- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Netfone
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
AMD Power
titán
50-70-90km mennyit számít... Jézus Mária.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
-
amargo
addikt
válasz philoxenia #34936 üzenetére
Ebből látszik, hogy keveset vezettél/jártál még Budapesten - vagy tudja fene -, a zebrán is áthajtanak rajtad/előtted/mögötted simán és nem nem azokról beszélnek, akik még le sem "léptek" - tudod van az a szitu, amikor Te mennél át, de 50-el kanyarodnak rád, akkor lelépsz?
Bár sokat javult a helyzet az elmúlt évekhez képest, de mint látható x eset után az emberek megunják az előzékenységet és onnantól csak mennek. Ha szerinted ez rendben van - a jelen álláspont szerint ugye ez a többség - , akkor úgy érzem én csesztem, hogy egyáltalán reagáltam rá. Kicsit kb úgy érzem, mikor megállok a zebra előtt, mert gyalogos menne át, Te meg hátulról dudálsz, hogy mért nem megyek csak feltartom a forgalmat..“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
TaaT
veterán
Kíváncsi vagyok mikor találják meg [link]
Give them hell Ukraine!
-
-
-
mephi666
nagyúr
most reggel kb fél méteren se múlt, hogy nem csaptak el, mint a sz@rt... az eset:
én (bringával) -> T <- biciklis <- biciklis <- suzuki
így közeledtünk egy kereszteződéshez, a suzuki előzte volna az egymás mögött az út szélén haladó bicikliseket, közeledett kb 50-60nal, egyszer csak azt vettem észre, hogy szemben van velem és próbál visszatalálni a sávjába, mert az első biciklis gondolt egyet és mindenféle jelzés nélkül kanyarodni kezdett balra szó szerint hirtelen megállt bennem a sz@r... fél méterrel előbb vagyok, akkor most nem itt ülök
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
philoxenia
MODERÁTOR
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Dany007
veterán
válasz philoxenia #34969 üzenetére
lol?
4 évszakost én se használnék. De hogy télen-nyáron télit használni az megint csak hülyeség. Nyáron sokkal jobban tapad a téli, főleg nedves úton. Azért nem véletlen hogy van külön évszakra való.
Én is kedden rakatom fel a télit. Ennyi. Nyáron meg a nyárit. 4-5 ezer forint felrakatni. Nem nagy kaland. -
mezis
nagyúr
válasz AMD Power #34973 üzenetére
Vagy tartson sokkal nagyobb követési távolságot, menjen lassabban és ha nagyon csúszós, havas az út, akkor hagyja otthon az autóját. (40 évvel ezelőtt csak orosz diagonál és esetleg cseh, lengyel acél radiál "négyévszakos" gumik voltak. És akkor is közlekedtünk télen, nyáron esőben, hóban. És az időjárás is hol ilyen volt hol olyan.
mezis
-
DeFranco
nagyúr
Vagy keressen kifogásokat, hogy neki tulajdonképpen az aszfalthasználathoz télen is joga van, mások is mennek mint állat, és különben is ezer év rabszolgasors az oka, hogy nem teszi fel a télit. És különben is Etelközben sem raktak téli patkót a lovakra mégis tudtak hátrafelé nyilazni.
[ Szerkesztve ]
-
mezis
nagyúr
válasz DeFranco #34976 üzenetére
Igen, megfigyeltem. Az összes autóbuszon, mentőn, tűzoltó autón, rendőrségi autón már csak téli gumi van.
( )És amíg nem kötelező, addig joga van az aszfalt használatához nyári gumival is.
(Tudok róla, hogy vannak útszakaszok, időjárási körülmények, országok, ahol kötelező a téli gumi, hólánc.)[ Szerkesztve ]
mezis
-
félisten
-
Dany007
veterán
"Vagy tartson sokkal nagyobb követési távolságot, menjen lassabban és ha nagyon csúszós, havas az út, akkor hagyja otthon az autóját."
Szvsz nettó butaság. Télen fagypont alatt és vagy havas úton nyárival közlekedni tiszta életveszély. Nem csak saját magára nézve, hanem más autósokra, gyalogosokra nézve is.
Ez megint csak tény. És nem arról van szó, hogy lehetetlen nyárival közlekedni télen, hanem arról, hogy életveszélyes.
Továbbra is csodálkozom rajta, hogy nálunk ez nem kötelező. Vicces. Pedig a seb.határok betartása kötelező, az izzókészlet kötelező, a biztonsági öv kötelező... Ellenben a téligumi nem.
Mentem én is anno nyárival télen a hóban, igaz csak rövid ideig és városon belül, de épp ezért tudom nagyon jól, hogy mekkora a rizikó."40 évvel ezelőtt csak orosz diagonál és esetleg cseh, lengyel acél radiál "négyévszakos" gumik voltak. És akkor is közlekedtünk télen, nyáron esőben, hóban."
Ez is hülyeség. 40 éve a maihoz képest kb alig voltak autók az utakon. Illetve az átlagsebesség is kisebb volt.
És balesetek is voltak.Ez olyan, minthogy csecsemőoltások se voltak még 100-110 évvel ezelőtt, mégis itt vagyunk. Ja persze, csak akkoriban 5-ből talán 2 gyerek érte meg a felnőtt kort. Igen. Minek is az oltás...
Abszolút nem tudom megérteni hogy akárki miért is ne venne rendes téli gumit télre és külön nyári gumit nyárra. Abszolút semmi logika nincs benne.
Ahogy már előttem is kifejtették semmivel se kerül többe télen téli gumit használni, nyáron meg nyárit. Hiszen télen nem kopik a nyári, nyáron meg nem kopik a téli. Így alapvetően dupla időtartamig lehet használni a gumikat.
A gumicserék költsége pedig minimális éves szinten 2x 4-5 ezer forint. Ellenben ha valaki télit használ nyáron akkor az a gyorsabb kopásból adódóan pl jóval előbb lesz csereérett és így többe fog kerülni. -
DeFranco
nagyúr
válasz Dany007 #34980 üzenetére
Hétvégén teszteltük vezetéstechnikai pályán: csúszós úton azonos autó azonos méretű gumikon azonos pályán nyárival 20(!) méterrel hosszabb fékúton állt meg 40(!) km/h sebességről.
A fékutat alá a sebességet fölébecsültem, huszonvalahány méter volt és harmincvalahány kilométer per óra.
-
DeFranco
nagyúr
Meglepően rövid
Nem mértük, nem akarok hülyeséget mondani. Kevesebb mint 20 méter, ha erre vagy kíváncsi, tehát a fékút több mint duplája volt a nyárival. De hogy 5 m volt vagy 10 vagy 15 erre hadd ne mondjak semmit.
A télivel még a locsolt műgyantán is éreztél egész komoly fékhatást (ez lepett meg hogy egészen tapadósan fékezett ahhoz képest, hogy mi volt alattunk) a nyárival meg ment az autó amíg vitte a lendület.
@Dany007: Milyenautótban írtam. Jóvót. Én nem vezettem csak kísértem, de szerencsére beülhettem a jobb1-be.
Padló ABS nélkül a két azonosban, de volt ABS-es nyáris is, az is siralmas volt.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
-
Dany007
veterán
-
DeFranco
nagyúr
válasz Dany007 #34984 üzenetére
Pontosabban padló adagolva. Tehát nem nyomod mint süket a csengőt, hanem próbálod elkapni amikor tapad, kvázi pótolod az ABS-t, de legalább is igyekszel kompenzálni a csúszást.
Erre szokták mondani ugye az óberokosok akiknek nincs ABS-ük hogy nehogymáagépmondjameg majd ők bisztosságosabban megállítják az autót bokából. kunc.
-
Sotho
őstag
-
mezis
nagyúr
Téli gumival akkor lehet durrantani? Szokás is, ugyanúgy vagy még többet mint nyáron nyári gumival. Mert a sebességnek követési távolságnak a megválasztása józan mértéktartást, tapasztalatot igényel. Menni a hülye is tud. Irány változtatás (kanyarodás), lassítás már sokkal nehezebb. Ezt csúszós, havas időben rögtön elindulás után ki kellene mindig próbálni. Kevesebb lenne a durrantás. Mert azt minden időben mindenfajta gumival szokás.
"40évvel ezelőtt a kocsik nem tudtak ennyire menni."
Az autók 40 évvel ezelőtt is bőven a csúszós időben ésszerű sebesség fölött tudtak menni. Talán még a Trabant is. A Zsigulik hátsó kerék hajtása hamarabb jelezte a sofőrnek, hogy nem kéne ennyivel menni.[ Szerkesztve ]
mezis
-
válasz DeFranco #34981 üzenetére
Gondolom álló helytében is csákánnyal kellet megfogni , mert úgy csúszott a pálya
(Bocs de magas labda volt )Nekem téli jó lesz. Most is az van rajta, és az is lesz. Enni nem kér, kicsit kopottacska, de majd ha hazagyövök melóból, akkor meglesem a Nokianokat, pár száz ezerért
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
DeFranco
nagyúr
válasz bitpork #34990 üzenetére
Nem szálltam ki, nem néztem meg, a téli gumi meg tudott állni rajta értékelhető (rövid) távon belül (meg még hajaj mik mentek ott amikor beüzemelték a rántópadot).
Biztos csúszott az volt a dolga de nem tükörjeget szimulált, annak sok értelme nem lett volna.
[ Szerkesztve ]
-
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #34993 üzenetére
Ez egyébként sajnos egy általános jelenség a fórumon. És én is frusztrálva érzem magam emiatt.
Kb mindent a végletekig meg kell magyarázni a legutolsó szóig igazolni. Máskülönben biztos, hogy jön valaki, aki beleköt az élő fába is...Ezért van az, hogy a legtöbb hsz-em átlag 1,5 oldal...
-
-
Zozzant
addikt
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
mezis
nagyúr
Logikád szerint csak a legkorszerűbb technikával, legnagyobb gyorsulási képességekkel rendelkező autókkal lenne szabad az aszfaltra kiállni közlekedni, mert az teszi lehetővé a lehető legnagyobb sebességgel való haladást. Vagyis akinek nem futja Lambóra, Porsche-ra,... az maradjon otthon. Mert a buszok is nagyon lassan érik el az 50-et, 90-et,...
Hejjesen : esély
[ Szerkesztve ]
mezis
-
Dany007
veterán
De egyáltalán nem csak az ütközéses balesetekről van szó...
Persze azok a legveszélyesebbek mert más amúgy tisztességes autós életét is veszélyezteti. De ettől függetlenül nyári gumival simán benézhetsz egy kanyart, akár kis sebességen is. Vagy akár egy kisebb lejtőn is elképzelhető, hogy nem tudsz megállni.Viszont a másik bosszantó része a dolognak az, hogy rengeteg torlódást és dugót okoznak a télen nyári gumival közlekedő autósok.
Tavaly előtt, mikor pár nap alatt leesett 30-40cm hó itt Vp-ben meg akartak halni az autósok. Megyek le a parkolóba és látom, hogy mindenki lapáttal "ássa ki az autót" a 30 centis hóból. Kaparták ki az utat a keréknek. És még így is alig(!) tudtak kiállni. Én meg úgy mentem át a 30-40 centis havon, mintha csak valami fekvőrendőr lenne. Erőlködni se kellett semmit.
De kb a fél város be volt dugulva, mert itt nálunk elég sok a meredekebb emelkedő és lejtő. Na mármost nyárival ilyen helyen akár 10-20 centis hóban is képtelenség felmenni nyárival. Én meg ott álltam a fazon mögött és azon imádkoztam nehogy nekemcsusszon mert kaparta el a havat az autó nem tudott felmenni egy kisebb emelkedőn se, miközben én a télivel lazán.
A lakásunk előtti parkoló is lejtős és nem egyszer kellett visszatolatnom hazafelé jövet, mert a gyökér a gagyi nyári gumijával nem volt képes felmenni még ezen a kis emelkedőn sem!
És ilyenek mennek ki hóba vezetni...@bitpork:
[ Szerkesztve ]