- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Fotók, videók mobillal
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Magisk
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
helkis
veterán
válasz bambano #8250 üzenetére
miért érzem úgy, hogy ez a vita zsákutca, még jó hogy egy dologról beszélgetünk..
hmmm.. mi kell ahhoz, hogy egy kocsi hátulja előbb csússzon meg, mint az eleje?
tényleg érdekel!"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
bambano
titán
Ezt hiedelem, álmodozás alapon mondod, vagy tapasztaltad is?
#8254: nem zsákutca, elmondtam, hogy hova illik a jobb gumit tenni, te meg oda teszed, ahova akarod.
Például kanyar kell ahhoz, hogy megfaroljon. Nem normális tőle, ezért is veszélyes helyzet.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
helkis
veterán
válasz bambano #8256 üzenetére
nyilván oda teszem ahova akarom, de azt szeretném ha optimálisan lenne fönt, az állításod szöges ellentéte annak, amit eddig gondoltam a dologról, ezért kérdezgetem, hogy te hogy látod a dolgot, meggyőzhető vagyok, de eddig nem hangzott el olyan indok, ami végérvényesen megváltoztatná az álláspontomat.
szerintem egy kanyar nem elég, oda kell még nagy sebesség (minimálisan több mint amivel csúszás nélkül bevehető a kanyar), jön mellé a hirtelen irányváltás, illetve hogy valami csökkentse a tapadást a gumikon, olaj, homok, jég, kopottság, stb..
de mivel ugyanazon az útfelületen halad el a kocsi eleje, mint a hátulja és adottak a körülmények, akkor szerintem az elejének is meg kell csúsznia, ha a hátulja meg fog..
ha a hajtott kerekek hátul lennének, akkor hátra raktam volna, illetve ha a télit kellett volna cserélnem akkor vacilálnék rendesen, hogy milyen szituáció jöhet többször elő...
alpin a3 már többször megmentette az életemet, vagy legalábbis nagy káreseményeket kerültem el vele, olyan helyeken ahol a matadorokkal ottmaradtam volna..
alig hittem el, mikor nedves úton 100km/h-körül egy előzésből visszatérve a sávomba jobbról egy szippantós IFA elémkanyarodott 15km/h-val és igencsak nehezen gyorsult fel, pont egy emelkedőn, kb 50m-re előttem, továbbelőzni nem mertem lévén emelkedő (egyébként jötek is rá 2s-re), vészfék, de nem csúszott meg a kocsi, hanem csak szépen lelassult..
a szippantós csöve már a motorház fölött volt mondjuk.. , + magam előtt már szinte láttam, hogy ebből crash lesz.. szerencsére mégsem lett az.
ha van más tipped a jó gumira, akkor légyszi oszd meg velünk!
+ a tapasztalatod az A3-mal, miért nem vált be nálad?"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
dokar
addikt
válasz bambano #8256 üzenetére
f astra, g astra nem dobja ki a seggét, még havas úton sem. vagy íven tartva csúszik alulkormányozva vagy pedig kilinccsel előre, de nem fog kitörni a hátulja, csak akkor, ha rárántasz a kézire vagy nagyon egyenlőtlen tapadású útfelületen bravúrozol (pl elöl hó, hátul jég).
egyébként az átlag sofőrök alulkormányzás esetén tévesen fékeznek, amikor csak gázelvételre van szükség vagy folyamatos csúsztatáshoz (powerover) finom adagolás szükséges. btw valaki szerint rá kell rúgni egy rövidet a fékre, hogy bebillenjen az autó és betapadjanak a sodródó első kerekek.
a lényeg: ezeknél az autóknál a rosszabb gumit lehet hátra rakni, mert kisebb a valószínűsége a kitörésnek, mint az alulkormányzás esetén történő sávelhagyásnak. amikor ez már megfordul, akkor azt jelenti, hogy azt a gumit se előre, se hátra nem szabad már feltenni.
egyébként te UPC-s vagy?
[ Szerkesztve ]
extra - SEXRay
-
bambano
titán
A tapasztalatom a hsz-ed minden mondatának ellentmond
Visszatérve az eredetire (volt egy kis vidékreszaladós melóm).
A Hungaroringen a vezetéstechnikai centrumban azt tapasztaltam, hogy a g astra először alulkormányzottként viselkedik kanyarokban, túrja az orrát, majd ha egy szinten túl hat rá terhelés, kifordul a segge, mint a sicc. Ezt egy tanpályán, amikor egész nap azzal treníroznak, hogy szerteszéjjel repked az autó, még össze lehet vakarni reflexből, de hogy a való életben, amikor esetleg 8-10 év után esik be ilyen, mi lesz, vagy mi lesz átlag bikkfalábú tódor sofőr elvtárssal, nem tudom. Az általad emlegetett kilinccsel előre nekem ez. Íven mész vele, egyszer meggondolja magát és elrepül a vége. Hozzáteszem, amikor az astrával voltam a tanpályán, ritka ótvaros gumi volt rajta (igen, michelin alpin).A vectrát még nem hajtottam bele olyan helyzetbe, amikor túlkormányzott lett volna, az tény, hogy határok között a veki brutálisan orrnehéz, volt már, hogy csúnyán elszálltam egy körforgalomban.
Az átlag user (ezt személyesen is tapasztaltam anyósülésről és a felmérések is ezt mutatják), ha gikszer van, leugrik a pedálokról, szeme elé kapja a kezét és sikít ezerrel. Ezért van az, hogyha lemegy az ívről a kocsi eleje, akkor az a helyes eljárás, hogy elveszed a gázt és semmi mást nem teszel. Nem véletlenül, nem úgy általában ez a helyes eljárás, hanem olyanra tervezték a kocsikat szándékosan, hogy az átlag user pánikreakciója legyen a helyes eljárás.
Ezért is van az, hogy a modern autók elsöprő többsége alulkormányzott és ez a tény független attól, hogy hol hajt, elöl vagy hátul. Mielőtt 5000-es thread kerekedik belőle, ezt tanították majd utána saját két szememmel láttam.
Az már csak egy mellékszál, hogy az emberek többsége nem tud vészfékezni rendesen, sem pánikhelyzetben, sem előírásra.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
fero02
nagyúr
-
TasiA
senior tag
válasz bambano #8261 üzenetére
"először alulkormányzottként viselkedik kanyarokban, túrja az orrát, majd ha egy szinten túl hat rá terhelés, kifordul a segge, mint a sicc"
A siccet kivéve "A" Vectránál is kb. így nézt ki a dolog, de ehhez nagyon agresszívan kell kanyarodni. Viszont kombi F Astránál sokkal jobban érezhető a seggriszálás, dízel kombi Octavia 1, illtve Passat kombi szintén zenész. Nagyon hamar megindulk a segge, és még nagyon kanyar sem kell, elég egy enyhe íves izmosabb fék, vészfékről nem is beszélve. Szabályosan félelmetes! (Passat, Octi, de gondolom anehéz motor miatt)
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
Iratkozz be egy ilyen vezetéstechnikai tanfolyamra és próbáld elintézni, hogy csft-k üljenek veled egy csoportban (csöcsös faros takaros ) hidd el nekem, rögtön keresztbe áll az autó, mihelyst valamelyik nő rádnéz
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#TOTTI
őstag
Vennék 4 db Structure Wheelt H astrara.. télire.. mert jol néz ki elég a fekete disztárcsa nem kő..
-
bambano
titán
Nem, nem erről volt szó. Arról volt szó, hogy akárhol marad fent a rosszabb gumi, valami bajod mindig lesz, és ez a baj kisebb, ha elöl marad, mint ha hátul.
Átlag sofőr a hátsó kerék irányíthatatlanságát sokkal nehezebben tudja (leginkább nem tudja) megoldani, mint az első kerékét, tehát akkor kerül kisebb kakiba, ha hátul jobb gumi van.
És én sem arról beszéltem, hogyha nagyon ügyes az ember, akkor keresztbe tudja tenni az astrát, hanem arról, hogy olyan helyzeteket mutatnak be a tesztpályán, ami *bármikor* előfordulhat veled az életben is és a g astra simán keresztbefordult, ezen helyzet előidézésére vonatkozó speciális erőltetés nélkül.
De fogalmazhatok másképp is: tegyük fel, hogy átlagos sofőr vagy.
ha előre rakod a rossz gumit, akkor 1000 kanyarból mondjuk 25x alulkormányzott lesz az autó és mind a 25 problémát simán meg tudod oldani, mert úgy tervezték meg az autót. Viszont 1000-ből 1x megindul a fara és akkor meghalsz. Innen kezdve a te döntésed, hogy azt a hibalehetőséget küszöbölöd ki, ami egyébként nem okoz nagy bajt azon az áron, hogy kockáztatod a végzetest, vagy a végzetest küszöbölöd ki azon az áron, hogy időnként munkás lesz bevenni egy kanyart.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#TOTTI
őstag
Calogero szted egy structure whell mennyibe kerülhet.. nagyon jól néz ki..! 15ös alufelni nem érdekel cserébe.. opel kupakos alessio
-
#TOTTI
őstag
5x110 7" itt láthatod..
Gumival 60ezer ft.. ha valakit érdekel....
[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
Drága....
12 000-15 000 körül van felni 6000-7000 a tárcsa hozzá
Itt próbálkozzál, hátha gumik nélkül is odaadják
[link]Volt amikor akartam alut tenni a verdára de csak 16"-17"-sok jöhettek szóba, de aztán rábeszéltek hogy maradjak inkább a structure keréknél.
[ Szerkesztve ]
-
tomyoy
senior tag
f astra, g astra nem dobja ki a seggét hát én alig merek már vele "kanyarodni" mert olyan szinten képes kitörni a hátulja.....rendesen eddig "hülyültem "néha....már nem merek és csak normálisan, mert ha megindul én nemfogom meg.....viszont mikor hogy...van amikor 1 tempósabb kanyarban vagy kiforduláskor az eleje csúszik el....mondjuk többször az eleje mint a hátulja
na jó azt is be kell vallanom hogy ilyen szar gumikat életemben nem láttam, ha leszakad az eső, szószerint 50 a max..különben vészesen közelednek felém a több millás kocsik...
[ Szerkesztve ]
nyiknyiknyiknyik
-
tomyoy
senior tag
válasz bambano #8269 üzenetére
De fogalmazhatok másképp is: tegyük fel, hogy átlagos sofőr vagy.
ha előre rakod a rossz gumit, akkor 1000 kanyarból mondjuk 25x alulkormányzott lesz az autó és mind a 25 problémát simán meg tudod oldani, mert úgy tervezték meg az autót. Viszont 1000-ből 1x megindul a fara és akkor meghalsz.valami hasonlót akartam én is habogni..ott a pont
nyiknyiknyiknyik
-
tomyoy
senior tag
elmúlt másfél hét : leszakadt a kipufogó( tartó gumi csere), kiégett a bal tompitott( este), másnap reggelre bal hátsó defekt, másnap kereszteződésnél állok hogy fordulok ki belémszáguldott egy 10 éves kissrác"elütött"( motorháztetőről még a gitt is lejött, kormány sarkával lecsapta, 2 jó nagy folt, ), ma reggel fordultam be haverékhoz" 1 picivel nagyobb gázzal " megsodrott a hátulja....ami nem lett volna gáz, csak kicsúszott a kezemből a kormány és belerongyoltam 1 kicsi árokba közben megdöntöttem a tigazos oszlopot = index betört, sárvédő iv behorpadt( ugye új a fényezés) , és félig leszakadt a lökös......
ma már nem ülök kocsiba
nyiknyiknyiknyik
-
Zewa
senior tag
Sziasztok!
Lenne egy computerem 1.2-es Corsahoz. ( 92-93 Delco Multec C12NZ)
Esetleg lehet ezzel kezdeni valakit vagy inkább mehet a QK-ba?
Akinek kell jutányosan megszámítom."Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
wwhy
veterán
Jégkár, horpadásjavítás Nyíregyházán!
PH-soknak kedvezményes ár, garantáltan jó munka!ELADÓ <<Dell 7440 laptop>><<Újszerű, garis>><<i5-1345U, 16GB RAM, 256GB vagy 1TB SSD>>
-
KrAt
veterán
[link] - kapott a Kadét egy ilyet Szépen szól.. Már csak antenna kell, csak nem tudom, milyen csati van rajta..
-
glutamin
őstag
Rendszeresen kiég a bal hátsó helyzetjelző lámpám. 12v 10w kis bajonettzáras izzó. Szép sötét lesz az üvegbúra alatt. Ismerős szerint valami zárlatos probléma lehet. Valakinek ötlet? Mit és hol érdemes megnézni? (a többi izzóval nincs gond)
[ Szerkesztve ]
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
dragonfx
veterán
Egy szakmai kérdés
én nem találtam pontos infot.opel calibra 2.5 V6 automata...95'ös....170 ló. Mi ez a dupla gázpedálnyomásos megugrós sztori benne??mit növel benyanyomást?..mega váltón az "S" gomb sportgomb igaz +50 lovat szabadít fel???mit tesz ilyenkor az elektronika?..csak benyanyomás ennyit dobna rajta??vagy mit történik ilyenkor??
Kis esély van rá haosnló verda befgyelhet csak manuallal.
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
glutamin
őstag
válasz dragonfx #8290 üzenetére
A +50 ló biztos hogy csak valami városi legenda. Egyszerűen Sport program, ami jobban kihúzatja motort. A dupla gázpedálnyomás meg a kickdown lehet (padlógázra visszakapcsol a váltó).
izzó téma
lehet veszek magamnak egy olcsó multimétert és kimérem magam. Meg átnézegetem a vezetékezést amennyit látok belőle.[ Szerkesztve ]
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
TasiA
senior tag
válasz dragonfx #8290 üzenetére
Vezettél már automatát? Ha még nem, akkor a régebbiek, legalább is én újabbat még nem vezettem, ha erősebben nyomtam a gázt kissé magasabb fordulatszámmal ment, mint ha visszaváltott volna, de csak felet (tudom hülyén hangzik), ha meg lepadlóztam, mint ha 2-őt pakolt volna vissza és engedte szarrá húzatni a mocit. Az "S" az meg sport fokozat, alapból jól kihúzatja afokozatokat nem vált el hamarabb. A +50 ló az meg mese.
[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
Nekem van Sport gombom
Ekkor a teljesítmény- és a forgatónyomaték-csúcs érzésre növekszik. Holott egyszerűen annyiról van szó, hogy az elektronika felkeményíti a lengéscsillapítókat (IDS®Plus. futómű esetén), érzékenyebbre állítja az elektronikus gázpedált, több üzemanyag szállítását teszi lehetővé a befecskendezőrendszerben, és az automata váltó kapcsolási menüjét is sportosabbra hangolja, a kormány közvetlenebbé válik, valamint rontja a fogyasztási átlagot.
-
#TOTTI
őstag
-
bambano
titán
A szelep nyitását ezeken a motorokon fix mechanika végzi, az nem tud hirtelenebben nyitni. Egyedül a befecskendezés adatainak áthangolása triviális pusztán elektronikus úton. Elvileg a feltöltési nyomást is meg lehet emelni, de már ahhoz is kell valami elektromechanikus cucc.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Calogero
addikt
válasz bambano #8294 üzenetére
Jobban észrevehetőbb lenne a különbség hogy 1300 kg-hoz nem 90 LE párosodna.
1,4, 1,6 (105Le) mozihoz csak pénz kidobás ez az extra.Az enyémbe is csak a váltó miatt van. Manuális váltónál külön kell rendelni, de Easytronic váltóval szerelt példányokba alapból benne van, szintúgy mint a HSA.
-
bambano
titán
Ha többlet üzemanyagot fecskendezel be, a motor erősebb lesz. Ezt az egyszerű, alapvető fizikai tényt nem nagyon van értelme vitatni. Nyilván az astrákban levő motor műszaki szinvonalán beszélünk, nem a forma1-es befecskendezési trükkökről.
A "motor ugrik" érzés meg arról szól, hogy sport üzemmódban elnézőbbek a környezetszennyezéssel szemben és kevésbé izgatja őket, hogy mennyi a károsanyag kibocsájtás. Ezért nem foglalkoznak azzal, hogy átszellőzzön a motor, mielőtt elveszi a gázt, meg ilyenek.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest