- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- DIGI Mobil
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kolty
aktív tag
Sziasztok. Z14XE motorkódú corsánknál hirtelen nagy teljesítmény csökkenés történt.
Okozhatok-e gondot ha katalizátor nélkül elindítom kíváncsiságból, hogy katalizátor vagy kipufogó gond lenn? Tehát csak ott a kipufogó soron jönne ki a kipufogógáz. Köszönöm. -
FoLey-v
addikt
válasz ncc1701 #102500 üzenetére
Mint nálam eset amikor elvittem márkaszervízbe váltóolaj cserére és mondja az illető,hogy ez örökélet váltó,felesleges lecserélni. Mondom neki aha addig amíg ki nem purcan a váltó.
Elkezdték cserélni az olajat és 2 óra kínlódás árán +pénz is,utolsó fillérig kitudtam szerencsére fizetni 20k a 15-ből.
Azóta el sem vittem,elég volt egyszer elvinni.
Itthon magamtól kicserélek amit tudok és nem nehéz,főleg motorolaj csere.[ Szerkesztve ]
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
Gaga_30
tag
Hali, egy kis helpre van szuksegem.
Elso lengescsillapito csere kozben megszivatott a kutyacsont felso csavarja.
Konkretan elnyaltam a belso 5-os imbuszt ugy hogy mar majdnem le lett tekerve rola az anya.
Ki talalta ezt ki, hogy egy otos imbuszzal kell ellentartani??
Most se levenni nem tudom, se visszahuzni es itt vagyok otthonrol kb 200km-re anyoseknal..
Hoknap vissza kell mennem, hetfon melo..
Van otlete valakinek merre tovabb?
Nem probaltam de gondolom ezzel a logo vacakkal nem kene egy metert sem menni, igazam van?
Vagy nagyon ovatisan kozlekedhetek vele? -
mephi666
nagyúr
válasz Cray Tyler #102496 üzenetére
ja nem nehéz, de az olajszűrőt szakszerűen úgy kell felrakni, hogy a gumirészét friss olajjal szépen megkened és érzéssel felcsavarod... nem kell megtépni, nem fog leesni... ha pedig láncossal izomból meghúzzák, akkor jön kézzel történő leszedésnél a szívás ilyenkor az a módi, hogy a régi szűrőn kalapáccsal keresztben koppra átversz egy lapos végű izmosabb csavarhúzót (úgy, hogy a feje kijöjjön a túloldalán) és annál fogva már könnyű letekerni nem vered szét a kocsit, annak semmi baja nem lesz, a régi szűrő meg úgyis kuka (természetesen csak akkor csinálod így, ha kézzel már próbáltad és az istennek nem akar lejönni)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
senior tag
EATON motorvédő kapcsolók eladók, keress privátban.
-
Gaga_30
tag
válasz Markizmark #102510 üzenetére
dehogyis van... tul egyszeru lenne..
-
Tikakukac
titán
válasz Gaga_30 #102511 üzenetére
Ha már egyszer legyilkoltad vegyél minőségi alkatrészt, ott ilyen para nincs. Meyle HD emiatt is jó, ők pölö simán nagyobb anyákkal és másfajta kiképzéssel adnak alkatrészeket pont amiatt, hogy ne csak befele, de kifele is könnyebb legyen őket szerelni.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz mephi666 #102506 üzenetére
"...az olajszűrőt szakszerűen úgy kell felrakni, hogy a gumirészét friss olajjal szépen megkened és érzéssel felcsavarod..."
Olyan szerelési tanácsokat adsz az olajszűrő cseréjéhez amit ha megfeszül se tud megcsinálni, mivel a B14NET motornak nem fémházas olajszűrője van.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mephi666
nagyúr
válasz mohabá 007 #102514 üzenetére
A csaje a linkelt videóban fémházas szűrőt tekerget ...ami meg nem fémházas, ott egyszerűbb is a művelet
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Tikakukac
titán
válasz mohabá 007 #102514 üzenetére
Ha valaki nagyon erős, akkor a cartridge rendszerű olajszűrőt is le tudja szedni úgy, hogy áttolja rajta a csavarhúzót. De az tényleg igen erős ember lesz
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Gaga_30
tag
válasz Markizmark #102512 üzenetére
Nekem nincs ekkora mázlim, mindkét oldalt ez a megoldás van, jobb oldalt gond nélkül szét is jött.
-
Kolty
aktív tag
Sziasztok. Üritett már ki valaki katalizátort?
Sajnos zörög és el van dugulva. Az új drága ezért vágnék rá ablakot, kiüríteném majd összehegeszteném. (tudom műszaki)
Vagy mennyiért lehet eladni egy Z14XE motorkódú corsa katalizátorát?
Az új ára horror. Így nem fájna annyira.
Köszönöm. -
Kolty
aktív tag
válasz McDoug6lak #102524 üzenetére
Köszönöm. Sajnos az ilyen, olyan rendelős oldalakról nincs jó véleményem. Unix, Bárdi oldalain 190.000ft körül látom a katalizátor árakat :(
-
Gaga_30
tag
válasz diablo1984 #102521 üzenetére
-
bul07
nagyúr
válasz Kolty #102525 üzenetére
Ha unix báridi oldalon kikerested akkor csak simán keres rá a Google és amelyik webshopba a legolcsóbb rendeld meg
Ha odapróbálod és nem jó akkor 14napod van elállni és visszaküldeni
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
diablo1984
veterán
válasz Gaga_30 #102526 üzenetére
Tényleg nem lett volna semmi gond vele, én anno vectra c-t vettem friss német műszakival amiben a stabpálca szét volt hullva, kopogott, cserekor derült ki, hogy kijárt a csuklóból. Múltkor a focusom hátsó pálcája maradt el, hallottam valami rugó-törés hangot, majd kb 1 hét múlva vettem észre, hogy a stabpálca eltört. Kicsitt jobban ingott a segge, de kb 2-3hétig jártam úgy vele, nem volt gond, csak zavart, hogy verze a csonk a helyét. Filléres tétel volt, most stabilabb természetesen.
-
peet137
tag
Erre valami ötlet vkienk? Cseréltem Egr szelepet az astra H-n, meg is gyógyult tőle, minden frankó. Szerelés közben tesztelgettünk, lehúzott termosztáttal, leengedett folyadékokkal, stb. Ebből lett egy csomó hibakod, ezeket töröltem. És feltűnt, h az egr visszacsatolás továbbra is a rossz értékeket jelzi. 0-nal 0,86%, 100-nál 3,8 kb. Amúgy működik minden frankón. Újra kell tanítani az új egr-t, h a verda is tudja, mi a helyzet?
Azóta belement a hétvégén kb 800 km, kicsit mintha megint kezdene rángatni is, de nem veszélyes, lehet, h csak paranoia -
HoaryFox
Topikgazda
válasz peet137 #102531 üzenetére
Régi Opeleknél volt ilyen, hogy egy fél órára - órára lekötöd az akksit, majd vissza, így "újra tanulja" az ECU a paramétereket. B Vectránál működött, H Astránál nem tudom.
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
mohabá 007
aktív tag
válasz peet137 #102531 üzenetére
Ezt egyszer (5 napja) már kérdezted. Válaszolok, hogy ne kérdezd többször.
Maradjunk annyiban, hogyha az EGR nem működik megfelelően, dobja a hibakódot.
Valamivel mértél valamilyen értéket, ami szerinted nem jó. Mennyi a jó érték? Honnan tudod, hogy az EGR a rossz, hogyan ellenőrizted le, hogy esetleg nincs e a vezetékben szálszakadás, esetleg kontakthiba?
Ha ismernéd az EGR működését, nem kérdeznél ilyesmit:"...Újra kell tanítani az új egr-t, h a verda is tudja, mi a helyzet?..."
Az EGR egy agyatlan beosztott, utasításokat hajt végre, ezért nem is lehet tanítani.
A motor működésével kapcsolatos minden adat, az ECU-ba fut be. Amikor szükséges, a főnök parancsot ad a beosztottnak, hogy nyitni kell. Az EGR kellő mértékben nyit, ( a szelep poziciójának megfelelő, változó feszültségű jel kerül elkül elküldésre az ECU-nak). Innen tudja a főnök, hogy azt csinálja a beosztott, amire utasította.Nem kell csodakütyü, egy mezei multiméterrel ki lehet mérni, hogy jól működik e a EGR, ill melyik része beteg.
Amúgy mit tudtál megmérni a fűtött termosztátnál, amit szintén az ECU vezérel?
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
peet137
tag
válasz mohabá 007 #102533 üzenetére
Valóban kérdeztem és azért kérdeztem újra, mert akkor nem kaptam rá választ...
Volt is hibakód, szegény keverék formában és onnan tudom, hogy az EGR a hibás, hogy szétszedtük a szerelőmmel és semmivel sem sikerült megmozdítani, olyan szinten volt tele redvával. Az értékeket Opcommal néztem és mivel a csere után a hibajelenség - rángatás - megszűnt, ezért gondolom, hogy valami egyéb teendő is van, mert az ECU hülyeségeket lát a gép szerint. Ott a kimenet teszten 0-t és 100-at lehet tesztelni. Amúgy közben a hibakód is visszatért (17152). Van egy másik hiba is, annak - elvileg - ehhez semmi köze, 11261 vagy 62 hol ez, hol az. Ennek az oka is megvan, de sajnos ehhez még nem sikerült új vákuumgömböt beszerezni.
Pontosan ezeket a "pozíciójeleket" gondoltam újrataníttatni vele, ha kell. De ha ezzel nincs teendő, akkor valahol máshol kell keresni a gondot, pl a vezetékben, ahogy te is javasoltad. Erre akár jó lehet a régi EGR is, ha esetleg sikerül megmenteni sok-sok vakarás és tisztítás után. Ha jól értem, amit írsz, semmi más dolgom nincs, mint lehúzni a csatit az új EGR-ről, rádugni a régire és Opcommal figyelni, mi változik, ha mozgatom a szelepet valamivel.
A multiméterrel csak a szelepet magát tudom mérni, ha jól értelek, vagyis az derül ki, hogy a szelep-e a hibás, vagy a kábel.
A termosztátot csak cseréltük, mert elfelejtett rendesen működni az évek során és nem engedte 85 foknál feljebb melegedni a motort. Ez is megoldódott, de még mielőtt összeraktuk volna a verdát, megnéztük a beáztatott EGR-t, de az nagyon sok tisztogatást igényel még. -
Tamagocsi123
tag
Sziasztok. Kéne egy kis segitség. Adott egy 2011 év Opel Meriva b 1.4 szivó . Termosztát csere után vagyok már jóval, de mitha nem légtelenült volna a hüttö rendszer mert nagyobb gázadásnál enyhe bugyborékolo hangot hallok az utastér felöl. Fütés van,a tágulási tartály tiszta ,gázadásnál nem bugyborékol,a viz nem fogy. Hol lehet a levegő ? Mert idegesit ez a bugyborékoló hang. Köszönöm a segítséget
Felhasználónak - 114 pozitív 0 negatív értékelése van az oldalon.
-
peet137
tag
A csatornák is tiszták, azok a szívósor szétszedésekor - tavaly ősszel - ki lettek takarítva, egyedül a termosztátház alján lévő csatornák maradtak el, de azt meg tudom nézni magam is, ha esetleg szükséges lenne, de úgy tűnik, nem kell. Igen Z16XE1 motor, jól el****ott csatornaelrendezéssel...
A gömböt egyszerűen nem sikerül beszerezni, nem akarok ezért komplett szívósort cserélni, mert az enyém teljesen jó állapotban van, nem lóg a rudazat, szép a belseje is. -
csoszogi
tag
válasz peet137 #102539 üzenetére
Most viccelsz ugye? Ha ki van repedve, hogy tudna működni? Ráadásul igen szép lik.
Teljesen más membrános problémám volt ( lásd#99368 és utána lévő kommentek, hozzászólásaim) és, hogy mennyi problémát okozott...és a végén csak meg kellett vennem a teljes szelepfedélházat, azóta semmi gond.Mivel értelmes tanácsot nem adtam, ezért az off topik..csak egy példát írtam, hogy hogy lesz egy 5000 forintos alkatrész cseréből, ami viccesen gyenge, és rohadtul még 5000 forintot sem ér, hanem kb.:10 ft-ot, egy minimum 85000ft-os számla, meg pár idegtépő nap, stb.....[ Szerkesztve ]
-
mohabá 007
aktív tag
válasz peet137 #102534 üzenetére
"...közben a hibakód is visszatért (17152). Van egy másik hiba is, annak - elvileg - ehhez semmi köze, 11261 vagy 62 hol ez, hol az..."
Ilyen hibakód nem létezik!
Az a membrán működésképtelen, azt elrontani nem lehet. Vedd ki, és tip-top folttal ragaszd be.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
csoszogi
tag
válasz mohabá 007 #102542 üzenetére
Mikozben setaltam hazafele, nekem is pont ez jart az eszembe, hogy beirom, keressen meg egy gumist az biztos tud tippet adni a lik beragasztasara...aztan hazaertem es megfeledkeztem errol En megkerdeznek egy gumist, az csak specibb cuccokat tud erre, nem?
-
peet137
tag
válasz mohabá 007 #102542 üzenetére
Valóban, lemaradt egy 1-es az elejéről 111261 és 111262, mindkettő a membrán miatt van. 017152 a szegény keverék.
A biciklifoltot komolyan írtad, vagy ez csak szarkazmus volt? -
mohabá 007
aktív tag
válasz peet137 #102544 üzenetére
Segíteni akarok, nem szivatni. Kezdem a hibakódokkal.
A szakadt membrán miatt van az alábbi hibakódod:
A fűtött oxigénérzékelők (lambdaszonda) jelzik az ECU számára a kipufogógázban található oxigén mennyiségét, és az ECU a befecskendező szelepek vezérlésével megváltoztatja a motorhoz juttatott keverék levegő/tüzelőanyag arányát. Ha nem ok, jönnek a hibakódok.
P0171= Túl szegény keverék a rendszerben (1. hengersor)
A hibakód akkor jelentkezik, ha kevés az üzemanyag és a levegő felesleges. Neked fals levegőt szív be a motor a szakadt membrán miatt.P1112= Beszívott levegő hőmérséklet (IAT) érzékelő áramkör szakaszos alacsony feszültség
Lehet, hogy az érzékelő csak koszos, vagy nincs megfelelő kontakt, de lehet hibás is. (semmi köze a membránhoz)
Úgy látom még nem volt dolgod a ragasztóval. A ragasztós dobozomból előkaptam a tip-top cuccot [kép]
Lehet venni különböző nagyságú foltokat. ha ezzel nem tudod megragasztani, akkor semmivel.[kép]Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
addikt
válasz mohabá 007 #102545 üzenetére
Na ez nem mai csirke
Már a ragasztódMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
válasz mohabá 007 #102545 üzenetére
Szelepfedél membránra is jó?
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
peet137
tag
válasz mohabá 007 #102545 üzenetére
Nah, szépen lassan összeáll a kép a történettel kapcsolatban a fejemben.
Köszi a segítséget, hétvégén megnézem a ragasztót is, van belőle otthon is, elég sokat használtam korábban bringához, de őszintén szólva eszembe sem jutott...
Nekem amúgy az opcom is, meg a "netes tudástár" is "port deactivation solenoid actuator valve error"-ként azonosítja a P1112 kódot, ezért szedtem szét anno a gömböt, innen tudom, hogy szakadt. Sőt találtam is egyet a neten, de sajnos - mint utóbb kiderült - nem az enyémhez való, hanem Z14XEP-hez és a membrán része még véletlenül sem egyforma...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Háztartási gépek
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- További aktív témák...