Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dany007

    veterán

    válasz AMD Power #19033 üzenetére

    Túlélték? :(
    És a Celicás? Mondjuk azt nemhiszem... Én is ilyen Celicát néztem ki magamnak... Persze nem ilyen legóváltozatot...

    @KrenAtesz: sz.tem elég egyszerű. Főleg pályán nagy sebességnél. Ugye ilyen sebességnél kis kormánymozgásra is gyorsan 'nagyot' reagál az autó, így ez főleg kezdőknél gondot okozhat...
    Esetleg ha egy-egy szakaszon le van fagyva. Én így pördültem meg egyszer 90-100 környékén. Nem is lehetett látni, hogy le van fagyva, sőt, ez is csak kis szakasz volt. Pont kanyarban, olyanban, amit normál esetben 120-szal veszek simán...

    Minél nagyobb a sebesség, annál kisebb baki is elég a halálhoz...

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz fekeandras #19042 üzenetére

    Hát, az eszelősök, hajtósok... Jah. Engem az eszelősök zavarnak jobban, mint a gyorshajtók.
    A gyorshajtás 'csak' a 2. leggyakoribb halálnem az utakon, a legtöbb baleset a szabálytalan előzésből adódik. Legalábbis legutóbb ezt mondták be...
    Rengeteg ilyet látok, és mindig elképedek valaki ennyire nem félti az életét, or ennyire nem érdekli a szembejövő élete...
    Gyakran járok itt Veszprém 50km-es körzetében ide-oda. És hihetetlen, hogy mi van...

    Valamikor nyáron volt egy olyan eset, hogy előttem lévő Fiat Bravo-t (és vele engem is) majdnem ledarálták az útról, éppen hogy befért a marhája. Persze mondanom se kell, hogy emelkedő előtt kezdett előzni, esélye nem volt látni, hogy ott jövünk szemből. Kíváncsi lennék, hogy az ilyen emberek mit gondolnak? Átlátnak az utakon, dombokon, erdőkön?
    A slusszpoén az egészben, hogy kb 500 méterrel később, az a Fiatos, akit majdnem ledaráltak szemből, megcsinálta ugyan ezt! Beelőzött emelkedő jobbos kanyarban, és ő is éppenhogy fért be... Szal egyszerűen már nem értem. Őt is majdnem megölték, erre, rá 2 percre ugyan azt megcsinálja :s
    És minden egyes alkalommal, amikor megyek legalább 2 ilyen barmot látok :s Az ilyenekkel kéne valamit csinálni.
    A gyorshajtás okés, egy plusz kockázati tényező, de az ilyen barmok, mint az a Fiatos is volt, potenciális kamikaze gyilkológépek.

  • Dany007

    veterán

    Jaj kifogtam ma egy elmeroggyant BMW-st a pályán...
    Megyünk kellemes 150160-nal a belsőben mikor egyszercsak beérek valakit, aki cseszik lehúzódni... Aztán látom, hogy van előtte egy autó aki szintén neki sem húzódik le és 120-130-cal tötymörög előttünk.
    Pedig a középső sáv tök üres volt, nyugodtan lehúzódhatott volna... de csak nem.

    Na aztán pár percnyi vonatozás után mégiscsak lehúzódik a fekete BMW és végre mi is eltudunk haladni mellette. Csakhogy mikor én haladnék el a BMW-s mellett látom ám, hogy húzza rám a taligát, egyre csak jön át az én sávomba.. Na nyomtam egy kövér gázt és kellő mutogatás mellette elhúztam mellette... Közben látom, hogy szép darab kokeró egyén, ahogy üti mérgében a kormányt! :U Az idióta barom...

    Aztán látom a tükörben, hogy egyből beállt mögém a belsőbe és folytatja az eddigi 120-130-as tempóját... Mögötte meg egy szintén Mondeo-s kollega jött de őt sem engedte el az idiótája... Egyszerűen nem értem mi baja volt az ürgének...
    Már jóval előrébb voltunk mikor láttam, hogy végre elengedte a BMW-s... A Mondeo-s meg gondolom mérgében még engem is beért 160-nál és csúnyán elhúzott. :D

    Teljesen kész milyen embereket engednek ki az utakra. Nem ment a BMW... naés? El kell vinni szervizbe, nem a forgalmat akadályozni és még hisztizni is...

    Ja meg amúgy ma láttam 2 biciklist is áthajtani tök lazán a piroson... miközben az autósok álltak ahogy kell...

  • Dany007

    veterán

    válasz -v- #33979 üzenetére

    Én se értettem igazából... De az ilyentől meg fél az ember, mert mivan ha épp akkor húzódna le...

    Áh a 150-160 még nem boyracer... Csak élvezem az "új" autót. : ) Meg amúgy finoman megyek... nem egy gyorsulásbajnok az 1.8-as motor. Szépen komótosan gyorsulok a középsőben, aztán ha megvan a 140 ki a belsőbe és viszlát mindenki. :)
    Ma jött egy Focus ST is mögöttem őt is "elengedtem". :) Szép volt az az autó.

    Amúgy feltűnt, hogy amióta mk3 Mondeoval járok sokkal kevesebben akarnak "letolni" az útról vagy épp megelőzni ha olyan van. És kb mindenki megköszöni ha beengedem vagy ha valami szívességet teszek. :D
    Azért a 20 éves Omegával valahogy másként mentek ezek a dolgok...

    Kicsit hasonló érzés mint BMW-vel csak tényleg kicsiben. Sógorom mesélte, hogy mióta megvan a BMW-je teljesen másképp viszonyulnak hozzá az autósok. :D Elengedik, előreengedik, elsőbbséget adnak mikor nem is kéne stb... érdekes egy jelenség ez.

  • Dany007

    veterán

    válasz -v- #33981 üzenetére

    M7 Fehérvár fele. Hófehér. Amúgy meg nem értek hozzá szal passz. :D Vagy ST volt vagy valami igényes optikai tuning...

  • Dany007

    veterán

    válasz -v- #33983 üzenetére

    Az lehet. :D Keverem az st-t meg az rs-t... A lényeg, hogy nem hagyományos mezei fóka volt.

  • Dany007

    veterán

    válasz philoxenia #33996 üzenetére

    Korrekt. Itthon is bevezethetnek... Nem ertem mert fosnak itthon a komolyabb buntetesek bevezetesetol...
    Most az hogy a penzbirsag magasabb semmit nem jelent.. drasztikusabb lepesek kellenek. Ez pl ilyen lenne.

  • Dany007

    veterán

    Na, ma reggel kiakasztott egy idősebb papa az újabbfajta Skoda Octaviájával...

    Sima reggeli menet volt, semmi extra. Jövök hazafel a Lidülből. Körforgalomnál besz...tam magam elé az öreget. Alapvetően nyugodt vagyok. :) Kibírtam szó nélkül, ahogy a körforgalomban 20-30-cal döcögve megy végig előttem... Sőt, azt is amíg az egyik városi főbb úton szintén 20-30-cal döcög el a következő körforgalomig.
    Körforgalomhoz odaérve, sehol senki. Faszikám megáll, mintha stop tábla lenne. Én meg csak szétteszem a kezem, hogy most mivan... mögöttem már gyülemlik a sor.
    No, amíg faszikám gondolkodott, addig jobbról bejött egy autó a körforgalomba. Naná, hogy faszikám megtorpant... mozdulni se tudott, viszont az autós kiment a körforgalomból még pont előttünk. Tehát megint tiszta a terep. Faszikám elindul, de kb 5-tel... Na és ekkor borult ez az agyam. Nyomtam neki egy kövér dudát, hogy húzzon már a f...omba előlünk, mivel addigra már tetemes sor alakult ki mögöttünk.

    Most nem tudom, nekem csökkent a tűréshatárom? Mert amióta megvan a Mondi, többet használtam a dudát, mint az elmúlt 10 évben összesen.

  • Dany007

    veterán

    válasz Dluinet #34002 üzenetére

    Oh de én nem szoktam ennyit dudálni, mint manapság. Meg azt is elnézem ha valaki a biztosra megy körforgalomban... Csak van, ami azért sok.
    Pedig sokkal "nyugodtabb" vagyok, mint régen... Régen pályán 170-nél levillogtam az Audit előttem (99'-es Mondeoval), mert útban volt és nem akart lehúzódni a nagy arcával... Most már nem is megyek ennyivel.

    @[rvilike]:

    Ismerem az érzést. Főleg Suzukis nőknél fordul elő, mikor inkább nem szólok és a menekülőutat keresem, mert még a végén belém jön ijedtében.

    Ami a kultúrát illeti, nekem a Pesti közlekedés tetszik. Valami perverz oknál fogva, nem tudom... De ott olyan dinamikusan lehet menni. Mindenki beenged mindenkit és meg is köszönik!
    Persze mindenhol van 1-1 idióta, bunkó... De ott legalább lehet menni. Ha meg dugó van hát dugó van nincs mit tenni.
    Itt városban már több a problémás szituáció. De persze van, hogy néha én is bal...aszkodok. Többnyire mert rohadtul féltem az autót... De azért üres körforgalomban nem állnék meg tanakodni...

  • Dany007

    veterán

    válasz philoxenia #34023 üzenetére

    Ejha. És lett valami bajuk? :U
    Ilyenkor nem lehet tudni ki volt a hibás? Az autós előzött vagy hasonló?
    Elég durva... A teherautón nem látszik túl sok sérülés, de a személyből nem sok maradt...
    Ilyenkor érdekesek lennének a részletek. Kb mennyivel mentek, hogyan ütköztek, milyen típusú autó volt stb...

  • Dany007

    veterán

    válasz talpas #34028 üzenetére

    Nálunk is ilyen az összes. Az összes körforgalom kihajtójánál ott a zebra minden irányban! Plusz nálunk pár helyen még a bicikliút is ott megy át.
    Nekem is volt már olyan, hogy gyalogost engedtek át a körforgalomból kifelé, nekem meg durvát kellett fékeznem nehogy belemenjek...
    Persze persze figyelni kell mindenre meg minden.. no de a körforgalomban én legalább is arra (is) figyelek, hogy a következő kijárat-bejáratnál nehogy bevágjon elém valaki. Így amikor valaki előttem kifele menet befékez a gyalogosnak van olyan eset mikor nekem is vészfékeznem kell, hogy megálljak, mert három különböző irányba nem tudok figyelni egyszerre.

    A másik eset is ugyanígy van nálam. Mikor körből kifele megyek és ott a gyalogos félek fékezni és megállni neki ugyanazért amit fent leírtam, nehogy nekem jöjjenek hátulról. Okés, hogy az ő hibája ha nekem jön meg minden.. de akkor se akarom megtöretni az autót.

    De több helyen nehezített a dolog azzal, hogy bicikliút is vezet át a zebra mellett ugyanott. Csakhogy a bicikliseknek kötelező elsőbbségadás táblája van! :D Na most akkor ilyenkor azon szoktam filózni, hogy az az idióta biciklis (elnézést) vajon megáll-e nekem vagy kijön elém, esetleg nekemjön mert nem látja vagy nem tudja értelmezni mit jelent a táblája.
    Szoktam figyelgetni és kb egyik biciklis se nézi a táblát.. vagy tudja fejből vagy le...ja. Szóval ez mégnagyobb para ilyenkor.

    @qdak:

    Szerencsére ritka az ilyen. És igyekszem türelmes lenni. Csak amikor látom, hogy sehol senki... és még úgy is megáll a senkinek elsőbbséget adni.... :U

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz Lauda #34031 üzenetére

    Aluljáró? Felüljáró? ;]

    Egyébként én nem vagyok oda a körforgalmakért. Olyan helyen tényleg jó, ahol nagyjából egyenlő mennyiségű a forgalom mind a négy irányból.
    De sok esetben olyan helyre (is) raknak körforgalmat, ahol van egy nagyforgalmú szakasz és beletorkollik egy másik kis forgalmú. Mivel a kisforgalmú útról nehéz kikanyarodni a nagyforgalmúra, ezért megoldás a körforgalom hogy nagyjából megkönnyítsék a kikanyarodást.
    Na igenám csak ezzel együtt a nagyforgalmú utat viszont erősen visszafogják és lelassítják.

    Nálunk legalábbis minden olyan helyez ez történt, ahol hasonló okból vezettek be körforgalmat. Okés, hogy a kisebb útról gyorsabb az átjutás, de a nagyobbat meg jelentősen lelassítják. Pl a külső körgyűrű egyik ipari parkos szakaszára is beraktak egyet... Na ott azóta munkaidő után brutális dugók (vidéki kisvároshoz képest) alakulnak ki. De ez több helyen is észrevehető a városban. Amíg lámpás kereszteződés volt ugyanott - vagy az se - addig legalább az egyik úton dinamikusan lehetett közlekedni. Most meg leginkább dugók vannak.

    Na az meg egy külön téma lenne, hogy itthon a sofőrök jórésze nem tud körforgalomban közlekedni. Nem ismerik a szabályokat, vagy csak épp azt hiszik, hogy afölött állnak és nem kell betartani.

    Amikor megépült itt a nagy Tesco, akkor a külső körgyűrű azon részére építettek egy jó nagy körforgalmat, dupla sávosat. Ahol ugye ha bemész a belső sávba, csak akkor jöhetsz ki ha a külsőben kiengednek, tehát elsőbbséget kell adni a külsőben haladóknak.
    Na a sok helyi műmájer kis pöcs rendszeresen bement a belső sávba mert az gyorsabban haladt ugyebár... viszont kifele menet abszolút nem adtak elsőbbséget senkinek! Rengeteg volt emiatt a baleset, így végül 1 talán 2 éven belül megszüntették és egysávosították azt a körforgalmat...

  • Dany007

    veterán

    válasz MaciG #34036 üzenetére

    Jó is hogy mondod...
    Erről jutott eszembe, az agyatlan tervezés...

    Ezt a kereszteződést tessék megnézni. Az agyatlan barmok pont úgy tették a zebrát, hogy az autósnak pont a zebrán kell megállnia a kikanyarodáskor ha megakarja nézni jön-e valaki balról, jobbról.
    Pedig nemrég lett felújítva / átalakítva ez a kereszteződés.

    És engem egyszer már meg is szóltak érte a gyalogosok, hogy miért állok meg a zebrán... :U
    Hát b...meg azért, mert valahogy ki kell kanyarodnom! Ha hátrébb állok meg, akkor nem látok semmit egyik irányból sem. Ha meg előrébb akkor meg már belelógok az útba... De a gyalogosnak sincs ennyi esze, hogy ezt felmérje. De alapvetően nagyon csúnyán el lett cseszve az egész.

  • Dany007

    veterán

    válasz mezis #34038 üzenetére

    "Minek ez a rohanás ?"

    Nincs semmi extra rohanás, csak nagy forgalom esetén sietni kell, nehogy ott állj a bejáratnál még fél órát... Szal érted... jönnek balról, de még kényelmesen kitudsz ugrani elég ha nyomsz egy kis gázt. Utána meg már nem akarod akadályozni a mögötted levőt mész te is, ahogy ő...

    Egyébként nem tragédia a dolog, de egy körforgalomban az ember más dolgokra (is) figyel, mint egy sima egyenes útszakaszon. Ezért ha valaki ,akit látsz indexelni hirtelen vagy nem kell hirtelen, de befékez előtted és te épp nem számítasz arra, hogy ő ott megfog állni, akkor ez okozhat problémát. De mint mondtam nem tragédia csak néha bosszantó tud lenni.

    "Az a körforgalom előtti zebra teljes mértékben keresztebe szeli az utat. (Általában.) Vagyis kb ugyanolyan mértékben lassítja a körforgalomból kihajtó autókat, mint a behajtókat ! Ha jól saccolom ez azt jelenti, hogy nem sok köze van a gépjárműforgalomban kialakuló dugóhoz...."

    Ha ezt nekem írtad, akkor én sose mondtam, hogy a körforgalmi zebra akadályozza a forgalmat. Én a komplett körforgalomra írtam bizonyos(!) kereszteződésekben.

    @(#34039) mezis :

    Jó, azért ez egy kissé életszerűtlen. :) Próbálj meg autópályán a belső sávban egyszer csak megállni... :U
    Mert nem arról van szó, hogy nem lehet vagy épp nem szabályos (az biztos nem az amúgy), csak mondjuk épp életveszélyes.

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    Menjetek vissza egy kockányit: [link]
    Mintha erről az útról kanyarodnál mondjuk balra. Ebből a nézetből már tisztán látni, hogy abszolút nem látsz semmit se a balról jövőket, se a jobbról. Muszáj elmenni a zebráig, mert ott fogod csak belátni, hogy kikanyarodhatsz-e. De akkor meg már késő, mert a zebrán állsz. És ha jönnek balról, jobbról akkor várhatsz... a zebrán. Mondjuk ez amúgyis szopatós kifordulás, mert ívben megy a merőleges út és még a kereszteződés széléről is alig látni ha jönnek. Illetve látni csak néha későn.

  • Dany007

    veterán

    válasz Lauda #34056 üzenetére

    Az, hogy nem tudnak átmenni a gyalogosok. :) Közben meg engem szidnak, mert v.színű csak addig "látnak el", hogy a barom megállt a zebrán.
    Mindegy, én nem így terveztem volna azt a kereszteződést. Azért én már több hasonló helyen is megfigyeltem, hogy úgy van kitalálva, hogyha nem belátható messzebbről, akkor a zebra van hátrébb téve, hogy az autós odaférjen kinézni és ne álljon közben a zebrán. Itt nem sikerült.

    @talpas:

    Aluljáró / felüljáró csak vicc volt. :) nyilván 10-20-100x drágább, mint egy zebrát festeni... :)

  • Dany007

    veterán

    válasz Lauda #34062 üzenetére

    "ugyan ugy atmenne a jarda vonalaban."

    Okés, de akkor egy szava se lehetne. Így meg azért részben igaza van, hogy a zebrán állok meg.

    Amúgy most megfigyeltem, hogy pl a központi nagy körforgalomban a zebrákat már úgy helyezték el, hogy előtte egy autó kényelmesen megtudjon állni, készülve a kikanyarodáshoz. Így megoldva tényleg semmilyen gondot nem okoz a gyalogátkelő.

    Erre a kereszteződésre gondoltam: [link]
    Tisztán látszik, hogy mindkét oldalon kihajtó-behajtó részről is van külön hely hagyva a zebra előtt, hogy ha az autós megáll elsőbbséget adni, ne akadályozza pl a mögötte jövőt vagy hasonló.

    @(#34061) bitpork : :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz bitpork #34075 üzenetére

    Hát, pedig akkor lehet kétszer is meggondolnák a dolgot.

    Egyébként mindenki ezzel jön, hogy húh mert biztos egy rokkantnak nem lehet több milliós bmw-je vagy több milliós terepjárója...
    Hát én még a büdös életbe nem láttam rokkant embert ilyen szintű autóból kimászni... De még ha az is... Melyik rokkant venné el 3 másik sorstársa parkolóhelyét? Áh erre nincs igazából mentség. Legjobb esetben is kap egy párezres bírságot és el van rendezve. Az meg nem elrettentő erő. Az nulla. kb mintha 5.000 forint lenne a gyorshajtási bírság maximuma. Ki tartaná be vajon? Vagy legalábbis ki törekedne rá legalább annyira, mint manapság? Senki...

  • Dany007

    veterán

    válasz bitpork #34079 üzenetére

    Tudom én, előítéletes vagyok. De azért valljuk be, hogy a többség nem ilyen.
    A többségnek egyszerűen csak túl nagy arca van és azt hiszi minden megtehet ha van pénze... Na ezért kéne egy kis önbíráskodás. De tényleg igaz, hogy sokszor nem lehet tudni mivan...

    Ilyenkor valami rendőrnek, közteresnek akárkinek szépen a háttérből megkéne várni az illetőt amíg kijön. És ha nem korlátozott és nem is szállít olyan embert akkor puff neki. Nem 30 ezer forint. 300 ezer. Aztán ha nem tudja helyben kifizetni akkor lefoglalni az autót...
    Tökmindegy, a lényeg, hogy drasztikusabb büntetések kellenek, mert a jelenlegieknek nincs visszatartó se elrettentő ereje. Bezzeg traffipaxra van pénz...

  • Dany007

    veterán

    válasz qdak #34099 üzenetére

    Oké, nem azt mondom, hogy nem történt még ilyen a világon...
    De próbálj meg megállni mondjuk az M7-esen a belsőben! :)
    Előbb dudálnak süketülésig és villognak vakulásig, meg mennek beléd négyen telibe, minthogy megtudnál állni nullára... Szvsz életszerűtlen egy autópályán a belső sávban megállni.
    Még a leállósávra is azt mondják, hogy 20 perc után már igen nagy a valószínűsége, hogy belédcsattan valaki.

    Amúgy meglepő, de nekem is eszembe jutott már, hogy műszaki hiba miatt áll meg így az autó. De én is azon vagyok, hogy akkor inkább áttolnám egy másik parkolóba, minthogy így hagyjam.
    Meg azért jó nagy mázli kell hozzá, hogy pont egy mozgássérült négyes parkoló kellős közepén, keresztbe rohad le az autó. :)

  • Dany007

    veterán

    válasz #72042496 #34114 üzenetére

    Nemár. :D Most mi volt ebben?
    Megnéztem a videót... Azt hittem lesz valami poén, ahogy a srác az elején elkezdi... még jó is lehetett volna, de aztán semmi.
    Tényleg nem vágom. Most a kanyar után a Ferraris megküdte neki egy kicsit, majd megelőzött egy vélhetően elég lassan haladó autót. Ennyi. Nem történt semmi.

    Hetente legalább egy ilyenem van nekem is. Csak én nem ekkora lendülettel, mert a Mondi nem farol be így :D De amúgy a szituáció ugyanaz.

    Szerk.:

    és nem azt mondom, hogy nincsenek közveszélyes Ferrari sofőrök mert biztos vannak. De konkrétan ezt a műveletet amit a videón látni, napi szinten kb 1000 másik magyar sofőr csinálja mezei autóval.
    Egyébként ebben semmi veszélyes nem volt. Ha az illető nem tudná legalább csak egy kicsit vezetni azt az autót, akkor a farolás után ijedtében satufék és megáll vagy épp kipördül... Ehelyett gond nélkül korrigált és folytatta az útját... Tudta ő hogy mit csinál. :)

    Na mindegy, lehet nem helyes és lehet, hogy átlépte a sebességhatárt. De ettől még ez itthon abszolút nem kirívó jelenség. V.színű ha egy mezei BMW-s lett volna akkor fel se kerül a netre, mert kit érdekel kategória.

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz oriic #34116 üzenetére

    De ezzel még így ebben a formában nincs semmi gond.
    Megelőzött egy autót, ami amúgy lassan ment. És nem arra gondolok, hogy kifejezetten lassan, hanem csak simán lassan.
    Én is szoktam ilyet, ha sietek vagy ideges vagyok vagy hasonló. Egy 30-40-nel haladó járműt nem nagy dolog megelőzni a veszély is minimális, jóformán nulla. Főleg, hogy belátható volt az útszakasz, nem kanyar vagy hasonló.

    Ami meg az utak állapotát illeti, hát ja. :) Max tank való ezekre az utakra, normális autó nem. A sajátomat is féltem, nemhogy egy Ferrarit. De nyilván akinek Ferrarira van pénze, az nem úgy kuporgatta össze évtizedek alatt...

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz Jadro #34123 üzenetére

    A hellyel se lenne gond, de balf...sz ember kezében minden autó veszélyes.
    Teljesen mindegy, hogy Ferrari, Lambo, vagy épp egy Skoda...

  • Dany007

    veterán

    válasz oriic #34129 üzenetére

    Kedvet kaptam az ilyen videókhoz. :) Néztem egy összeállítást. Na sok idiótán kívül is volt egy, amelyik szűk utcában, kétoldalt autók... valami szürke Lamboval száguldozott, majd a végén telibekapott egy oszlopot.

    Na az már tényleg veszélyeztetés! Az már tényleg durva volt, mert nem 50-60-nal száguldott végig a kis utcában.

    De ez, hogy farol egyet, majd megelőzi az előtte levőt kb 60-nal, mert többel nem nagyon előzhetett... Az nulla.
    Egyébként, ahogy mondod is, veszélyeztetés, nincs sok köze ahhoz, hogy épp milyen autóval teszi.

    Max annyi, hogy egy ilyen Ferrarinak tizedakkora táv is elég az előzésre és tizedakkora úton meg is tud állni ha kell. Mert ugye nem csak komoly motor van benne, hanem hozzá tartozó igen komoly fékrendszer is.
    Tehát ha azt vesszük, ugyanazon sebesség mellett egy Ferrarinak sokkal nagyobb esélye van időben megállni, mint egy random autónak, akár BMW akár Opel akár Ford akármi...

    De mint mondtam, az emberrel nem tudsz mit csinálni. Ha idióta akkor mindegy mit vezet.
    Szerintem egy kicsit ez a video most túl van lihegve, csak mert Ferrari...

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz oriic #34131 üzenetére

    Ja ezt már láttam. Elég kemény. De a Lambosnak volt elsőbbsége... :U
    Még látszik is a kikanyarodó sávban a kis háromszög felfestve az útra... Annyira meg nem mehetett gyorsan, hogy ne lehessen észrevenni, mert akkor nem csak ilyen picit koccannak.

  • Dany007

    veterán

    válasz oriic #34133 üzenetére

    Hát erről is vitázhatnák egy sort. :) Persze, biztos nem ment lassan. De 100-zal se az biztos. Néztem az ütközés után kb 3 autónyit csúszott úgy, hogy előtte nem fékezett csak miután az ütközés után újra földet ért.

    Az odafigyelhetne dolog megérne egy külön cikket is. Igen, figyelhetne, no de képzeld csak el Pest forgalmát mi lenne ha mindenki úgy közelítené meg az utcákat ahol neki van elsőbbsége, hogy figyel hátha valaki nem adja meg az elsőbbséget. Totális káoszba fulladna az egész közlekedés.
    Kivitelezhetetlen. Azért vannak a szabályok, meg a kresz hogy bízzunk benne, anélkül nem lehetne normálisan közlekedni...
    Semmi értelme az egész felsőbbrendű / alsóbbrendű úthálózatnak meg a tábláknak ha ezek ellenére is úgy közelíti meg az ember a kereszteződést, hogy húh most biztos valaki belémjön mert nem adja meg az elsőbbséget... szimplán összeomlana a közlekedés.

  • Dany007

    veterán

    válasz Möhe #34135 üzenetére

    Persze, én nem azt mondom, hogy nincs ilyen kereszteződés. Sőt, magam is ismerek és félek egy ilyet. Ott én is mindig elsőbbséget adok.

    Csak arra próbálok rámutatni, hogyha mindenhol mindenki így járna el, összeomlana a közlekedés.
    Gondolj csak bele mi lenne ha minden lámpás kereszteződésen úgy kéne átmenned a zöldön, hogy lelassítasz 20-30-ra, hogy megbizonyosodj arról megadják neked az elsőbbséget. A kereszteződések áteresztőképessége a töredékére esne vissza és a jelenlegi legnagyobb pesti dugók csak nevetséges bolhapiszkok lennének ahhoz képest.
    Tehát az okés, hogy vannak ilyen kereszteződések amit az ember már ismer. De nem lehet mindenhez így hozzáállni.

    @Balika911:

    "De a gyorsulása is nagyobb"

    Igen, ezért is írtam, hogy "azonos sebesség mellett" egy Ferrari a komolyabb fékrendszernek köszönhetően rövidebb idő alatt megáll, mint egy random másik hétköznapi autó.

  • Dany007

    veterán

    válasz biker #34149 üzenetére

    Sőt, még "annyi sem", mert mindkét autón van gyűrődési zóna. A falnak pedig nincsen.
    Tehát több energia nyelődik el, mintha csak simán a falnak megy.

  • Dany007

    veterán

    válasz talpas #34329 üzenetére

    Hát ez nagyon állat volt. :) Kb mintha a TDU-ban lennénk úgy kerülgette a forgalmat...
    A motorosok meg szépen lemaradtak.
    Elég lazán váltotta a sávokat 200 felett is. Nem nagyon kellett aggódni a stabilitás miatt. Komoly cucc az az R8.

  • Dany007

    veterán

    válasz Sotho #34332 üzenetére

    Áh ez már tényleg valami volt legalább. :)
    Nem ám 100-120-szal végigszáguldani a városban meg hasonló amit az itthoni boyracerek csinálni...
    Ez már tényleg olyan volt, mint egy TDU-s cruise szokott lenni anno haverokkal. :) Persze ez "élethűbb" volt. :)
    Már egy ideje gondolkozom rajta, hogy keresgéljek ilyen videókat... most asszem határozottan megjött hozzá a kedvem!

    Egyébként k...va jó lehet ez az autó. 200-nál úgy váltott 4 sávot hogy alig venni észre... ugyanolyan stabil maradt az autó stb...
    Persze, azért volt 1-2 necces helyzet mikor majdnem ráhajtott a motorosra :D De a közlekedő autókat nem igazán centizte ki, hagyott bőven távolságot nem kockáztatta őket. Meg igazából arra nem is volt szükség.
    Tény, hogy elég ha valaki előtte sávot vált épp mert még nem látja hogy jön... aztán kész a csatt. De hát erre fel kell készülni. Mondjuk TDU-ban mindig index sávváltás előtt bot. :D Na de az életben nem feltétlenül.

  • Dany007

    veterán

    válasz Lauda #34333 üzenetére

    Ez egy örök kérdéskör marad, amit max olyan statisztikákkal lehetne megválaszolni amik nincsenek...

    A jogis nélküli dolog mondjuk egyértelmű. Jogsit megszerezni nem nagy szám. Aki erre se képes az tényleg ne üljön autóba. Egy autó árához és folyamatos fenntartásához képest egy bagatell összeg.
    Akinek meg már elvették a jogsiját az már egyszer bizonyított hogy valami gond van vele. Csak úgyból nemszokták elvenni a jogsit. Tehát ha ilyen ember vezet jogsi nélkül ott tényleg gond van és sokkal súlyosabban kéne büntetni mint ahogy teszik.

    Az meg szinte biztos, hogy egy R8-as még 200-nál is stabilabban és biztonságosabban vezethető, mint egy ezeréves zsiguli 130-nál. :) Szóval jogos a kérdés.

    Egyébként ennek kapcsán én mindig kolléganőmön vagyok teljesen kiakadva... Aki a 90-es évek beli ősi Swift-tel lazán megy 140-et a pályán... És aszondja csak azért ennyit mert nem megy tovább...
    Nem értem hogy csinálja, mert ültem én már mellette és esküszöm 60-nál is féltem! Annyira pici, rozoga, ez az a legpuritánabb féle Swift. 100-at nem mernék vele menni, nemhogy 140-et... És hiába mondom neki, hogy ez az autó nem 140-es tempóra lett tervezve... egyszerűen nem arra való a futómű, a fékek, meg azok a pöcsnyi visligumik sem...

  • Dany007

    veterán

    válasz bitpork #34336 üzenetére

    Ha végre létrejön a teljesen automata autó akkor értelmét veszti az a fogalom, hogy "gyorshajtás".
    Akkor minden ilyen autó képes lesz az elérhető és útviszonyoknak megfelelő maximális sebességgel menni folyamatosan.
    A lényege ezeknek az, hogy folyamatosan monitorozza a környező autókat és annak megfelelően hajt.
    Mondok egy példát. Jelenleg ha lámpánál állsz majd pirosat kapsz akkor reakcióidő meg gázadás függvényében a 10. autó már közel 20-25 másodperccel később indul csak el, mint az első.
    Na most teljesen automata autók esetében ez közel 1-2 másodpercre csökken. Majd nem mind képes lesz egyszerre elindulni...
    Ugyanez az utakon. Pályán mindenki min 130-al fog menni, mert az autó a forgalomhoz igazítja a sebességét. Márpedig ha az előtte lévő megy 130-al akkor ő is annyival fog menni, mert megteheti. Közben persze folyamatosan figyeli a környezetet és annak függvényében lassítja vagy gyorsítja az autót. Így ennél jóval nagyobb átlagsebesség is elérhető, mert a közlekedő autók folyamatosan figyelik és monitorozzák egymást... kiválasztva a helyzetnek megfelelő tökéletes sebességet. Nem lesz szükség 50-90-130km/h-s korlátozásra, mert az autók reakcióideje jóval gyorsabb lesz, mint az emberé.

    Persze ez még sok tíz év, lehet mi meg se éljük. De az automata autók egyik nagy előnye a vezető kiiktatása mellett, hogy brutálisan felgyorsulhat a közlekedés. Kb mint egy számítógépes játék, ahol fix útvonalon megy minden bot és ők véletlenül sose ütköznek össze, mert mindegyik ismeri a másik helyzetét az autó és az út képességét és az annak megfelelő maximális sebességen képes haladni.

  • Dany007

    veterán

    válasz Bati0501 #34340 üzenetére

    Hehe, nagyon negatívan állsz hozzá a dologhoz. :)
    Még persze utópia az egész, de az alapjai már le vannak fektetve. Innen pedig már csak idő kérdése a megvalósítás.

    "között miért szűnnének meg a különbségek?Hirtelen minden gyár jótékonysági intézménnyé vedlene át?"

    Nem is értem ez hogy jön ide? Egyrészt automata autóból is lehet ezerfélét gyártani. Nagyot, picit egyaránt. A jótékonysági intézmény részt se értem. Az autók árát lefelé abszolút nem befolyásolja az, hogy milyen az irányítása...

    Egyébként meg amit ebben a részben írtál az már szociális / társadalmi kérdés, nem pedig technológiai.

    Visszatérve az automata autóra abszolút nem scifi. Sőt, annyira nem scifi hogy már működik is! Az USA valamely államában pár hónapja engedélyezték a sofőr nélküli autók közlekedését. Melyet a Google jól ki is használt és már élesben tesztelik a saját automata sofőr nélküli autójukat. Pár hónapos hír keress rá az indexen vagy más portálon, akár külföldin is.
    Évek óta megy a fejlesztés és a Google pár éve jutott el odáig, hogy működőképes legyen a dolog. Zárt külterületen már régóta sikeres teszteket hajtottak végre.
    Viszont köszönhetően az előbb említett engedélynek már hónapok óta városon belül valódi forgalomban is tesztelik az autót.

    Továbbá asszem talán Japánban vagy hol már régóta működnek pl automata metrók villamosok és hasonlók. Teljesen vezető nélküliek. Persze az kötöttpályás, más tészta tudom.

    De a lényeg, hogy amit te utópisztikus technológiának tartasz valójában már ma létezik. Persze ezt még sok sok évi tesztelés és kiforrás követi majd, mire eljut az emberekhez.
    És nyilván csak szépen lassan fog beszivárogni az emberek közé.

    Ami meg az informatikai hátteret illeti, ne hasonlíts egy ilyen fejlett rendszert egy gagyi mobiltelefonhoz. :) Másrészt statisztikailag a számítógépek szintekkel ritkábban tévednek / hibáznak vagy romlanak el, mint az emberek. És ez viszont már bizonyított tény.
    Egy adott művelet végrehajtásában az embert millió egy tényező befolyásolhatja kezdve a reggeli kávé meglététől az épp aktuális esti menet sikerén át az épp aktuális fronthatásig minden... A számítógépes vezérlést egyik se érdekli. Se a napsütés, se a szél, se az eső se az éjszaka.

    "Szóval a számítógép lehet,h megközelítené a tapasztalt sofőr szintjét,de az is lehet,h elmaradna tőle."

    Hehe, nem csak megközelítené, hanem sokszorosan túl is teljesíti azt! :)
    Gondolj csak bele, egy jóképességű ember reakció ideje 0,2 másodperc. Ezalatt - jobb esetben - képes felmérni a veszélyt, kigondolni mit kell tenni és kiadni a parancsot a cselekvésre.
    Ehhez képest egy mai PS4 GPU-jának teljesítménye 1,84 TFLOPS. Ami azt jelenti, hogy az a 30x20cm-es kis dobozka képes 1 840 000 000 000 műveletet elvégezni másodpercenként! És ez csak egy "gagyi" APU teljesítménye, egy mai VGA - mivel a konzolok VGA-ja már megjelenésekkor is elavult volt - 7-80 ezer forintért akár a duplájára is képes ennek.
    Szóval a számítógép nemcsak hogy képes gyorsabban felmérni a helyzetet és gyorsabban reagálni rá, mint az ember, hanem ugyanezen idő alatt képes lefuttatni vagy 5-10 féle szituációs lehetőséget melyből az adott körülményeknek megfelelően képes kiválasztani a legjobbat, legbiztonságosabb megoldást. És mondom, mindezt gyorsabban, mint ahogy az ember képes reflexből komolyabb gondolkodás nélkül reagálni.
    Nincsen gond az utakkal sem, sem a nehezen bejárható területekkel sem. Az egész rendszer úgy van kialakítva, hogy kismillió szenzor méri fel a környezetet, valós 3D-s modellt alkotva belőle és ennek megfelelően irányítja az autót. Igen azt is látja ha csak 1cm-re van a fal a tükörtől, a lézeres érzékelők / távolságmérők jóval pontosabbak, mint az ember szemmértéke. Simán betudja venni a kanyart ha az autó fizikailag elfér. Az a gond, hogy sok sofőr akkoris megpróbálná bevenni ha nem fér el... :) A számítógép nem ilyen.

  • Dany007

    veterán

    válasz Bati0501 #34342 üzenetére

    A külsőségek most tényleg társadalmi kérdés... engem leginkább a technológiai része érdekel.
    De mért ne lehetne kapni bármilyen külsővel? Nem a vezetés határozza meg a tulajdonost, sőt. :) Leginkább a külső számít...
    A mezei autopályán (itthon) is alig van aki 150-160-nál gyorsabban menne. Így ebből adódóan nincs sok gyakorlati szükség a megkülönböztetésre civil jármű esetében.

    Egyébként van itt 1-2 cikk csak így kutyafuttában rákerestem: [link] - ez már ősrégi [link] - ez is már több mint egy éves: "Már Kaliforniában is közlekedhetnek a vezető nélküli autók. Ez a harmadik állam Amerikában, ahol törvényben engedélyezték a használatukat." - ezt még én se tudtam.
    [link] - forgalomban a Google vezető nélküli autója [link]
    De szvsz még sok infót lehetne találni. A lényeg, hogy még csak gyerekcipőben jár az egész. Tehát nyilván a linkelt cikkekben lévő infókat is így kell kezelni. Ezt még nem hoznák és nem is hozzák kereskedelmi forgalomba jóideig. De a lényeg, hogy az alapok megvannak, tényleg kell még egy kis számítási teljesítmény - az is leginkább csak a helyigény miatt - és mehet is a sorozatgyártás.

    @Lauda:

    Az emberi tényezőt persze sosem szabad kizárni és ez Google-nél sincs tervben. Mindig lesz egy kormány meg pedál, hogy az ember ha szükség van rá átvehesse az irányítást.

    " eletkepesek lehetnek mondjuk egy sivatagban, ahol hosszu ideig kell menni es csak annyi a teendo, hogy az uton eltalaljon, ahol emberek elnek, ott nem."

    Ha megnézed a fenti cikkeket akkor láthatod, hogy a Google már valós forgalomban, városban is teszteli az autót...
    És elhiheted, hogy egy útra kiszaladó gyereket a számítógép előbb fog észrevenni és reagálni rá, mint az ember. Sokkal sokkal gyorsabban.
    Egyébként pont hogy a számítógépes rendszert nem zavarja az időjárás milyensége... az embert meg eléggé. Mentem én már olyan hóviharban 4 sávos úton, hogy meg kellett állni, mert nem láttam az előttem lévőt... A közvetlenül(!) előttem lévőt. Na ez egy számítógépnek a lézeres / infra érzékelőkkel nem lenne különösebb probléma.

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz Sotho #34352 üzenetére

    Valószínű igen! :)
    Sőt még szvsz sima lufival is. Mert szvsz nem tud különbséget tenni lufi meg szilárd, kemény tárgy között.
    De ha hirtelen vezetés közben, esetleg sötétben eléd raknak egy ilyet, akkor te is belesatulnál. :D

  • Dany007

    veterán

    válasz Möhe #34393 üzenetére

    Na, tessék. Ennyit ér az eltiltás a vezetéstől... Vagánykodni van esze, de a felelősség elől meg elfut, mint valami óvodás gyerek...
    Legyen akkor is nagy az arca ha balfaszságot csinál.

  • Dany007

    veterán

    válasz AMD Power #34430 üzenetére

    Köszi, visszanézem.
    Nem sajnálatból... Csak kíváncsi vagyok mégis mit mondhat ezt így hogyan... Most ha gonosz akarnék lenni akkor azt mondanám, hogy látni akarom a szenvedést az arcán... Meg kíváncsi vagyok mit mondanak mennyit kaphat...

    Az a szomorú, hogy az ilyenek mindig azután jönnek rá a dolgokra miután megtörtént a baj... Persze van aki még azután sem.

    Ami szintén durva - a másik esetre gondolva - , hogy az se számít semmit ha elveszik a jogsiját / eltiltják a vezetéstől. Érdekli is ez őket? Ugyanmár...
    Egyszerűen nincs visszatartó ereje a dolognak. Nem jogsit kéne elvenni, hanem bezárni / közmunkára ítélni stb...
    Ott van az gyáva 30-éves srác aki elmenekül a BMW-jétől miután balesetet okozott.. Kiderült hogy elvolt tiltva a vezetéstől... és? Most akkor mivan? Tisztán látszik hogy semmit nem ér a dolog, mert ugye épp most okozott balesetet... És mit fog kapni? Háziőrizetben van... max felfüggesztettet és kész. Persze hogy nem érdekli az egész.

  • Dany007

    veterán

    válasz Sotho #34452 üzenetére

    Egyetértek. Én is ezt tapasztalom és ezért se megyek ki a külsőbe.
    Jó, persze volt már olyan, hogy km-en át tök üres volt a külső, akkor persze hogy lemegyek.
    De általában a külső sáv az a kamionoké, kisbuszoké, buszoké, régi Suzukiké és hasonló lassú járműveké.

    Lekanyarodásnál ugye kiszoktam menni én is a külsőbe és saját tapasztalatom szerint ott olyan 90-100km/h az átlagtempó.

    A középsőben azért valamennyivel több, de a 140-et ott se lehet tartani (óra szerint), mert km-enként érsz be valakit és akkor mehetsz a belsőbe előzni, aztán vissza középre... Pont úgy, ahogy [rvilike] írja. Csak nekem k...ra nincs kedvem szlalomozni a belső meg a középső sáv között.

    Ezért általában azt szoktam csinálni, hogy amíg kényelmesen tudok menni, addig megyek a középsőben 130-140 körül... Aztán ha beérek valakit, akkor általában az szokott lenni, hogy bemegyek a belsőbe, fel 160-ra és go. Aztán mindig mikor visszamennék a középsőbe már látom a távolból, hogy ott egy lassabb jármű, megint előzni kell majd, minek menjek vissza középre... Mögöttem meg általában nem jön senki (M7 Balatontól Pestig, hétköznap reggel). Néha persze van 1-1 BMW vagy Merci, esetleg valami X5-X6 ami szépen "letol" 160-nál is, de nem gond, mert többet figyelem a visszapillantót ilyenkor mint előre... Szóval nem szoktam akadályozni senkit!

    A múltkor pl szakadó esőbe jöttünk vissza Pestről az M7-en és akkora tömörülés volt, hogy még a belsőben is alig lehetett menni... Mondjuk egy 120-130-as tempót tudtunk tartani, mert kb vonatozás volt... de a középsőben már esély nem lett volna normálisan haladni.
    Szerintem mindenki fosott mert alig lehetett látni valamit az esőtől, de azért annál gyorsabban lehetett menni, mint amennyivel a középső sáv ment akkor. Szóval nagy követési távolsággal mentünk a belsőben kb 4-5-en és csak akkor lassítottunk / értük be egymást mikor valaki tetvészkedett előttünk. No de ilyen esetben, mikor az előttem levő se tud gyorsabban menni, tőlem jobbra meg méglassabban mennek és sorban is állnak, akkor nyilván nem húzódok le. De ez azért ritka eset.

  • Dany007

    veterán

    válasz biga #34459 üzenetére

    Gondoltam, hogy nem fog tetszeni. :D
    De a különbség, hogy én(!) nem akadályozok senkit, sehol!

    De nem igazán érzek semmit furcsának. A középsőben csak rövid ideig megyek és általában senki sincs mögöttem... mert mire mögém érne én is beérek valakit és már megyek is a belsőbe.

    Nem is tudom hogy fogalmazzam meg... Azzal a tempóval amivel haladni szándékoznék, mondjuk óra szerinti 140km/h nem lehet a külsőben közlekedni. Nem lehet, mert kb 5 másodpercenként(!) szó szerint - előzgetni kéne valakit. És akkor ugye kinéz balra, jön-e valaki, ha jön megvárni stb... kimenni, megelőzni a mellettem levőt majd vissza. A gond az, hogy miután visszamentem kb 5 másodperc és a 140-es tempóval megint beérek valakit és megint kezdődhet újra az előbb leírt művelet. A f...omnak sincs kedvem 5 másodpercenként szlalomozni az autók között.
    A legkülső sáv amúgyis mindig tele van buszokkal, meg kamionokkal. Értelmetlenség 140-es tempónál a külsőbe menni.

    A középsőben ugyanez van, csak nagyobb időközzel. A 140-et akarom tartani és mindig beérek valakit. Akkor be a belsőbe megelőzni... majd mikor visszatérek már látom, hogy húh b.meg 400 méterrel előttem megint van egy autó akihez közeledek... eltelik fél perc kb és megint előzhetek... és ez a szlalom menne végig Pestig csakhogy a középső sávban tudjak maradni.
    Na ilyenkor szoktam felb..ni az agyamat - picit - és bemegyek a belső sávban, beállok a kis 160-as tempómra aztán hajrá. Egy ilyen Pesti út alkalmával kb 2-3 autó ér be a belsőben, akiket persze még úgy elengedek, hogy nekik lassítani se kell, mert folyamatosan figyelem a tükröt.

    Szóval ennyi. Nem hinném, hogy bárkit is akadályoznék bármiben is. De amikor a középsőben megyek se akadályozom a külső sáv előzését, mert simán kijönnek elém 100-zal(!), de én meg olyankor bemegyek a belsőbe és kész. Nincs probléma.
    De mint mondtam már hónapok óta úgy járok, hogy 1-2 km után bemegyek a belsőbe és go. Általában nem jön mögöttem senki, ha meg mégis gond nélkül elengedem.
    Az elmúlt fél évben kb 1x volt olyan eset, mikor egy Merci terepjárós beért 160-nál a belsőben én meg hülye voltam, elbambultam, nem tudom, de már csak akkor vettem észre, mikor a seggemben volt. De aztán szó nélkül le is húzódtam előle egyből... Ez az egy eset volt az elmúlt fél évben...
    Általában inkább az szokott lenni, hogy én érek be valaki 120-130-cal tetvészkedőt a belső sávban és várnom kell, hogy lemenjen előlem...

  • Dany007

    veterán

    válasz biga #34461 üzenetére

    Okés, de én már részben másról beszéltem.
    És az első hsz-emben le is írtam, hogyha a külső sáv kvázi üres akkor persze hogy lemegyek oda.
    De amit a videóban is látni lehetett azt kb én még sose tapasztaltam az m7-esen. Legalábbis abban az időben amikor én jövök-megyek arra.
    Az M3-ason cikáztam még párat az elmúlt években... az is hasonló. Bár egyik visszaút alkalmával kb tök üres volt a pálya késő délután... akkor meg azért nem mentem a külsőbe. :)

    De annyiból egyetértek veled is, hogy én is úgy vagyok / voltam vele ha tehetem a középsőben megyek. De csak azért, mert nem üres a külső.

  • Dany007

    veterán

    válasz -v- #34468 üzenetére

    Hehe. :) Nem gondolod komolyan hogy ezt végigolvasom? :P
    De végigolvastam...

    És mocskosul nem értem a kiakadásodat. :) Mint írtam fél éven belül 1x volt olyan, hogy nem húzódtam le időben. De villogásig akkor se mentünk el. Ennyi.

    A legkülső sávban pedig mint mondtam kb 100-zal mennek maximum. Oda biztos, hogy nem fogok lehúzódni ha belátható távon van valaki. Biztos, hogy nem. :) Azért, hogy 5 másodpercen belül újra kijöjjek biztos hogy nem!

    "Kilométerenként?? Az egy kilométer az marha sok ám, már nem először használod szóval nem elírás, az aztán a csúcsforgalom ha kilométerenként érsz csak utol valakit ... "

    Számold csak ki, ha 140-nel mész hány másodpercenként teszel meg egy km-t? 25 másodperc! Erről beszélek.

    Nem a sávváltásról van szó. Nem okoz gondot elhiheted. Csak még ahhoz sincs kedvem. Gondolj csak bele ha a komplett középső sáv azt csinálná, hogy szlalomozik a külső meg középső sáv között végig az úton... Vajon milyen balesetveszélyes lenne az? Sok gyökér aki kijön elém a kemény 100-as tempójával és meg satuljak bele... sokszor index nélkül is kijönnek... távolságot nem tudják felmérni... Sokszorosára nőne a balesetek száma mert elég ha egyvalaki elbambul egy ilyen szituban...

    A külső sáv a lassú járműveknek van. A középsőben lehet haladni. Aztán ha valaki méggyorsabban akar menni, akkor szépen beelőz a belsőben. Ennyi.
    És még soha senkinek semmi baja nem volt abból, ha a belsőben mentem és beért. Gond nélkül bement a belsőbe és megelőzött. Soha senki nem villogott még rám a középsőben, hogy mért nem húzódok le jobbra. Pont lesz..rom mert ott a belső sáv azért, hogy ott előzzön és / vagy menjen gyorsan.

    És igen ha a belső sávban megyek akkor mögöttem senkinek nem kell lassítania! Már jó messziről látom, hogy közeledik és lehúzódok a pi...ba. Ennyi. Aztán vissza.
    De az elmúlt ~ 2-3 év tapasztalata (amióta havi szinten 2-3x teszem meg ezt a távot a pályán) az, hogy 160-as tempónál alig van valaki, aki beérne mögém.
    De anno mikor még nem ült ott hátul a család simán lehetett menni 170-180-at is és akkor bizony gyakori volt, hogy le kellett villogni az előttem "tötymörgő" bmw-st vagy mercist vagy akárkit...

    Szóval továbbra sem értem mért baj az, hogy végig a belsőben megyek mondjuk 160-nal vagy a középsőben a többiek után 130-140-nel... (?) Ha a belsőben érne utol valaki, ami elég ritka, akkor időben lehúzódok. Mint mondtam fél év alatt egyszer volt olyan, hogy nem sikerült... Ha meg a középsőben megyek akkor beelőz balról a belsőben és nincs probléma.
    De az, hogy 140-es átlagtempóval a külső sávban szlalomozzak, az tényleg nem pálya. Egyébként meg a külsőből rendszeresen a középsőbe sorolni sokkal nagyobb veszélyforrás, mint bármi más. Mivel nem csak a középső sávot kell figyelni ilyenkor, hanem a belsőt is, nehogy valaki épp akkor akarjon a belsőből a középsőbe visszasorolni, mikor én is a középsőbe mennék.

    Egyébként engem még soha a büdös életbe nem villogott le senki. Se mostanában se korábban. Se az Omegával se a Sierrával.

    @(#34465) bitpork:

    "Plusz ha a kozepsoben vagyok de a bal savban nincs senki akkor sem val savot ha gyorsabban gyon hanem villog h huzzak jobbra. Igaz ott eppen vannak lassabbak de ez ot nem zavarja."

    Na erről beszélek! :R Nehogymár a középső sávban levillogjon. Azért van a belső sáv, hogy ott lehet hajtani ha akar... Aztán ennyi.

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz -v- #34477 üzenetére

    Sajnalom hogy ez teged ennyire melyen erint. :)
    Tenyleg abba a csoportba tartozom aki nem erti mert gond ez.
    Az okes hogy mi a szabaly es jobbra tarts van. De a forgalom a valosagban(!) nem ehhez igazodik. Es vagy igazodsz vagy szivsz. A valosagban savonkent sebessegbeli eloszlas van es balra elozunk. A kulsoben a lassuak a kozepsoben a haladok es a belsoben a "sietok".
    Ez a valosag.
    Aztan ha teszeretnel atlag 140-es tempot tartva szlalomozni a kulso savban, hat tessek. En nem fogok es tenyleg nem ertem hol ezzel a gond. Mint mondtam en nem szoktam masokat akadalyozni. Meg akkoriban se amikor a kozepsoben mentem tartosan. Ha valaki beert akkor gond es lassitas nelkul bement a belsobe es ment tovabb... ennyi.

    De amint latod akar itt a forumon is nem vagyok egyedul a velemenyemmel. Raadasul Bitpork joval tobbet vezet mint en..

  • Dany007

    veterán

    válasz Lauda #34500 üzenetére

    "Ezt mondta valaki, vagy te talaltad ki, vagy mi alapjan allitottad ezt?"

    Hivatalosan a legtöbb balesetet a gyorshajtás okozza. Legalábbis pár éve még ezt mondták...

    Engem egyébként nem zavarna az ilyenfajta szabályozás, csak akkor tessék rendesen meghirdetni / megismertetni az legutolsó emberrel is. Mert az internet meg a tévé kevés. Legyen kiplakátolva vagy mittomén tegyék rá a tejesdobozokra, esetleg az "éjjel-nappal Budapest"-et szakítsák meg egy ilyen felvilágosító ötperccel vagy hasonló...
    Nem szeretném ha egy ilyen miatt belémrongyolnának, ledudálnák a fejemet vagy elküldenének anyámba... csak mert ő nem tartja be mondjuk.

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz Lauda #34502 üzenetére

    Melyik része nem világos? :)

    "bitpork: Szerinted a gyorshajtást tiltó szabályok ellenére nincs gyorshajtás? Mert ugyí arra fogják a balesetek javát, ami persze hazugság."

    Lauda: Mert ugyí arra fogják a balesetek javát, ami persze hazugság.

    Ezt mondta valaki, vagy te talaltad ki, vagy mi alapjan allitottad ezt?

    Válasz: [link]

  • Dany007

    veterán

    válasz Lauda #34506 üzenetére

    Ja hogy a hazugságra írtad! :D
    Sorry! : P

    Főképp azért, mert igen kicsi a különbség, min látszik is, az elsőbbségi jog meg eközött. Ráadásul ha úgy történik a baleset, hogy megállapítható, hogy az illető akár csak ~ 5km/h val is gyorsabban ment a megengedettnél már rá is fogják hogy gyorshajtás miatt. Holott ilyen minimális különbség nem változtat érdemben semmin.

  • Dany007

    veterán

    Na, ezért nem pártolom a Suzukikat... [link]
    Az egyik valami Suzuki sedan a másik meg egy mk2 Mondeo. Asszem. Az pedig mindössze 2 csillagot kapott anno a törésteszten, tehát elég low kategória ilyen téren...

    Frontális ütközés volt, a Suzukiban mindenki meghalt a Fordban meg "csak" megsérültek.

  • Dany007

    veterán

    válasz AMD Power #34599 üzenetére

    Mint írtam egy mk2 Mondeo.

    @Lauda:

    Tudom tudom, de ahogy írtam is, az a Mondeo csak 2 csillagot kapott a törésteszten.. Vagyis biztonságilag elég gyér típust jelent. Ezért nem értem mi történhetett.
    Elvégre frontális ütközés volt, a Suzukiban még látszik is, hogy nyílt a légzsák is... Lehet csak a véletlen, bár elég nagy a kontraszt ahhoz. Lehet a fizikán múlt, a Mondeos gyorsabban ment nagyobb energiával stb... nem tudom.

    @Tiger.huhhhh:

    Pontosan ez jutott nekem is eszembe. A fórumon mindig minden kezdőnek ezt az ócska ezeréves Suzukit ajánlgatják. Csak mert olcsó, olcsó a fenntartása és keveset fogyaszt... Az, hogy egy mozgó koporsó már csak sokadrangú szempont, mert ott annyira rávannak buzulva a fogyasztásra meg az olcsó fenntarthatóságra.

    Egyébként meg az eggyel újabb Suzuki már 4-5 csillagot ért el a törésteszten és relatíve nem kerül sokkal többe.

Új hozzászólás Aktív témák