- Eleglide C1 - a középérték
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Black_Raven
veterán
válasz mephi666 #103346 üzenetére
Szia! Én is ezzel a hibával küzdök. Hidegen jó volt, meleg motorral check engine lámpa be, negyedik henger leállt játszott és 1 hónap/1200km bírt. 2 napja viszont be állt a halál, most legalább 2 henger nem megy, alapjárat összeomlik, nem használom már, első szerelő szerint ECU. Második hétfőn nézi meg, hátha mégsem motorvezérlő.
[ Szerkesztve ]
.Someone I never forget..Cs&E..nice trip my dears.
-
mephi666
nagyúr
válasz Black_Raven #103351 üzenetére
...itt nem check engine van, hanem sárga csavarkulcsos autó szervizlámpa és elég jól a meleghez tudom kötni, mikor jön elő... pl reggel 20fokban 4km után városban... most hazafelé 35fokban kb 2km után... most menet közben aprót rántott, lámpa és még 3km-t jöttem hazáig teljesítményprobléma nélkül... ha pl leállítottam volna és újraindítom, esélyes hogy lámpa nélkül mehettem volna főúton 90es tempóval 200km-t is, akkor sem lámpázik újra... de ha városon belül megyek pl 500m-t, leállítom, újraindítom, akkor helyből lámpával nyit és pörgetni kell, rossz a gázreakció is
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Black_Raven
veterán
válasz mephi666 #103352 üzenetére
Aha értem. Eleinte nekem is ilyet produkált, de végig check engine lámpával, de minnél több km ment bele úgy lett egyre rosszabb a helyzet. Nem azért nem vittem szerelőhöz mert nem akartam hanem a mai napig mindenki 1-2hónapra ad időpontot. Én meg"csak" használtam..Majd írd le a fejleményeket ide, én is ezt fogom tenni. enyém x18xe motor.
[ Szerkesztve ]
.Someone I never forget..Cs&E..nice trip my dears.
-
Steve_Brown
aktív tag
Sziasztok!
Az alany édesapám 2005-ös Meriva A személygépjárműve amiben Z16XEP motor van. 220 ezer kilométer van a kocsiban.
A kocsi 1500 kilométerenként kidobálja a check enginet és égéskimaradásra panaszkodik. EGR szelep ki lett pucolva de a csatornák nem. Valamint gyertyák újak és a trafósor is új.
Viszkozítást tekintve jó olaj van benne, de azt hiszem csak félszintetikus mannol.
A kocsi 7 liter alatt fogyaszt, olajat nem eszi.
Szerintem gyenge, apám szerint bitang jól megy.
Szerintem 1800-2000 közti fordulaton tartott gáznál zavaróan rángat, apám szerint nem.Mi legyen a következő lépés mert félek hogy ebből csak check engine kiütögetés lesz minden hónapban eladásig.
-
ncc1701
veterán
válasz Steve_Brown #103356 üzenetére
A diagnosztika mit mond? Mi a hibakód?
-
addikt
A váltó és a blokk közé nem megy szimering? Enyémen nem volt most de mintha látnám a nyomait meg, h kapirgálták körbe a peremet
Ha kell bele akkor ezek a f@szok - akik utoljára - csinálták miért hagyták ki?
Egyébként meg nem látok bardinál és kovácsnál semMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
-
ldn218
tag
Sziasztok !
Astra H 1.6 XE1 szivósorát vettem le ellenörzés céljából. A pillangó szelep tengelye ilyen háromszög formájú elemekkel van rögzítve. Ennek az elemnek a talp felöli részén egy nút van amiben a szivósor tömítés fekszik. Na ennek a nútnak a pereme letört mindem egyes darabé. A tömítés ezen a része a szivócsőbe lóg. A kérdésem hogy itt a tagok közül újítatott-e már fel valaki komplett szivócsövet vagy tud -e olyan helyet ahol ilyen alkatrészeket vagy komplett szivócsövet tudok vásárolni ? A bontottat hátrébb sorolnám. -
diablo1984
veterán
A14xer motor vezérlése mennyire tud gázos lenni, az x14xep-hez képest strapabíróbb? Az okoskerék mennyire problémás?
-
peet137
tag
válasz ldn218 #103363 üzenetére
Nekem ugyan nem ez volt a baj vele, hanem a vákuum gomb, ami a tengelyt mozgatja, amin a kis terelőlemezek vannak, de én most kérdeztem utána a szivosor felújításnak, kB 90 rugó a cucc, sztem annyit nem ér a dolog. Ugyanez a motorkód, z16xe1. Én találtam 28ert bontott szivósort, sztem az elég jó ár érte. Amit én rendeltem, az elég jó állapotú, nem lóg benne a tengely, jó a vákuum gömb is, csak ki kell tisztítani. Bár én nem terveztem az egész sort kicserélni, csak azt a gömböt.
-
peet137
tag
válasz ldn218 #103366 üzenetére
Én is a Péceli céget hívtam, ők mondtak 90k-t. Én azt sokalltam érte, h tomiteseket cseréljenek benne. A 67 az utángyártott? Az elég jó ár érte... Mondom, nekem a sor hibátlan, azért sokalltam a felújítás árát, ha komoly baj lenne vele, az nyilván más tészta. Én is most locsoltam el rá 200 rugót, egr csere, toronycsapágy, első telok, termosztát, meg a szokásos éves szerviz. A toronycsapágy csak a rozsda miatt volt cserés, neccesen nézett már ki nagyon, a telo meg nyilván nem jött le róla ugyanezért, úgyhogy annak is menni kellett. Sachs lett, az jó bolt volt.
-
Markizmark
addikt
Sziasztok!
Zafira B Z18XER.
2-3 órát mentem vele 38 fokban klímával pályán 140-nel, folyamatos 105-107 fokos vízzel.
Ez ugye nem okoz ezeknek gondot?
Egyébként meg kell dicsérjem a gépet, nyaralni voltunk 1036 kilométert összesen, ketten, csomagokkal. Végig klíma, szerpentin is volt, pálya volt jó sok, meg 1 óra araszolás is.
8,6 literes fogyasztás, víz vagy olaj egy deka nem fogyott, araszolásnál sem melegedett fel 100-102 foknál jobban és nem szégyenkeztünk a szerpentineken felfelé és a pálya belső sávban se a hosszú emelkedőkön.
A töltést figyelgettem sokat, egyedül alapjáraton, a dög melegben, üvöltő klímahűtővel, felkapcsolt világítással esett le 13,6V-ig.
Tényleg meg vagyok vele elégedve, pedig féltem kicsit az úttól, ez volt vele az első hosszabb.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
rgeorge
addikt
Üdvözlet! Időnként egy Opel Astra H A16XER járgányt kell használnia a családnak, évente tán 2-szer, így nem nagyon ismerem a működését.
Most azt vettem észre, hogy a gyújtás ráadása után de még motorindítás előtt a
jel nem alszik el, de motorindítás után igen. A ritka használat okán nem tudom, hogy eddig ez így volt-e vagy nem.
Ha nem ez a normális akkor ez mit jelent?Picard: "What we leave behind is not as important as how we've lived. After all, Number One, we're only mortal." Riker: "Speak for yourself, sir. I plan to live forever."
-
zgospel
őstag
válasz Markizmark #103370 üzenetére
105-107 fokos víz teljesen jó, normál állapot.
#103371 rgeorge csak az számít, hogy indítás után pár másodpercen belül minden hibajelző lámpa elaludjon.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
mephi666
nagyúr
válasz Markizmark #103370 üzenetére
nálunk jövő nyárra van betervezve egy 2400km körüli karika nyaraláskor most is 7.5 körüli átlagot hoztam ki, de csak a mecseket jártuk fel-alá... (Z16XE1) hasonlóan megpakolva, sok klímával
...nálunk amikor télen rossz volt a termosztát, akkor 85 fölé nem bírtam vinni, pedig jól esett volna, ha hamarabb fújja a meleget cserélt termosztáttal itt is kb ez az érték: 105 körül stabilan
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
addikt
-
FoLey-v
addikt
válasz Markizmark #103370 üzenetére
Szia!
Ez normális bizonyos hőfok után bekapcsol a ventilátor és hűti le. Astra H és Zafira B-nél talán Vectra C-nél is ilyen. Nem kell félteni. Azért a hűtővízcsövet megnézném ha még nem volt kicserélve. Kellemetlen látvány lenne ha eldurran,de hát tizen valahány éves autónál már csak ilyen.
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
Gergő170
aktív tag
válasz ncc1701 #103217 üzenetére
Megkésett válasz ugyan, de továbbra is érdekelne. Mely motor változatok ajánlottak? Dízel, illetve benzin téren? Keret továbbra is 2.5m, illetve kombit keresünk.
Insignia - éves 15k km futásra, esetenként melóba ingázás 30km oda vissza, illetve ezen kívül családi utazásokra 100km+
[ Szerkesztve ]
-
rgeorge
addikt
-
ncc1701
veterán
válasz Gergő170 #103376 üzenetére
Tudom javasolni az insigniaclub.hu oldalt amúgy a tapasztalatokról. Ez a videó jó bemelegítés lehet.
Én ekkora autót nem vennék benzines mocival, de a bomba tipp az az 1.8 benzin. Bár el nem tudom képzelni, h ez 10L alatt egyen.
Dízel esetén meg a szokásos, ennyiért 200-250ekm-t futottat lelsz (ha nem tekert). Itt már jöhet egy kis turbó felújítás, kis üzemanyagrendszer felújítás (magas nyomású szivattyú, porlasztócsúcsok, stb). És itt nem az autót akarom szidni, ilyen a dízel technika, ennyi méternél bármilyen gyártónál megvannak ezek.
Én a sajátról tudok nyilatkozni, ez a20dth, ez 160 pacis 2.0 dízel, kombi. Ha nem kergetem illegális tartományba, pályán-országúton elvan 6L alatt. Város 7.5-8.5L. Viszont érdekességképpen egy izzítógyertya legutóbb a bárdiban lett volna 97eft, listaáron. Utángyártott nincs. Az a20d-s motorokra jellemző az olajfelszívó cső tömítés gond, azaz ha ez elöregszik (valami észlény gumi tömítés tett forró olajba), akkor falsot szív, és kenés problémák miatt csúnya motor felújítás lehet belőle. Megelőzése könnyú, egy lengyel srác gyárt hozzá aluminimum tömítést, bele kell rakatni, vagy a gyárit cseréltetni 4 évente. Típushiba még a víz kiegyenlítő tartály repedése, bontóból 7-8eft egy egészséges tartály. Néha kirepedhet a turbó utáni levegő cső, az is 50eft körüli pénz. Szűrők is drágák, meg úgy eleve minden hozzá. Ha ezekkel megvagy békülve, akkor fasza kocsi, nagy, kényelmes, takarékos is tud lenni. És nem utolsó szempont nálam, h jól néz ki, ezért szerethető. -
Integrale
veterán
-
Gergő170
aktív tag
válasz ncc1701 #103381 üzenetére
Rendben ezekre lettem volna elsősorban kíváncsi, amint időm engedi megnézem a videót is. Egyáltalán nem tántorítanak el ezek, olyan autót szeretnék vezetni, ami tetszik, illetve igényeimet kiszolgálja, szívesebben költ az ember valamire ami tetszik neki, illetve megelégedett vele. Jelenleg nem tudom elmondani ezt az 1.4 hastrámról.
-
peet137
tag
válasz mephi666 #103373 üzenetére
nekem ugyenezzel a motorral most egy 1000 km-es karika országúttal, várossal/faluval, sok szerpentinnel 7,1 lett. Nyaralás volt, 2 felnőtt, 2 gyerek, ehhez passzoló mennyiségű csomaggal
A termosztát sztori nekem is ugyanez volt, csak nekem 88-nál nem ment feljebb, most stabil 105 fok, ahogy kell.
-
Gergő170
aktív tag
válasz ncc1701 #103386 üzenetére
Vidéken lakok, falvak között viszonylag nagy a távolság 5-10km,nagyobb városban nem azt mondom, hogy nem járok, de viszonylag ritkán, feleslegesnek érzem az automatát, illetve általad említve kényelmes, azonban esetleges problémák költségesek, biztosan ki lehet fogni nagyon karbantartottakat is, de nyilván a piacon nem ez a jellemző, így az egy plusz rizikófaktor lenne az említett amúgy sem alacsony üzemeltetési költségek mellé, persze így is lesz aki, életében csak használt autót vesz automatával, viszont életében nem fogsz szétmenni egyik sem, mert szerencsés, na én nem most akarom kipróbálni a rendelkezésemre álló szerencse mennyiségét.
-
őstag
Sziasztok!
Lehet lerágott csont már... Vettem egy 2011-es D Corsa-t, A14XER.
Melyik és milyen márkájú motorolaj a legjobb bele? 5W30 vagy 5W40? Ezzel kapcsolatban több helyen van aki a 30-ast, van aki a 40-est írja. Márka melyik legyen?
Illetve fékfolyadék is érdekelne, mivel ezeket cserélni szeretném.
Köszönöm a válaszokat.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz Gergő170 #103389 üzenetére
Megértem a nézőpontod. Meg ha nem kell sokat váltogatni, akkor tök mindegy is.
Ja, a hagyományos halogénlámpás verziók szerettek beázni, mert ezek a mókás mérnökök egy darabon a foncsor, és a búra közötti szigetelést olyan anyagból csinálták meg, ami elporlad az uv hatására idővel. Bontóban csak angol lámpa van, de kis pénzért fel lehet újíttatni a komplett lámpát.
-
user2
csendes tag
-
diablo1984
veterán
válasz thomasvold #103390 üzenetére
5w30 dexos 2 minősítésű olaj jár bele(igaz a könyve írhat 5w40et is, de az 5w30 tökéletes bele)
-
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #103364 üzenetére
Senkinek sincs felhasználó szintű(tulaj) tapasztalata akár corsa d-ből(e?) is?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz diablo1984 #103394 üzenetére
Köszönöm szépen a választ.
-
TrollBalint
addikt
Sziasztok,
tudnátok ajánlani megbízható autószerelőt, aki nem aranyárban dolgozik? 2-es dugattyúból elszállt a nyomásom (márkaszervíz mérése szerint) viszont ők olyan összeget mondta javításra, amitől inkább felgyújtanám a kocsit
Az Insignia szervízbe Augusztus végén van időpontom, ha lehet még előtte megcsináltatnám, mert azért csak jó lenne használni...
Lehetőleg minél közelebb a 17. kerülethez, hogy ne kelljen sokat menni a kocsival így, mert nem annyira javasolták és én sem szeretném a szükségesnél többet erőltetni.https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
diablo1984
veterán
válasz TrollBalint #103399 üzenetére
Ha nincs kompresszió, akkor nem is kellene velle közlekedni kicsit sem, hátha még menthető a motoor.