikakukac
titán
válasz Luck Dragon #88294 üzenetére
Hacsak nem költöztél időközben valami jégkutató állomásra, ilyen nincs
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.