Hirdetés
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
ph A 49,73 literes térfogatú, látszólag jól szellőző modell tárt karokkal várja a konnektoraikat rejtő ASUS és MSI alaplapokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
biga
senior tag
Megjegyezném, hogy ez nem magyar jelenség. Itt a franciáknál is gyakori, a németek meg egyenesen sportot csinálnak ebből. Én az utolsó mondatokhoz hozzátenném: nyugodtan, ha kell, rendőri erővel kellene rávenni az embereket a szabály betartására. Be van kamerázva teljesen a pálya, nem lenne túl nagy kihívás sorban küldeni rá a csekket. Nem kell nagy összeg, a 2.-3. eset után hátha elkezdenék az emberek betartani.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Sotho
őstag
Pozícióharc a ló***t, külsőben mész, seperc alatt utolérsz egy lassú járművet a középsőben haladók b***nak rá hogy ki akarsz jönni, beszorulsz mögé, belsőben utolér egy gyökér, 1 méterre követ, marad a középső. Meg ahogy a videóban van hiába mész kívül ha gyorsabb vagy mint az aki középen megy , ki kell kerülni balról (miközben egyszerűbb lenne elhaladni mellette jobbról)
De az X6-hoz jár a belső sáv úgy tudom
[ Szerkesztve ]
-
biga
senior tag
Pedig az! Ha rendesen betartaná mindenki, akkor értelemszerűen nem szorulnál a külső sávba. Itt legfeljebb a dinamikusabban illetve gyorsabban kapcsoló autós mögötted jövő lehet, aki kielőz, mire te kisorolnál, de ő meg hadd menjen, ez a lényege a pályának.
A jobbról előzés életveszélyes helyzetet teremthet, ezért semmiképpen nem megoldása egy másik szabálytalanságnak! Mi pl e helyett (3 vagy több sávnál) úgy csináljuk, mint a videón - váltunk két sávot. Ez sem valami jó, de sokkal jobb, mint jobbról előzni. Ha máshogy nem megy, beállunk mögé és folyamatosan indexelünk balra. Kb ennyi lehetőségünk van. Meg bízni abban, hogy magához tér, vagy egy rendőr hamarabb kiszedi (errefelé már láttam erre is példát)
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
-v-
addikt
Sose ter magahoz, es ha sokat jarsz palyan egy ido utan ezt megunod, plane ha nagyobb a forgalom akkor ket sav oda ketto vissza az mar tenyleg nem ilyen egyszeru.
Es akko vagy elmesz jobbrol, vagy te se huzodsz ki mert akkor jajbeszorulsz, es akkor meg tobben lesznek a belso kettoben, meg jobban beall az egesz ....
"beszorulni" az szokott aki evente 1x nez a tukorbe. Ha folyamatosan kovetnek a forgalmat, es mindig tudnak ki van mogottuk mellettuk, akkor mar csak a tavolsagokat meg sebessegeket kene alapszinten felmerni es hopp! nem szorul be az ember. Na a fent emlitettekbol egyik se megy az emberek jo reszenek, mirol beszelunk, min csodalkozunk? .....
meg tapasztaltabb emberek mellett ulve is megdobbenek, akkor nez bele a tukorbe amikor mar ott vagyunk mogotte, jajuristen jonnek balrol akkor meg fekezni kell ... mondom bakker te ezt nem eszlelted mar elobb, hogy ott megy valaki elotted aki lassabb es majd meg kell eloznod? Nem, nem az a megoldas amit sok szerencsetlen csinal, hogy akkor egy km-rel elorebb mar kimegy balra, meg aztan meg nem megy vissza mer masik 1km-re van meg1 kamion .... eszlelni kene a lassabb jarmuvet magunk elott koran, onnantol figyelemmel kiserni a forgalmat, es latszani fog hova fer be az ember....jo esellyel senkinek nem kell se gazhoz se fekhez nyulnia, de ha kell az is latszik elore h kis fek, kisgaz, idejeben, folyekonyan, gordul a forgalom....ehelyett mivan? Na elorelato vezetes az nincs, van helyette pl. nagy fek meg rafutasos baleset. Nem a szabalyokkal van a baj, igen, ennyire nem tud mindenki vezetni, ez van.[ Szerkesztve ]
-
biga
senior tag
Egyetértek veled. Én személy szerint rengeteget megyek Európa pályáin (kb évi 25e-et megyünk a családdal, ennek e jelentős része autópálya). Rengeteg embernek (minden országban) okoz gondot a dinamikus sávváltás képessége. Jellemzően ezek szoktak odaragadni a középső sávba, és pont azzal indokolják ezt, amiről te is írsz: ha kimennek, kiragadnak. Pedig egyszerűen csak nem megfelelő a vezetéstechnikájuk. A rámászós előzés pályán már csak e miatt sem praktikus (feleségemet pl az autó tanítja meg erre: mióta adaptív tempomat van a kocsiban, azóta kénytelen időben elkezdeni az előzést, különben - a beállított követési táv és az előttünk haladó jármű sebessége függvényében - a kocsi elkezd lelassulni és felzárkózni az előtte lévőhöz, ).
Hosszbb távon valóban fárasztó tud lenni, ha állandóan az ilyeneket kell 2-3 sávon keresztbe előzni, vagy hosszasan haladni mögötte, de akkor sincs más lehetőséged, mert mint említettem, a jobbról előzés a lehető legrosszabb válasz rá.
Sajnos tudomásul kell venni, hogy vannak ilyen emberek. Oktatás-nevelés, vagy ha máshogy nem megy, hát dícséret-büntetés segíthetne.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Dany007
veterán
Egyetértek. Én is ezt tapasztalom és ezért se megyek ki a külsőbe.
Jó, persze volt már olyan, hogy km-en át tök üres volt a külső, akkor persze hogy lemegyek.
De általában a külső sáv az a kamionoké, kisbuszoké, buszoké, régi Suzukiké és hasonló lassú járműveké.Lekanyarodásnál ugye kiszoktam menni én is a külsőbe és saját tapasztalatom szerint ott olyan 90-100km/h az átlagtempó.
A középsőben azért valamennyivel több, de a 140-et ott se lehet tartani (óra szerint), mert km-enként érsz be valakit és akkor mehetsz a belsőbe előzni, aztán vissza középre... Pont úgy, ahogy [rvilike] írja. Csak nekem k...ra nincs kedvem szlalomozni a belső meg a középső sáv között.
Ezért általában azt szoktam csinálni, hogy amíg kényelmesen tudok menni, addig megyek a középsőben 130-140 körül... Aztán ha beérek valakit, akkor általában az szokott lenni, hogy bemegyek a belsőbe, fel 160-ra és go. Aztán mindig mikor visszamennék a középsőbe már látom a távolból, hogy ott egy lassabb jármű, megint előzni kell majd, minek menjek vissza középre... Mögöttem meg általában nem jön senki (M7 Balatontól Pestig, hétköznap reggel). Néha persze van 1-1 BMW vagy Merci, esetleg valami X5-X6 ami szépen "letol" 160-nál is, de nem gond, mert többet figyelem a visszapillantót ilyenkor mint előre... Szóval nem szoktam akadályozni senkit!
A múltkor pl szakadó esőbe jöttünk vissza Pestről az M7-en és akkora tömörülés volt, hogy még a belsőben is alig lehetett menni... Mondjuk egy 120-130-as tempót tudtunk tartani, mert kb vonatozás volt... de a középsőben már esély nem lett volna normálisan haladni.
Szerintem mindenki fosott mert alig lehetett látni valamit az esőtől, de azért annál gyorsabban lehetett menni, mint amennyivel a középső sáv ment akkor. Szóval nagy követési távolsággal mentünk a belsőben kb 4-5-en és csak akkor lassítottunk / értük be egymást mikor valaki tetvészkedett előttünk. No de ilyen esetben, mikor az előttem levő se tud gyorsabban menni, tőlem jobbra meg méglassabban mennek és sorban is állnak, akkor nyilván nem húzódok le. De ez azért ritka eset. -
biga
senior tag
válasz Dany007 #34458 üzenetére
Csak némi kormánymozdulat kimenni és visszatérni, ha kell. Te is pont arra hivatkozva mész a középsőben, mert a hozzád hasonlók miatt "kiszorulnál" a szélsőbe. Nem érzed ezt kicsit furcsának?
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Dany007
veterán
Gondoltam, hogy nem fog tetszeni.
De a különbség, hogy én(!) nem akadályozok senkit, sehol!De nem igazán érzek semmit furcsának. A középsőben csak rövid ideig megyek és általában senki sincs mögöttem... mert mire mögém érne én is beérek valakit és már megyek is a belsőbe.
Nem is tudom hogy fogalmazzam meg... Azzal a tempóval amivel haladni szándékoznék, mondjuk óra szerinti 140km/h nem lehet a külsőben közlekedni. Nem lehet, mert kb 5 másodpercenként(!) szó szerint - előzgetni kéne valakit. És akkor ugye kinéz balra, jön-e valaki, ha jön megvárni stb... kimenni, megelőzni a mellettem levőt majd vissza. A gond az, hogy miután visszamentem kb 5 másodperc és a 140-es tempóval megint beérek valakit és megint kezdődhet újra az előbb leírt művelet. A f...omnak sincs kedvem 5 másodpercenként szlalomozni az autók között.
A legkülső sáv amúgyis mindig tele van buszokkal, meg kamionokkal. Értelmetlenség 140-es tempónál a külsőbe menni.A középsőben ugyanez van, csak nagyobb időközzel. A 140-et akarom tartani és mindig beérek valakit. Akkor be a belsőbe megelőzni... majd mikor visszatérek már látom, hogy húh b.meg 400 méterrel előttem megint van egy autó akihez közeledek... eltelik fél perc kb és megint előzhetek... és ez a szlalom menne végig Pestig csakhogy a középső sávban tudjak maradni.
Na ilyenkor szoktam felb..ni az agyamat - picit - és bemegyek a belső sávban, beállok a kis 160-as tempómra aztán hajrá. Egy ilyen Pesti út alkalmával kb 2-3 autó ér be a belsőben, akiket persze még úgy elengedek, hogy nekik lassítani se kell, mert folyamatosan figyelem a tükröt.Szóval ennyi. Nem hinném, hogy bárkit is akadályoznék bármiben is. De amikor a középsőben megyek se akadályozom a külső sáv előzését, mert simán kijönnek elém 100-zal(!), de én meg olyankor bemegyek a belsőbe és kész. Nincs probléma.
De mint mondtam már hónapok óta úgy járok, hogy 1-2 km után bemegyek a belsőbe és go. Általában nem jön mögöttem senki, ha meg mégis gond nélkül elengedem.
Az elmúlt fél évben kb 1x volt olyan eset, mikor egy Merci terepjárós beért 160-nál a belsőben én meg hülye voltam, elbambultam, nem tudom, de már csak akkor vettem észre, mikor a seggemben volt. De aztán szó nélkül le is húzódtam előle egyből... Ez az egy eset volt az elmúlt fél évben...
Általában inkább az szokott lenni, hogy én érek be valaki 120-130-cal tetvészkedőt a belső sávban és várnom kell, hogy lemenjen előlem... -
biga
senior tag
válasz Dany007 #34460 üzenetére
De azt ugye érted, hogy itt és a videoban nem erről van szó, hanem a középsőbe bergadókkal, akik pl azért nem mennek ki, mert 1km-re megláttak szélen valamit. Vagy mert csak. Ki is volt emelve a jobbratartás lényege: ha ezt a lehetőségek engedik, ki KELL menni szélre. De senki nem mondta, hogy egymáshoz viszonylag közel haladó (érted: nem konvojban mennek, de nem is látótávolságra) kamionok közé ki kell sorolni. Ez ugyanis a kivétel a szabály alól.
A videon sztem jól lejön, mi a probléma. Én is erről beszélek.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
TaaT
veterán
Amúgy 2sávos autópályán ilyen probléma nincs, ott elég sűrűn mennek a 140+ -os autók a belsőben szal ott tényleg muszáj kimenni a szélsőbe ha nem akarja valaki hogy egy rezesova2 ledúrja a pitsába.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
Dany007
veterán
Okés, de én már részben másról beszéltem.
És az első hsz-emben le is írtam, hogyha a külső sáv kvázi üres akkor persze hogy lemegyek oda.
De amit a videóban is látni lehetett azt kb én még sose tapasztaltam az m7-esen. Legalábbis abban az időben amikor én jövök-megyek arra.
Az M3-ason cikáztam még párat az elmúlt években... az is hasonló. Bár egyik visszaút alkalmával kb tök üres volt a pálya késő délután... akkor meg azért nem mentem a külsőbe.De annyiból egyetértek veled is, hogy én is úgy vagyok / voltam vele ha tehetem a középsőben megyek. De csak azért, mert nem üres a külső.
-
biga
senior tag
-
"Rengeteget" hehe...nekem 6 honap volt ennyi Es a nemeteknel sem tapasztalom higy visszaengednenek a jobb kulsobol. Ott is au van h mindenki a belso kettoben nyomul. Plusz ha a kozepsoben vagyok de a bal savban nincs senki akkor sem val savot ha gyorsabban gyon hanem villog h huzzak jobbra. Igaz ott eppen vannak lassabbak de ez ot nem zavarja.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
MaciG
addikt
A videó első felében mond ilyesmit, hogy "ha messze felbukkan egy teherkocsi akkor már kezdenek bemenni a belső sávba..." amit nem értek mitől nem jó, hisz ez az előrelátó vezetés. Ha pl én megyek a szélső sávban és látom, hogy az hamarosan meg fog szűnni, én is elkezdek besorolni, és nem az utolsó pillanatban rántom be kapkodva a kormányt vagy fékezek nagyokat.
Arra is kitérnek a videóban hogy a legtöbb baleset a sávváltásból adódik. erről az jut eszembe, hogy ha mindenki szigorúan jobbra tartva közlekedne, akkor még több sávváltás lenne, szóval ez számomra ilyen nesze semmi fogd meg jól videó...BANZAII
-
deicide
veterán
Azért a "ha messze felbukkan" és az "utolsó pillanatban" között el szokott telni akár 1-2 perc is az útszakasz beláthatóságától függően. Minden nap járom a Sukoró-Budaörs távot M7-en, látom ezt a tendenciát, amit feszegetnek. És tényleg nem azzal van baj, ha valaki nem megy vissza, mert 100 méterre már jön a következő kamion, hanem amikor kilométerekre előre látni, hogy nincs semmi és akkor is megy a középsőben.
És bevallom én szinte mindig belassítok jobbról elmenve mellette és mutogatok, hogy takarodjon ki, ha én tudok 130-al ott menni, tudjon ő is. De nem az idegesség vezérel, hanem hogy már rohadtul unom a 10+ éve ingázást és így jobban telik az idő.Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
-v-
addikt
válasz Dany007 #34458 üzenetére
Én is ezt tapasztalom és ezért se megyek ki a külsőbe.
Jó, persze volt már olyan, hogy km-en át tök üres volt a külső, akkor persze hogy lemegyek.Nem csak akkor kell lemenni, ez a lényeg. És azért vegyük már észre, hogy az egymás hegyén hátán kamionok vannak (amik közé nyilván nem mész be), meg a kilométerekig tök üres a külső között van némi átmenet, meg némi különbség ... ! A helyzet az ha már csak 1 autó tud elmenni, gyorsul a forgalom.
Ez nem kifogás, hogy lusta vagy, azért vagy lusta, mert nem alakult ki a jó reflex. Ha kialakult volna észre se vennéd, simán mindig a jobb szélén lennél lennél. Az se kifogás, ha ennyire nem tud valaki sávot váltani, "fél" !! Elég alapvető művelet egy sima sávváltás. Ez nem kifogás a szabályok megszegésére, hogy én alkalmatlan vagyok, nekem csak így megy, ja bocs nekem meg csak az megy, hogy tövig nyomom a gázt, ezért megyek kétszázzal mindenhol, bocsi én csak így tudok közlekedni, mentsetek fel légyszi. Akkor meg kell tanulni sávot váltani.... mindent el kell kezdeni valahol, senki se úgy született hogy fittipaldi volt, de ha sose kezdjük el, mert jajistenem nekem csak így megy, akkor meg marad ez. Érted, kijön előzni, 110-el nyomul ... elment a kamion mellett, ok jön a következő kamion ott valahol előrébb, de pont olyan sebességgel érkezem mögüle, ő meg pont olyan lassan megy, egy kormánymozdulat, kényelmesen lehúzódik, nekem nem kell fékeznem / kikapcsolni a tempomatot, neki nem kell se gázt adnia se fékeznie ... mögöttem nem jön senki, nem szorul be, pont mindenki elfér stb. Mi történik? Tükröt nem nézi, nem tudja ki van mögötte. Ha tudja akkor se tudja jól felmérni a távolságot, fél sávot váltani, örül hogy egyszer sikerült és kijött, most aztán 110-el kilométereken át ott marad, amíg a horizonton egy kamion is látszik. Azokon akiken látom ennyi telik, nem is rágok be, azokon rágok be akik szerint ez jól van így, akiken látod hogy nnna egyszer kijöttem akkor most hellószia itt vagyok, én nekiállok itt kilométereken át előzni 110-el, szóval miután megtörtént a sávváltás a bal belsőbe, onnantól megszűnik a külvilág, az hogy mi van mögötte nem érdekli addig amíg a kitűzött műveletet végre nem hajtotta.... nekem semmi bajom azzal, hogy vannak gyengébb képességű egyének, mindig lesznek, figyelünk vigyázunk rájuk, de a többség ezt a szarok bele arrogáns hozzáállást nyomja, egyszer megkapta a jogsit jólvan rendben, akkor vége, mostantól nem kell törődni semmivel. Sose gondolkoznak el egy percre se, esetleg kéne fejlődni valamiben, vagy a csúnya villogó bmw-s az igazából nem egy szemétláda ámokfutó boyracer mögötte, hanem 1 km óta megy 100-al a belsőben. De a száját tépni azt persze mindenki nagyon tudja, igazi magyarként megy a fikázás, így a kurva anyját ennek, úgy a kurva anyját ennek... mennyit tapasztalom ezt amikor más mellett ülök. Annyira megkérdezném, barátom esetleg arra nem gondoltál, hogy megpróbáld megtenni ami tőled telik, meg segíteni a forgalmat? Mert tetves bénán vezetsz, szarsz mindenki másra, de azért a fikázódás az megy, hogy mindenki elmehet a sunyiba.De általában a külső sáv az a kamionoké, kisbuszoké, buszoké, régi Suzukiké és hasonló lassú járműveké.
Aha, na épp ez az, "a külső sáv a régi suzukiké", aki meg már mondeóval jár annak jár a középső sáv mi? Ezt felejtsük már el.
A középsőben azért valamennyivel több, de a 140-et ott se lehet tartani (óra szerint), mert km-enként érsz be valakit
Kilométerenként?? Az egy kilométer az marha sok ám, már nem először használod szóval nem elírás, az aztán a csúcsforgalom ha kilométerenként érsz csak utol valakit ... igen, ilyen ez az autópálya, mindig van ott valaki más is, ennyi erővel ne menj le soha, mert úgyis utolérsz újra valakit.
Csak nekem k...ra nincs kedvem szlalomozni a belső meg a középső sáv között.
Ja mert a kresz meg a közlekedés erről szól, hogy neked mihez van kedved? Fasza hozzáállás ne haragudj.... Ezért van, hogy nálunk senki se figyel a másikra. A kopasz bmw-st csak az érdekli nyomuljon, mert neki ahhoz van kedve, szarik másra. Ráérős spórolós megtakarítok1decibenzint driver barátunk 40-el megy csak a 70-es táblánál, mert neki ahhoz van csak kedve, mindenki bekaphatja. Neked nincs kedved sávot váltogatni, mész a középsőben mintha kötelező volna, mert ahhoz van kedved, mindenki más bekaphatja. Ha nincs kedved sávot váltogatni, akkor javaslom menj vonattal.
Elmondom nem az az eljárás, hogy ha jönnek mögötted lehúzódsz ... a bal oldali sáv az opcionális, nem pedig az hogy lehúzódsz ha nagyon muszáj. Mert te figyeled a tükröt aha... sok ilyen figyelem a tükröt jankó van, aztán mégis csak ki kell kapcsolni a tempomatot, fékezni kell, mert 2 méterre veszi csak észre hogy jajj jön valaki. Alapból mindig jobboldalt mész ... kimész balra vissza is mentél. Nem azért mész vissza, mert jönnek mögötted, hanem mert az az alap! Persze, nincs forgalom nem kell csinálni, fölösleges. Csak valahogy az ilyenek akkor is kint felejtik magukat, amikor már forgalom van, na vajon miért, mert a rosszat szokták meg, nincs meg a beidegződés. Ilyenkor jön az amit mondasz, "fárasztó" sávot váltogatni neki. Érdekes nekem nem fárasztó, sose szorulok be senki mögé, én biztos valami szupermen vagyok.
-
biga
senior tag
válasz bitpork #34465 üzenetére
Nyilván lehet ennél sokkal többet is menni, plánne ha ez a munkája az embernek, de szerintem nem számít kevésnek magánautóval, magánhasználatban teljes családdal (3 gyerek) a kb évi 20e km autópályázás, meg vagy 5e egyéb. Szerintem simán lehet ezt "rengetegnek" tekinteni az átlaghoz képest. De egyébként nem versengenék a kérdésben, ha nem az, hát nem az ...
Ezt írtam én is, hogy nem magyar sajátosság ám a dolog, a németekre meg pláne jellemző a tele belső-üres külső sáv. Míg tehettem kerültem is őket, de manapság muszáj átmennem, ha Mo.-ra akarok jutni
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
-v-
addikt
válasz Dany007 #34463 üzenetére
Bár egyik visszaút alkalmával kb tök üres volt a pálya késő délután... akkor meg azért nem mentem a külsőbe.
Ja ez is jó, amikor egy szál egy maga van a pályán de akkor is a belsőben púposkodik ... érem utol, már előre rajta a kezem a tempomaton, lábam a féken féken, na vajon időben észreveszi-e magát. Sokszor nem, akkor fékezek, villogok ha nagyon nem történik semmi, nagy kegyesen lehúzódik. Kopott a fékem, fogy a benzinem, idegeskedtem. Mennyiből állna jobb oldalt mennie?? Nem is csodálom nem lát, könnyű bebambulni az üres pályán, de a külsőben bambuljon...
Ez a "ha nagyon muszáj és nagyon levillognak már, na akkor lehúzodok, amúgy meg belső sáv" igen, na ez megy ... az ellenkezője kéne sajnos.[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
Elég csak ha megnézed hány féklámpa villog össze vissza az autópályán... még viszonylag nagy forgalomban is simán lemegyek úgy balatonra, hogy kb. nem kell fékeznem. Ok, van hogy kijönnek úgy eléd, hogy muszáj, vagy megáll a sor, de egy normál autópályás forgalomnál gyakorlatilag nincs szükség a fékre. Úgy hogy közben természetesen mindig lehúzódsz meg mindig megelőzöd a lassabbat. Akinek össze vissza villog a féklámpája ott bajok vannak, szvsz annak el kéne magyarázni hogy meg mit kéne másképp csinálni.
-
-v-
addikt
miután megtörtént a sávváltás a bal belsőbe, onnantól megszűnik a külvilág, az hogy mi van mögötte nem érdekli addig amíg a kitűzött műveletet végre nem hajtotta
És természetesen ebből van ez a tanító típus is, aki nem elég, hogy nem érzi ő hibázik azzal, hogy 100-zal órákon át nem megy le - pedig körülbelül a huszadik alkalom lett volna, hogy elengedjen - de még neki is áll okoskodni amikor 1 km után már tényleg megnoszogatja az ember hátulról, hogy mi van, akkor látszik ezt észleli, és kikéri magának te mit képzelsz boyracer kis féreg, majd ő akkor megmutatja, és direkt csak azért is ott marad, meg mutogat, meg meg majd ő tanít téged, hogy mi is a helyes szerinte... ezek aztán az extra értelmes fajta emberek, bizonyára a való életben is valami intelligens, szimpatikus arcot ismerhetnénk meg bennük.
[ Szerkesztve ]
-
biga
senior tag
Így van. Bár mondjuk azt megnézem, ha fék használat nélkül teljesítesz egy hosszabb pályázást, külön kiemelve a "kamionversenyeket" (tudod: a 90-el menő kamiont előzi a 90,5-el menő haverja úgy 5 percig ).
De gondolom te itt a fék-gáz tipusról beszélsz. Ezek a tempomatgyilkosok egy hosszú úton''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
-v-
addikt
Hát általában elég a motorfék ... ha nagyon nagy a forgalom meg nagyon kijövögetnek eléd akkor nem, meg sajnos a fék-gáz típusú emberek miatt a nagy forgalom az nem azt jelenti, hogy szép egyenletesen megyünk egy picit kevesebbel, hanem hogy össze vissza gyorsítunk fékezünk...
Persze ehhez az is hozzátartozik, hogy általában látom meg számítok rá ki meg hogy fog kijönni... csak az a furcsa, mivel mentalista nem vagyok, egy rakás ember még sokkal de sokkal egyértelműbb szitukban se számít rá és meglepődik, jön a nagyfék káromkodás (esetleg baleset). Én meg az anyósülésen csak pislogok, hogy kb. 500 métere látom, hogy az ott ki fog jönni, ha akkor elveszi a gázt (sőt nem is elveszi, picit feljebb engedi), akkor tökéletes az összhang. Számomra nagyon megdöbbentő ez a tenyeres talpas digitális üzemmód, amiben egyesek vezetnek, kb. ha ott egy betonfal előtte akkor észleli, hogy fékezni kell, de ennél finomabb dolgok nem igazán mennek. Olyan mintha sokan képtelenek lennének folyamatokat érzékelni vagy folyamatokban gondolkozni. Ilyen diszkrét időpillanatokban így észlelnek valamit, meg beavatkoznak valamit,aztán utána megint megszakad az érzékelés, akkor megint érzékel valamit, meg megint csinál valamit.
Kár hogy a közlekedés meg folytonos idejű...[ Szerkesztve ]
-
biga
senior tag
Hát nem tudom, nekem 6.-ban már a motorfék nem nagyon elég, ha 20-30 km/h felett van a sebességkülönbség. Ilyenkor a távtartó rendszer sem tud mit kezdeni, ha nem tudom kielőzni időben és muszáj beérnem, akkor biza tempomat kikapcs és fékezés, míg nem tudok elmenni.
De tény, hogy ha ügyes az ember minimálisra lehet csökkenteni a féket.
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Dany007
veterán
Hehe. Nem gondolod komolyan hogy ezt végigolvasom?
De végigolvastam...És mocskosul nem értem a kiakadásodat. Mint írtam fél éven belül 1x volt olyan, hogy nem húzódtam le időben. De villogásig akkor se mentünk el. Ennyi.
A legkülső sávban pedig mint mondtam kb 100-zal mennek maximum. Oda biztos, hogy nem fogok lehúzódni ha belátható távon van valaki. Biztos, hogy nem. Azért, hogy 5 másodpercen belül újra kijöjjek biztos hogy nem!
"Kilométerenként?? Az egy kilométer az marha sok ám, már nem először használod szóval nem elírás, az aztán a csúcsforgalom ha kilométerenként érsz csak utol valakit ... "
Számold csak ki, ha 140-nel mész hány másodpercenként teszel meg egy km-t? 25 másodperc! Erről beszélek.
Nem a sávváltásról van szó. Nem okoz gondot elhiheted. Csak még ahhoz sincs kedvem. Gondolj csak bele ha a komplett középső sáv azt csinálná, hogy szlalomozik a külső meg középső sáv között végig az úton... Vajon milyen balesetveszélyes lenne az? Sok gyökér aki kijön elém a kemény 100-as tempójával és meg satuljak bele... sokszor index nélkül is kijönnek... távolságot nem tudják felmérni... Sokszorosára nőne a balesetek száma mert elég ha egyvalaki elbambul egy ilyen szituban...
A külső sáv a lassú járműveknek van. A középsőben lehet haladni. Aztán ha valaki méggyorsabban akar menni, akkor szépen beelőz a belsőben. Ennyi.
És még soha senkinek semmi baja nem volt abból, ha a belsőben mentem és beért. Gond nélkül bement a belsőbe és megelőzött. Soha senki nem villogott még rám a középsőben, hogy mért nem húzódok le jobbra. Pont lesz..rom mert ott a belső sáv azért, hogy ott előzzön és / vagy menjen gyorsan.És igen ha a belső sávban megyek akkor mögöttem senkinek nem kell lassítania! Már jó messziről látom, hogy közeledik és lehúzódok a pi...ba. Ennyi. Aztán vissza.
De az elmúlt ~ 2-3 év tapasztalata (amióta havi szinten 2-3x teszem meg ezt a távot a pályán) az, hogy 160-as tempónál alig van valaki, aki beérne mögém.
De anno mikor még nem ült ott hátul a család simán lehetett menni 170-180-at is és akkor bizony gyakori volt, hogy le kellett villogni az előttem "tötymörgő" bmw-st vagy mercist vagy akárkit...Szóval továbbra sem értem mért baj az, hogy végig a belsőben megyek mondjuk 160-nal vagy a középsőben a többiek után 130-140-nel... (?) Ha a belsőben érne utol valaki, ami elég ritka, akkor időben lehúzódok. Mint mondtam fél év alatt egyszer volt olyan, hogy nem sikerült... Ha meg a középsőben megyek akkor beelőz balról a belsőben és nincs probléma.
De az, hogy 140-es átlagtempóval a külső sávban szlalomozzak, az tényleg nem pálya. Egyébként meg a külsőből rendszeresen a középsőbe sorolni sokkal nagyobb veszélyforrás, mint bármi más. Mivel nem csak a középső sávot kell figyelni ilyenkor, hanem a belsőt is, nehogy valaki épp akkor akarjon a belsőből a középsőbe visszasorolni, mikor én is a középsőbe mennék.Egyébként engem még soha a büdös életbe nem villogott le senki. Se mostanában se korábban. Se az Omegával se a Sierrával.
@(#34465) bitpork:
"Plusz ha a kozepsoben vagyok de a bal savban nincs senki akkor sem val savot ha gyorsabban gyon hanem villog h huzzak jobbra. Igaz ott eppen vannak lassabbak de ez ot nem zavarja."
Na erről beszélek! Nehogymár a középső sávban levillogjon. Azért van a belső sáv, hogy ott lehet hajtani ha akar... Aztán ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz Dany007 #34476 üzenetére
A külső sáv a lassú járműveknek van. A középsőben lehet haladni.
Nem nem nem! A külső sáv mindenkinek van, ez nem így van hogy ááá az a traktoroké és el lehet felejteni azt a sávot mintha nem is lenne, ezért van hogy üresen áll és nincs ott senki amikor pedig le lehetne oda menni mert üres!! Én 130-cal is ki szoktam oda menni, és igen, sokszor ki lehet. A vasárnapi balatoni özönt kivéve, amikor mindenki jön haza kb. sosincs olyan, hogy ne tudnám a legkülső sávot használni időnként..
Számold csak ki, ha 140-nel mész hány másodpercenként teszel meg egy km-t? 25 másodperc! Erről beszélek.
Értem, tehát ha 1km-t legalább nem tudsz kint maradni ki se mész?? 1km-t, jól értem??
Nincs több kérdésem bakker ...Gondolj csak bele ha a komplett középső sáv azt csinálná, hogy szlalomozik a külső meg középső sáv között végig az úton...
Igen ezt hívják autópályának, meg az ottani helyes közlekedésnek. Elég szomorú ez a hozzáállás, hogy mindenki oda van szögezve egy sávhoz ... és mint fent kiderült neked az is a "szlalomozás" kategória, ha valaki pl. 700m-re kimegy jobbra. Csak az nem szlalomozás, ha Zamárditól Budapestig egy sávban mész értem ...
Szóval továbbra sem értem mért baj az, hogy végig a belsőben megyek mondjuk 160-nal
Remélem feltűnt, hogy nem ezt a részt kifogásoltam
De egyébként le is vontam a konklúziót, a rosszul közlekedők egyik része azért közlekedik úgy, mert ennyi megy neki... a másik fele azért, mert szarik mindenkire hozzáállással nyomja, a harmadik meg azért, mert nem is érti mi a baj ezzel, és azt hiszi ez a jó....
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Sajnalom hogy ez teged ennyire melyen erint.
Tenyleg abba a csoportba tartozom aki nem erti mert gond ez.
Az okes hogy mi a szabaly es jobbra tarts van. De a forgalom a valosagban(!) nem ehhez igazodik. Es vagy igazodsz vagy szivsz. A valosagban savonkent sebessegbeli eloszlas van es balra elozunk. A kulsoben a lassuak a kozepsoben a haladok es a belsoben a "sietok".
Ez a valosag.
Aztan ha teszeretnel atlag 140-es tempot tartva szlalomozni a kulso savban, hat tessek. En nem fogok es tenyleg nem ertem hol ezzel a gond. Mint mondtam en nem szoktam masokat akadalyozni. Meg akkoriban se amikor a kozepsoben mentem tartosan. Ha valaki beert akkor gond es lassitas nelkul bement a belsobe es ment tovabb... ennyi.De amint latod akar itt a forumon is nem vagyok egyedul a velemenyemmel. Raadasul Bitpork joval tobbet vezet mint en..
-
-
Most értem vissza BPről. Nem egyszer volt a teherautóval előzni ellenére hogy kamion kamiont előzött +1 km/h különbségnél . Azokról az autókrón most nem is akarok megemlékezni akik engem , aki óra szerint 130-cal mentem megelőztek, majd elém álltak és elkezdtek lassítani. Nem, jellemzően nem a drága autók, azok mind elhagytak mint xart.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-v-
addikt
válasz bitpork #34481 üzenetére
" Azokról az autókrón most nem is akarok megemlékezni akik engem , aki óra szerint 130-cal mentem megelőztek, majd elém álltak és elkezdtek lassítani. "
jaja, ilyen is van .... sot van amikor km-eken at egymast elozgetjuk, mert elmegy, beall elem, megyek egyenletesen, es lassul, kikerulom ...utana megin utoler, elmegy...stb. pedig a focusban nekem sincs tempomat. Erthetetlen ez nekem ...
-
-
biga
senior tag
válasz bitpork #34483 üzenetére
A tempomat ezeken sajnos nem segít. Mi ha lehet használjuk. Utolérem, kielőzöm (esetleg minimális gázadás, hogy gyorsabban megelőzzem). Visszaállok, tempomat visszaveszi, pár km után visszaelőz, aztán egy perc múlva már lassít le engem is, kezdhetem újra előzni. Egyszer egy autós kb 200 km-en keresztül csinálta ezt velünk. Annyira akkor nem zavart, mert nem volt nagy a forgalom, könnyen előzhető volt a legtöbb esetben. végül hagytuk hadd menjen, vagy 10 percre visszavettük a tempót, mert meguntuk. Igazából az értelmét nem láttam. Ha akart volna beállhatott volna mögénk és rá se kellett volna néznie a km-órára.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
-
biga
senior tag
nekünk adaptiv, így végülis csak lelassulunk az ő sebességére. Végül is maradhatnék is mögötte és "vontatna" a végtelenségig. Szoktuk is ezt csinálni, ha találunk egy, a mi sebességünknek megfelelő ügyes sofőrt. Beállítjuk 1mp követésre, aztán már csak azt kell figyelni, hogy ha ő előz, mi is kezdjünk és akkor "töri" előttünk az utat De ehhez az kell, hogy az előttünk menő kb stabilan tartsa a tempót. A korábban is említettek néha sima szakaszon is hajlamosak +/- 20km/h-ra. Ez egy idő után idegesítő.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
félisten
Világosabb gyermekvédelmi szabályok jönnek a KRESZ-ben
Ahogy nezem atveszik az amerikai mintat:
Szintén az iskoláskorú gyermekeket érinti egy gyermekszállítás biztonságát fokozó pontosítás. Ez azt rögzíti félreérthetetlenül, hogy a Gyermekszállítás táblával megjelölt autóbuszt párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úttesten (azaz például sima, kétsávos úton) tilos lesz kikerülni, de még a szembe jövő forgalomnak mellette elhaladni is. A korlátozás a gyermekek be- és kiszállása közben érvényes, időtartamát a vezető az elakadásjelző működtetésével jelzi.
-
Meg sem fordul a fejemben hogy a gyerekek védelme lenne az elsődleges szempont. Az autók indokolatlan járatása, baszott nagy dugók és sok sok baleset a fő cél szvsz, mert máshogy már nem tudják kopasztani az autóst, kell valami új mód hogy költekezésre kényszerítsen.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
félisten
Ha csak egyet utottek el, az is baj es sok, ezt minden lehetseges eszkozzel el kell kerulni. En az ilyen szabalyokat olyan szigorral tartanam be, hogy a szabaltszegoktol a helyszinen elvennem a jogositvanyt legalabb fel evre.
bitpork ezek szerint feleslegesek a szabalyok?
[ Szerkesztve ]
-
-
félisten
válasz bitpork #34496 üzenetére
Valahol el kell kezdeni a javulast. Lattam usa-ban hogy kezelik az autosok az iskolabuszt. Ott mielott megallna, kiteszi a villogot es mikor megall kinyilik elol a stop-tabla, illetve elol egy karszeruseg, hogy a gyerek ne tudjon a busz ele lepni, csak azt kikerulve. Es betartjak az autosok, turelemmel kivarjak az idot, mig a gyerkocok le es felszallnak. Persze ez felfogas kerdese is, de mondom, valamikor es valahol el kell kezdeni a valtozast.
Persze ha ugy nezem, ahogy te, akkor maga a gyorshajtas se letezne, ha nem lennenek szabalyok, mert nem lenne mihez kepest gyorsan menni, szoval tepjuk ossze a kresz-t es irany a vadnyugat...
[ Szerkesztve ]
-
Megint éretlenül prejudikálsz, és kiforgatod az általam mondottakat, csak mert Te máshogy látod. Meg tudod mutatni hol írtam a kresz mellőzésének szükségét?
Johy ON is legyek: amíg az emberek többségének a vezetés nem megkönnyítése bizonyos feladatok elvégzésének, hanem kényszer és nélkülözhetetlen rossz, addig szerintem nem lehet beszélni bármilyen mentalitásbeli változásról. Leírtam h egy Szeged-Bp-Szeged úton mit tapasztaltam. De Szeged belvárosa is legalább ilyen rossz ( van hogy nekem akarnak jönni mert átengedek egy szabálytalan biciklist, megelőzve a súlyosabb szabálytalanságot)
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezetékes FEJhallgatók
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Mit tehetsz jogilag, ha átvertek, megkárosítottak a Hardveraprón?
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Vicces képek
- Escape from Tarkov
- koxx: Bloons TD5 - Tower Defense játék
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Steam Deck
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- További aktív témák...
- Razer Blade 16 2023 (i9 13950HX,RTX 4090 16Gb, 32GB DDR5 5600Mhz, 2x 1TB, 16" Dual UHD+FHD+ MiniLED)
- Lenovo Thinkbook 15 G2 i5-11TH/16Gb/256 Gb SSD/Full Hd
- I7 - GAMER /8700K + VÍZ - Z370 - 16GB DDR4 - 512GB NVME - 4TB HDD -RX 6600/8GB DDR6- 700W - RGB HÁZ
- EVGA 850W BQ 80+ BRONZE
- Banishers Ghosts of New Eden PS5