-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Horvi
őstag
válasz runner 125 #104699 üzenetére
Hát aki így hirtelen eszembe jut az a Déczi, nála lehetne érdeklődni. Úgy tudom ők foglalkoznak teljes felújítással meg személyre szabással is.
[ Szerkesztve ]
Hello darkness, my old friend...
-
runner 125
nagyúr
válasz Ferdzsoo #104700 üzenetére
Jah azt nem írtam, h a DR-Z-n kell foglalkozni vele, haver gépéhez képest az eleje és a hátulja is elég tré..
Ha erősebb rugó kell és emberi áron elérhető, akkor igen. Nyilván, ez nem egy versenymotor, nem is akarok azt faragni belőle, de ésszerű keretek között jó lenne kicsit testreszabni, de ha azt nem is, legalább azt elérni h hellyel közzel tegye a dolgát mindkét futómű.Horvi
Google nem nagyon hozott ki semmi, tudsz adi elérhetőséget? Köszi.
mod. Noh most, ők lesznek?
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
vendingo
veterán
válasz runner 125 #104699 üzenetére
Korábban már asszem írtam a lövői szerelőm kontaktját. Beszélj vele, szerintem tuti tud segíteni.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
ath
senior tag
válasz runner 125 #104703 üzenetére
Igen, ok azok, eddig a Mariasi utcaban volt, de most ott nagy dozerolasok meg epitkezes van, elkoltoztek. Rugot akar ebayrol is tudsz szerezni, 10-15e kozott van az atlag, de neha nagyon akciosan is ki lehet fogni. Egy felujitas, ami szetszedes, takaritas, olajcsere 30e korul volt, ha csak magat a rugostagot viszed, egyebkent lenne kiszerelesi koltseg is.
-
Horvi
őstag
-
Horvi
őstag
válasz runner 125 #104703 üzenetére
Ha megcsináltatod le tudnád írni a tapasztalatokat? Gondolkozom a dolgon, hogy a Z750 hátulján javítani kellene mert nehéz is vagyok meg gyakran megyünk 2 személlyel és oda már kevésnek érzem a dolgot.
Hello darkness, my old friend...
-
Geresics
addikt
válasz runner 125 #104703 üzenetére
KTM csoportban 3 futóművest ajánlanak folyton: Havasi, Déczi, Katona.
Nem kerestem rájuk, nincs saját tapasztalat, csak feltűnt, hogy folyton ez a 3 név kerül elő, ha ez a téma!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
csoki46
senior tag
Sziasztok!
Közvélemény kutatás tájékozódás szempontjából:
Ha van köztünk olyan aki 190cm fölött van (na jó legyen 185 ) Kérem írja meg milyen motort hajt, milyen távon és mennyire elégedett vele.
Köszi a segítséget! -
Horvi
őstag
válasz csoki46 #104709 üzenetére
Egy '07-s Z750-t hajtok és 190 vagyok plusz az apró. Meg vagyok vele elégedve, az asszony kevésbé a hátsó üléssel Két személlyel kicsit kevés, igazából nem az ereje hanem rugóstag/teló.
A legtöbb amit lenyomtam vele az egy külföldi túra amikor 3 nap alatt mentünk kb 2000km-t. A végére persze nem volt őszinte a mosolyom de lehetett volna rosszabb is
Jha meg néha tesóm mocijával megyek ('04-s V-Strom) azzal is volt már egy 2000km-s túra azon azért sokkal vállalhatóbb a dolog.[ Szerkesztve ]
Hello darkness, my old friend...
-
csoki46
senior tag
válasz Horvi #104711 üzenetére
195 centimmel Z750-el szemezek én is, de nagyon passzentosnak érzem. 90km-t tudtam eddig menni egyik cimboráéval, de erősen határeset a mérete. 2005-ben láttam először, azóta oda vagyok a formájáért.
(#104710) vlevi
V-strom is a kiszemeltek között van, de városba, munkába járásra kicsit túlzásnak érzem. Európa körüli túrákra egyenlőre nem készülök. Főleg dolgozni, hétvégi kisebb 300-400km-es túrák.[ Szerkesztve ]
-
JoinR
őstag
válasz csoki46 #104712 üzenetére
Egy 650-es nem túlzás munkába járni szerintem. Én NX650-nel jártam melóba, és azon kívül, hogy a nagy szintkülönbségeknél alig ér le néha a lábam, a 190 cm-emhez nagyjából ezek a motorok valók. Mentem már pár másik motorral, de hosszabb távon a legtöbb szűknek érződik.
Az más kérdés, hogy én se autóban se motoron nem szeretek magasan ülni, úgyhogy városban jobban szeretem pl. az XV535-öt, ami amúgy pár száz km után már kifejezetten kényelmetlen.[ Szerkesztve ]
-
Horvi
őstag
válasz csoki46 #104712 üzenetére
JoinR-nek igaza van munkába járásra is tökéletesek. Nem rakod fel a három dobozt hátra hanem csak egyet(még a sorok között is jobban elférsz akár ) és akkor nem kell hátizsákkal meg ilyenekkel b@szakodni és elfér benne minden. Ha meg hazafele eszedbe jut, hogy be kéne vásárolni akkor is lehet bele cuccot dobni bőven. Szóval egy jó nagy +1 a V-Stromra.
Max annyit lehet felróni neki, hogy nem az a huligán motor mint a Z[ Szerkesztve ]
Hello darkness, my old friend...
-
Geresics
addikt
válasz csoki46 #104709 üzenetére
187cm vagyok, és egy 2006-os Aprilia Pegaso Trail-em van, amiben a Minarelli blokk van (akárcsak a Yamaha XT660-ban).
Mindenféle távon elégedett vagyok vele!
Bejártam már vele az Alpokat Svájc közepéig, a Balkánt Albánia déli részétől egészen Törökországig - még Ázsiába is átruccantunk.
Jól pakolható, terepet (értsd: szilárd útburkolat nélküli utak bármely változatát) jól bírja.
Lévén egyhengeres, nem autópályára van teremtve, minden másra frankó!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
tboldi
nagyúr
válasz csoki46 #104709 üzenetére
194 vagyok, egy 2013-as Honda CB500X-em volt, szerettem. Az ülésmagasság, a kormány és a lábtartó pozíciója pont jó volt nekem. 100-150 km-nél nemigen mentem vele nagyobb távokat, de az egyenes háttartás miatt nem volt egyáltalán fárasztó. Egyedül a gyári plexi lehetett volna egy kicsit magasabb, de a 2016-os modellévtől kezdve már adott ez is.
-
vlevi
nagyúr
válasz tboldi #104716 üzenetére
Tudom mi a furcsa?
Hogy tavaly nyáron voltam Kecskeméten, ahol tudtam menni egy rövid kört a Tracer900-assal, és azon valahogy kényelmetlenül éreztem magam. Arra tippelek, hogy azért, mert szar az ülés, és állandóan előrecsúszkáltam rajta.
Viszont az MT07-en, és az MT09-en, ilyent nem nagyon tapasztaltam. Pedig azt hinné az ember, hogy a túrásított Tracer kényelmesebb, mint a csupasz MT. Én se nagyon értem, de szerintem tényleg leginkább a Tracer csúszkálós ülése volt a gond.
A V-Strommal egyébként a mérete a baj, a szó rossz és jó értelmében is.
Igen, városban nem olyan jó, mint egy cb500-as, viszont amikor pakolni kell rá, akkor viszont jó, hogy akkora
És ez a baja is ugyanúgy, mert, ha tizenvalahány év v-stromozás után másik motort keresnél, akkor mindegyik olyan kicsi utána Oké, az 1200GS Adv az nem, de pl. a fentebb említett Tracer és társai már igen. Kellene hozzá egy hosszabb idő, hogy beleszokjon az ember. BMW F800GS-el volt évekkel ezelőtt olyan érzésem, hogy jó-jó, de mintha egy fél számmal kisebb ing lenne rajtam, mert már túl passzentos.
Tudom, menni kellene vele pár órát, és akkor kiderülne, hogy hozzá lehet-e szokni, vagy sem. -
vacs
veterán
Sziasztok.
Ti honnét szoktatok rendelni jó minőségű utángyártott alkatrészeket elfogadható áron?
Suzuki GSF650 2006-hoz kellene kuplunk+fék kar, kormány markolat és végsúly, illetve benzin csapot a karburátorral összekötő cső+bilincsek!
Lehet magyar vagy külföldi oldal is!
(^)(>.<)(^)
-
runner 125
nagyúr
válasz vendingo #104704 üzenetére
Beszéltem vele, hátsó rugóstagot ő is Pestre küldi.. egyébként bárhol kérdeztem szét, a hátsó tag felújítására (olajcsere, gáz, kopott elemek cseréje ha a becsúszószár hibátlan) 25-35.000ft-ot mondtak.. hát nem kevés.
ath
Megnéztem az ebay-t, találtam is rugókat, de egy részből 30.000ft + szállítás, más részből először tudnom kellene h a gyári milyen erősségű. Az ebay-es rugók jó része 4kg/mm-től 6kg/mm-ig terjed. Tehát ha nagy átlagban a motor tömegének a felét veszem alapul és az én tömegem 2/3-át (enduro-nál azért inkább hátul ül az ember), akkor 135kg-val kell számolnom. Csak ugye kérdés h a gyári milyen erős, vagy egyáltalán a 90kg-omhoz milyen erősségűt kéne vennem..
Horvi
Igen, jelzek majd h mi lett végül.
geresics
Köszi! Mentem őket is, ennyiből már fogok tudni választani.
csoki46
Alapvetően manapság szerintem 5-600 ccm fölött 190 cm-ig a motorok 99%-án el lehet férni. Nyilvánvaló h a világ újszülettei és tinédzserei egyre magasabbak (aminek legfőbb oka a hormonokkal telekúrt állati és vegyszerrel megtáplált növényi eredetű táplálék, h minél gyorsabban, minél nagyobb legyen minden) lesznek, úgy gondolom h ehhez a motorgyártók gyártók jó része manapság már alkalmazkodott.
..én 187 körül vagyok, de ez olyan dolog, h elférek relatív kényelemesen a robogómon is (pedig az 1:1-ben egy 50 ccm-es váz), és kényelmes a VFR és a DR-Z is.
Tehát, a 190 környéke szerintem manapság nem számít extrém méretnek, könnyen fogsz találni megfelelő motort, viszont ülj végig jó néhány típust, sőt a legtutibb ha nem csak pár km-es körre viszed el.Általánosságban egyébként elmondható, h a túra, túraenduro motorok fizikailag a legnagyobbak, és kb. a legkényelmesebbek. Utána talán a cruiser vonal, ami még kényelmes, aztán innentől minden kompromisszumokat igényel.. naked bike már guggolósabb, de relatív egyenesen ülsz rajta, sport / sport-túra meg már hasalósabb is.
De első körben a stílust tisztázd magadban, hol szeretnél motorzni, kell-e a nagy motor erő, dobozolhatóság, 2 személy, vagy csak egyedül, off-road, on-road, stb stb.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
McReay
aktív tag
Sziasztok!
Egy Honda CBR 600 F4 (1999) tulajdonosa leszek március 1-től.
Tudnátok hozzá magyar nyelvű kézikönyvet, hogy mindent (is) tudjak róla, ha hozzá kell nyúlni!? (angol megvan)
Köszönöm a segítséget!
Samsung Galaxy S23 --- Honda CBR 600 F4
-
csoki46
senior tag
válasz Geresics #104715 üzenetére
Pegaso-k tetszenek, úgy mint GS650 dakar vagy akár MT-03 is, de szimpatikusabb a V2/sor2 karakterisztika. De még nem zártam ki őket.
(#104721) ath
K3 600-zal mentem párszáz km-t, elférek rajta, de nem kényelmes. Bár ez a kategória nem is arról szól(#104722) runner 125
Köszönöm a segítséget. Szerencsére volt alkalmam elég sok motort kipróbálni hosszabb-rövidebb szakaszon, a Triump Rocker 3-től az Aprilia SXV550-ig. 2000-es évek SuperBike magazinján nőttem fel, nagyjából képben vagyok az egyes kategóriákkal.
Igazából az én igényeimnek egy ER-6N tökéletesn megfelelne. De a lábtartó elég magasan van, a térdem nagyon be van hajlítva nagyon gyorsan elgémberedek rajta. Most a Versys-szel barátkozom, de azt az első lámpát még nagyon szoknom kell (első generáció).
Valahol a DL-650, Versys, MT-03 háromszögben lesz a megoldás szerintem. Esetleg egy GS 650 Dakar -
Micsurin
nagyúr
válasz csoki46 #104724 üzenetére
MT-03? Akkor már miért nem XT ? Praktikusabb, blokk meg szögre ugyan az.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
runner 125
nagyúr
válasz csoki46 #104724 üzenetére
Na az ER 6-N (mint pl. a GS500) tipikus "kezdőmotor", - és most nem akarok senkit megbántani, degradálni - de pl. ideális női motor, mivel ezen kategóriák valóban kompaktabbakt, mint mondjuk egy Hornet, Fazer, MT-09, stb.
A régi Versys-nél szerintem szebb az XL700V, vagy pl. a Tiger 800.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Micsurin
nagyúr
válasz runner 125 #104726 üzenetére
női motor ilyenkor azért tudnám tépni az arcom. Mégis, hogy a f*omba jutottunk el ide a kompaktságból.
Ha még egy bmw i116-ra írnád, hogy nőci verda...
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
csoki46
senior tag
válasz runner 125 #104726 üzenetére
Valóban szebbek, főleg a triumph, de az én 1 milliós keretembe, amit motorra tudok most költeni ezek sehogy nem férnek bele.
-
ath
senior tag
válasz runner 125 #104722 üzenetére
Az nagyon sok. En kettot vettem, egyik 12, masik 15e volt angliabol szallitassal. Neztem, de nem derult ki melyik variansod van, de itt megtalalod a gyari kemenyseget. A sulyod alapjan pedig kalkulal is egy javasolt erteket. Majd azert ird le pontosan melyik drz is van, engem is erdekel, raneznek. Elkepzelhetetlennek tartom a csak 30+
A felujitast pedig vedd ugy, hogy 2-3, de a te felhasznalasi szokasaid miatt inkabb 4 evre is elegendo. Hirtelen lehet nem keves, visszaosztva viszont megeri. Arrol nem is beszelve, hogy Te is koztudottan szereted helyretenni a motorodat, aztan csak az ismert es jo allapotot fenntartani.. -
#31733248
törölt tag
-
runner 125
nagyúr
DR-Z 400S 2007.
Stock Shock Spring Rate: 5.5 kg/mm.
Kalkulátor szerinti ajánlott: 6,35kg/mmElsőnél a gyári rugó érték: 0,44kg/mm
Kalkulátor szerinti ajánlott: 0,57 kg / mmNoh nemhiába, gyárilag minden motor 75kg környékére van állítva.
Elég informatív kalkulátor volt, köszi! Most már csak jó áron kéne rugókat találni előre és hátra is.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
HoaryFox
őstag
Sziasztok!
Motorom műszakija április közepén lejár, de nem tudom, hogy hová tudnám vinni itt Dunaújvárosban. Ha jól, emlékszem van köztünk itteni, jó lenne tudni, hogy ő hova viszi a gépet!
Találtam egy helyet, ott 10.000 Ft-ért csinálják, az mennyire reális?
Előre is köszönöm!
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
#31733248
törölt tag
válasz csoki46 #104738 üzenetére
"Egyre jobban hajlok erre a 3 típusra én is. Ha már Aprilia akkor inkább shiver, az automata váltó nem vonz."
Két éve hasonló köröket futottam én is, akkor két új motoron gondolkodtam el nagyon komolyan (190 magas vagyok én is): az NC750X DCT-n és a V-STROM 650XT-n. A Honda mellett komoly érv volt a DCT váltója, a Wilkerben dolgozók szerint a vevők erős többsége már azzal rendeli a motorját. Ez nyilván ízés kérdése, de városon belül kellemes extra az automata váltó. A jövőben szerintem a motorokon is terjedni fog.
-
vendingo
veterán
válasz csoki46 #104738 üzenetére
190+ vagyok. 2 éve vettem egy africa twint ami baromi kényelmes. Nézegettem még transalpot, freewindet, drbig-et, dl650-et, dominatort, versys-t, f650gs-t, xt660z,x,r modelleket. Ekkora magassággal ezek valszeg a legkényelmesebbek. Korábban sv650s-el túráztam, soha többet nem kéne ilyen kicsi motor. Megszakadtam rajta.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vlevi
nagyúr
válasz #31733248 #104745 üzenetére
Megoszlanak a vélemények automata terén ez biztos.
Én DCT-s Africa Twinnel mentem egy nagyon rövidet, és akkor nagyon nem tetszett meg. Lehet, hogyha pár napot eltöltenék vele, akkor megváltozna a véleményem, de akkor is nagyon sokáig úgy állnék az automata váltóhoz, hogy vajon mikor kerülök olyan szituációba, amikor az automata váltó pont a lehető legrosszabb módon reagál majd?
Mint pl, amikor a parkolóban meg akartam fordulni, és a DCT nagy okosan visszarakta 1-esbe... Normál motornál, ha valami ilyesmit elnézek, akkor az egyik menekülési út az, hogy behúzom a kuplungot. Itt ilyen nincsen, és ez engem zavar. -
Geresics
addikt
válasz #31733248 #104745 üzenetére
Amikor tavaly csináltam ezt a videót az onroad részére, akkor egy hosszú hétvégén keresztül nálam volt a Honda NC750X DCT, és beletettem kb. 1500km-t. Az autómata váltóját egyszerűen imádtam! Kellett pár száz km, hogy kiismerjem, de piszok jó! Szerpentinezésnél eleinte mindig belenyúltam, és visszaraktam egy gangot, de miután rájöttem, hogy S2 állásban pont ugyan úgy vált vissza, mint ahogy én csinálnám, utána már csak az autópályás résznél raktam be S1-be.
Viszont a gyári plexi, az valami borzasztó! Annyira az arcomba keverte a szelet, hogy az förtelmes volt. Sajnos a videóba már nem fért bele, de csináltam felvételeket (csak a hang véletlenül lemaradt), hogy a kezemmel végigvezettem az útját, és pont az államhoz keveri a szelet, ahogy ezt az onroad cikkben meg is írtam.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
csoki46
senior tag
válasz #31733248 #104745 üzenetére
Nem próbáltam még DCT-s motort, biztos ezért nem vonz a dolog. Ilyen szempontból kissé maradi vagyok, autóban lassan elfogadnám az automatát, de motoron még szívesen kapcsolgatok.
A V-strom 650 XT pedig nagyon jól eltalált a desgint illetően, fűzött kerekekkel nagyon tetszik.(#104746) vendingo
Szokom a gondolatot, hogy le kell mondjak a legtöbb nakedről, pedig olyan szépek Sor/v2 karakterisztikája szimpatikusabb, így a DR, freewind, dominator, XT, BMW GS egyenlőre kiesik.
Várom a jó időt, hogy kipróbáljak több típust úgyis az fog dönteni végleg.
De nagyon szépen köszönöm a tippeket, jöhetnek még hátha valami mellett elmegyek
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest