- Poco X6 Pro - ötös alá
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Lesifotón és renderképen a Huawei Mate 70 Pro
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- OnePlus 7T - távolról pont tökéletes
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
válasz honda 1993 #42445 üzenetére
az olajra meg azt mondja hogy megnezte de az meg egyáltalán nem rendellenes.
Szerinte.Szerintem meg nem normális.
A képen a pirossal jelölt részen a felszálló füst, és a másik képen látható olajsár nekem azt mondja,hogy átenged az szelepfedél pakolás,engedi az olajat.
A gyertyák nem úsznak az olajban?Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
honda 1993
senior tag
válasz mohabá 007 #42452 üzenetére
Megnéztem magam is miután elhozhatom a szerelőtől és egyáltalán nem volt olajos, mert amikor megnézte akkor le is pucolta. Azóta egy árva olajfolt sem jelent meg, sőt azt mondta hogy csak ott volt olajos ahol képen is látni lehetett. (a motor alján már egyáltalán nem volt olaj)
Egyébként csak hogy okosabb legyek, mit jelent az ha a gyertyák is olajosak?
Most ott tart a dolog, hogy jövő héten pénteken megyek vissza a komplett vezérlés + vízpumpa cseréje miatt (sajnos csak akkorra kaptam időpontot)
Addig amíg az nem lesz kicserélve addig tudom hogy kockázatos közlekedni vele mert ha elszakad akkor baj van, de ha csak kb 15 km-ert mennék vele ma a suliba, az is okozhat bajt?
Illetve a másik kérdés hogy a haverom folyamatosan azzal próbál meggyőzni hogy sokkal jobban járnék ha magam cserélném ki, mert ő olcsón tud alkatrészeket szerezni.
Szerintem baromság volna mert az egyik hogy még sosem csináltam ilyet, de a nagyobbik baj hogy ha az új szíj elszakad és elcseszi a motort akkor lehet hogy még csak a garanciát sem tudom érvényesíteni mert azt mondanák hogy szakszerűtlenül lett megcsinálva..
Szóval szerinted?Amúgy a komplett vezérlés + vízpumpa csere munkadíjjal 55 ezer Ft lenne.
XD alias IKSZDé
-
gban
Közösségépítő
válasz honda 1993 #42454 üzenetére
Egyrészt az 55 az elég sok, másrészt nem egyszerű azért a csere, igen sokmindenre oda kell figyelni és ismerni kell a trükköket is.
Magyarán rutin nélkül csak elcseszni lehet szerintem.
AMD írta korábban hogy mennyiért, milyen cuccokat vett, ő is most cseréltet vezérlést ha jól emlékszem, és talán árakat is tud mondani anyagra, munkára.Postázást nem vállalok.
-
haddent
addikt
válasz mohabá 007 #42453 üzenetére
Elnézted, 15 ezer max
honda 1993 gyertya olajos az kb azt jelenti hogy az égéstér tele van baxva olajjal, füstöl, nem húz stb.
Elég sértődékeny vagy szóval próbálok nagyon szofisztikáltan fogalmazni: NEHOGY megbontsd a vezérlést ilyen szaktudással. És a haverod se. Ott egy foggal elállítva rakjátok vissza ránt egyet aztán egyből le is viszi a vadi új vezérlést meg a motort.gban nekem a legelső szerelő H -ra 10 -et mondott munkadíjra, ezt én el is fogadnám, vezérlésnél fizesse meg az ember a munkát ne szarozzunk ez nem egy sárvédő
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz mohabá 007 #42453 üzenetére
15-17ezer Ft ujonnan
-
gban
Közösségépítő
válasz haddent #42456 üzenetére
Nem gondolnám hogy egy foggal odébb rakják, nem is ez a legnagyobb veszélyforrás.
Hanem a feszítők, vízpumpa hibás beszerelése, amitől meg vagy laza lesz a szíj és átugrik, vagy feszes, és megszorul, vagy bármi egyéb.Vagy mint a kollégám, amikor egy nem nagyon ismert telefon-modellt rábíztam, hogy tessék, itt a telefon szétszedve, megjött az alkatrész, tedd bele, rakd össze, próbáld ki.
Fél óra múlva jött, hogy kész, ki is próbálta, hibátlan.
Oda is adta a telefont. Meg mellé egy marék alkatrészt, hogy ezekre nem volt szükség...10 az teljesen korrekt ár rá, még az F-re is - bár nem biztos hogy indokolt, de ahogy nőnek a modellek betűjelei, úgy nő az alkatrészek ára, és a munkadíjjal meg próbálnak ehhez igazodni a szakik
[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz honda 1993 #42454 üzenetére
Azért lesz a gyertya olajos,mert a szelepfedél pakolás átengedi az olajat,és ha a pakolás belső része adta meg magát,a gyertya lentebb,mélyebben van ott gyűlik össze. Ha meg a külső része lett rossz ott átereszti az olajat,a forró részre érve füstöl,ráég.Az óvatosság nem árt, én közlekednék vele,figyelve a vízhőfokot,hogy ne menjen feljebb 110 C foknál.A komplett csere reális ár. Csak szervízbe csináltasd,számlára,mert így az elvégzett munkára van garancia.Az anyagra akkor van garancia,ha a szervíz rendeli meg,de Te mondod meg milyet tegyen bele.Így ha baj lenne,nem neked kell össze vissza rohangálni,kilincselni,igazadat számlákkal bizonyítani.Legyen ez a szervíz gondja.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Markizmark
addikt
válasz haddent #42456 üzenetére
Nem ilyen értelemben értette az "olajos gyertyát". 16 szelepes motornál közepén van a gyertya, körülveszi a szelep fedél. Ha a tömítése enged, akkor a gyertya nyakánál áll az olaj, ha kitekeri a gyertyát akkor be is folyik a hengerbe.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
honda 1993
senior tag
válasz mohabá 007 #42459 üzenetére
Köszönöm, bár előtted azt mondták hogy az 55 Az sok...
Azért szerintem ha ebben benne van a komplett vezérlés (szíj, + görgők stb) + a vízpumpa és a munkadíj akkor annyira azért nem vészes..
Amúgy nem a melegedés az ami miatt nem akarok elindulni, (ez a melegedés probléma amúgy is csak a városi dugóban jön elő)
Hanem attol félek hogy ezalatt a 15 km alatt amit oda-vissza teszek meg, elszakadna a vezérlés, mert hát sajnos nem lehet tudni hogy mikor lett cserélve.[ Szerkesztve ]
XD alias IKSZDé
-
PhaetonV10
tag
válasz honda 1993 #42463 üzenetére
Nyugodtan menj csak. Hallottam már olyat, hogy autó vételből hazafele szakadt el. Egyébként úgy se lesz akkora balszerencséd, h pont mostanában fog szakadni. Ez csak elővigyázatosság, tiszta lap az autónak.
-
honda 1993
senior tag
válasz PhaetonV10 #42465 üzenetére
Na most akkor ha ez "bármikor" elszakadhat, akkor miért be lehetne h éppen most történne meg?
Amúgy meg a szíjfeszítő görgőnek már lehet hallani a hangját, szóval ki tudja...XD alias IKSZDé
-
Markizmark
addikt
válasz honda 1993 #42466 üzenetére
Ha biztosra akarsz menni, akkor ne nagyon autózz, főleg ha már hangja van a feszítőnek. Az ördög sosem alszik, ezért karikás a szeme. Én a szervizen kívül másfelé nem mennék már vele.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
nagyúr
válasz honda 1993 #42466 üzenetére
Nekem is nemreg szolalt meg a gorgo, azonnal csereltem mindent
-
bzoly
aktív tag
Sziasztok,
A G Astrámban azt vettem észre, hogy állandóan megy az a kis motor, ami a külső és a belső levegő keringetését állítja. Hol van ez a cucc? Mennyire egyszerű kiszerelni?
Köszi, Zoli
-
beg
veterán
Kesztyűtartó mögött, a légzsák környékén, és kiszereléséhez 180 fokban dönthető nőgyógyász csukló kell . Én lehúztam a sarut róla és a csappantyút a külső állásban rögzítettem. Drága is és mivel nincs végállása, az új is ugyanígy fog járni.
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
AMD Power
titán
válasz honda 1993 #42454 üzenetére
55e? Nekem most kedvezménnyel volt a készlet + a vízpumpa (Gates + Dolz) durván 17000Ft. A vezérlés csere még nem történt meg idő hiányában de tesóm szerelője 10e megcsinálja. Máshol ilyen 20e mondtak rá.
-
sitotomi
tag
Sziasztok!
Mikor is máskor legyen klíma gond, mint most a 30 fokban...
A rövid történet; egyszer csak érzem, hogy nem nagyon hűt a kocsi, gondoltam gyorsan elugrok beméretni a klímát.
Kiderült, hogy hűtene ő valójában, de...Az oldalsó, ajtók felőli fúvókákból 6-7 fokos hideg levegő jön, viszont a középső fúvókák, illetve az ülések közti hátsósoros fúvókák nem fújnak. Azt mondják, mintha valami nem nyitná/zárná a középső szelepeket, és így nem tud áramolni a levegő a középső ágon.
Valaki találkozott már ilyennel? Most le kell bontani a fél autót, esetleg ezt valami elektronika szabályozza?
Van valami tippetek?(c vectra, manuális klíma)
-
Mikuland
tag
Insignia fúvókák beszerelve!
Nagyon szépen porlaszt, persze az elsőnél eltört a rögzítő pöcök., Nem gond, olyan szorosan van a helyén...
Piros pont a Cromaxos fiúknak, hogy felhívtak, mert két egyformát rendeltem.
Szombaton itt is kiderül, hogy műxik é a klíma.
Most kapott egy levendulás spray-t.
Addig izzadjunk rendesen!mike...ahogy azt az a bizonyos Winnetou nevű egzotikus kisebbségi regényhős mondaná: UFF! STAR N9000, MIZ Z2, H9503...Opel Zafira 1,6 x16xel 99'
-
sitotomi
tag
Ha a benti levegőt keringeti, akkor sem fúj ott hideget, ha kintről kapja a levegőt, akkor sem fúj.
Azzal is próbálkoztam már, hogy lábtól ablakig végigtekergettem, hogy hova fújjon, hátha csak beakadt valahol, de ez többszörös próbálkozás után sem hozott változást.
Illetve erősséget is össze vissza állítgatom, de semmi. :/A széleken nagyon frankó hideg, csak ugye semmit sem ér, ha a középső meg meleget fúj.
120-130-al a hátsó sorokhoz kifejezetten meleg levegő áramlik az ülések közti fúvókákból. -
trassher
addikt
Az autó szerelőnél van, csinálják a klímát. Holnapra kész lesz, az a kérdés csak hogy miért lőtte ki a relét a rendszer ha nincs bent biztosíték és a mégnestekercs sem volt jó. Remélem minden simán megy majd.
Esetleg azt tudja valaki hogy ózonos klímatisztításért jó ár e 5000 pénz?Redmi Note 7
-
-
trassher
addikt
Most láttam az opel szervíz 4+ reklámot. Azt írták hogy az x14xe motoros astra g-hez 10w40-es olajjal 9900 forint. A bibi csak ott van hogy 10w40-es olaj nincs ami teljesíti a dexos2-t. Csak én érzem hogy át akarják verni a népet?
Redmi Note 7
-
mohabá 007
aktív tag
válasz honda 1993 #42463 üzenetére
A cromax-nál megnéztem a hozzávetőleges árakat (középkategória)Ha már csere,ezeket ki kell cserélni:
Vezérműszíj klt: 25000Ft (irányár)
Vízpumpa: 10000Ft (irányár)
Hosszbordás szíj: 4000Ft (irányár)
Hosszbordás szíj feszítő görgő: 5000Ft (komplett szíjfeszítő:18000Ft)
Munkadíj kb:2.5 óra 15000Ft (irányár)
Összesen: 59000Ft[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
honda 1993
senior tag
-
w333
félisten
Na megjöttek az alkatrészek, csak egy kérdésem lenne ...
Az mennyire normális hogy a Brembo 6 lyuk + 1 tartó furat van rajta
Különben szerintem 99% hogy jelenleg is ilyen tárcsa van az autón (a középső kivágott rész pont ugyan így néz ki)vagy ez a szabvány sszerinti belső hűtésű féktárcsáknál ez mind ilyen ?LOL most nézem hogy a gyári féktárcsa is pont ugyan így néz ki mint a Brembo kép róla (középső kivágás) akkor mégis lehetséges hogy jelenleg a gyári féktárcsa van még rajta
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
mohabá 007
aktív tag
válasz honda 1993 #42486 üzenetére
Amit felsoroltam cuccokat mindet cseréltesd ki.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
gzbotii
nagyúr
Volt szervizben a kicsike (B Corsa, '95, 1.4 16v X14XE).
Egy pakolás a motor felső részén (nem tudom most névről pontosan) cserélve, EGR pucolva, gyertyák cserélve.
Továbbra is fura dolgokat produkál, hidegen pl, egyenetlen a járása a motornak. Sík terepen jól húz, 80-90re is hamar felgyorsul, de ha emelkedő kerül akkor megfekszik. Ma egy 5-6% emelkedőn (3-4km hosszú) alig tudtam kimenni vele, fordulat volt (2-3000), motor egyenletesen járt, de fura volt a hangja de mégsem volt erő.Felhívtam a szerelőt, hogy mégis mi lehet, elvégre tegnap hoztam el tőle. Szerinte a befecskendezők.
Amúgy ezek voltak a hibák, amikor oda vittem hozza: [link]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Calogero
addikt
válasz trassher #42484 üzenetére
Semmi átverés mert gyárilag a szervizkönyve nem követeli meg a dexos2-t.
Én három éves kora óta először szerviz3+, majd 4 éves kora óta szervíz4+ ban cseréltettem benne olajat, motor csomagot (H Astra esetén)
2010-es modellév utáni autók szervizkönyvébe került bele a dexos2. Ezek előttibe meg GM-ll-a-025 és GM-ll-b-025 szerepel. -
gzbotii
nagyúr
válasz PhaetonV10 #42494 üzenetére
Na bazz...erre nem is gondoltam.
Mondjuk, kuplung szagot nem éreztemHidegen, üresben az egyenetlen járásra nem lenne magyarázat. Plusz, amikor az emelkedőn tökig nyomtam a gázt, akkor sem szökött meg "indokolatlanul" a fordulat. De attól ez sem lehetetlen.
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
w333
félisten
válasz mohabá 007 #42490 üzenetére
Ok köszi ... neked is 4 csavar fogja a kereket ?
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
gban
Közösségépítő
válasz mohabá 007 #42485 üzenetére
Na álljunk meg egy szóra
Vezérlés cseréről volt szó, nem vezérlés + hosszbordásról (indokolt a hosszbordás is, csak nem erre kapta az árat).
Ahogy AMD is írta, az azért bőven kevesebből kijön.
Plusz nem tudjuk, hosszbordás kell-e, vagyis szervós-e az autó (vagy tudjuk, csak én siklottam el fölötte?)
Az viszont igaz, a vezérlés drágább mint a mienk, így a végösszeg is magasabb lesz.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
AMD Power
titán
Egy ilyen nagyon jó buli lehet....
Mondjuk még a "mi" Váci úti Tesco talink sem jött össze eddig ebben az évben!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest