- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Yettel topik
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Megmutatta a OnePlus a Nord 3 5G-t
- Hívószám-hamisítás
Hirdetés
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Tikakukac
titán
válasz ncc1701 #102252 üzenetére
Biztos, hogy csak emiatt nem ajánlott? Sejtetős kérdés.
Amúgy a Z22YH nem véletlen híres. Apám, hogy az a motor egy zseni találmány, mindene is egy romhalmaz, de a kedvencem, hogy még az E10 tiltólistán is ott van
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
ncc1701
veterán
válasz Tikakukac #102253 üzenetére
Nem tudom, mesélj róla, kíváncsi vagyok. Turbós dízel motor, egy adott km után mindnél előjönnek ugyanazok a problémák, illetve jöhet azok felújítása.
Az mondjuk egy dolog, h minden heroin áron van hozzá. Most izzítógyertya volt bele 50k 1db (gyári beru), aminek már örültem, mert itthon lista áron 97e. Hogy miért terveztek bele ennyire drága nyomásérzékelős vackot, a tököm tudja.[ Szerkesztve ]
-
-
ncc1701
veterán
válasz Tikakukac #102255 üzenetére
Mondjuk h mitől lenne prémium az insignia, azt a mai napig nem tudom. Az árak talán, de amúgy én nem érzem annak.
Szerencsére 180cm vagyok/voltam. De egy korabeli kombi astrának plö jobban pakolható/nagyobb a csomagtere is, gondolom az egyszerűbb hátsó futómű/kevesebb zaj szigetelés miatt.
-
Tikakukac
titán
válasz attle #102257 üzenetére
Ha elviekben láttad a cikket, amiben leírják/elmondják, akkor miért írjam le én is megint?
Oké, lásd kivel van dolgod:
"A legkomolyabb gondot itt is a vezérmű okozza. Elkopik, vagy egyszerűen leszakad az egész feszítősín. Visszatérő probléma az örvénykeltő csappantyúk megszorulása a szívóágban és főleg a befecskendezőrendszer: a nyomásszabályzó szelep hibája gyakran egybeesik a szivattyúéval. Ráadásul magas fogyasztásával a motor meg sem szolgálja a karbantartása árát, ellentétben a korabeli 2.2DTI-vel, amelynél viszont a hírhedt VP44-es Bosch-adagolót használják, ráadásul nehezen javítható, PSG16-os változatában."
És mondom a kedvencem, hogy ez az egyetlen olyan Opel motor ami szerepel a "nem tankolható E10-el" listában.
Egyszerűen nem értem miért akarnál ilyen motorral venni autót, mikor van 10 másik ami jobb Ilyen motoros autót én bontani láttam sokat, extrásabbak voltak ugye és a kurrens alkatrészeket ezekből bontják ki. A többi meg irány a vastelep.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
attle
újonc
válasz Tikakukac #102258 üzenetére
Értem, köszönöm!
Ezeket a motorokat kb 20 éve gyártják / gyártották. Ez alatt az idő alatt a gyártóhoz beérkezett jelzések alapján módosították a beépítendő alkatrészeket.
Szívósor: Valóban, problémás ugyan úgy, mint a twinport motorokban. Ezeket szakműhelyekben fel lehet újíttatni, és a probléma nagyon hosszú idő után jön csak elő (nem örök élet + 2 nap), nem kell 160 ezrenként javíttatni. (úgy veszed észre a kezdődő hibát, hogy alapjáraton csilingel)Befecskendező rendszer: jellemzően a nagynyomású pumpa membránja átszakad (ezzel kezdődik). Amikor még csak "kicsi" a probléma, a nyomásszabályzó szelep vezérlésével tartható marad a szükséges befecskendezési nyomás. Viszont, ha 2009 előtti a nyomásszabályzó, akkor "túl tudja vezérelni" az ECU, és a nyomásszabályzó tönkremegy. Eközben ugye a pumpa is tönkremegy. Természetesen a legtöbb szerelő csak a pumpa cserét javasolja, ami a hibás nyomásszabályzó miatt 10-30e km alatt ismét tönkremegy és a tulaj mérgelődik, a szerelő meg csak annyit tud mondani, hogy "ezek ilyenek".
Ezekre is találni már megoldást, létezik javított kivitelű szabályzó szelep is, illetve a membrános pumpa kiváltására is elérhető 2 féle dugattyús pumpa, ami gond nélkül illeszthető a motorhoz és nem érzékeny az E10-re sem!A vezérmű lánc problémájára is van már megoldás, itt is el kell olvasni a gyártói ajánlásokat és iránymutatásokat. Ami ugye fontos, de jellemzően a "sarki szerelő" ezekhez nem fér hozzá, illetve nem olvas utána, mert "ezek ilyenek".
Amúgy 3 ilyen motorral szerelt Zafira teljes motorikus felújításán vagyok már túl, elmondhatom, hogy egyik se eszi az olajat, se a vizet (pedig ECOTEC, és Z-s motor). Az olaj minőségére, szintjére és csereperiódusára nagyon érzékenyek. Ezt nem szabad figyelmen kívül hagyni!
Találkoztam olyan 2009-es euro4-es Zafirával, amiben gyárilag nem volt EGR, a kábelkorbácson sincs EGR csatlakozó, illetve a szívósor is olyan kialakítású. (nem ledugózott, hanem úgy van öntve a műanyag)
A problémájuk még a 6 sebességes M32-es váltó csapágainak meghibásodása. Persze ez is kezelhető.
Fogyasztással kapcsolatban a következő a tapasztalatom: (ilyen motorú Zafirával járok dolgozni; oda-vissza cca. 80km) ha nem sietek, (tempomat 90-100km/h) 6,4-6,6l/100km-ben megáll a fogyasztás bekapcsolt klíma mellett is. Ha húzkodom a bajszát, akkor sem megy 8,8 fölé. Ne felejtsük el, hogy 2.2-es benzines!
Persze lehet a fogyasztás ennél magasabb is, főleg ha megmutatom ki a fa**a gyerek és a TDI-ket alázom, de nekem erre nincs szükségem. -
Tikakukac
titán
válasz attle #102259 üzenetére
Király. Akkor tudod a válaszokat is, ehhez pénzt és időt is akkor tudsz társítani.
Akkor most mi a kérdés? Hogy amúgy ez nem is annyira sz@r az első 150k km alatt vagy, hogy utána GTK?
Ha meg ilyennel jársz akkor a kérdés okafogyott. Neked akkor csak egy lélepolír kell, hogy igenis jót választottál, ez egy remek vétel volt. Gyermekkori néven önigazolás
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
mephi666
nagyúr
válasz attle #102261 üzenetére
...miben lenne más az ő személyes tapasztalata, mint a neten fellelhető n+1 emberé, aki szidja oda-vissza a konstrukciót?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
kismokesz
tag
Hello Tiszteletem !
Mármost olyan kérdésem lenne adodd egy F astra 2001.4 havi, az első ajtókba lévő hangszóró cserére szorul, olyan kérdésem lenne menyi a beépitési mélység amit elbir?
-
válasz BurgBurg #102265 üzenetére
Itt már el van döntve a kérdés, csak arra vár, hogy még is erősítse valaki.
Legalábbis nagyon úgy jön le az egész szálból.Hogy on is legyek:
Köszönöm a segítségeket, végül tesómék találtak egy jó árú 4.5 éves 1.4T 125 lovas K Astra-t.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
-
-
Lacko32
tag
Sziasztok!
Olajellenőrzés közben, nívópálca kihúzásnál erős benzinszagot éreztem. Betöltő nyílás sapkáját letekerve is érezni a szagot.
Az autó hosszú utakat jár, napi 45km/45km. Kis távokra ritkán van használva.
Olaj nem fogy, kipufogógáz normális.
Ez mennyire nem normális jelenség? Illetve így használhatom-e? Sajnos nincs másik ajtónk, dolgozni meg el kell menjek...2018. Zafira Tourer B14Net.
Köszi előre is!
[ Szerkesztve ]
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
mephi666
nagyúr
válasz ncc1701 #102269 üzenetére
...mellesleg maguk ellen dolgoznának, ha lebeszélnének mindenkit a fosról és mindenki olyan kocsival járna, aminek csak 1 olajcsere kell minden évben
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
válasz ncc1701 #102274 üzenetére
kb így tettem én is... lett z16xe1, ami nem túl ajánlott, de ki lett javítva a típushibája, ami miatt többek közt 1000km alatt 1liter olajat megevett... nyár óta 1 decit nem kellett rátölteni szerelőm mondta a lengéscsillapítókat, fékeket, apróságokat, aminek tényleg megérett nyáron a cseréje, de azóta csak 1 termosztátot kellett cserélni meg 10ezres villanyhibája volt és semmi más baja... leszámítva a kényes rádiót, aminek rájöttem a trükkjére, hogy ne zabálja le az akkut amire viszont csomó helyről azt olvasni, hogy szar az egész konstrukció és költi rá mindenki a 100ezreket, az engem eltántorítana teljesen... lehet, hogy együtt állnak a csillagok és valaki kifog belőle olyat, amivel nem lesz baja, de ezt csak óriási máknak nevezném... közeli megbízható szerelő kellene megkérdezni, mit mond rá...
ui: én úgy voltam vele, hogy motorilag legyen 100as a gép... kisebb harci sérülések meg 10ezres hibák egy 15éves kocsinál benne vannak... futómű is olyan dolog, hogy 15évig nem költöttek rá, most mi ráengedtünk fékekkel, mindennel vagy 300at és valószínű vagy 10 évre letudva ez a rész... igazán nagy meglepetésre nem számítok a közeljövőben
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Tikakukac
titán
válasz attle #102270 üzenetére
Nem, te azt érzed, hogy nem osztozhatsz a fájdalmaddal mással.
Ehhez semmi köze nincs a profinak vagy nem profinak. Ha valami egy vödör csavar az egy vödör csavar. Ha 30 éve szerelsz és ideültetem apámat vagy én ülök itt akkor is.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz attle #102277 üzenetére
Nekem csak marha sok tapasztalatom van a fórumra írunk a mit vegyünk kérdéskörben, pár tízezer hsz. elszaladt a témában már, így gyorsan felsimerem a vásárlás után kérdezőket
Passzolom a kérdésed, elő az EPC-t aztán meg lehet nézni mi tud egyáltalán ilyet. Én már csak örököltem a szerelést és a kényszert, nem ez a napi 12 órás melóm.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
attle
újonc
válasz Tikakukac #102278 üzenetére
Nem vitázok veled, hazai pályán leversz, az tuti. A témát és a fórumot elengedtem. Elnézést kérek a többi fórumozótól a szócsata miatt, de úgy látszik egyesek a gyermekkori traumáikat képtelenek kiheverni.
Sajnállak, hogy napi 12 órát kell dolgoznod. Gondolom azért teszed, hogy megélj. Ha mester szerelő lennél, elég lenne napi 8 óra is hétfőtől péntekig szabad hétvégékkel.
Én túl az 50-en nem vitázni szeretnék, az élet ehhez túl rövid.
Még egyszer elnézést és további minden jót kívánok! -
válasz attle #102279 üzenetére
Én nem akarok izé lenni, de idejossz, és kérsz véleményeket egy általánosan sz*r motorról, amiről neked épp jó a véleményed.
Erre a sajatoddal ellentéteset kapsz, és elkezded hajtani a saját igazad.
Utána meg szinte te vagy sértve, hogy hogy merik rossznak titulálni és ellenkezni veled.
Mindenki hülye, csak te vagy helikopter?„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
Tikakukac
titán
válasz attle #102279 üzenetére
Itt pedig jön az a rész amikor azt mondom, hogy vagy kezded magad moderáltatni vagy én teszem meg. Ezt a fajta sajnálós és lenézős modort 10 éve bírtam, ma már nem
Fölöttem leírták, ha megérted igen ha nem nem.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
ncc1701
veterán
-
zgospel
őstag
válasz attle #102279 üzenetére
Szerintem ne vedd magadra, és maradj. Mindig öröm ha hozzáértőtől kap tanácsot az ember, pláne egy fórumon, a saját szabadidejét nem sajnálva
A motoros topikban van több szerelő is, jól elvitatkoznak mindenkivel, én is rászaladtam már laikusként és naivan párszor, de ez benne van Alapvetően a Prohardver közönsége szerintem az átlag facebook csoportok intelligenciaszintje felett áll bőven, szóval ne add fel, nem lehetetlen a küldetés. Számunkra pedig mindig hasznos a több hozzáértő vélemény.
--- más ---
Hétvégén megint jól felkúrta az agyam a H Astra... Nem nyílt a géptető, hiába húztam a bovdent, elöl nem pattant ki a zárból, ezért nem tudtam alányúlni. Itt elkövettem azt a hibát, hogy extra ember bevonása helyett magam akartam kinyitni, ezért kipattintottam a bovdent a nyitókar foglalatából, hogy majd fogóval direktben a bovdenen rántok egy akkorát, amitől kinyílik. Ez nem jött össze sajnos. Utána amikor már volt segítségem, akkor elsőre sikerült kinyitni úgy, hogy én húztam a bovdent, a másik ember meg közben húzta felfelé a géptetőt.
Utána jó alaposan befújtam a zárszerkezet környékén mindent amiről úgy véltem hogy köze lehetett a beragadáshoz, azóta faszán nyílik.
Viszont azt a kurva bovdent a beltérben nem tudom visszatenni a műanyag nyitókarba. Egyrészt alig férni hozzá, másrészt ha 4 kezem lenne és mind a 4 odaférne, akkor esetleg vissza tudnám tuszkolni a helyére nagy nehezen.Van valakinek tapasztalata ezzel? Van valami egyszerűbb módszer rá?
Szereztem angol szerviz manuált, de abban csak 5 lépésben írnak egy negyed oldalt kb ábrák nélkül, hogy "szedd ki a régi bovdent, az új bovdent tedd be a helyére". De hogy az anyámba tegyem a helyére arról nem esik szó
Ja meg kb 2 napig azzal szivatott, hogy a távirányítóval ha nyitottam a központit akkor a vezetőoldali ajtó zárva maradt. Belülről ki tudtam nyitni egy másik ajtón átnyúlva. Vasárnapra elmúlt, azóta nem csinálja. Zárni mindig bezárja rendesen.
Szóval ilyen apró bosszantó hülyeségeket produkál nekem az autó rendszeresen, kezdem unni, de tudom-tudom, örüljek amíg csak ilyen apró hülyeségek vannak.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
mephi666
nagyúr
válasz F_Zolee #102284 üzenetére
Ja, hát nem versenyautó városban mozog azért rendesen meg nyaralni is elvisz... télen a mátrát jártuk vele gond nélkül... tudtam, hogy nem egy opc, de a célra nekünk elég pályán nem mentünk vele 1 év alatt, főutakra viszont elég
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
csoszogi
tag
válasz BurgBurg #102267 üzenetére
Igen városi kocsi, mi is ott használjuk kb 90%-ban, rövid távok 2X3km naponta (mostanában inkább legyalogolom ezt a távot). Hogy visszatekerték-e? Nem valószínű. Volt rendesen vezetett szervizkönyv, még a külső sérülésekről is, az előző tulaj ismert volt. Opeles autószerelőm, aki 30-40 éve Opelt szerel, és mondhatjuk, hogy imádja-ismeri az Opeleket, ő is ránézett rendesen, megnézte a kérdéses helyeket stb... bízom a szakértelmében. Ő szerelte az előző F Astrámat is 16 éven keresztül....
[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
Sziasztok!
Nem tudjátok, hogy mi lett a Mannol 7701-el? Azaz Opel 5W-30 olaj, 4L-es kiszerelés... Kovácsautónál alig van Mannol választék, és máshol sem találok 5W-30-as Opel Mannolt...
[link] -
addikt
válasz mephi666 #102275 üzenetére
Ez mi volt?
”de ki lett javítva a típushibája, ami miatt többek közt 1000km alatt 1liter olajat megevett”Épp tegnap néztem, van benne 8000 km de nem evett belőle szóval egyelőre nem érint, viszont előző csere periódus alatt kb 3 decit kellett töltenem rá, az mondjuk nem vészes. Csak hogy tudjam merre keressem ha ilyesmibe futok bele.
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
zolikaDB
veterán
válasz ncc1701 #102290 üzenetére
Bocsánat, ez a kiszerelés van helyette, és nincs ráfirkálva az Opel felirat, viszont a dexos2 szerepel a leírásban és a mannol.hu-n: [link]
Erre gondolsz? -> Castrol Edge Titanium FST 5W-30 LL 4L Ez ennyiért olcsó? 12200 HUF?[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
hengerfejnél/tömítésnél átengedte az olajat... többek közt ezt csinálták rajta 1.5 éve (14ezer km-el ezelőtt) ...nálunk remélem nem fog kiújulni ez a nyűgje...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
ncc1701
veterán
válasz zolikaDB #102292 üzenetére
Opel felirat nem kell, a gyári opel olaj plö legendásan pocsék. Amúgy én a castrol mintaboltban szoktam venni mindenféle olajakat, de ez a saját heppem. Insigniámba 20e a csere olaj.
Mondjuk a swiftembe ott nem tudok, legutóbb még nem volt 0w16 olajuk, abból marad a gyári ecstar. -
mephi666
nagyúr
válasz Ðávid #102298 üzenetére
ilyen elem a b zafin is van ugyanott... nem tudom a hivatalos nevét néztem én is, hogy miért alakíthatták ilyen "hurkásra?"
ui: a kép torzít ennyit, vagy nem vízszintbe lett berakva az ablak?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Diablo IV
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Linux felhasználók OFF topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Dell notebook topic
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Eredeti játékok OFF topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- További aktív témák...